Re: Mój TT-tabor - ArturSch
: 11 wrz 2007, 22:36
Mój w drodze. Potestujemy, zobaczymy 

Forum sympatyków kolei w skali 1:120 TT (od 25 Cze 2005)
https://forumtt.pl/
Faktycznie tylko wspominałem Ostrakowi na jednym ze spotkań w Gdyni oraz "między wierszami" w tym poście. Przymierzałem się kiedyś do popełnienia wątków w stylu "Model - nr katalogowy - jak rozebrać?", ale niestety na przymiarkach sie skończyło.ArturSch pisze:Trzeba było te doświadczenia opisać ! Po co kolejni mają wyważać otwarte drzwi
Od tego zacząłemArJu pisze:... dach należy przesunąć w kierunku jednego z końców wagonu.
Trzeba było te doświadczenia opisać ! Po co kolejni mają wyważać otwarte drzwiArJu pisze:Szkoda tylko, że właściwą metodę poznałem dość dawno temu, ale mimo wszystko dopiero po lekkim uszkodzeniu dachu mojego modelu.
No to chyba nie jest najlepszy sposób. Moim zdaniem dach należy przesunąć w kierunku jednego z końców wagonu. Na jednej z Twoich fotek, którą pozwoliłem sobie zamieścić poniżej, widać, że kształt otworu nie jest prostokątem. W tym przypadku zdejmowałbym dach przesuwając go w prawo.ArturSch pisze:Największym problemem przy dygitalizacji jest zdjęcie pokrywy dachuJak widać trzyma się na 3 zaczepach po obu stronach, naciskamy dach ku środkowi (do osi wagonu) i wtedy, po ugięciu się dachu zaczepy puszczają - nic na siłę.
Jednak gdy ogladam E93 18 PIKO/H0 to różnica w gapie od oryginału polega na domknięciu sfastyki czyli narysowane jest kwadratowe okienko z dwoma szprostami.oelka pisze:... producent niemiecki nie wyprodukuje modelu z prawidlowo wykonanym oznaczeniem z lat 1937-45.
Zaden producent niemiecki nie wyprodukuje modelu z prawidlowo wykonanym oznaczeniem z lat 1937-45. A to dlatego, ze za ten realizm mialby sprawe sadowa w Niemczech o szerzenie ideologii hitlerowskiej.Marcin pisze:Dzieki Tobie Artur zobaczyłem wreszcie jak spartolone jest godło na BR 86, teraz juz cięzko sie zastanowię czy warto ją brać.