
Cysterna 406R
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Ja sie cieszę, że parę osób ma coś do powiedzenie w temacie i zna się na rzeczy. Co do wagonów to chyba mój błąd bo produkowane są 406R. 406Ra będzie pare sztuk aby zobaczyć jak to wygląda. 

-
- Posty: 368
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Firma się nie pomyliła to na rysunku to jest 406Ra w jednej z ostatnich wersji produkcyjnych (widać to po rurach grzewczych wystających ze zbiornika w prawym dolnym rogu), dlatego napisałem że model dopiero 406Ra sie stanie.
Z drugiej strony trochę dziwny wybór bo 406Ra są raczej w mniejszości, za bardziej charakterystyczny typ dla ep.V należałoby uznać 406Rb dla wcześniejszych 406Rb lub 406R.
Co do dokumentacji konstrukcyjnej to nie jestem jej właścicielem więc nie mam uprawnień do jej powielania i rozpowszechniania (jak zacząłbym robić coś takiego to prędzej czy później wylądowałbym na dywaniku u dyrektora a tego wolałbym uniknąć
)
Oczywiście mogę odpowiedzieć na pytania jeżeli takowe by się pojawiły.
Czysto teoretycznie (o ile ktoś byłby czymś takim zainteresowany a ja znalazłbym czas) mógłbym wspomóc swoimi rysunkami wykonanymi na podstawie dokumentacji faze projektową, jednak musiała by to być większa produkcja dla grupy odbiorców (na pewno nie indywidualny model), a ponadto pozostaje kwestia ewentualnych rozliczeń. Żeby np narysować w CAD-zie ostoje do 406R potrzebowałbym ok 30-40 h a nie poświęcę tyle czasu tylko z pobudek patriotycznych
Z drugiej strony trochę dziwny wybór bo 406Ra są raczej w mniejszości, za bardziej charakterystyczny typ dla ep.V należałoby uznać 406Rb dla wcześniejszych 406Rb lub 406R.
Co do dokumentacji konstrukcyjnej to nie jestem jej właścicielem więc nie mam uprawnień do jej powielania i rozpowszechniania (jak zacząłbym robić coś takiego to prędzej czy później wylądowałbym na dywaniku u dyrektora a tego wolałbym uniknąć

Oczywiście mogę odpowiedzieć na pytania jeżeli takowe by się pojawiły.
Czysto teoretycznie (o ile ktoś byłby czymś takim zainteresowany a ja znalazłbym czas) mógłbym wspomóc swoimi rysunkami wykonanymi na podstawie dokumentacji faze projektową, jednak musiała by to być większa produkcja dla grupy odbiorców (na pewno nie indywidualny model), a ponadto pozostaje kwestia ewentualnych rozliczeń. Żeby np narysować w CAD-zie ostoje do 406R potrzebowałbym ok 30-40 h a nie poświęcę tyle czasu tylko z pobudek patriotycznych

Ostatnio zmieniony 02 wrz 2008, 13:29 przez AK, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Problem polega na tym, że my zwykłe żuczki nie mamy do takowej dostępu, ale oczywiście skorzystalibyśmy z odpowiednich skanów .Jak w czymś miałbym grzebać to w dokumentacji konstrukcyjnej do której mam dostęp z racji swojego zawodu.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 21:02 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Dzięki za sprostowanie. Ja jednak wykonuję model pokazany na rysunkach DEC-pare postów wyżej. Być może firma pomyliła się sygnując go oznaczeniem 406Ra. Klikając można sprawdzić to o czym piszę.
Jest tam również załącznik z plikiem pdf. z małym wyjaśnieniem o co chodzi.
Jak masz dostęp do dokumentacji, którą mógłbyś sie podzielić to proszę.
Jest tam również załącznik z plikiem pdf. z małym wyjaśnieniem o co chodzi.
Jak masz dostęp do dokumentacji, którą mógłbyś sie podzielić to proszę.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 16:50 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Może to nieco rozjaśni problem
406R - typ bazowy opracowany w (o ile dobrze pamiętam) 6 wersjach konstrukcyjnych różniących się szczegółami wykonania (np rodzajem blachy pomostu, konstrukcją zbiornika itp).
406Ra - odmiana 406R z ogrzewaniem parowym
406Rb - odmiana eksportowa do Syrii. Ponieważ była lepsza zastąpiła w produkcji 406R. Posiada (co najmniej) 8 wersji konstrukcyjnych w tym przynajmniej 2 typy zbiorników.
Wszystkie ww typy teoretycznie mogły być wykonywane w jednej z trzech podwersji:
- z budką i pomostem
- z pomostem
- bez pomostu (hamulec ręczny jako kierownica z boku ostoi)
Teoretycznie mozliwe jest że z 406Ra ZNTK usunął podczas naprawy ogrzewanie jednak uznałbym to za mało prawdopodobne. Poza tym zostały by raczej ślady na zbiorniku. Tak czy inaczej wagon taki nie byłby charakterystyczny dla tego typoszeregu niezaleznie od epoki. Zwracam także uwagę że odbiłoby się to na oznaczeniu dlatego że system grzewczy zajmuje część zbiornika co oznacza inną pojemność i tym samym tabelę obciążenia.
Co do zmian w trakcie eksploatacji to starsze wykonania były "podciągane" do nowszych podczas napraw (z tym że raczej po 1990) dlatego to co widać dzisiaj na torach ma zwykle niewiele wspólnego z tym co wyjechało z fabryki.
Nie znam katalogu z 1973. Poprawne oznaczenia są w "Charakterystkach normalnotorowych wagonów PKP" (Przepraszam jeśli przekręciłem tytuł ale książki nie posiadam).
Dzięki za radę ale w necie w kwestiach dokumentacyjnych za wiele sensownego sie nie znajdzie
. Jak w czymś miałbym grzebać to w dokumentacji konstrukcyjnej do której mam dostęp z racji swojego zawodu.

406R - typ bazowy opracowany w (o ile dobrze pamiętam) 6 wersjach konstrukcyjnych różniących się szczegółami wykonania (np rodzajem blachy pomostu, konstrukcją zbiornika itp).
406Ra - odmiana 406R z ogrzewaniem parowym
406Rb - odmiana eksportowa do Syrii. Ponieważ była lepsza zastąpiła w produkcji 406R. Posiada (co najmniej) 8 wersji konstrukcyjnych w tym przynajmniej 2 typy zbiorników.
Wszystkie ww typy teoretycznie mogły być wykonywane w jednej z trzech podwersji:
- z budką i pomostem
- z pomostem
- bez pomostu (hamulec ręczny jako kierownica z boku ostoi)
Teoretycznie mozliwe jest że z 406Ra ZNTK usunął podczas naprawy ogrzewanie jednak uznałbym to za mało prawdopodobne. Poza tym zostały by raczej ślady na zbiorniku. Tak czy inaczej wagon taki nie byłby charakterystyczny dla tego typoszeregu niezaleznie od epoki. Zwracam także uwagę że odbiłoby się to na oznaczeniu dlatego że system grzewczy zajmuje część zbiornika co oznacza inną pojemność i tym samym tabelę obciążenia.
Co do zmian w trakcie eksploatacji to starsze wykonania były "podciągane" do nowszych podczas napraw (z tym że raczej po 1990) dlatego to co widać dzisiaj na torach ma zwykle niewiele wspólnego z tym co wyjechało z fabryki.
Nie znam katalogu z 1973. Poprawne oznaczenia są w "Charakterystkach normalnotorowych wagonów PKP" (Przepraszam jeśli przekręciłem tytuł ale książki nie posiadam).
Dzięki za radę ale w necie w kwestiach dokumentacyjnych za wiele sensownego sie nie znajdzie

- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
A w wydaniu z np. 1973?AK pisze:w katalogu wagonów towarowych z 1970 jest błąd, fotka przedstawia 406R prawdopodobnie wykonanie I
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 16:00 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Dzięki za pomoc. Należy zwrócić uwagę na to, że wagon wykonywany przez nas jest w Vep.
Będzie również w IV ale i tak owej instalacji juz nie znajdziecie.
Będzie również w IV ale i tak owej instalacji juz nie znajdziecie.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Może to troszke "rozjaśni" obraz

Cały sekret tkwi w tym z jakiego okresu będzie to wagon. Przypuszczam, że owa instalacja w latach 80 nie była już obecna ( ustny przekaz prac ZNTK- mógł sie mylic)
Fabrycznie oczywiście była.
Skany z Normalnotorowych Wagonów Towarowych Janiaka i Kalinkowskiego
Ps. A czy ktos ma może Charakterystyki normalnotorowych Wagonów PKP Rakowskiego i Żmijewskiego z 1960 roku? Prosiłbym o kontakt na priva




Cały sekret tkwi w tym z jakiego okresu będzie to wagon. Przypuszczam, że owa instalacja w latach 80 nie była już obecna ( ustny przekaz prac ZNTK- mógł sie mylic)
Fabrycznie oczywiście była.
Skany z Normalnotorowych Wagonów Towarowych Janiaka i Kalinkowskiego
Ps. A czy ktos ma może Charakterystyki normalnotorowych Wagonów PKP Rakowskiego i Żmijewskiego z 1960 roku? Prosiłbym o kontakt na priva
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Ja w kwestii formalnej
.
To co jest na zdjęciu to moze być co najwyżej 406Rb w wykonaniu VII lub późniejszym (o ile brak prawej tablicy dla napisów się utrzyma).
406Ra to to (na razie?) nie jest bo ten typ ma ogrzewanie parowe zbiornika a w efekcie na jego końcach znajdują się kolektory rur grzewczych - chyba że zostana dorobione (w katalogu wagonów towarowych z 1970 jest błąd, fotka przedstawia 406R prawdopodobnie wykonanie I)

To co jest na zdjęciu to moze być co najwyżej 406Rb w wykonaniu VII lub późniejszym (o ile brak prawej tablicy dla napisów się utrzyma).
406Ra to to (na razie?) nie jest bo ten typ ma ogrzewanie parowe zbiornika a w efekcie na jego końcach znajdują się kolektory rur grzewczych - chyba że zostana dorobione (w katalogu wagonów towarowych z 1970 jest błąd, fotka przedstawia 406R prawdopodobnie wykonanie I)
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Ale bomba
Nawet nie wiem co zamówiłem 


- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Tak jak pisał Jacek w temacie Gbs dotarły juz do nas odlewy. Mamy małe opóźnienie ale z wszystkimi cześciami nadgonimy sprawę.
Fotki później.
Fotki później.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Fotki będą wkrótce. Narazie nie chce pokazywać całych poszczególnych podzespołów.
- Tomas Rejl
- Posty: 1146
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
- Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Sa juź zdjecia tych cystern? 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość