Płoty i nie tylko

A&S PROJEKT / modelekartonowe.eu

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
PiasTT
Posty: 397
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: PiasTT »

kaine pisze:Jeździ się tym i owym :)
No to pochwal się. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 447
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: kaine »

Jeździ się tym i owym :)
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Borczy »

Ja myślę, że śmiało możesz dokończyć koparkę bo wyjdzie świetnie. Starsze konstrukcje raczej nie były aerodynamiczne :D i nie będzie kłopotu z zaobleniemi krawędzi więc tektura będzie ok. Polecam konstrukcje rumuńskie Castor albo Progresul - były mocno kanciaste.
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Pędrak »

Slawek77,
wydaje mi się, że spokojnie byłbyś w stanie wyczarować dla nas - potencjalnych klientów - pojazdy w naszej skali 8)
Myślałeś może o tym?
Piszę tak, widząc ile udanych projektów stworzyłeś do tej pory...
Na początek jaki polonez, fiat 125p, maluch... :mrgreen:
Dwa pierwsze to "kanciaki" więc można by pokombinować w tekturce ;)
Rozważ proszę tę skromną sugestię :D
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: oelka »

Po tym jak są montowane koła i rolki prowadzące gąsienice widać, że to nie czołg tylko maszyna budowlana.
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Slawek77 »

Nie mam czołgu więc odrysowałem z koparki :) sokole oko jesteś ;)
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 447
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: kaine »

Stawiam na koparke i to średniej wielkości 8)
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Slawek77 »

Troszkę się dziś nudziłem więc sprawdziłem czy dam rady zrobić gąsienice do czołgu, oto ehekt.
Nie wiem w jakiej skali wyszedł ale jest chyba coś w skali 1:120
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Slawek77 »

Bliżej końca niż początku ;)
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Slawek77 »

Budynek stacyjny w H0 lecz w TT tez wyjdzie po nowym roku ;)
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2500
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: womo »

Kedar pisze:Najgłupszy jest dla mnie argument, że nie opłaca się czegoś przewozić koleją...
Najgłupszy jest dla mnie argument, że bez symulacji kosztów napisałeś to co napisałeś ...

Gdyby wszystko opłacało się wozić koleją to by wożono koleją. Mamę możesz oszukać, tatę możesz oszukać ale księgowych nie oszukasz :mrgreen:
Miłego wieczoru. I dziękuję za poprawę humoru po całym dniu pracy ...

wywalcie to bo Sławkowi zaśmiecamy temat hahahahaha
Kedar
Posty: 61
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:15
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Kedar »

Najgłupszy jest dla mnie argument, że nie opłaca się czegoś przewozić koleją...
Jeden zestaw TIR przewozi tylko 24 tony ładunku. Fakt może przewozić krótszymi trasami niż kolej, ale są duże koszta ukryte takiego transportu (opłaty drogowe, pensja dla kierowcy, który ma określone limity czasu pracy, opłaty dla spedytorów, terminala załadunkowego, wyładunkowego) i to wszystko dla 24 ton.
Pociąg towarowy złożony z 36 wagonów Ea może jednorazowo przewieźć nawet ponad 2 tysiące ton ładunku (zależnie od tar) i nie musi mieć dużych postojów, ponieważ maszyniści mogą sobie przekazywać lokomotywę. Wiadomo, przeładunek takiego składu trwa teoretycznie dłużej (chociaż czasem kierowca potrafi czekać dłużej na parkingu niż trwa załadunek całego wahadła, wiem co mówię, pracuję w porcie) i opłaty tez są trochę innego rzędu niż przy przewozie samochodowym, ale należy pomyśleć ile musi zostać wykonanych kursów samochodów aby przetransportować taki sam tonaż jaki trafia na skład towarowy.
Węglarka z reguły ma nośność około 60 ton, wahadła które u mnie wychodzą najczęściej mają 36, czasem nawet 38 wagonów, co daje 2 tys. 160 ton do 2 tys. 220 ton. Weźmy tą mniejszą liczbę, podzielmy przez standardową nośność samochodu z plandeką, czyli 24 tony, daje to 90 kursów. Jeśli kierowca czekał na załadunek cały dzień to musi zacząć od pauzy. Załadunek składu odbywa się przy pomocy lokomotywy zakładowej, lub Unimoga, które później podstawiają go na wyjazd, gdzie przyjeżdża lokomotywa, która jedzie w trasę, jeśli załadunek odbył się bez opóźnień, pociąg jedzie zgodnie z rozkładem, to nie ma żadnych dodatkowych opłat.
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Slawek77 »

Misiek pisze:a cholera ich tam wie ;-)

kwestia czy przewożenie takich elementów to taka amerykańska specyfika, czy w Europie też.
Koleją można wszystko przewozić, lecz nie zawsze jest to opłacalne i ładują na tiry.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Misiek »

a cholera ich tam wie ;-)

kwestia czy przewożenie takich elementów to taka amerykańska specyfika, czy w Europie też.
Awatar użytkownika
Slawek77
Posty: 2054
Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Płoty i nie tylko

Post autor: Slawek77 »

A co to za ładunki ? ten trójkąt to pewnie szkielet dachu, a te przęsła ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „A&S PROJEKT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość