Bielsko-Biała Główna
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Niestety tak to właśnie wygląda. chociaż akurat te loki powinny przejechać. Nie mam jak sprawdzić teraz, bo mój moduł ma chyba TittyTwister, w razie czego uderz bezpośrednio do Niego. Mam go odebrać w Sosnowcu , więc spokojnie możemy sprawdzić, M
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Jak to zwykle bywa - normy swoją drogą, a życie swoją.
Tory Kuehn (podkład Kuehn, szyna code70) - minimalna odległość od główki szyny do najwyższego punku podkładu - 1,10 mm.
Tory Tillig (podkład Tillig, szyna code83) - minimalna odległość od główki szyny do najwyższego punku podkładu - 1,15 mm.
Tory mieszane (podkład Tillig, szyna code70) - minimalna odległość od główki szyny do najwyższego punku podkładu - 0,95 mm.
Wysokość obręczy kół:
Koło wagonu o średnicy 7,5 mm - 0,90 mm.
Koło lokomotywy BR218 o średnicy 8,0 mm (te same koła ma m.in. BR118, BR110) - 1,10 mm.
Tory Kuehn (podkład Kuehn, szyna code70) - minimalna odległość od główki szyny do najwyższego punku podkładu - 1,10 mm.
Tory Tillig (podkład Tillig, szyna code83) - minimalna odległość od główki szyny do najwyższego punku podkładu - 1,15 mm.
Tory mieszane (podkład Tillig, szyna code70) - minimalna odległość od główki szyny do najwyższego punku podkładu - 0,95 mm.
Wysokość obręczy kół:
Koło wagonu o średnicy 7,5 mm - 0,90 mm.
Koło lokomotywy BR218 o średnicy 8,0 mm (te same koła ma m.in. BR118, BR110) - 1,10 mm.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Dokładnie chodzi o to , że podkłady Tilliga wyglądają dużo lepiej niż Kuehna czy TT model. dlatego też jest taka pokusa.
Problem dotyczy zloTTów , na których gro taboru to gagariny Tilliga, a z nimi jest największy kłopot, może faktycznie umówić się i znaleźć kogoś, kto przetoczyłby koła obniżając obręcze w gagarinach zloTTowych, dzięki temu można by było stosować układ szyna code70+podkład Tilliga?
Temat do przedyskutowania w Sosnowcu.
Dla domowych zastosowań , przy wyłączeniu problemowego taboru, nie ma tematu.
Tadziu, nie będę się kłócił, jeśli Ty tak uważasz, to na pewno tak jest !
Problem dotyczy zloTTów , na których gro taboru to gagariny Tilliga, a z nimi jest największy kłopot, może faktycznie umówić się i znaleźć kogoś, kto przetoczyłby koła obniżając obręcze w gagarinach zloTTowych, dzięki temu można by było stosować układ szyna code70+podkład Tilliga?
Temat do przedyskutowania w Sosnowcu.
Dla domowych zastosowań , przy wyłączeniu problemowego taboru, nie ma tematu.
Tadziu, nie będę się kłócił, jeśli Ty tak uważasz, to na pewno tak jest !

Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 14:44 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Chciałbym jednak sprostować tą informację - kolega brovarek wyprowadził mnie z błędu.odległość pomiędzy główką szyny code70, a najwyższym punktem podkładu jest zgodna z zapisami w normie NEM
Szyna code70 zamontowana w podkładzie Tilliga nie spełnia normy NEM, która mówi, że dla naszej skali odległość od główki szyny do najwyższego punktu podkładu musi wynieść co najmniej 1,4 mm (jeśli jeszcze coś pokręciłem to proszę o sprostowanie).
Ja błędnie przyjąłem ten wymiar na 1,0 mm (ta wysokość dotyczy elementów kierownic i dziobu rozjazdu) - aczkolwiek w zestawach kołowych maksymalna wysokość obrzeży wynosi (zgodnie z normą 310) 1,0 mm więc teoretycznie przy torze zgodnym z NEM mamy 0,4 mm zapasu, a przy szynie code70 wsuniętej w podkłady Tilliga 0,2 mm zapasu.
Nie, akurat podkłady Tilliga zostały mi z wcześniejszych prac - ale muszę przyznać szczerze, że wizualnie bardziej mi się podobają niż te od Kuehna. Dzisiaj popatrzę jeszcze raz na to na spokojnie - nic nie jest jeszcze przesądzone i wszystko da się zmienić.Kamil, zerknij na sposób mocowania łubków w podkładach Tilliga i Kuehna, może lepiej jednak dać podkłady Kuehna i problem rozwiąże się sam? Tyle , że pewnie już nakupiłeś podkładów Tilliga i teraz masz problem?
Ogólnie dzięki za podjęcie dyskusji i sprostowanie.
Moim zdaniem szyny Kuehna (a także te które pokazał Tadeusz) są ładniejsze nawet przez zastosowanie takiego prostego zabiegu jakim jest większe złagodzenie krawędzi co daje optyczny efekt jakby szyna była mniejsza niż jest w rzeczywistości. Szyna Tilliga wydaje mi się bardzo kanciasta.A ja się zgadzam z Kamilem. Każda wymiana szyn C83 Tilliga na coś choć nieco lepszego daje znacznie lepszy efekt optyczny niż wynikałoby z prostego przeliczenia wymiarów.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 14:53 przez KamilW, łącznie zmieniany 2 razy.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
A ja się zgadzam z Kamilem. Każda wymiana szyn C83 Tilliga na coś choć nieco lepszego daje znacznie lepszy efekt optyczny niż wynikałoby z prostego przeliczenia wymiarów.brovarek pisze:Moim zdaniem szyna code70 wygląda akurat bardzo podobnie do wyższego odpowiednika , czyli, tak samo beznadziejnie.(powtarzam mam tak zrobiony moduł) ładnie to wygląda code40.
Oto moje eksperymenty:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=4595& ... c&start=47
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
W zasadzie to każdy może sobie zrobić co chce, problemem nie są szyny code70 tylko podkłady Tilliga.
Moim zdaniem szyna code70 wygląda akurat bardzo podobnie do wyższego odpowiednika , czyli, tak samo beznadziejnie.(powtarzam mam tak zrobiony moduł) ładnie to wygląda code40. Wystarczy tylko przetoczyć sobie kółka na RP25 lub fine - w końcu idzie nowe koledzy
Kamil, zerknij na sposób mocowania łubków w podkładach Tilliga i Kuehna, może lepiej jednak dać podkłady Kuehna i problem rozwiąże się sam? Tyle , że pewnie już nakupiłeś podkładów Tilliga i teraz masz problem?
M
Moim zdaniem szyna code70 wygląda akurat bardzo podobnie do wyższego odpowiednika , czyli, tak samo beznadziejnie.(powtarzam mam tak zrobiony moduł) ładnie to wygląda code40. Wystarczy tylko przetoczyć sobie kółka na RP25 lub fine - w końcu idzie nowe koledzy


Kamil, zerknij na sposób mocowania łubków w podkładach Tilliga i Kuehna, może lepiej jednak dać podkłady Kuehna i problem rozwiąże się sam? Tyle , że pewnie już nakupiłeś podkładów Tilliga i teraz masz problem?
M
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Powiem to tak, mamy się kierować normą, dlatego tę normy są, więc ten, który nie spelnia normę ma problem a code 70 w TT przecieź spelniają, no nie? A nawet bardzo fajne, że ktoś sie stara, żeby nasze moduły wyglądały coraz więcej realistycznie, a nie zabawkowie.KamilW pisze: (...)
- stosowanie szyn code70 dopuszcza aktualna wersja sTTandardu
- odległość pomiędzy główką szyny code70, a najwyższym punktem podkładu jest zgodna z zapisami w normie NEM
(...) to, że tabor (...) nie przejeżdża płynnie po torach z szyną code70 to niestety nie może wyrokować o nie stosowaniu torów z szyną code70.

-
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 lis 2009, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Kamil czym ciołeś korek że tak elegancko wyszło ?
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Na pewno nie będę zmieniał szyny na code83 z kilku powodów:
- wszystkie moje rozjazdy są zaprojektowane pod szynę code70 - code83 się nie mieści.
- stosowanie szyn code70 dopuszcza aktualna wersja sTTandardu
- odległość pomiędzy główką szyny code70, a najwyższym punktem podkładu jest zgodna z zapisami w normie NEM
Mam takie samo zdanie jak kolega jafrap - to, że tabor pamiętający niekiedy lata 70 ubiegłego wieku (wagony i lokomotywy BTTB na starych kołach) nie przejeżdża płynnie po torach z szyną code70 to niestety nie może wyrokować o nie stosowaniu torów z szyną code70.
Poza tym problem będzie pojawiał się coraz częściej, bo na pewno część kolegów na swoich modułach wymieni szyny z racji lepszego wyglądu lub zastosuje tory Kuehna przy budowie nowych skrzynek.
- wszystkie moje rozjazdy są zaprojektowane pod szynę code70 - code83 się nie mieści.
- stosowanie szyn code70 dopuszcza aktualna wersja sTTandardu
- odległość pomiędzy główką szyny code70, a najwyższym punktem podkładu jest zgodna z zapisami w normie NEM
Mam takie samo zdanie jak kolega jafrap - to, że tabor pamiętający niekiedy lata 70 ubiegłego wieku (wagony i lokomotywy BTTB na starych kołach) nie przejeżdża płynnie po torach z szyną code70 to niestety nie może wyrokować o nie stosowaniu torów z szyną code70.
Poza tym problem będzie pojawiał się coraz częściej, bo na pewno część kolegów na swoich modułach wymieni szyny z racji lepszego wyglądu lub zastosuje tory Kuehna przy budowie nowych skrzynek.
Dziękuję - jeśli ktoś chce to mogę podać namiary do firmy, która wykonywała cięcie. Mogę ją z czystym sumieniem polecić.Elegancko to wycinanie skrzynek wyszło
Nożykiem z łamanym ostrzem.Kamil czym ciąłeś korek że tak elegancko wyszło?
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 11:23 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Elegancko to wycinanie skrzynek wyszło 

-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Nie wiem co na to kol. Kamil, ale dla mnie nie byłoby to powodem niestosowania szyn C70. Szyna ta lepiej wygląda. Dobrze, że nowe produkcje nie turkocą (np. Tillig, Roco)...brovarek pisze:Kamil turkoczą np gagariny Tilliga, gagarin Peresveta, całe Bttb i część produkcji przejściowej, M
Najwyższa pora wymienić koła w starych wagonach, a stare lokomotywy... cóż... pora na bocznice, nowe idzie.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 10:22 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Posprawdzam jeszcze dzisiaj dokładniej wszystek tabor jaki mam i dam znać.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 10:02 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Kamil turkoczą np gagariny Tilliga, gagarin Peresveta, całe Bttb i część produkcji przejściowej, M
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Koła starych lokomotyw BTTB turkocą. Te toczone z mosiądzu i niklowane. One dość często były lekko przewymiarowane.KamilW pisze:Przejechałem po tym torze wszystkim co mam - nic nie turkocze - chyba, że masz na myśli jakiś konkretny tabor..
Ja u siebie ścinałem łebki śrub od wewnętrznej strony szyn.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 09:48 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Ładnie to wygląda
Ostatnio wypróbowałem wydruk flexów TTe dopasowanych do Code 60 i też wyszły bardzo dobrze.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości