Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 697
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Scio »

:idea: A może dałoby się zastosować rozwiązania wykorzystywane na prawdziwej kolei ??
kolmod
Posty: 176
Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: kolmod »

Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Jacula »

T_Domagalski pisze:@Gloow: Zdjęć stacji technicznej nie mam, ale gdzieś powinienem mieć rysunek poglądowy, jak to działa. Poszuka i wstawię na forum.
Znajdą się i zdjęcia:
Obrazek Obrazek
O ile dobrze pamiętam, polaryzacja EW2 jest realizowana przez styki elektryczne tegoż przełącznika.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 08:04 przez Jacula, łącznie zmieniany 3 razy.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Gloow »

Dodam jeszcze jedną obserwację. Jako drut wodzący iglicami rozjazdu używałem fabrycznego, grubszego drutu z napędów conrad'a. Okazuje się, że dla EW3 odległość między poziomem iglic (ich suwaka) a drugim punktem przymocowania tego drutu może być spokojnie większa niż 3cm. Natomiast w EW2 (krótsze – sztywniejsze iglice) musiałem zastosować dla tego drutu odległość 2 cm. W przerobionym EW1 również (przylutowane kable od kierownic do ruchomych części iglic – „usztywnił” się).
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Gloow »

ale podpowiadam tylko, że wystający poza skrzynkę drut może przeszkadzać
To prawda - trzeba się przyzwyczaić, lub pomyśleć o zasłanianiu tego co wystaje na czas transportu.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2010, 09:27 przez Gloow, łącznie zmieniany 1 raz.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: ArJu »

I jeszcze takie rozwiązanie podpatrzone na ostatniej imprezie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Z jakiegoś powodu bardziej skomplikowane niż Twoje. Nie wnikam w pewność działania Twojego rozwiązania, ale podpowiadam tylko, że wystający poza skrzynkę drut może przeszkadzać.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Gloow »

Tak jak obiecałem, krótka instrukcja montażu napędów typu „szprycha”.
1. Pod elementem łączącym iglice rozjazdu wiercimy otwór przez który dojdzie doń drut.
2. Cięgło napędu, w moim wykonaniu szprycha rowerowa, ustawiamy prostopadle do rozjazdu pod nawierconym wcześniej otworem, tak by jeden jej koniec wystawał poza obrys makiety.
3. Położenie przełącznika polaryzacji (hebelkowy, dwupozycyjny) ustalamy doświadczalnie, tak samo ustalamy położenie drutu wodzącego iglicami rozjazdu.
Podsumowując; montaż jednego napędu zajmuje około 30-40 minut. W chwili obecnej sądzę, że jest to rozwiązanie raczej nie zawodne a do tego tanie i proste w realizacji.
zdjęcia
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Gloow »

Dzieki Panowie, poradziłem sobie. Wieczorkiem wstawię dokumentację zdjęciową i opis wykonania. Zrobiłem wedłgug patentu ze strony fremo. Działa i nie wybuchło :mrgreen:
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Kilkujadek »

Gloow pisze:Mogę prosić o jakiś schemat? Domyślam się co macie na myśli ale wolę miec 100% pewności.
I właśnie o to chodzi żeby ruszyć głową. Napęd można wykonać nawet z nakrętki od butelek i wyłącznika krańcowego.
Awatar użytkownika
WM-MODEL
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: WM-MODEL »

Tak też można :mrgreen:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, 12:20 przez WM-MODEL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 865
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: brovarek »

Prawda jest niestety banalna, zwykły cieńki miedziny drucik, bo taki był pod ręką i jakoś tam działa :)
Schematu nie mam, techniczna jest spakowana na Rokytnice, moze tam Ci ktoś cyknie fotkę i tutaj wstawi !
M
Ps. Ten Władkowy (czy Fremowski) patent jest akurat bardzo fajny i na pewno bardziej elegancki
Awatar użytkownika
A_Tox
Posty: 62
Rejestracja: 11 paź 2006, 10:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: A_Tox »

Drut dentystyczny... :arrow: Drut
Awatar użytkownika
WM-MODEL
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: WM-MODEL »

Struna gitarowa :mrgreen:
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Gloow »

@ Grzegorz TT
@ brovarek
Mogę prosić o jakiś schemat? Domyślam się co macie na myśli ale wolę miec 100% pewności. Na razie skłaniam się ku opcji zaprezntowanej przez kolegę WM-MODEL. Największy problem widzę póki co w zdobyciu cienkiego drutu sprężynującego.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Kilkujadek »

Cięgno powinno być wykonane z drutu z którego są wykonywane sprężyny (nie pomnę jego nazwy). "Błyskawica" mały "S" wykonany na drucie jest patentem Maćka i doskonale redukuje nadmierny skok przełącznika stanowiąc jednocześnie sprężysty docisk iglic.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości