STONKA z PIKO
Moderator: mod-Ogółem
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Chyba jednak nikt tu tego jeszcze nie poruszył. Ryzyko opłacalności projektu nowej formy polskiej lokomotywy jest nikłe. Najmniej ryzykowna jest stonka, ze względu na uniwersalność lokomotywy, epoki jak i występowanie różnych malowań.
Sprawa druga, PIKO ma gotowa dokumentację i doświadczenie zdobyte w produkcji tego modelu.
Jednak chyba jedyna firmą, która może zaryzykować taka produkcję jest Tillig. Tak jak w życiu lokomotywa ciagnie pociąg tak tutaj typowo polska lokomotywa zwielokrotni sprzedaż wagonów ( i tutaj należy przyjąc argumentację dla potencjalnego producenta ).
Pan Andrzej z AMC zna moja opinię, bo nawet rozmawiałem z nim na ten temat na ostatnich targach jednak reprezentuje on skostniały beton PKP niczym za prezesa Wacha.
Sprawa druga, PIKO ma gotowa dokumentację i doświadczenie zdobyte w produkcji tego modelu.
Jednak chyba jedyna firmą, która może zaryzykować taka produkcję jest Tillig. Tak jak w życiu lokomotywa ciagnie pociąg tak tutaj typowo polska lokomotywa zwielokrotni sprzedaż wagonów ( i tutaj należy przyjąc argumentację dla potencjalnego producenta ).
Pan Andrzej z AMC zna moja opinię, bo nawet rozmawiałem z nim na ten temat na ostatnich targach jednak reprezentuje on skostniały beton PKP niczym za prezesa Wacha.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Oczywiście, że są, tylko po pierwszej fali optymizmu przyszło zderzenie z twardą rzeczywistością, która nie pozostawiła niestety złudzeń - nie mamy takiej siły nabywczej aby powstał wielkoseryjny model typowo polskiej lokomotywy.Gdzie są teraz Zapewne, nie ma już ich na FTT
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Sławka się zapytaj, bo robił ankiety na wiele różnych akcji, choć, co trzeba przyznać, kilka projektów doczekało się realizacji, ale to i tak wyłącznie przemalowanki.JarTTek pisze:Gdzie są terazZapewne, nie ma już ich na FTT
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2013, 08:16 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Gdzie są terazbrovarek pisze:Ps. Jesteś kolejną "nowa" osobą z wizją i ambicjami, doceniamy to. Było już kilku takich

NigdyZa rok, może dwa przeczytasz o kolejnym forumowiczu z ambicjami i napiszesz to co ja teraz.

Brawozobacz ile na Alledrogo modeli PKP- to nasza zasługa


Ostatnio zmieniony 12 kwie 2013, 08:15 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Ale na pewno - podobnie jak to ma miejsce w przypadku Gagarinów - z oryginalnymi, małymi reflektorami na czołach - na typowo polskie "wiadra" również nie ma co liczyć...Myślę, że jeżeli kiedyś doczekamy się jakiegoś kolejnego wielkoseryjnego modelu lokomotywy znanej z polskich torów, to najprędzej będzie to 060DA. Z tej prostej przyczyny, że - podobnie jak M62 czy parowozy - lokomotywy te jeżdżą/jeżdziły w Niemczech. Na czysto polskie konstrukcje nie ma co liczyć.
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Myślę, że jeżeli kiedyś doczekamy się jakiegoś kolejnego wielkoseryjnego modelu lokomotywy znanej z polskich torów, to najprędzej będzie to 060DA. Z tej prostej przyczyny, że - podobnie jak M62 czy parowozy - lokomotywy te jeżdżą/jeżdziły w Niemczech. Na czysto polskie konstrukcje nie ma co liczyć.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Wyniki Ankiety po 24 godzinach:
56 głosów
1 - 13
2 - 19
3 - 13
więcej - 11
Jeżeli liczyć "więcej" jako 4 daje to 134 sztuki.
Poczekam do poniedziałku i wyśle te dane.
P.S. Nie mi oceniać czy to się opłaca producentowi.
56 głosów
1 - 13
2 - 19
3 - 13
więcej - 11
Jeżeli liczyć "więcej" jako 4 daje to 134 sztuki.
Poczekam do poniedziałku i wyśle te dane.
P.S. Nie mi oceniać czy to się opłaca producentowi.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
troche kij w mrowisko włożę... bo albo stonka tutaj albo Smoleńsk wokół i juz pomału działa powiedzenie "co za duzo to niezdrowo"
no dobra...
pamiętacie dyskusje wokół Tilligowskiej s-f SM26?
to niech PIKO też wypuści s-f pomaluje BR290 jak stonke... zawsze to jakies wyjście jest...
a jak ktoś nie lubi określenia science-fiction to niech będzie freelance niczym pomarańczowa BR103 BTTB/Tillig`a
no dobra...
pamiętacie dyskusje wokół Tilligowskiej s-f SM26?
to niech PIKO też wypuści s-f pomaluje BR290 jak stonke... zawsze to jakies wyjście jest...

a jak ktoś nie lubi określenia science-fiction to niech będzie freelance niczym pomarańczowa BR103 BTTB/Tillig`a

- miano
- Posty: 653
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Roco już tak opanowało produkcję niskoseryjną że po wypuszczeniu i sprzedaniu Ok1-359 w ilości około 30 szt na polskim rynku, puściło już drugą wersję - Ok1-316 który na pewno nie jest przemalowanką z 359, a zapewne sprzeda się jeszcze słabiej. Także ja chciałbym siódemke od Roco, a stonkę od Piko 

-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
To jest to http://www.amcwroclaw.pl/index.php?opti ... e&Itemid=1JarTTek pisze: A co to jest AMC?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2013, 09:26 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Jestem realistą i rozmawiać trzeba. Sygnalizuję i polecam temat bardziej doświadczonym kolegom. A co to jest AMC?
-
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Pewnie, po co „odgrzewać stary kotlet”, po co „bić pianę”, po co rozmawiać, bierzmy co nam dają i dalej stosujmy „pierwszą zasadę kolejarską”. Co po niektórzy koledzy, którzy wcielili się w przedstawicieli firm produkujące mikro tabor kolejowy podjęli decyzję – na pewno słuszną - o nieopłacalności takiej produkcji. Tylko nie oto chodzi. Ten temat nie jest próbą wymuszenia decyzji w sprawie produkcji modelu, tylko sygnałem, informacją, że jest Polska i że w Polsce jest rynek, mały, niszowy i że jest zapotrzebowanie na model lokomotywy SM 42. Tu niestety nie jestem do końca przekonany, czy osoby decyzyjne cokolwiek wiedzą o nas i naszych potrzebach. Stąd ten temat i pytanie: co zrobić, aby nasz głos był słyszalny w tych firmach? Utopia? Czas pokarze. Na koniec prośba: dajcie szansę na decyzję osobom tam pracującym. 

-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Tak nawiązując do postu kol. DBv (żeby nie powielać cytatów) - Czesi mają okularnika, tylko czy popularność TT w Polsce jest wprost proporcjonalna do czeskiej? Bardzo wątpię.
Bawiąc się w zestawianie potencjału ludnościowego można dojść do wniosku że skoro w NRD było ok. 10 mln mieszkańców, więc PKP powinno się sprzedawać co najmniej trzy razy lepiej niż DR. Tylko jakoś się nie sprzedaje....
Typowo rosyjskiego loka czy wagonu (M62 i pochodne, Ludmiły czy przeznaczone do komunikacji międzynarodowej osobowe to inna bajka) nie wypuścił żaden wielkoseryjny producent spoza Rosji. Ograniczona do sieci kilkudziesięciu sklepów Spiele edycja setu ruskich cystern Herisa kurzy się na półkach i kariery nie robi.
Ale skoro kultowe dla Rosjan wagony "jegorowce" Peresvet wypuszcza w zawrotnych nakładach 200 sztuk, to taka jest wielkość tego rynku. A i tak pewnie większa od naszego.
Bawiąc się w zestawianie potencjału ludnościowego można dojść do wniosku że skoro w NRD było ok. 10 mln mieszkańców, więc PKP powinno się sprzedawać co najmniej trzy razy lepiej niż DR. Tylko jakoś się nie sprzedaje....
Typowo rosyjskiego loka czy wagonu (M62 i pochodne, Ludmiły czy przeznaczone do komunikacji międzynarodowej osobowe to inna bajka) nie wypuścił żaden wielkoseryjny producent spoza Rosji. Ograniczona do sieci kilkudziesięciu sklepów Spiele edycja setu ruskich cystern Herisa kurzy się na półkach i kariery nie robi.
Ale skoro kultowe dla Rosjan wagony "jegorowce" Peresvet wypuszcza w zawrotnych nakładach 200 sztuk, to taka jest wielkość tego rynku. A i tak pewnie większa od naszego.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
Dokładnie tak - nawet nie chce mi się szukaćMarcin pisze:O toto, zamknijcie proszę ten temat bo sie robi kolejne bicie piany z wiadomym zakończeniem.



Z szacunkiem dla marzeń i na ostudzenie nerwów - polecam blaszki foto trawioneKrzyszTTof pisze:P.S. Sorry, że ja tak brutalnie psuje wasze marzenia, ale przez ostatnie parę lat na własnej skórze i dość boleśnie przekonałem się, jak to wszystko wygląda "od kuchni" ...



Ostatnio zmieniony 11 kwie 2013, 09:24 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: STONKA z PIKO
O toto, zamknijcie proszę ten temat bo sie robi kolejne bicie piany z wiadomym zakończeniem.DBv pisze:Od siebie dodam jeszcze, że temat był już wałkowany (wystarczy odkopać i niekoniecznie ponownie rozgrzebywać nowe tematy), sam też się już rozpisywałem i powtarzać nie mam ochoty. Okularnik pokazuje, że przy odpowiedniej promocji taki projekt może inicjować dalsze zainteresowanie tematem.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2013, 09:24 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości