Cysterna 406R
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy gotowych modeli pokusi się o zabranie ich do Pozniania?
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Niestety nie. Zapisy były dawno temu i zrobiliśmy tyle wagonów ile było chętnych.
- euzeb
- Posty: 275
- Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
- Lokalizacja: chorzów
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Witam!
Czy jest jeszcze możliwy zakup 1 sztuki w/w wagonu?
Pozdrawiam euzeb.
Czy jest jeszcze możliwy zakup 1 sztuki w/w wagonu?
Pozdrawiam euzeb.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Chej...Połysk jest po to aby kalki się dobrze trzymały. Wagon jeszcze nie miał końcowego lakierowania bo nie domalowałem mu wciąż detali (żółte haki, tablice przestawcze, tabliczki z oznaczeniem ładunku). Jak to zrobię to będzie taki jak ma być. Proszę was czytajcie uważnie, żebym nie musiał pisać parę razy tego samego.
A tak wogóle to wagon po wyjściu z rewizji jest właśnie taki. Dopiero po jakimś czasie farba patynuje i jest matowy. Dla niedowiarków proponuje obejrzeć wątek od początku i zobaczyć wagony prosto z rewizji i te już używane jakiś czas.
A tak wogóle to wagon po wyjściu z rewizji jest właśnie taki. Dopiero po jakimś czasie farba patynuje i jest matowy. Dla niedowiarków proponuje obejrzeć wątek od początku i zobaczyć wagony prosto z rewizji i te już używane jakiś czas.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2008, 11:05 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Malowanie w macie ten połysk trochę nie pasuje ale reszta to normalnie szok jak mówił Pawlak.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Teraz tylko malowania zmieniac i epoki 

- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Panowie, hats off!!
Czapki z głow. A pamiętam jak jeszcze rok temu Konrad pytał mnie jakich farb, jakiego pistoletu użyć etc.
Ja chciałem pogratulować , nie tyle samego wagonu- choć śliczny, co uczynionych postępów w tak krótkim czasie.
Może ktoś weźmie z Ciebie przykład....
Czapki z głow. A pamiętam jak jeszcze rok temu Konrad pytał mnie jakich farb, jakiego pistoletu użyć etc.
Ja chciałem pogratulować , nie tyle samego wagonu- choć śliczny, co uczynionych postępów w tak krótkim czasie.
Może ktoś weźmie z Ciebie przykład....
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Sprzęgi takie jak chcesz bo mają gniazdo NEM. A czy beda gotowe na Poznań to zależy od Ciebie. Bo narazie zalegasz mi z częściami (bufory i sprzęgi) 

- Tomas Rejl
- Posty: 1146
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
- Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Bardzo ladnie sie te cysterny prezentuja. Beda gotowe do Poznania? Jakie maja sprzegi?
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Jak prawdziwa
Czekam z niecierpliwością na dostawę beczółek

Czekam z niecierpliwością na dostawę beczółek

- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Prototyp, tak więc ma swoje prawa:

Na nim tesuję wszystkie rozwiązania
Wersja seryjna bedzie miała jeszcze parę detali min. żółte haki, pomalowane tablice przestawcze, lepsze malowanie(satynowe, błyszczące lub mat)inne bardziej dopracowane wózki, oczywiście 1XTa oraz pare detali do samodzielnego montażu.
Wkrótce fotki w świetle dziennym bo tu błuszczy się jak psu...oczy.

Na nim tesuję wszystkie rozwiązania

Wkrótce fotki w świetle dziennym bo tu błuszczy się jak psu...oczy.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2008, 20:30 przez Ranger, łącznie zmieniany 4 razy.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Cysterna 406R
Budki hamulcowe to relikt kiedy nie był jeszcze upowszechniony hamulec zespolony znak tego reliktu pozostał w przepisach E1 sygnalizacji kolejowej .
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Zbiornik
Uzupełniając wcześniej wywołany temat zbiorników to typoszereg 406R z punktu widzenia modelarskiego (bo z technicznego jest tego więcej) posiada 2 wersje:
A:długość 10300.średnica 2816, promień dna (czoła) 3010 z przejściem na prostą 160
B:długość 10450,średnica 2810, dno (czoło) jako pół elipsy o większej cięciwie równej średnicy zbiornika i mniejszej 1460
Wersja A jest typowa dla 406R wszystkich wersji, 406Ra i 406Rb pierwszych wersji produkcyjnych
Wersja B jest typowa dla 406Ra i 406Rb ostatnich wersji produkcyjnych (w szczególności 406Rb od wyk.8 produkowanego po roku 1973.
Co do budki hamulcowej (pyt z pw) to prawdopodobnie jest to inny typ niż na 29R. Wykonany jest jako typowy podzespół przez biuro konstrukcyjne PAFAWAGu(?) ale takich rysunków nie posiadamy a w oryginale to nigdy 406R z budką nie widziałem.


Wersja A jest typowa dla 406R wszystkich wersji, 406Ra i 406Rb pierwszych wersji produkcyjnych
Wersja B jest typowa dla 406Ra i 406Rb ostatnich wersji produkcyjnych (w szczególności 406Rb od wyk.8 produkowanego po roku 1973.
Co do budki hamulcowej (pyt z pw) to prawdopodobnie jest to inny typ niż na 29R. Wykonany jest jako typowy podzespół przez biuro konstrukcyjne PAFAWAGu(?) ale takich rysunków nie posiadamy a w oryginale to nigdy 406R z budką nie widziałem.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2008, 17:01 przez AK, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość