Moje projekty polskiego taboru

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Dziękuję osobom które odpowiedziały na odezwę odnośnie określenia terminu odbioru EU07 i ET41. Bardzo proszę te osoby, które jeszcze nie pisały w tej sprawie o kontakt na pw.

Tak informacyjnie, bo kilka osób pytało o to.
Tillig zrobił mi niespodziewaną niespodziankę i BR218 zakupione do budowy ET41 i EU07 mają już nową budowę. Oznacza to zmieniony napęd (nowy silnik), gniazdo dekodera 12-pinowe i fabryczne miejsce na głośnik. Także nie powinno być problemów z udźwiękowieniem lokomotyw - skontaktuję się z kolegą elvisem w tej kwestii.

Jednocześnie przepraszam tych, którzy otrzymali lokomotywy wcześniej (jeszcze na dawcach starej konstrukcji) - nie wiedziałem, że Tillig zmieni konstrukcję dawcy.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Tak informacyjnie w temacie projektów EU07 i ET41.

Prosił bym osoby, które zamówiły lokomotywy napisały mi pw, w którym miesiącu chciałby otrzymać swoje lokomotywy (w przedziale od września do grudnia). Pozwoli mi to rozplanować sobie prace, bo niestety ale nie mam w pojedynkę takich mocy przerobowych aby wszystkie lokomotywy wykończyć w miesiąc dlatego wolę sobie to rozłożyć w czasie.

Ostatnio miałem też gorący okres w pracy, w dodatku w sierpniu zakład miał postój i każdy kto szedł na urlop (mnie to nie dotyczy - cały czas pracuję) chciał pozamykać wszystkie swoje sprawy co dołożyło dodatkową ilość pracy. Do tego doszło też przesilenie sobie rąk, więc w kwestii modelarstwa niestety niewiele udawało się ostatnio zrobić.
Teraz w pracy jest spokojnie, ręce też już OK, także w sierpniu chciałbym trochę nadgonić niektóre prace i wrócić do systematycznej pracy nad modelami.

Jakby ktoś miał jakieś pytania to proszę pisać na pw, staram się w miarę na bieżąco sprawdzać korespondencję i odpowiadać, ale z racji, że czasami jest tego sporo to coś może umknąć, więc jeśli ktoś nie otrzymał by odpowiedzi to proszę po prostu się przypomnieć.

Pozadrawiam i spokojnego wypoczynku Wam życzę.
JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: JarUs »

Co to jest epoka ??
przykłady odpowiedzi:
Epoka - jest to pewien okres w dziejach ludzkości, zapoczątkowany jakimś bardzo ważnym wyrażeniem i zakończony kolejnym wydarzeniem rozpoczynającym nową epokę.
Epoka - odcinki dziejowe różniące się między sobą warunkami społecznymi, poziomem życia i innymi charakterystycznymi cechami.
pl.wikipedia epoka – zamknięty w określonych ramach czasowych fragment dziejów
Wszystko zależy od tego, kto jak interpretuje definicję słowa epoka.
Epoka 1- Ładne, te kupuję.
Epoka 2- Nie ładne, tych nie kupuję.
To też jest ważne wydarzenie w historii zakupów ... i jak kupi to staje się zamknięte ;)
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 16:14 przez JarUs, łącznie zmieniany 2 razy.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: jafrap »

womo pisze:Epoka 1- Ładne, te kupuję.
Epoka 2- Nie ładne, tych nie kupuję.
Ciekawe które zaliczyłbyś do Epoki 2.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 10:05 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: jafrap »

tydzial pisze:Ja już wielokrotnie pisałem że epoki są trzy i może magnetik zaliczyć jako czwartą (era pary elektryczna i spalinowe) pozostałe to tylko chwyt marketingowy jak zmiana koloru farby może tworzyć nową epokę muszą być istotne zmiany a nie typ, kolor czy co tam jeszcze .
Błędne rozumowanie.
Epoka to określenie na pewien okres czasu, a nie na rodzaj taboru. W epoce pary jeździły i spalinowe i elektryczne. Idąc za Wikipedią pierwsze, za pierwszy elektrowóz przyjmuje się małą lokomotywkę skonstruowaną w roku 1879 przez Wernera von Siemensa, która pobierając prąd z trzeciej szyny ciągnęła mały wagonik-ławkę po terenach wystawy powszechnej w Berlinie... z kolei pierwszy spalinowóz miał zawrotną moc :) moc 30KM i powstał w 1894 roku, a więc niewiele później niż lokomotywa elektryczna.

Pierwsza parowa - 1804 rok; http://pl.wikipedia.org/wiki/Lokomotywa_parowa
Pierwsza elektryczna - 1879 rok; http://pl.wikipedia.org/wiki/Lokomotywa_elektryczna
Pierwsza spalinowa - 1894 rok http://www.parowozy.pl/skansen/spalinowe/
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 08:17 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
hugwa
Posty: 160
Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
Lokalizacja: mentalne zadupie
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: hugwa »

tydzial pisze:Ja już wielokrotnie pisałem że epoki są trzy
Tak z ciekawości - jakie wg Ciebie mają rozpiętości czasowe?
To strasznie ciekawe.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2014, 14:36 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 682
Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Kaczor »

tydzial pisze:Ja już wielokrotnie pisałem że epoki są trzy i może magnetik zaliczyć jako czwartą (era pary elektryczna i spalinowe) pozostałe to tylko chwyt marketingowy jak zmiana koloru farby może tworzyć nową epokę muszą być istotne zmiany a nie typ, kolor czy co tam jeszcze.
No ale w "epokach" chyba o to chodzi żeby na makiecie nie spotkały się składy które w rzeczywistości nigdy by obok siebie nie stały (bo np. malatura zdążyła się zmienić...)
Ostatnio zmieniony 03 cze 2014, 14:36 przez Kaczor, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: tydzial »

Ja już wielokrotnie pisałem że epoki są trzy i może magnetik zaliczyć jako czwartą (era pary elektryczna i spalinowe) pozostałe to tylko chwyt marketingowy jak zmiana koloru farby może tworzyć nową epokę muszą być istotne zmiany a nie typ, kolor czy co tam jeszcze .
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: oelka »

To jest malowanie zgodne z instrukcją wprowadzoną po likwidacji "żółtego czoła" z początku tego stulecia.
AK
Posty: 368
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: AK »

Na jaka to ma być epokę malowanie?
Jak na lata 80-e to jest nie teges :(
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

W końcu gotowa pierwsza ET41:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

To jest ta, która jeździła na tegorocznym Sosnowcu.
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 330
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Sudovia »

To chyba jakiś złom jest.Gościu kręci kierownicą a ona tylko przed siebie wali :mrgreen:
JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: JarUs »

EU07 w skali 1:1
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2014, 20:31 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Listy na EU07 i ET41 zamknięte.
Prosił bym dać mi chwilę, żeby to po ogarniać, jakbym komuś zalegał z odpowiedzią na pw to proszę się przypomnieć.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: BarTTmań »

Poszło na PW :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości