Lokomotywownia "Piotrowice"

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postęp prac

Post autor: PiotrT »

Przerobiłem stare miejsce po torcie. Jest gdzie schować moduły.
Dodałem do parowozowni tor wyjazdowy i kanał rewizyjny.
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 maja 2014, 21:28 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiotrT »

Przy otwieraniu na zewnątrz ciężko by było je otworzyć jeżeli zaraz za nimi stałby ciężki, sapiący, czarny smok.
Co do skosu to zwróć uwagę że obrotnica jest poniemiecka. Była przerabiana, naprawiana, poprawiana kilka razy. Być może kiedyś wejście było z boku ale modernizacje zmienił jej pierwotny wygląd. Mamy początek IV epoki, konstrukcja pomostu została, budka jest już zupełnie inna.
PiasTT
Posty: 394
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiasTT »

PiotrT pisze:.... Natomias zgodze się że drzwi powinny otwierać się do środka ...
Chyba jednak nie. :oops:
Przepisy mówią, że drzwi powinny otwierać się w kierunku "na zewnątrz" w celu ułatwienia wyjścia / ucieczki / ewakuacji. Zresztą to, że nawet w Twoim przypadku, drzwi powinny być z boku i otwierać na zewnątrz, sugeruje kawałek skośnej barierki na pomoście. Po co robiono by ten skos gdyby nie prowadził do drzwi?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2014, 18:40 przez PiasTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postęp prac

Post autor: PiotrT »

Pomalowane żurawie (tu jeszcze bez patyny).
Obrazek Obrazek
Pierwszy tor ukończony do obrotnicy.
Obrazek
Poprawiłem też drzwi. Teraz otwierają się do środka.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiotrT »

Nie tylko. Jaworzyna rownież. Natomias zgodze się że drzwi powinny otwierać się do środka.
Budka była robiona metodą gospodarczą po tym jak poprzednia wyrdzewiała i chłopaki przyspawali zawiasy po złej stronie ;)
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Kilkujadek »

Wejście powinno być z boku lub tyłu budki. Jedyny wyjątek jaki znalazłem to obrotnica w Suwałkach.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 697
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Scio »

Obrotnica wyszła fajnie, ale czy wejście do budki nie powinno być z boku :roll:
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postęp prac

Post autor: PiotrT »

Z dzisiejszego wieczoru.
Obrazek Obrazek

Przymiarka do wodowania przed zjazdem na szopę :)
Obrazek
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postęp prac

Post autor: PiotrT »

Dowieźli farbę ;) Pozostaje jeszcze zamontować tory na obwodzie i spasować wszystko na module aby był równy wjazd na szopę.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiotrT »

Chodzilo tylko o deski miedzy torami. Te po bokach zostają. Tak jak Kilkujadek napisal sporo było lokomotywowni z taką obrotnicą. Piotrowice są wymyślone ale zależy mi aby na ile będę potrafił trzymać się rzeczywistych konstrukcji.

Deski ze srodka zostały usunięte. Chcę dorobić jeszcze imitację skobli blokujących pomost.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 20:52 przez PiotrT, łącznie zmieniany 2 razy.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Kilkujadek »

Parowozownie z drewnem na pomoście obrotnicy obok toru:
Białogard, Kostrzyn nad Odrą, Krzyż, Bydgoszcz Główna, Iłowo, Olsztyn, Dęblin, Siedlce, Skarżysko-Kamienna, Chełm, Nowy Sącz, Kłodzko, Zbąszynek.
Pod lokomotywą zawsze blacha.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 19:56 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robcio1910
Posty: 715
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Robcio1910 »

et22 pisze:Znalazłem rozwiązanie co najwyżej "hybrydowe", blacha i drewno:
http://pracownicy.uwm.edu.pl/wojsob/mie ... tnica.html
http://www.panoramio.com/photo/24945577
Marcina tam nie było, ale Koledze należą się przynajmniej ze dwa punkty? :roll: :oops: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 22:22 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: et22 »

Znalazłem rozwiązanie co najwyżej "hybrydowe", blacha i drewno:
http://pracownicy.uwm.edu.pl/wojsob/mie ... tnica.html
http://www.panoramio.com/photo/24945577
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 22:21 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiotrT »

Marcin pisze:w moim archiwum fotek parowozowni/obrotnic , nie mam ani jednej fotki z deskami na pomoście obrotnicy.
Dzięki Marcinie za zwrócenie uwagi na ten detal. Rzeczywiście trochę się zagalopowałem. Na szczęście będzie to łatwo poprawić.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 11:16 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Marcin »

Mała uwaga:
w moim archiwum fotek parowozowni/obrotnic , nie mam ani jednej fotki z deskami na pomoście obrotnicy.
Trochę mnie zdziwił ten patent u Ciebie.
Piszesz, że będziesz obracał parowozy, gdyby w realnym świecie na pomoście były deski to ogólnie miałbś duże zagrożenie pożarem, parowozy do szopy zjeżdżały po obrządzeniu czyli tez po szlakowaniu, więc czasem cos potrafiło z popielnika jeszcze wylecieć. Na wszystkich fotach jakie mam (zaznaczam mam ich dużo - lata od wojny do końca słuzby parowozów) wszędzie są na pomoście kraty bądż blacha ryflowana.
Pozostawiam Tobie dezycję, ale nie jest to zgodne z realiami.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości