406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Nowa wersja będzie z odlewów. Z blaszek wagon musiałby kosztować 500zł. Nikt tego już nie będzie składał z blaszek.
Powyżej nic nie wspominaliśmy nt. produkcji modeli z blaszek.
Model z blaszek miał zasadniczą wadę. Brakowało mu masy. Odlewy nie dość, ze są bardziej przestrzenne to dają jeszcze niezbędny ciężar.

Nie myśleliśmy o sprzedaży zestawów do montażu. Aby coś na nich zarobić musiały by kosztować 200zł. To bez sensu.

NIESTETY NASUWA SIĘ BARDZO ZŁA WIZJA UPADKU PROJEKTU. DOTYCHCZAS SWOJE ZAMÓWIENIE W NOWEJ WERSJI POTWIERDZIŁO BARDZO MAŁO OSÓB. WYGLĄDA NA TO, ŻE PRODUKCJA MODELI MOŻE NIE DOJŚĆ DO SKUTKU.

Wszystkim którzy zamawiali wagony wysłałem wiadomość mailową z prośbą o potwierdzenie bądź anulowanie swojego zamówienia po zapoznaniu się z nowymi cenami i zmianami w modelach.

Twoje zamówienie Włodar już dawno temu wykreśliłem.
mae
Posty: 256
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: mae »

Nowa wersja będzie rozumiem z blaszek, a nie odlewów? Wózki również będą z blaszek? Zestawy do składania są przewidziane?
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1229
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Wydaje mi się że kiedyś anulowałem, ale tak na wszelki wypadek, dla porządku, niniejszym anuluję wszelkie moje zamówienia na cysterny jeżeli jakiekolwiek z mojej strony masz zanotowane, choć wydaje mi się że nie.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

PROSIMY WSZYSTKICH, KTÓRZY ZAMAWIALI CYSTERNY O POTWIERDZENIE SWOJEGO ZAMÓWIENIA Z NOWEJ CENIE BĄDŹ JEGO ANULOWANIE.
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Tomasz »

Wypowiem się jako "świeży i nowy" TTkowiec :)

Cysterny są piękne, nie widziałem tych modeli na żywo ale na zdjęciach są super.
Według mnie jeden z najładniejszych modeli wagonów towarowych jakie widziałem więc wart swojej ceny.
Cena niestety wysoka ale domyślam się, że nie ma szans zrobić tańszej cysterny bo musiałby być nakład idący w tysiące sztuk..

Modele piękne więc ja pewnie coś zamówię.

Reasumując model drogi bo w tej cenie można mieć dwie inne cysterny ale jak ktoś chce porządną jakość i prawdziwe PKP to nie ma wyjścia...

Trzymam kciuki za projekt ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Już produkowaliśmy mikro sety tego.samego malowania z różnymi numerami.
Na razie nie planujemy nowych malowań gdyż zapotrzebowanie na już istniejące się nie wyczerpalo.
Wszelkie patyny, laty itd wykonuje Fred. Ja nie jestem zbyt dobry w tym patynowaniu.
ArturoW
Posty: 144
Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: ArturoW »

witam!
obecnie zwykła cysterna z nowości Tilliga kosztuje 45E = ~200 zł
trudno żeby manufaktura robiona pod klienta była tańsza

w sumie jedyny punkt odniesienia to chyba ROBO, niestety w H0
modele nie dostępne już zasadniczo, a stara cena ~220 zł,
pewnie jak wyjdą nowe to też będą droższe
a indywidualne zamówienia w ROBO to już kwoty nawet pięcio-cyfrowe...
(kiedy nieśmiało zapytałem o DARTa oraz loka Gamma Koleje Mazowieckie....)

sam mam 7 cystern Konradowych (5 różnych DEC/CPN, 1x Petrolot i 1x CTL) i chyba coś dobiorę...
fajnie się prezentują, ja moje spiąłem z SM31

Konradzie - przewidujesz jakieś nowe malowania?
a może takie mini-sety po 2-3 szt. z jednego rodzaju,
za to każda z innym numerem, jakimiś łatkami, ciapkami itp?

pozdrawiam
Artur
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Od ostatniej serii wagonów upłynęło już nieco ponad dwa lata.
Przyszła więc chwila na rewizję projektu ale po kolei.

Produkcja okazała się niestety trudniejsza niż myśleliśmy. Taki pół seryjny wagon jak się o tym przekonaliśmy wcale nie jest tańszy i łatwiejszy w produkcji. Ba, jest nawet droższy niż jego blaszkowy odpowiednik.

Z wielką przykrością przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasza odlewnia kończy istnieć. Jej właściciel zamkną działalność a to co nam zaproponował było dalekie od kompromisu - wykonywanie odlewów na czarno bez faktury. Niestety takie podejście nie wchodzi w grę.

Stale drożejące usługi, koszty produkcji części itd doprowadziło do tego, że koszt wyprodukowania wagonu sięgną 80% jego ceny.
W te 80% niestety nie wlicza się koszt naszej pracy końcowej tj. mycia po montażu, malowaniu, nakładaniu oznaczeń, montażu końcowym, pakowaniu.

Reasumując gotowe wagony w cenie 240-260zł stały się nieopłacalne w produkcji.

Stanęliśmy w miejscu zadając sobie pytania co dalej. Jest to nasz pierwszy autorski model i nie chcemy z niego rezygnować.
Postanowiliśmy więc dopieścić konstrukcję dodając nowe detale, poprawiając wygląd starszych części oraz finalnie podnieść cenę gotowych wagonów.

Pierwszą ze zmian jest dopracowanie wózka poprzez modyfikację belki i dodanie instalacji hamulcowej.
nowy wozek 1XTa.jpg
Kolejną modyfikacją jest poprawienie wyglądu instalacji hamulcowej pod wagonem poprzez dodanie jej kilku szczegółów.
Tak było a tak będzie:
406R instalacja stara.jpg
406R instalacja nowa.jpg
Kolejnymi elementami są nowe części tj wieszaki znaków końca pociągu, hamulec pomostu końcowego oraz haki na czołownicę.
wieszaki.jpg
hamulec.jpg
haki.jpg
Zmianie uległo również wychylenie ramienia KKS, Zostało ono podwojone.
kks stary.jpg
kks nowy.jpg
Proponowana nowa cena wagonu to 320zł za wersję tlenkową i 340zł za wersje DEC CPN i pochodne.

Piszcie co o tym sądzicie.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Niestety nic. W tym tygodniu zamieszczę ważne informacje dot. produkcji cystern. Musze tylko wrócić z wyjazdu.
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 508
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Domiss »

Czy coś się ruszyło w temacie realizacji cystern? Zakładam, że zupełnie nic, ale zawsze lepiej się upewnić ;).
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wicy »

wojtek_ pisze:...oszczednosc...
https://m.youtube.com/watch?v=pN096C4l4Tw
Haha.... dokładnie ten sam fragment momentalnie mi się przypomniał :D
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 508
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wojtek_ »

Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1229
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Z małymi producentami niestety tak bywa. Bez solidnego zaplecza zarówno w postaci całego zastępu pracowników, jak i potężnej linii produkcyjnej bardzo ciężko jest dotrzymywać terminów i obietnic, zwłaszcza że nie wszystko zależy od właściciela.
Życie :|

Tadeusz, nie rozumiesz mnie. Ja nie twierdzę, że cena którą zażądałeś za model jest z kosmosu, tudzież z sufitu. Nie twierdzę też, że naciągnąłeś frajera który przepłacił. Ustaliłeś swoją cenę, znalazł się kupiec i fajnie. Jesteście zadowoleni. Ja bym nie dał tyle za wagon i mam gdzieś czy on jest seryjny, czy jedyny w swoim rodzaju. Dla mnie jest po prostu za drogi i już.
Odnośnie pliku z kosztorysem, to owszem możesz wyliczyć ile zeszło ci materiałów, farb, klejów itd, ale czy czas poświęcony na to jest wart tyle ile za niego policzyłeś jest kwestią umowną. Może powinieneś swoją pracę wycenić wyżej, może niżej - to właśnie jest kwestią umowną.
Z resztą myślę, że tę dyskusję można zakończyć, bo każdy ma indywidualne podejście w tej kwestii. Dla jednego model Rokala z 1965 roku jest rarytasem, za który da majątek, a dla mnie jest kiepsko (kiepsko, bo taka była wtedy technologia i możliwości) wykonanym modelem o niskim poziomie szczegółowości bez kks, dekodera sterującego oświetleniem, za przewymiarowanymi detalami i z kiepsko jak na dzisiejsze standardy wykonanymi oznaczeniami. Dlatego wolę współczesny model, bo lepiej wygląda na mojej makiecie i mi się podoba. A że całą rzesza miłośników też ma taki wagon (bo jest produkowany w tysiącach sztuk) to co z tego? Ja go mam, bo mi się podobał i mogłem sobie na niego pozwolić. Ale to już kwestia indywidualnego podejścia. Mój punkt widzenia nie jest ani lepszy, ani gorszy od twojego, ale jest mój, własny, na miarę moich możliwości i jestem z niego dumny, :mrgreen:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze:...czy cysterna którą onegdaj łaskaw byłeś zwaloryzować [...] warta była tej ceny, czy nie, jest kwestią mocno umowną.
Rozczaruję cię, ale w jej cenie nie było nic z "umowności". Żadnej teorii spiskowej, Czysty rachunek ekonomiczny. Jeszcze mam XLS z jej wyceną.
Na tym właśnie polega różnica między wykonaniem jednego unikalnego modelu a wypuszczeniem całej serii.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Witek M. »

Coż... jak dla mnie wielkie rozczarowanie. Miała być produkcja wielkoseryjna wielkoseryjnymi technologiami a cena miała być konkurencyjna. Koniec końców okazało się, że ani produkcji wielkoseryjnej ani ceny konkurencyjnej. Przykro, bo wydawało się, że możemy mieć pierwszego producenta TT z prawdziwego zdarzenia. Mogą mieć przecież Czesi swoje MTB... szkoda, że się nie udało.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość