Cysterna 406R

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: whosho »

Czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy gotowych modeli pokusi się o zabranie ich do Pozniania?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Niestety nie. Zapisy były dawno temu i zrobiliśmy tyle wagonów ile było chętnych.
Awatar użytkownika
euzeb
Posty: 275
Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: euzeb »

Witam!
Czy jest jeszcze możliwy zakup 1 sztuki w/w wagonu?
Pozdrawiam euzeb.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Chej...Połysk jest po to aby kalki się dobrze trzymały. Wagon jeszcze nie miał końcowego lakierowania bo nie domalowałem mu wciąż detali (żółte haki, tablice przestawcze, tabliczki z oznaczeniem ładunku). Jak to zrobię to będzie taki jak ma być. Proszę was czytajcie uważnie, żebym nie musiał pisać parę razy tego samego.
A tak wogóle to wagon po wyjściu z rewizji jest właśnie taki. Dopiero po jakimś czasie farba patynuje i jest matowy. Dla niedowiarków proponuje obejrzeć wątek od początku i zobaczyć wagony prosto z rewizji i te już używane jakiś czas.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2008, 11:05 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: tydzial »

Malowanie w macie ten połysk trochę nie pasuje ale reszta to normalnie szok jak mówił Pawlak.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Mariusz »

Teraz tylko malowania zmieniac i epoki :D
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: pamelar »

Panowie, hats off!!
Czapki z głow. A pamiętam jak jeszcze rok temu Konrad pytał mnie jakich farb, jakiego pistoletu użyć etc.
Ja chciałem pogratulować , nie tyle samego wagonu- choć śliczny, co uczynionych postępów w tak krótkim czasie.
Może ktoś weźmie z Ciebie przykład....
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Klub modelarzy lubelskich przetestował dzisiaj cysternę w boju:
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Sprzęgi takie jak chcesz bo mają gniazdo NEM. A czy beda gotowe na Poznań to zależy od Ciebie. Bo narazie zalegasz mi z częściami (bufory i sprzęgi) :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomas Rejl
Posty: 1146
Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Tomas Rejl »

Bardzo ladnie sie te cysterny prezentuja. Beda gotowe do Poznania? Jakie maja sprzegi?
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Mariusz »

Jak prawdziwa !!
Czekam z niecierpliwością na dostawę beczółek :D
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Prototyp, tak więc ma swoje prawa:
Obrazek
Na nim tesuję wszystkie rozwiązania 8) Wersja seryjna bedzie miała jeszcze parę detali min. żółte haki, pomalowane tablice przestawcze, lepsze malowanie(satynowe, błyszczące lub mat)inne bardziej dopracowane wózki, oczywiście 1XTa oraz pare detali do samodzielnego montażu.
Wkrótce fotki w świetle dziennym bo tu błuszczy się jak psu...oczy.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2008, 20:30 przez Ranger, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: tydzial »

Budki hamulcowe to relikt kiedy nie był jeszcze upowszechniony hamulec zespolony znak tego reliktu pozostał w przepisach E1 sygnalizacji kolejowej .
AK
Posty: 368
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Zbiornik

Post autor: AK »

Uzupełniając wcześniej wywołany temat zbiorników to typoszereg 406R z punktu widzenia modelarskiego (bo z technicznego jest tego więcej) posiada 2 wersje:
:arrow: A:długość 10300.średnica 2816, promień dna (czoła) 3010 z przejściem na prostą 160
:arrow: B:długość 10450,średnica 2810, dno (czoło) jako pół elipsy o większej cięciwie równej średnicy zbiornika i mniejszej 1460
Wersja A jest typowa dla 406R wszystkich wersji, 406Ra i 406Rb pierwszych wersji produkcyjnych
Wersja B jest typowa dla 406Ra i 406Rb ostatnich wersji produkcyjnych (w szczególności 406Rb od wyk.8 produkowanego po roku 1973.
Co do budki hamulcowej (pyt z pw) to prawdopodobnie jest to inny typ niż na 29R. Wykonany jest jako typowy podzespół przez biuro konstrukcyjne PAFAWAGu(?) ale takich rysunków nie posiadamy a w oryginale to nigdy 406R z budką nie widziałem.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2008, 17:01 przez AK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Cysterna 406R

Post autor: Ranger »

Przymiarka z blach złomowych, stwierdzam,że ładnie będzie:
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość