Mój nowy projekt - ryflak 102A

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: clipers »

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jak widac wagon stoi juz na kolach. Kinematyka Flaishmana z dwoch stron zgodnie z norma.Niestety wnetrze wagonu ktore odlalem nie nadaje sie do uzycia. Podloge jak i wozki uzylem z Y BTTB a wnetrze dorabialem z wagonu reko. Niestety siedzenia wystaja ponad okna a zeszlifowac od dolu tego odlewu juz wiecej sie nie da wiec bede robil to z czego innego. Wagon bedzie pomalowany farba firmy Model Master 1711 lekko przyciemnionym. Blachy juz sie trawia wiec niedlugo mam nadzieje bede mogl pokazac troche wiecej.
Zaczalem rowniez malowac kalki ale "cienki" jestem narazie. Czy ewentualnie mozna je potem wydrukowac na drukarce laserowej czy nie? Jaka bedzie tego jakosc?
Ostatnio zmieniony 02 lut 2011, 00:28 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: Witek M. »

Z tym dachem, to akurat się pomyliłem :oops: , bo 101A miał jednak układ wywietrzników taki sam jak 102A (a jakoś wydawało mi się, że ma tak, jak 43A - różnica polega na dwóch dodatkowych wywietrznikach nad przedsionkami szczytowymi).
Ostatnio zmieniony 07 sty 2011, 11:34 przez Witek M., łącznie zmieniany 2 razy.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: clipers »

We wcześniejszym poście wspominasz aby odróżnić 102 od innych wagonów 101 lub 43A musiałbyś zerknąć na dach... czym właściwie różnią się te dachy?
P.S.
Wnętrze wagonu mam juz odlane (klasa 2). W kiblu rzecz jasna będzie papier toaletowy
Ostatnio zmieniony 07 sty 2011, 11:41 przez clipers, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: Marek TT »

Wsporniki do zawieszania latarni końca pociągu.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: clipers »

Niech i tak będzie. Moja wiedza opiera się tylko na zdjęciach i artykule, który otrzymałem od kolegi Oelki. Mam jeszcze jedno pytanie. Na ścianie czołowej, po obu stronach drzwi, na wysokości ok 3/4 znajdują się takie dwa czerwone coś (nie wiem jak to nazwać bo nie wiem co to jest i do czego służy)?
Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 10:15 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: Witek M. »

A, i jeszcze jedno. Większość wagonów 101A posiada te pionowe poręcze na ścianie szczytowej - w odróżnieniu 102A (przynajmniej wszystkie zdjęcia jakie mam takich poręczy nie posiadają)
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: Witek M. »

Ja bym postawił teorię (której oczywiście nie mogę obronić jako, że nie widać ani wózków, ani dachu, ani numerów na burcie), że zdjęcie przedstawia wagon typu 101A, po remoncie, w trakcie którego zamontowano sygnały końca pociągu zgodne z normami UIC. Na pewno modernizowano w ten sposób wagony 43A. Czy modernizowano też 101A? Tego nie wiem, ale wydaje mi się to bardziej prawdopodobne niż niczemu nie służąca zmiana kształtu pudła.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 23:25 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: clipers »

Nie widziałem tego wcześniej to fakt, ale zaraz przejrzałem moją dokumentację zdjęciową i zauważyłem, że nie wszystkie 102-ki miały ten uskok (falkę) jak i ten mały pasek (ryfelek) biegnący u dołu drzwi wzdłuż burty. Chyba, że był to wagon po jakimś remoncie albo przeróbce.
Na szczęście łatwo to będzie poprawić. Dzięki za wszelkie uwagi.

Obrazek
niestety nie znam autora tego zdjęcia
Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 10:13 przez clipers, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: Witek M. »

Świetna robota! Ale jako osobnik z natury złośliwy i czepliwy długo się przyglądałem czego się przyczepić. I znalazłem :mrgreen: : Dół burty pomiędzy ostatnimi drzwiami a ścianą szczytową jest prosty w wagonach 43A i 101A. W 102A tworzy coś na kształt falki (spojrzyj na zdjęcie w moim poście z 22 grudnia). Niby detal ale...
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 22:03 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: clipers »

Obrazek
Jak narazie mój ryflak wygląda jak powyżej. Z pewnością nabierze lepszego wyglądu gdy dodam resztę elementów z blach.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 10:11 przez clipers, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: Witek M. »

clipers pisze:[...] czy może jednak ktoś wie jak temu zapobiec w przyszłości.
Uwzględnić skurcz projektując matkę. :mrgreen: Każda żywica kurczy się przy wiązaniu, mniej-więcej, 5 do 1%. Można zredukować skurcz poprzez zastosowanie wypełniacza, ale wtedy pogarsza się lejność żywicy.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2011, 10:10 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: clipers »

Zacząłem robić dach. Odlałem wywietrzniki i dokleiłem je do "matki". Po czym zrobiłem silikonową formę i odlałem cały dach (robię to pierwszy raz). Wyszło bardzo fajnie ale... dach jest 1mm krótszy. Wygląda, że skurczył się gdy zastygł. Naciąłem więc formę z dwóch stron i jest git. czy może jednak ktoś wie jak temu zapobiec w przyszłości.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2011, 10:39 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: Witek M. »

AK pisze: Jak to to ma "harmonijki" to nie jest 43A?
W 43A pierwszą rzeczą jaka się rzuca w oczy, to uchylne lufciki zamiast odsuwanych okien.
Co do koncepcji trawienia boków to zwracam uwagę że te "wypukłości" mają różne wysokości (ryfel z definicji jest wyższy niż uskok blachy na styku pudło/ostoja) więc to trawienie musiałoby być wielowarstwowe.
I tak też trawiłem, na dwie warstwy, a ryfle z drutu nawojowego naklejałem w wytrawione rowki.
lepiej(łatwiej) byłoby lać całość [...]
Po wykonaniu dwóch blaszanych egzemplarzy też to tego wniosku doszedłem.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2010, 00:02 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: oelka »

AK pisze:Jak to to ma "harmonijki" to nie jest 43A?
Nie musi.
101A i 102A też miały harmonie w przejściach międzywagonowych i nie znam przypadku przebudowy tych wagonów pod montaż wałków. Byłaby to zresztą dość skomplikowana sprawa. Za to do dziś można znaleźć 43A, w których podczas napraw głównych zabudowywano nowe ściany czołowe i montowano wałki gumowe.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 25 gru 2010, 00:01 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
AK
Posty: 368
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Mój nowy projekt - ryflak 102A

Post autor: AK »

Jak to to ma "harmonijki" to nie jest 43A?
Co do koncepcji trawienia boków to zwracam uwagę że te "wypukłości" mają rózne wysokości (ryfel z definicji jest wyższy niz uskok blachy na styku pudło/ostoja) więc to trawienie musiałoby być wielowarstwowe.
IMHO to lepiej(łatwiej) byłoby lać całość tyle że musiałaby mieć od wewnątrz wklęsłości wokół okien do wstawienia szybek.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2010, 11:40 przez AK, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość