Załóżmy, że jesteśmy w okolicach roku 1960 - prędkości rzędu maks. 140 km/h, linia magistralna ok. 8 par pociągów na godzinę.automaTTyk pisze:Jest to uzależnione od dopuszczalnej prędkości na danym szlaku (chodzi o długość drogi hamowania)
Sygnały i trakcja elektryczna na modułach.
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sygnały i trakcja elektryczna na modułach.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 10:58 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:36
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Sygnały i trakcja elektryczna na modułach.
Jest to uzależnione od dopuszczalnej prędkości na danym szlaku (chodzi o długość drogi hamowania)mradwan pisze:Jak często powinny pojawiać się na szlaku modułowym semafory? Jak powinna być przełożona długość odcinków SBL?
- trucker
- Posty: 227
- Rejestracja: 09 lut 2008, 09:05
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Sygnały i trakcja elektryczna na modułach.
Problem z siecią trakcyjną polega na wymiarach drutu jezdnego linki nośnej i wieszaków. Dobrze wyskalowany słup trakcyjny z prawidłowym wysięgnikiem i izolatorami to też spore wyzwanie, ale kto by nie chciał choć jednego pełnego przęsła naprężenia.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Sygnały i trakcja elektryczna na modułach.
Tak samo jak w realnym świecie: Zalezy jaki rodzaj rodzaj blokady i jakie odstępy czasowe miały by występować między pociągami.mradwan pisze:Jak często powinny pojawiać się na szlaku modułowym semafory? Jak powinna być przełożona długość odcinków SBL?
Raczej mizerne.Czy są jakieś doświadczenia z budowa modułów z trakcją elektryczną?
W naturze jest to do 1500 metrów. W związku z tym na makiecie tez nie może wyjść mniej niż np. 4 metry jeśli ma to wyglądać realistycznie. Niezapominając jeszcze w przypadku sieci skompensowanej o kotwieniu środkowym w połowie długości odcinka naprężeniaPodobnie - jak często powinny pojawiać się maszty z naciągiem?
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 31 mar 2009, 08:07 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Sygnały i trakcja elektryczna na modułach.
Tam gdzie są potrzebnemradwan pisze:Jak często powinny pojawiać się na szlaku modułowym semafory?
Chyba dowolnie, nikt się w to nie bawi i podejrzewam, że długo się nie będzie bawiłmradwan pisze:Jak powinna być przełożona długość odcinków SBL?
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sygnały i trakcja elektryczna na modułach.
Jak często powinny pojawiać się na szlaku modułowym semafory? Jak powinna być przełożona długość odcinków SBL?
Czy są jakieś doświadczenia z budowa modułów z trakcją elektryczną? Podobnie - jak często powinny pojawiać się maszty z naciągiem?
Czy są jakieś doświadczenia z budowa modułów z trakcją elektryczną? Podobnie - jak często powinny pojawiać się maszty z naciągiem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: T_Domagalski i 1 gość