Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Paczka dziś dotarła.Wagon wygląda wspaniale! Wielkie uznanie dla p.Roberta za pomysł i realizację.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Ja także jestem z wagonu zadowolony, długi (więc efektowny
), stosunkowo ciężki, wykonany z grubego tworzywa. Posiada metalowe koła, ale te stare, błyszczące Tilliga, a nie te nowe - paskudne matowe. Napisy wysokiej jakości, a wielokolorowe, górne logo na drzwiach to prawdziwy majstersztyk. Naprawdę warto nabyć.

- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Panowie ... TTClub jedynie BAZUJE na surowych modelach Peresveta, tak jak EKA na np Haedlu, więc porównywanie akurat tego wagonu do Hortexa TTclubu to jakies nieporozumienie ...
- kuzynsamozlo
- Posty: 190
- Rejestracja: 30 lis 2008, 11:17
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Wagon trafił i do mnie, co tu dużo pisać - nowy, dobry wagon na naszych torach. 

- 100bttb1985
- Posty: 88
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:02
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Witam!!!
Na targach Hobby u Dyrektora Schauera w Berlińskim TT-Club-ie był ten wagon Peresveta
ale w malowaniu własnym TT-Clubu
- Kombinat Hortex Góra Kalwaria, oraz
- ZPOW Hortex Płońsk
(w malowaniu, to za poważne brzmi, po prostu opacykowany jak świnia w błocie...).
Był tak świeży, że go nie było jeszcze w nowościach na 2014-15 w TT-Clubie.
Na targach Hobby u Dyrektora Schauera w Berlińskim TT-Club-ie był ten wagon Peresveta
ale w malowaniu własnym TT-Clubu
- Kombinat Hortex Góra Kalwaria, oraz
- ZPOW Hortex Płońsk
(w malowaniu, to za poważne brzmi, po prostu opacykowany jak świnia w błocie...).
Był tak świeży, że go nie było jeszcze w nowościach na 2014-15 w TT-Clubie.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
nie wypowiadam się na temat zgodności z oryginałem bo w tym jestem laikiem...
mogę tylko powiedzieć że wagon jest super! nie można wykonaniu niczegokolwiek ująć. a to nie pierwszy model tego producenta w moich zbiorach.
ba! powiem, że chciałbym aby wiodący producent modeli TT nie tylko podwyższał cenę, ale tak polepszał swoją jakość produkcji jak Peresvet.
dziękuję!!!
p.s. a czy przypadkiem "Góra Kalwaria" nie będzie miała jeszcze innych mutacji? z innych zakładów HORTEX?
mogę tylko powiedzieć że wagon jest super! nie można wykonaniu niczegokolwiek ująć. a to nie pierwszy model tego producenta w moich zbiorach.
ba! powiem, że chciałbym aby wiodący producent modeli TT nie tylko podwyższał cenę, ale tak polepszał swoją jakość produkcji jak Peresvet.
dziękuję!!!
p.s. a czy przypadkiem "Góra Kalwaria" nie będzie miała jeszcze innych mutacji? z innych zakładów HORTEX?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2014, 08:39 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Powyższy wagon trafił w moje łapki i muszę przyznać, że sprawia bardzo przyjemne wrażenie. Bazą jest model niemal bliźniaczo podobnego wagonu z zespołu chłodniczego, który od kilku lat jest na rynku, stąd kilka różnic, o których niżej. Model jest w typowym wykonaniu Peresveta, ale wszelkie oznaczenia są nad podziw czytelne, co przy dość głębokich ryflach nie było takie pewne, i zgodne z realiami, choć nie jestem przekonany do daty ostatniej rewizji - w modelu 1985 r., a znane mi źródła podają 1987 jako rok produkcji.
Różnice: w modelu bazowym brak żaluzji przedziału agregatu prądotwórczego, gdyż wagony w zespole indywidualnie nie posiadały takiego, stąd w modelu żaluzje są nadrukowane - trawionki ten problem rozwiążą. Na ścianach czołowych są gniazda elektryczne, których w wagonach niezależnych nie było, za to brak osłony na żaluzji przedziału agregatu chłodniczego.
Te drobne różnice są koniecznym kompromisem i nie rzutują /poza nadrukowanymi żaluzjami/ na wygląd ogólny modelu. Warto mieć go w swojej kolekcji, bo choć wagony te są szerzej nie znane, to jednak zgodne z realiami PKP.
Różnice: w modelu bazowym brak żaluzji przedziału agregatu prądotwórczego, gdyż wagony w zespole indywidualnie nie posiadały takiego, stąd w modelu żaluzje są nadrukowane - trawionki ten problem rozwiążą. Na ścianach czołowych są gniazda elektryczne, których w wagonach niezależnych nie było, za to brak osłony na żaluzji przedziału agregatu chłodniczego.
Te drobne różnice są koniecznym kompromisem i nie rzutują /poza nadrukowanymi żaluzjami/ na wygląd ogólny modelu. Warto mieć go w swojej kolekcji, bo choć wagony te są szerzej nie znane, to jednak zgodne z realiami PKP.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:44
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Chłodnia HORTEX PKP - Nowość, Peresvet
Chciałbym przedstawić kolejny model ze stajni PKP, a mianowicie wagon chłodnię HORTEX, IV- Epoka. Model powstał oczywiście dzięki pracy i zaangażowaniu Pana Pawła Binkiewicza (DBv). Chciałbym tutaj podziękować Panu Pawłowi, który nie zważając na tzw. opluwaczy forumowych (jak to miało miejsce w przypadku wagonu KIEPURA) podjął się zadania zgromadzenia i przygotowania dokumentacji.
Model wyprodukowała ( na zamówienie) firma Peresvet, S. Petersburg. Co prawda Pan Aleksiej Ziemskow mimo przedpłaty przeciągnął termin o półtora roku ! ale niestety tak wyglądają realia współpracy z rosyjskimi firmami. Pozostaje się tylko cieszyć, że mamy wreszcie kolejny ciekawy model.
Na załączonych fotkach są pokazane oddzielnie pudło i spód wagonu, po prostu aby ograniczyć gabaryty paczki z Petersburga, modele wagonów przysłano mi w dwóch częściach. W załączonym do wagonu blisterze są dodatkowe elementy wyposażenia wagonu (do samodzielnego montażu). Oczywiście do wagonów są załączone oryginalne opakowania Peresveta. Na załączonych fotkach chciałem pokazać jakość wykonania nadruków, tzn. sitodruku i tampodruku. W aktualnym cenniku PERSVETA, załączonym przez admina, wagon występuje pod nr kat. 3924. Koszt wagonu – 26 euro.













Model wyprodukowała ( na zamówienie) firma Peresvet, S. Petersburg. Co prawda Pan Aleksiej Ziemskow mimo przedpłaty przeciągnął termin o półtora roku ! ale niestety tak wyglądają realia współpracy z rosyjskimi firmami. Pozostaje się tylko cieszyć, że mamy wreszcie kolejny ciekawy model.
Na załączonych fotkach są pokazane oddzielnie pudło i spód wagonu, po prostu aby ograniczyć gabaryty paczki z Petersburga, modele wagonów przysłano mi w dwóch częściach. W załączonym do wagonu blisterze są dodatkowe elementy wyposażenia wagonu (do samodzielnego montażu). Oczywiście do wagonów są załączone oryginalne opakowania Peresveta. Na załączonych fotkach chciałem pokazać jakość wykonania nadruków, tzn. sitodruku i tampodruku. W aktualnym cenniku PERSVETA, załączonym przez admina, wagon występuje pod nr kat. 3924. Koszt wagonu – 26 euro.













Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 19:56 przez k3nski, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość