Konwój Wojskowy
Moderatorzy: Maciej, mod-Kolej w skali 1:1
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Kilka ciekawostek w nawiązaniu do wątku bardzo ciekawej wycieczki Artura.
Może się przydać. Zwróćcie uwagę na znaczne uproszczenia w modelach" nie kolejowych, nie naszych" bym nazwał. Trącą kiczem, ale chodzi mi o pojazdy jakie stosowano do ochrony szlaków i obiektów kolejowych.
http://www.motoshowminatura.fora.pl/pan ... r,192.html
Może się przydać. Zwróćcie uwagę na znaczne uproszczenia w modelach" nie kolejowych, nie naszych" bym nazwał. Trącą kiczem, ale chodzi mi o pojazdy jakie stosowano do ochrony szlaków i obiektów kolejowych.
http://www.motoshowminatura.fora.pl/pan ... r,192.html
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 16:21 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Ciekawy reportaż o historii pociągów militarnych ZSRR i Federacji Rosji
cz 1
http://www.youtube.com/watch?v=n1OdjGjr ... ure=relmfu
cz 2
http://www.youtube.com/watch?v=uRwsDxFC ... ure=relmfu
cz 3
http://www.youtube.com/watch?v=dsp6vEDr ... ure=relmfu
i mały dokument
http://www.youtube.com/watch?v=QFgcFmvy ... re=related
cz 1

cz 2

cz 3

i mały dokument

- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Wasze materiały
http://www.youtube.com/watch?v=Pm-nVnG3xP4
od 2002 roku nowość - żołnierze mają do dyspozycji wagony 2 klasy. na początku były kłopoty z ogrzewaniem. o ile się orientuje przepisy zabraniały przewożenia pasażerów w składach towarowo osobowych za lokomotywami - zimą jak mówią musiało być zimno. Dziś to się zmienia. Piękny skład z BWP 1 (BMP1) z epoki V-VI.
Tu z BSM;am
https://www.youtube.com/watch?v=KiHhbNmiMhs

od 2002 roku nowość - żołnierze mają do dyspozycji wagony 2 klasy. na początku były kłopoty z ogrzewaniem. o ile się orientuje przepisy zabraniały przewożenia pasażerów w składach towarowo osobowych za lokomotywami - zimą jak mówią musiało być zimno. Dziś to się zmienia. Piękny skład z BWP 1 (BMP1) z epoki V-VI.
Tu z BSM;am

Ostatnio zmieniony 08 maja 2012, 22:24 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Fotka historyczna, E44 latem 1939 z transportem wojskowym:
Źródło: Eisenbahn Kurier, Die Baureihe E44, s.87.

Źródło: Eisenbahn Kurier, Die Baureihe E44, s.87.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2015, 17:11 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
"Opelotka" na trasie - pięknie widać sposób mocowania stosowanego od końca lat 90 tych ub. wieku do dziś.
http://www.youtube.com/watch?v=8GRiCwthtTs
http://www.youtube.com/watch?v=0WbL_M2U3_Q
http://www.youtube.com/watch?v=AjBvctpgZrQ
Tu jadą koledzy z firmy
http://www.youtube.com/watch?v=HQypDU03Mzg
Na dokładkę batalion logistyczny
http://www.youtube.com/watch?v=XkQ7tD21eU8
Na koniec "dekle"
http://www.youtube.com/watch?v=U17Y2EMHlHQ
Warto podpatrzeć (chętni do kompletowania takich składów w epoce V-VI PKP).
Z doświadczenia - fajnie że są wagony osobowe, ale....zimą "dupa blada" bo bez ogrzewania, w KL'ach były piecyki

http://www.youtube.com/watch?v=0WbL_M2U3_Q

Tu jadą koledzy z firmy

http://www.youtube.com/watch?v=HQypDU03Mzg
Na dokładkę batalion logistyczny
http://www.youtube.com/watch?v=XkQ7tD21eU8
Na koniec "dekle"
http://www.youtube.com/watch?v=U17Y2EMHlHQ
Warto podpatrzeć (chętni do kompletowania takich składów w epoce V-VI PKP).
Z doświadczenia - fajnie że są wagony osobowe, ale....zimą "dupa blada" bo bez ogrzewania, w KL'ach były piecyki

Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 21:58 przez Maciej, łącznie zmieniany 6 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Spodobała mi się nazwa: Kosmiczeskie Wajska (Космические Воиска), coś jak Żołnierze kosmosu (Starship Troopers).


Ostatnio zmieniony 26 mar 2012, 09:12 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Jeszcze kilka zdjęć dotyczących pociągów rakietowych w Rosji
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 3c09b.html
http://www.fotosik.pl/u/szarki/album/8404/1?show=3
A tu kilka informacji
Rynek usług kolejowych dla wojska jest specyficzny i ulega ciągłym zmianom. Jeszcze w latach 80. XX w. Ludowe Wojsko Polskie intensywnie korzystało z kolejowego transportu towarowego, przemieszczając żołnierzy, sprzęt i środki bojowe z jednostek na poligony zlokalizowane w kraju albo za granicą.
Wojsko Polskie korzysta z transportu szynowego w znacznie mniejszym stopniu, ale pozostaje aktywnym uczestnikiem rynku kolejowego: zleca przewozy towarowe, posiada bocznice wymagające konserwacji i remontów, sprzedaje nieruchomości zabudowane infrastrukturą kolejową.
Transport
Za organizację transportów kolejowych odpowiada Szefostwo Transportu i Ruchu Wojsk - Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk, podległe bezpośrednio Szefowi Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.
Zmniejszyła się liczba jednostek wojskowych, a więc i zapotrzebowanie na transport żołnierzy, sprzętu i środków bojowych do ośrodków szkolenia poligonowego. Co roku w komunikacji krajowej wykorzystuje się ok. 200-300 pociągów (4-5 tys. wagonów). W komunikacji międzynarodowej jest to raptem 4-5 składów (40-50 wagonów). Do tego można doliczyć pociągi, którymi poruszają się żołnierze obcych wojsk odbywający ćwiczenia w polskich ośrodkach szkolenia poligonowego (ok. 50 transportów, 100 wagonów).
W kraju kolejowy transport towarowy na rzecz wojska jest domeną PKP Cargo. Firma posiada status przedsiębiorstwa o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym, jednak nie ma wyłączności na świadczenie usług transportowych dla wojska. Teoretycznie rynek jest otwarty dla innych przewoźników, chociaż nie jest łatwo na nim zaistnieć.
Infrastruktura
Siły Zbrojne RP eksploatują nieco ponad 120 bocznic o łącznej długości torów ok. 700 km. Za stan techniczny wojskowej infrastruktury kolejowej, odpowiednie wykorzystanie środków i remonty odpowiadają Rejonowe Zarządy Infrastruktury. Zlecają one prowadzenie remontów firmom cywilnym na ogólnie przyjętych zasadach, np. w drodze przetargu.
W 2009 r. do obsługi bocznic służyło ok. 70 lokomotyw spalinowych normalnotorowych: LS-40, LS-150, LS-160, LS-180 oraz LS-300.
Na wyposażeniu wojska znajdują się wagony kryte, platformy i cysterny dwu- oraz czteroosiowe w sumie ok. 100 sztuk. Sędziwy, lecz utrzymywany w bardzo dobrym stanie tabor służy przede wszystkim do przewozów międzymagazynowych na niewielkie odległości.
Sprzedaż mienia
Zakrojone na szeroką skalę zmiany organizacyjne w wojsku sprawiły, że armia zdecydowała się pozbyć części nieruchomości i mienia ruchomego.
Wśród nieruchomości wystawionych na sprzedaż można od czasu do czasu znaleźć działki wyposażone w infrastrukturę kolejową. Obecnie w ofercie oddziałów terenowych AMW znajdują się bocznice na Helu, w Niepołomicach, Mierzęcicach, Ełku oraz przy lotnisku w Szymanach.
W 2010 r. AMW planowało wystawić na sprzedaż pewną ilość taboru kolejowego normalno- i wąskotorowego: wagony platformy i wagony kryte dwuosiowe, platformę czteroosiową wąskotorową 600 mm oraz wąskotorową lokomotywę WLs-40.
Wydaje się, że z firm, które zechcą pozyskać wojskowe kontrakty najtrudniejsze zadanie czeka przewoźników oraz producentów taboru. Większe szanse mają firmy świadczące usługi w zakresie projektowania, budowy i remontów infrastruktury.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 3c09b.html
http://www.fotosik.pl/u/szarki/album/8404/1?show=3
A tu kilka informacji
Rynek usług kolejowych dla wojska jest specyficzny i ulega ciągłym zmianom. Jeszcze w latach 80. XX w. Ludowe Wojsko Polskie intensywnie korzystało z kolejowego transportu towarowego, przemieszczając żołnierzy, sprzęt i środki bojowe z jednostek na poligony zlokalizowane w kraju albo za granicą.
Wojsko Polskie korzysta z transportu szynowego w znacznie mniejszym stopniu, ale pozostaje aktywnym uczestnikiem rynku kolejowego: zleca przewozy towarowe, posiada bocznice wymagające konserwacji i remontów, sprzedaje nieruchomości zabudowane infrastrukturą kolejową.
Transport
Za organizację transportów kolejowych odpowiada Szefostwo Transportu i Ruchu Wojsk - Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk, podległe bezpośrednio Szefowi Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.
Zmniejszyła się liczba jednostek wojskowych, a więc i zapotrzebowanie na transport żołnierzy, sprzętu i środków bojowych do ośrodków szkolenia poligonowego. Co roku w komunikacji krajowej wykorzystuje się ok. 200-300 pociągów (4-5 tys. wagonów). W komunikacji międzynarodowej jest to raptem 4-5 składów (40-50 wagonów). Do tego można doliczyć pociągi, którymi poruszają się żołnierze obcych wojsk odbywający ćwiczenia w polskich ośrodkach szkolenia poligonowego (ok. 50 transportów, 100 wagonów).
W kraju kolejowy transport towarowy na rzecz wojska jest domeną PKP Cargo. Firma posiada status przedsiębiorstwa o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym, jednak nie ma wyłączności na świadczenie usług transportowych dla wojska. Teoretycznie rynek jest otwarty dla innych przewoźników, chociaż nie jest łatwo na nim zaistnieć.
Infrastruktura
Siły Zbrojne RP eksploatują nieco ponad 120 bocznic o łącznej długości torów ok. 700 km. Za stan techniczny wojskowej infrastruktury kolejowej, odpowiednie wykorzystanie środków i remonty odpowiadają Rejonowe Zarządy Infrastruktury. Zlecają one prowadzenie remontów firmom cywilnym na ogólnie przyjętych zasadach, np. w drodze przetargu.
W 2009 r. do obsługi bocznic służyło ok. 70 lokomotyw spalinowych normalnotorowych: LS-40, LS-150, LS-160, LS-180 oraz LS-300.
Na wyposażeniu wojska znajdują się wagony kryte, platformy i cysterny dwu- oraz czteroosiowe w sumie ok. 100 sztuk. Sędziwy, lecz utrzymywany w bardzo dobrym stanie tabor służy przede wszystkim do przewozów międzymagazynowych na niewielkie odległości.
Sprzedaż mienia
Zakrojone na szeroką skalę zmiany organizacyjne w wojsku sprawiły, że armia zdecydowała się pozbyć części nieruchomości i mienia ruchomego.
Wśród nieruchomości wystawionych na sprzedaż można od czasu do czasu znaleźć działki wyposażone w infrastrukturę kolejową. Obecnie w ofercie oddziałów terenowych AMW znajdują się bocznice na Helu, w Niepołomicach, Mierzęcicach, Ełku oraz przy lotnisku w Szymanach.
W 2010 r. AMW planowało wystawić na sprzedaż pewną ilość taboru kolejowego normalno- i wąskotorowego: wagony platformy i wagony kryte dwuosiowe, platformę czteroosiową wąskotorową 600 mm oraz wąskotorową lokomotywę WLs-40.
Wydaje się, że z firm, które zechcą pozyskać wojskowe kontrakty najtrudniejsze zadanie czeka przewoźników oraz producentów taboru. Większe szanse mają firmy świadczące usługi w zakresie projektowania, budowy i remontów infrastruktury.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2012, 09:04 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Jest nawet nasz Star!!
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Dla zainteresowanych NRD - podstawowy i specjalistyczny sprzęt do załadowania na platformy
http://www.militaertechnik-der-nva.de/

http://www.militaertechnik-der-nva.de/
Ostatnio zmieniony 01 lut 2012, 19:51 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- DZOZEF
- Posty: 93
- Rejestracja: 09 paź 2011, 17:16
- Lokalizacja: olecko
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Ciekawą strona o transporcie militariów na wagonach http://vvs2058.ucoz.ru/publ/ no i to
tylko szkoda ze jest jedno zdjęcie http://vvs2058.ucoz.ru/publ/voennye_soo ... 10-1-0-231
tylko szkoda ze jest jedno zdjęcie http://vvs2058.ucoz.ru/publ/voennye_soo ... 10-1-0-231
- kaine
- Posty: 447
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Przy Mojej wersji robi się ctr C, Ctrl V do translatora i idzie 

-
- Posty: 132
- Rejestracja: 09 paź 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Konwój Wojskowy
Tylko szkoda, ze w języku niezbyt znanym. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość