Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: oelka »

szynobus pisze:A oryginalnie EU43 i ES64 F4 wiele się różnią? Bo jak rozumiem to nie jest jedno i to samo jak początkowo sądziłem?
Już począwszy od tego, żeTraxx 2E występujący jako seria EU43 pochodzi z Bombardiera, a ES 64 F4 z Siemiensa.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 09:51 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: KamilW »

To inna seria.
E189 to jedno, a E186, na której bazować będzie EU43, to drugie.
Seria E189 jest już od jakiegoś czasu w sprzedaży, serii E186 prawdopodobnie nie ma jeszcze na deskach kreślarskich u Tilliga, inaczej w katalogu był by model wygenerowany na komputerze, a nie zdjęcie prawdziwej lokomotywy.
Sądząc z doświadczenia to obawiam się, że premiera modelu będzie dopiero w 2012 roku.
szynobus
Posty: 103
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: szynobus »

A oryginalnie EU43 i ES64 F4 wiele się różnią? Bo jak rozumiem to nie jest jedno i to samo jak początkowo sądziłem?
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: KamilW »

E189 Tilliga to bardzo udany model.
Połączenia wysokiej jakości odtworzenia detali, świetnego napędu i rozbudowanej elektroniki (dekodel Plux12 zamiast 6-pinowego).
Ten model mogę z czystym sercem polecić.
Co do Pytania o EU43, to jeśli zrobią go na podobnym poziomie co E189 to również będzie go można polecić, problem z tym, że w tej chwili to wróżenie z fusów.
Tilligowi niestety różne wpadki się zdarzały i najlepiej będzie poczekać do ukazania się modelu z jakąś oceną.
Co do Gagara z naszymi wiadrami, do niego podszedł bym jednak sceptycznie.
Być może w H0 udało się osiągnąć wymagany próg opłacalności produkcji, niestety patrząc na podział rynku obawiam się, że w TT taki próg będzie bardzo ciężko przezkoczyć przy takim projekcie jakim jest zmiana formy odlewniczej pod budowę konkretnego modelu.
Ale to też wróżenie z fusów i tylko moja teoria, pożyjemy - zobaczymy.
bartowe
Posty: 240
Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: bartowe »

Co do samego modelu BR 189 Tillig loko jeżdzi bardzo płynnie silnik 5 polowy pracuje poprawie i bardzo cicho - wydaje miły dla ucha dzwiek, uciąg lokomotywy jest imponujący, 30 wagonów (cysterny 4osiowe tillig) to dla niej dopiero rozgrzewka - a inne loki w tej sytuacji juża maja padaczkę.

- Oswietlenie Led białe zimna barwa bardzo ładnie to wygląda i dodatkowe funkcje dekodera min. mozliwosć zgaszenia czerwonych swiateł.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 18:47 przez bartowe, łącznie zmieniany 1 raz.
szynobus
Posty: 103
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: szynobus »

slawek pisze:z tego co wiem, roco szykuje też gagara z wiadrami w naszej skali anologicznie jak w HO
Też o tym słyszałem, fajnie by było :D Ale na to to chyba przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 09:52 przez szynobus, łącznie zmieniany 1 raz.
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: slawek »

z tego co wiem, roco szykuje też gagara z wiadrami w naszej skali anologicznie jak w HO
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: Gloow »

Myślę, że nie - jedna i druga będzie po prostu odpowiednio pomalowana.
szynobus
Posty: 103
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: szynobus »

Ale myślicie, że producent będzie coś jeszcze zmieniał w modelu poza wyglądem? Ja skusiłbym się na tego PKP Cargo ;-)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 14:00 przez szynobus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
nikos68
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2008, 00:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: nikos68 »

Problem w tym że pytasz o całkowicie nowy model Traxa 140MS (E186) w malowaniu PKP Cargo, a co do ES64 F4(E189) Tilliga to zbiera bardzo pochlebne opinie ,ma pojawić sie w tym malowaniu PR http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=49207 ;)
szynobus
Posty: 103
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Rh EU 43 (Tillig 04902) - nowość 2011

Post autor: szynobus »

Mam pytanie - czy ktoś coś może się wypowiedzieć na temat tego modelu?

http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=49213

Oczywiście malowanie, które zaprezentowałem ma się dopiero pojawić, ale chodzi mi czy ktoś ogólnie miał już jakieś doświadczenia modelem ES 64 F4 w TT (ale zaznaczam, że chodzi mi konkretnie o wyrób Tilliga). Bo ja chętnie bym się na ten w malowaniu PKP zdecydował, pytanie tylko czy warto, zwłaszcza za taką cenę ;)

Będę wdzięczny za info jak model sprawuje się na torach, jak z oświetlenie itp. Może jakieś fotki waszych maszyn? Bo myślałem, że takie info znajdę na TT klubie, niestety tam już dawno nie było żadnej aktualizacji i o ES 64 F4 też nic tam nie ma.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2011, 23:24 przez szynobus, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość