WoowCobrix pisze:Transport przyjechal.



Witamy w świecie CYFRY


Moderator: mod-Elektryka i DCC
WoowCobrix pisze:Transport przyjechal.
Są tej samej wielkości.Cobrix pisze:Czy ona jest tej samej wielkosci co na zdjeciach z ICE?
Najlepsze by było zdobycie i wlutowanie GNIAZDA NEM + 10411. A kupisz i wlutujesz co Ci wygodniej.Cobrix pisze:Co lepsze w takim razie dekoder z kabelkami czy NEM651.
Wystarczy wyjąć płytkę z silnikiem, położyć obok do lutowania i założyć spowrotem.Cobrix pisze:Sciezki sa od dolu ... Czy musze wylutowac silnik
Gratulacje! Pamiętam z innego wątku, jak narzekałeś na BR52. Cieszę się, że udało Ci się to skorygować. To także nauka dla innych posiadaczy tego i tym podobnych loków.Cobrix pisze:Dokladnie tak. W mojej 52 wygiela sie jedna z tych blaszek w laczniku i prad pobierany byl tylko przez kola w tendrze. Gdy to w koncy wykrylem i poprawilem w koncy loko przestala zabkowac. Sam tender jezdzi kiepsko podejrzewam ze ma cos nie tak z odbiorem pradu. Teraz gdy prad pobieraja takze kola z lokomotywy nie ma juz przypadkow ze loko zacina sie.
Ja tylko zastanawiałem się, czy nie zmienić przeznaczenia styków w sprzęgu i nie wykorzystać ich do zasilania śwateł w loku. Ale - mając na uwadze Twoje wcześniejsze problemy - rozumiem, że to nienajlepszy pomysł. Zastanawiam się jeszcze nad wstawieniem dodatkowego dekodera w loku, sterującego tylko przednimi światłami, aby uniknąć kabla/i między lokiem i tendrem.Cobrix pisze:Czy sugerujesz ze zamontowanie dekodera zmieni stan rzeczy i prad bedzie pobierany tylko z tendra? Wydaje mi sie ze poprowadzenie tego jednego kabelka do loka ma na celu sterowanie oswietleniem przed dekoder. Andrzej tez napisal o odizolowaniiu swiatel wiec pobor pradu przez osie loko chyba pozostaje bez zmian?
Dokladnie tak. W mojej 52 wygiela sie jedna z tych blaszek w laczniku i prad pobierany byl tylko przez kola w tendrze. Gdy to w koncy wykrylem i poprawilem w koncy loko przestala zabkowac. Sam tender jezdzi kiepsko podejrzewam ze ma cos nie tak z odbiorem pradu. Teraz gdy prad pobieraja takze kola z lokomotywy nie ma juz przypadkow ze loko zacina sie.ArJu pisze:Jeśli się nie mylę, pierwotnie stykami miedzy parowozem a tendrem prowadzone jest dodatkowe zasilanie pobierane przez koła lokomotywy. Czy tak jest naprawdę? Jeśli tak, to czy nie dzieje się nic złego (np. na rozjazdach), gdy zasilanie jest tylko przez koła tendra? Dodam, że sam jestem zainteresowany przeróbką, ale jakoś nie mogę się zabrać.
Według moich "badań" w TE2 zabudowany jest jednak Silver. Proszę więc mieć to na uwadze w kwestii oczekiwanych funkcjonalności.ArturSch pisze:W lokomotywach posiadających "uniwersalną" płytkę drukowaną np BR101, ICE itd można zastosować dwa różne sposoby wstawienia dekodera : użyć płytki TE-1/TE-2 jak opisał ArJu albo wyłamać zaślepkę analogową jak opisałem TU. Płytki TE-1/TE-2 wcale nie są prostsze w montażu, a i do końca nie wiadomo czy ich dekodery mają wszystkie pożądane funkcje (może ArJu uzupełni/poprawi mnie).
Jeśli się nie mylę, pierwotnie stykami miedzy parowozem a tendrem prowadzone jest dodatkowe zasilanie pobierane przez koła lokomotywy. Czy tak jest naprawdę? Jeśli tak, to czy nie dzieje się nic złego (np. na rozjazdach), gdy zasilanie jest tylko przez koła tendra? Dodam, że sam jestem zainteresowany przeróbką, ale jakoś nie mogę się zabrać.andrzejc pisze:Tak to prawda. W parowozie musisz wyizolować oświetlenie i połączyć kabelkami do tendra.
WitamTomekW pisze:..........
No właśnie - wykorzystam okazję i zapytam - Martinezo -> czy planujesz zaimplementować tą (jakże przydatną funkcję) w swojej produkcji ?
No właśnie - wykorzystam okazję i zapytam - Martinezo -> czy planujesz zaimplementować tą (jakże przydatną funkcję) w swojej produkcji ?ArturSch pisze:Martinezo jeszcze nie zaimplementował ABC. Innych marek też są pozbawione tych funkcji.
Raczej na LENZ'a - Gold'y, bo Silvery nie mają UPSa, a o ile wiem Martinezo jeszcze nie zaimplementował ABC. Innych marek też są pozbawione tych funkcji.Cobrix pisze:to jestem skazany na Gold Mini (jezeli chodzi o wymiary).
Zalezy mi na USP (mam anglika na ktorym moga sie dziac rozne rzeczy) i na ABC.
W lokomotywach posiadających "uniwersalną" płytkę drukowaną np BR101, ICE itd można zastosować dwa różne sposoby wstawienia dekodera : użyć płytki TE-1/TE-2 jak opisał ArJu albo wyłamać zaślepkę analogową jak opisałem TU. Płytki TE-1/TE-2 wcale nie są prostsze w montażu, a i do końca nie wiadomo czy ich dekodery mają wszystkie pożądane funkcje (może ArJu uzupełni/poprawi mnie). W przeróbkach z wyłamywaniem możemy użyć zarówno Gold mini z wtykiem NEM 651 jak i z kabelkami - tylko kwestia zamocowania. Możliwe jest także użycie Silverów mini, ale nie posiadają USP oraz stwierdziliśmy pewne problemy w egzemplarzach z pierwszej serii (np wolna jazda).Cobrix pisze:4. Tillig BR 101. 5. Tillig ICE.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości