Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
najpierw zwróciłem uwagę na malowanie V180, zupełnie podobne do V240.
później spojrzałem na podpis pod zdjęciem Targi Lipskie 1964 - a więc może to być propozycja eksportowa.
później spojrzałem na podpis pod zdjęciem Targi Lipskie 1964 - a więc może to być propozycja eksportowa.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Spotykamy też takie smaczki. V 180 z "glistą piętrową" - ryflowaną
Co to za konstrukcja, czyżby produkt eksportowy do ZSRR?
http://translate.googleusercontent.com/ ... k-lo-lCfDw

http://translate.googleusercontent.com/ ... k-lo-lCfDw
Ostatnio zmieniony 03 paź 2011, 12:09 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
http://www.tog-billeder.dk/index.htmet22 pisze:...(niestety jak zwykle nie znam źródła, jeśli ktoś zna proszę o podanie)...
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2011, 11:14 przez jakubgol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Wyszperane w Internecie ciekawe zdjęcie (niestety jak zwykle nie znam źródła, jeśli ktoś zna proszę o podanie). DDR-owska Bipa w ep3 ale już z kabiną sterowniczą. Myślałem, że dopiero w ep4 je przerabiano, jak widać myliłem się.


Ostatnio zmieniony 19 wrz 2011, 11:13 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Nie zgadł bymMariusz pisze:Sputniki krążyły wokół Ziemi, może dlatego

Zgadza się, ale wszystkie typy wagonów piętrowych. A a nazwę sputnika dzierżą te kremowo - bordoweMarcin pisze:Dokładnie właśnie dlatego ze robiły planowo ten pierścień wkoło Berlina.


Ostatnio zmieniony 14 wrz 2011, 13:58 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Dokładnie własnie dlatego ze robiły planowo ten pierscień wkoło Berlina.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Sputniki krążyły wokół Ziemi, może dlatego 

- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
I tak i nieMarcin pisze:Warto wspomnieć S-Bahn Berlin i słynne malowanie "Sputnik", pociagi które krążyły planowo wkoło Berlina Wschodniego. Nazwa tego malowania pochodzi wprost od ruskiego saltelity, a przyjęto ją dlatego, iz pociag ten kursował standardowo najpierw co godzinę a potem )

"Sputnik"
W Berlinie kolejowy pierścień zewnętrzny powstał w wyniku podziału miasta na strefy okupacyjne - (125 km długości, wokół byłego Berlina Zachodniego) Trasa stopniowo była modernizowana jako dwutorowa w latach 1951-1961 i później zelektryfikowana.
Ważne dla władz NRD było "pokazanie się" (dla polityki gospodarczej Zachodu). Dlatego na tych trasach zawsze starano się eksploatować najnowszy tabor DR, w pierwszych latach podziału liczyły się również cele zimnowojenne. Trasa tej obwodnicy zyskała przezwisko "Sputnik" (krążące pociągi piętrowe aglomeracyjne). Nie wiem czemu na pociągi o których mówi Marcin mówi się "sputnik"
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2011, 13:57 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Warto wspomnieć S-Bahn Berlin i słynne malowanie "Sputnik", pociagi które krążyły planowo wkoło Berlina Wschodniego. Nazwa tego malowania pochodzi wprost od ruskiego saltelity, a przyjęto ją dlatego, iz pociag ten kursował standardowo najpierw co godzinę a potem co 30 minut tam i z powrotem, więc niemcy go tak ochrzcili.
Jest to, wg mnie jedno z ładniejszych malowań tej konstrukcji wagonów.


Po wycofaniu ich z S-Bahn-u mozna je było spotkac nawet w takich mixach:

Do dzisiaj podobno zachowano kilka wagonów oraz sterowniczy do celów muzealnych ale nie mam na tą chwilę informacji o miejscu ich postoju.
Znacie te wagony z oferty Kuehn-a.
(zdjęcia z Bahnbilder.de)
Jest to, wg mnie jedno z ładniejszych malowań tej konstrukcji wagonów.


Po wycofaniu ich z S-Bahn-u mozna je było spotkac nawet w takich mixach:

Do dzisiaj podobno zachowano kilka wagonów oraz sterowniczy do celów muzealnych ale nie mam na tą chwilę informacji o miejscu ich postoju.
Znacie te wagony z oferty Kuehn-a.
(zdjęcia z Bahnbilder.de)
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2011, 07:22 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Odnośnie ciekawostek nt S-Bahn Halle wspomnieć należy też o taborze jaki początkowo był tam stosowany... Wprawdzie nie jest to bezpośrednio związane z wagonami piętrowymi ale na pewno związane jest z malowaniem później na tych wagonach piętrowych stosowanym. Pierwsze składy zmiennokierunkowe malowane były na kolor bordowy (z białym pasem bocznym) i powstały na bazie... belgijskich wagonów typu M1
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Ciekawostka cz 1:
Rozbudowa nowego centrum miasta i ciągle rosnące potrzeby komunikacyjne wymagały zastosowania środka transportu publicznego od głównego dworca w Halle/Saale, który w godzinach szczytu dowoził by do miejsc w przemyśle chemicznym (zakłady Leuna).
Początkowo stosowano jednostki LVT . S-bahn ruszył w kwietniu 1967 r. z głównego dworca w Halle do Halle Neustadt Hp Zscherben .
We wrześniu 1969 roku S-tbahn rozbudowano sieć do 26.8 km Powstał układ sieci w kształcie litery U (Halle/Salle - Halle/ Trotha i Nietleben) 7.9 km które znajdują się na specjalnie wzniesionym nasypie co gwarantuje bezkolizyjność. Trasę zelektryfikowano i wprowadzono lokomotywy elektryczne BR 242. Od połowy lat 70- tych ubiegłego wieku wprowadzono malowanie czerwone Ta kolorystyka wagonów piętrowych stopniowo stała się standardem malowania S-bahn w Halle. Od 1979 roku wprowadzono wagony piętrowe DBmue które otrzymały malowanie czerwone na sieci S -bahn Halle, ale niektóre z nich pozostawiono w charakterystycznym malowaniu dla DR beżowo- szarym.
http://www.bvm-berlin.de/DR-Site/Betrie ... halle.html
Rozbudowa nowego centrum miasta i ciągle rosnące potrzeby komunikacyjne wymagały zastosowania środka transportu publicznego od głównego dworca w Halle/Saale, który w godzinach szczytu dowoził by do miejsc w przemyśle chemicznym (zakłady Leuna).
Początkowo stosowano jednostki LVT . S-bahn ruszył w kwietniu 1967 r. z głównego dworca w Halle do Halle Neustadt Hp Zscherben .
We wrześniu 1969 roku S-tbahn rozbudowano sieć do 26.8 km Powstał układ sieci w kształcie litery U (Halle/Salle - Halle/ Trotha i Nietleben) 7.9 km które znajdują się na specjalnie wzniesionym nasypie co gwarantuje bezkolizyjność. Trasę zelektryfikowano i wprowadzono lokomotywy elektryczne BR 242. Od połowy lat 70- tych ubiegłego wieku wprowadzono malowanie czerwone Ta kolorystyka wagonów piętrowych stopniowo stała się standardem malowania S-bahn w Halle. Od 1979 roku wprowadzono wagony piętrowe DBmue które otrzymały malowanie czerwone na sieci S -bahn Halle, ale niektóre z nich pozostawiono w charakterystycznym malowaniu dla DR beżowo- szarym.
http://www.bvm-berlin.de/DR-Site/Betrie ... halle.html
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2011, 19:28 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Odświeżamy link
tu mamy kilka podstawowych informacji o wagonach piętrowych DR
http://www.virtuelle-bahnwelt.de/index. ... wtopic=566

http://www.virtuelle-bahnwelt.de/index. ... wtopic=566
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Chciałoby się doczekać nowego modelu tych wagonów w TT! Idealny skład na makietę - 3 wagony po 200 a 220 mm (w zależności od wersji - były tez wersje 26 m) i BR03 na czele.maciej_kolej pisze:Taka ciekawa historia która kiedyś zdaje się już się przewijała. Tym razem dokument bardzo ciekawy opisujący zalety i konstrukcję wagonów piętowych w latach 50-tyh ub wieku na kolei DB![]()
http://www.youtube.com/watch?v=X0xsH_Il ... E6D162996D
Stanowisko do prób w ok. 5.40 min. Nadal ma oznaczenia DR, chociaż ta nazwa już wówczas zniknęła w RFN.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2011, 13:23 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
Ciekawe zdjęcia z budowy piętrusów w Görlitz znalazłem na stronach wiki:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Categ ... C3%B6rlitz
http://commons.wikimedia.org/wiki/Categ ... C3%B6rlitz
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe wczoraj i dziś.
a tutaj taki link od sąsiadów z DeDeRonu
http://www.interlok.info/Doppelstockwagen.htm
http://www.interlok.info/Doppelstockwagen.htm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość