
Konwój Wojskowy
Moderatorzy: Maciej, mod-Kolej w skali 1:1
- kaine
- Posty: 447
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
kaine pisze:Ciekawą książką o transporcie militariów na wagonach II WŚ jest
Die Deutsche Reichsbahn in Zweiten Weltkrieg - Piekalkiewicz
German Armored Trains in WW2 vol.2 - Sawodny

Ostatnio zmieniony 10 gru 2011, 14:00 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- kaine
- Posty: 447
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Ciekawą książką o transporcie militariów na wagonach II WŚ jest
Die Deutsche Reichsbahn in Zweiten Weltkrieg - Piekalkiewicz
German Armored Trains in WW2 vol.2 - Sawodny
Die Deutsche Reichsbahn in Zweiten Weltkrieg - Piekalkiewicz
German Armored Trains in WW2 vol.2 - Sawodny
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
No takArturSchŁ pisze:..., klimaty jak w "Command & Conquer"


To musi kulać


Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 19:04 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
- solar
- Posty: 546
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
- Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Ciekawe
Ale muzyka
Mi to wyglądało (brzmiało) jak Depeche Mode wersja Wschodnia - powrót do korzeni 

Ale muzyka


- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Obok walorów muzycznych, przypomnienie i tych ciekawych kompleksach kolejowych
http://www.youtube.com/watch?v=5OPi7ulFNXU

- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
NieprawdażDBv pisze:Strasznie knotowate, faszyzującepseudomodele


- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Strasznie knotowate, faszyzujące
pseudomodele 


- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
W tym linku gratka dla pasjonatów kolei DR (okres II Wojny Światowej), Sporo propozycji z tego tematu
http://www.wehrmachtsmodelle.de/index.htm
+ coś dla TT
http://www.wk2mm.de/

http://www.wehrmachtsmodelle.de/index.htm
+ coś dla TT

http://www.wk2mm.de/
Ostatnio zmieniony 03 gru 2011, 19:42 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Są też takie zabawki na torach - 41 sek filmu
http://www.wykop.pl/link/490959/rosyjsk ... ie-rakiet/

Bojowe Kompleksy Kolejowe BŻRK - bojewoj żeleznodorożnyj rakietnyj kompleks serii 19P961 operują międzykontynentalnymi rakietami balistycznymi min. typem РТ-23УТТХ lub typem 15Ж60/15Ж61 w kodzie NATO: SS-24 Scalpel. Pociągi weszły w skład w 7 pułków BŻRK pod koniec lat 80 tych ubiegłego wieku. Rejon operowania składów
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kraj_Krasnojarski
http://pl.wikipedia.org/wiki/Perm_%28miasto%29
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kostroma_%28miasto%29
Pomysł budowy i stworzenia tych kompleksów był ciekawy i trącił pomysłami Adolfa z jego kolejowymi i działami moździerzami
W 1999 roku zgrupowano składy w Kraju Krasnojarskim, a dziś podobno są już wycofywane - nic dziwnego, pociągu muszą być w ciągłym ruchu i maskowane co jest żmudne i czasochłonne, o kosztach ochrony i logistyki nie wspomnę.

http://www.wykop.pl/link/490959/rosyjsk ... ie-rakiet/

Bojowe Kompleksy Kolejowe BŻRK - bojewoj żeleznodorożnyj rakietnyj kompleks serii 19P961 operują międzykontynentalnymi rakietami balistycznymi min. typem РТ-23УТТХ lub typem 15Ж60/15Ж61 w kodzie NATO: SS-24 Scalpel. Pociągi weszły w skład w 7 pułków BŻRK pod koniec lat 80 tych ubiegłego wieku. Rejon operowania składów
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kraj_Krasnojarski
http://pl.wikipedia.org/wiki/Perm_%28miasto%29
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kostroma_%28miasto%29
Pomysł budowy i stworzenia tych kompleksów był ciekawy i trącił pomysłami Adolfa z jego kolejowymi i działami moździerzami

Ostatnio zmieniony 25 lip 2011, 21:46 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
to - jak pamiętam z dzieciństwa - odróżniało radzieckie transporty wojskowe od naszych.maciej_kolej pisze:...zdarzało się ładowanie ciężarówek na tzw "wiaderka" (trzy z zadartym przodem na skrzyni kolejnego pojazdu, na jednej platformie).
Ostatnio zmieniony 25 lip 2011, 20:40 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Choć to dział 1:1 możemy pozwolić sobie na prezentacje naszego dorobku w 1:120
Mój skład wojskowy odzwierciedla transporty wojskowe Układu Warszawskiego NAL (Narodowej Armii Ludowej NRD) Wojska Polskiego oraz Armii Czerwonej w latach 70-80 tych ubiegłego wieku. Do tego celu wykorzystuję platformy różnego typu.
Na początek dwuosiowa platforma typu Rm. Przeznaczona dla lekkich pojazdów, przyczep lub wojskowych urządzeń. Na fotce z furgonem NAL marki Barkas
( http://pl.wikipedia.org/wiki/Barkas_%28motoryzacja%29 )

kolejna platforma do przewozu ładunków ciężkich - to typ SSys, dysponuje również polskim odpowiednikiem PPyk. Na zdjęciu z czołgiem T-55 ( http://pl.wikipedia.org/wiki/T-55 ).

kolejny ładunek na tej samej platformie z BWP-1 ( http://pl.wikipedia.org/wiki/BMP-1 )

Na platformach czteroosiowych przewożę transportery SKOT ( http://pl.wikipedia.org/wiki/SKOT ) i pojazdy kołowo-terenowe np IFY ( http://pl.wikipedia.org/wiki/IFA_L60 ) , ZIŁ 130 ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Zi%C5%81 )

Kilka uwag. Pojazdy gąsienicowe ładujemy na platformy tzw. ciężkie. W oryginale w tamtych latach były "drutowane" i spinane łańcuchami, pojazdy kołowe były tylko "drutowane". Dziś zastąpiono je specjalnymi pasami. Nie odzwierciedlam tych elementów z kliku powodów : po pierwsze 1:120 jest zbyt małe, choć jeśli ktoś lubi szczegóły to może wykonać takie mocowania. Po drugie moje platformy nie mają na stałe mocowanych ładunków, brak sklejenia z militarnymi pojazdami daje mi szersze możliwości transportu w sektorze cywilnym. Rozmieszczenie pojazdów też ma znaczenie, warto podpatrzeć jak to jest w oryginale, a ci którzy nie mają okazji mogą zerknąć w tym dziale na fotki. Zasada standardowa tak by zachować środek ciężkości. Wyjątkiem mogą być gdzie zdarzało się ładowanie ciężarówek na tzw "wiaderka" (trzy z zadartym przodem na skrzyni kolejnego pojazdu, na jednej platformie). Kolejne ciekawostki z mojej kolekcji już wkrótce

Mój skład wojskowy odzwierciedla transporty wojskowe Układu Warszawskiego NAL (Narodowej Armii Ludowej NRD) Wojska Polskiego oraz Armii Czerwonej w latach 70-80 tych ubiegłego wieku. Do tego celu wykorzystuję platformy różnego typu.
Na początek dwuosiowa platforma typu Rm. Przeznaczona dla lekkich pojazdów, przyczep lub wojskowych urządzeń. Na fotce z furgonem NAL marki Barkas
( http://pl.wikipedia.org/wiki/Barkas_%28motoryzacja%29 )

kolejna platforma do przewozu ładunków ciężkich - to typ SSys, dysponuje również polskim odpowiednikiem PPyk. Na zdjęciu z czołgiem T-55 ( http://pl.wikipedia.org/wiki/T-55 ).

kolejny ładunek na tej samej platformie z BWP-1 ( http://pl.wikipedia.org/wiki/BMP-1 )

Na platformach czteroosiowych przewożę transportery SKOT ( http://pl.wikipedia.org/wiki/SKOT ) i pojazdy kołowo-terenowe np IFY ( http://pl.wikipedia.org/wiki/IFA_L60 ) , ZIŁ 130 ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Zi%C5%81 )

Kilka uwag. Pojazdy gąsienicowe ładujemy na platformy tzw. ciężkie. W oryginale w tamtych latach były "drutowane" i spinane łańcuchami, pojazdy kołowe były tylko "drutowane". Dziś zastąpiono je specjalnymi pasami. Nie odzwierciedlam tych elementów z kliku powodów : po pierwsze 1:120 jest zbyt małe, choć jeśli ktoś lubi szczegóły to może wykonać takie mocowania. Po drugie moje platformy nie mają na stałe mocowanych ładunków, brak sklejenia z militarnymi pojazdami daje mi szersze możliwości transportu w sektorze cywilnym. Rozmieszczenie pojazdów też ma znaczenie, warto podpatrzeć jak to jest w oryginale, a ci którzy nie mają okazji mogą zerknąć w tym dziale na fotki. Zasada standardowa tak by zachować środek ciężkości. Wyjątkiem mogą być gdzie zdarzało się ładowanie ciężarówek na tzw "wiaderka" (trzy z zadartym przodem na skrzyni kolejnego pojazdu, na jednej platformie). Kolejne ciekawostki z mojej kolekcji już wkrótce

Ostatnio zmieniony 25 lip 2011, 21:00 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Przydatna stronka
http://www.bahnbilder.burkhkoe.de/K-Zug1-01-Inhalt.htm
http://www.bahnbilder.burkhkoe.de/K-Zug1-01-Inhalt.htm
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Gwoli ścisłości, Stug III budowano na podwoziu czołgu PzKpfw III, analogicznie działem samobieżnym na podwoziu czołgu PzKpfw IV był Stug IV.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Faktycznie masz racjęKaczor pisze:To nie zapasowa gąsienica tylko bojowa. Czołg na lawecie miał założoną węższą gąsienicę transportową bo ze standardową (bojową) nie mieścił się w skrajni

Ostatnio zmieniony 19 lip 2011, 11:52 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości