Lokomotywownia "Piotrowice"
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Postęp prac
Przerobiłem stare miejsce po torcie. Jest gdzie schować moduły.
Dodałem do parowozowni tor wyjazdowy i kanał rewizyjny.
Dodałem do parowozowni tor wyjazdowy i kanał rewizyjny.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2014, 21:28 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Przy otwieraniu na zewnątrz ciężko by było je otworzyć jeżeli zaraz za nimi stałby ciężki, sapiący, czarny smok.
Co do skosu to zwróć uwagę że obrotnica jest poniemiecka. Była przerabiana, naprawiana, poprawiana kilka razy. Być może kiedyś wejście było z boku ale modernizacje zmienił jej pierwotny wygląd. Mamy początek IV epoki, konstrukcja pomostu została, budka jest już zupełnie inna.
Co do skosu to zwróć uwagę że obrotnica jest poniemiecka. Była przerabiana, naprawiana, poprawiana kilka razy. Być może kiedyś wejście było z boku ale modernizacje zmienił jej pierwotny wygląd. Mamy początek IV epoki, konstrukcja pomostu została, budka jest już zupełnie inna.
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Chyba jednak nie.PiotrT pisze:.... Natomias zgodze się że drzwi powinny otwierać się do środka ...
Przepisy mówią, że drzwi powinny otwierać się w kierunku "na zewnątrz" w celu ułatwienia wyjścia / ucieczki / ewakuacji. Zresztą to, że nawet w Twoim przypadku, drzwi powinny być z boku i otwierać na zewnątrz, sugeruje kawałek skośnej barierki na pomoście. Po co robiono by ten skos gdyby nie prowadził do drzwi?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2014, 18:40 przez PiasTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Nie tylko. Jaworzyna rownież. Natomias zgodze się że drzwi powinny otwierać się do środka.
Budka była robiona metodą gospodarczą po tym jak poprzednia wyrdzewiała i chłopaki przyspawali zawiasy po złej stronie
Budka była robiona metodą gospodarczą po tym jak poprzednia wyrdzewiała i chłopaki przyspawali zawiasy po złej stronie
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Wejście powinno być z boku lub tyłu budki. Jedyny wyjątek jaki znalazłem to obrotnica w Suwałkach.
- Scio
- Posty: 697
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Obrotnica wyszła fajnie, ale czy wejście do budki nie powinno być z boku
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Chodzilo tylko o deski miedzy torami. Te po bokach zostają. Tak jak Kilkujadek napisal sporo było lokomotywowni z taką obrotnicą. Piotrowice są wymyślone ale zależy mi aby na ile będę potrafił trzymać się rzeczywistych konstrukcji.
Deski ze srodka zostały usunięte. Chcę dorobić jeszcze imitację skobli blokujących pomost.
Deski ze srodka zostały usunięte. Chcę dorobić jeszcze imitację skobli blokujących pomost.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 20:52 przez PiotrT, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Parowozownie z drewnem na pomoście obrotnicy obok toru:
Białogard, Kostrzyn nad Odrą, Krzyż, Bydgoszcz Główna, Iłowo, Olsztyn, Dęblin, Siedlce, Skarżysko-Kamienna, Chełm, Nowy Sącz, Kłodzko, Zbąszynek.
Pod lokomotywą zawsze blacha.
Białogard, Kostrzyn nad Odrą, Krzyż, Bydgoszcz Główna, Iłowo, Olsztyn, Dęblin, Siedlce, Skarżysko-Kamienna, Chełm, Nowy Sącz, Kłodzko, Zbąszynek.
Pod lokomotywą zawsze blacha.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 19:56 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Robcio1910
- Posty: 715
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Marcina tam nie było, ale Koledze należą się przynajmniej ze dwa punkty?et22 pisze:Znalazłem rozwiązanie co najwyżej "hybrydowe", blacha i drewno:
http://pracownicy.uwm.edu.pl/wojsob/mie ... tnica.html
http://www.panoramio.com/photo/24945577
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 22:22 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Znalazłem rozwiązanie co najwyżej "hybrydowe", blacha i drewno:
http://pracownicy.uwm.edu.pl/wojsob/mie ... tnica.html
http://www.panoramio.com/photo/24945577
http://pracownicy.uwm.edu.pl/wojsob/mie ... tnica.html
http://www.panoramio.com/photo/24945577
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 22:21 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Dzięki Marcinie za zwrócenie uwagi na ten detal. Rzeczywiście trochę się zagalopowałem. Na szczęście będzie to łatwo poprawić.Marcin pisze:w moim archiwum fotek parowozowni/obrotnic , nie mam ani jednej fotki z deskami na pomoście obrotnicy.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 11:16 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Lokomotywownia "Piotrowice"
Mała uwaga:
w moim archiwum fotek parowozowni/obrotnic , nie mam ani jednej fotki z deskami na pomoście obrotnicy.
Trochę mnie zdziwił ten patent u Ciebie.
Piszesz, że będziesz obracał parowozy, gdyby w realnym świecie na pomoście były deski to ogólnie miałbś duże zagrożenie pożarem, parowozy do szopy zjeżdżały po obrządzeniu czyli tez po szlakowaniu, więc czasem cos potrafiło z popielnika jeszcze wylecieć. Na wszystkich fotach jakie mam (zaznaczam mam ich dużo - lata od wojny do końca słuzby parowozów) wszędzie są na pomoście kraty bądż blacha ryflowana.
Pozostawiam Tobie dezycję, ale nie jest to zgodne z realiami.
w moim archiwum fotek parowozowni/obrotnic , nie mam ani jednej fotki z deskami na pomoście obrotnicy.
Trochę mnie zdziwił ten patent u Ciebie.
Piszesz, że będziesz obracał parowozy, gdyby w realnym świecie na pomoście były deski to ogólnie miałbś duże zagrożenie pożarem, parowozy do szopy zjeżdżały po obrządzeniu czyli tez po szlakowaniu, więc czasem cos potrafiło z popielnika jeszcze wylecieć. Na wszystkich fotach jakie mam (zaznaczam mam ich dużo - lata od wojny do końca słuzby parowozów) wszędzie są na pomoście kraty bądż blacha ryflowana.
Pozostawiam Tobie dezycję, ale nie jest to zgodne z realiami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości