C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
Moderator: mod-Galeria
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
Jak pisałem - Dragon jest szykowany do sprzedaży. Jego dużym atutem jest moc dostosowana do potrzeb polskich przewoźników. Ma trafić do prywatnego przewoźnika. Domyślam się, że będzie nim Lotos. Oby tak się stało. Jak się zacznie sprawdzać na torach to będzie zapotrzebowanie na następne egzemplarze. Nie bez znaczenia jest cena. Dragon jest znacznie tańszy od lokomotyw produkowanych w innych państwach.
Gdyby ruszyła produkcja Dragona to ZNLE w Gliwicach zacznie pracować /zgodnie z planami wybiegającymi w przyszłość/ nad lokomotywą do prowadzenia pociągów osobowych. Byłaby to wielka szansa powrotu Polski do grona producentów lokomotyw i to nowoczesnych lokomotyw.
Gdyby ruszyła produkcja Dragona to ZNLE w Gliwicach zacznie pracować /zgodnie z planami wybiegającymi w przyszłość/ nad lokomotywą do prowadzenia pociągów osobowych. Byłaby to wielka szansa powrotu Polski do grona producentów lokomotyw i to nowoczesnych lokomotyw.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
Do jakiego muzeum? Prędzej będzie się można nim ogolić. Zresztą prototypy pojazdów trakcyjnych często kończą jako wsad do pieca, nawet w przypadku bardzo udanych serii lokomotyw.BarTTman pisze:Oby tylko nie skończyło się to po polsku... prototyp do muzeum,
A to już problem speców od marketingu i sprzedaży w ZNLE, aby znaleźć kupców na lokomotywę.a projekt do archiwum...
Tak chciało by się ją widywać za oknem
Jej niewątpliwą zaletą w warunkach naszych torowisk jest mniejszy niż w przypadku produktów Bombardiera i Siemensa nacisk na tor.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 10:37 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
Świetnie widać tę pętlę testową w Google Maps. 

- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
Dzięki Alteo za tę relację z testów Dragona. Dotąd, oprócz kilku fotek z Trako, nie było w sieci zbyt wielu informacji o tej pięknej lokomotywie.
Oby tylko nie skończyło się to po polsku... prototyp do muzeum, a projekt do archiwum...
Tak chciało by się ją widywać za oknem
Oby tylko nie skończyło się to po polsku... prototyp do muzeum, a projekt do archiwum...
Tak chciało by się ją widywać za oknem

- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
Dźwięk jest raczej typowy. Ponieważ ta lokomotywa będzie w ośrodku do ok. 20 kwietnia to może jeszcze raz się wybiorę i ponagrywam kilka filmików. Lokomotywa z obciążeniem 500 t. będzie jeździć jeszcze dzisiaj. Może w przyszłym tygodniu będą inne testy.
W sobotę było bardzo tłoczno w ośrodku bo byli przedstawiciele spółki i biura konstrukcyjnego z Krakowa. Dostałem cynk, że na próbach zjawi się nowy polski szynobus. Jest opracowana dokumentacja na bardzo poważną modernizację SM48 (Tamary). Natomiast w zamyśle ZNLE w Gliwicach jest nowa polska lokomotywa do prowadzenia pociągów pasażerskich (4-ro osiowa lżejsza siostra Dragona).
Ja sam jestem tą lokomotywa oczarowany. Miałem okazję się dwa razy przejechać (w środę była to jedna pętla czyli ok.8 km, a wczoraj 6-7 pętli czyli ok. 50 km).
Chcę podkreślić, że w Ośrodku występuję jako przedstawiciel ForumTT i współpracę mogę ocenić na szóstkę.
W uzupełnieniu poprzednich postów mogę oficjalnie podać dla kogo były robione badania. Otóż z usług tej placówki korzystały koleje: hiszpańskie, francuskie, niemieckie, szwajcarskie, czeskie, słowackie, rumuńskie, tureckie, a nawet koreańskie. Koreański wagon na próby zderzeniowe przypłynął do Polski statkiem. Ten tor doświadczalny jest jedynym takim w Polsce, na którym odbywają się próby zderzeniowe, pomiary poziomu hałasu, skuteczności hamowania, jazdy testowe itp. Próby szybkości i badanie zachowania taboru na zjazdach i podjazdach prowadzone są na wyznaczonych liniach sieci PKP. Oprócz tego kilka placówek w Polsce prowadzi inne badania statyczne, m.in. na wytrzymałość pudeł wagonów.
W sobotę było bardzo tłoczno w ośrodku bo byli przedstawiciele spółki i biura konstrukcyjnego z Krakowa. Dostałem cynk, że na próbach zjawi się nowy polski szynobus. Jest opracowana dokumentacja na bardzo poważną modernizację SM48 (Tamary). Natomiast w zamyśle ZNLE w Gliwicach jest nowa polska lokomotywa do prowadzenia pociągów pasażerskich (4-ro osiowa lżejsza siostra Dragona).
Ja sam jestem tą lokomotywa oczarowany. Miałem okazję się dwa razy przejechać (w środę była to jedna pętla czyli ok.8 km, a wczoraj 6-7 pętli czyli ok. 50 km).
Chcę podkreślić, że w Ośrodku występuję jako przedstawiciel ForumTT i współpracę mogę ocenić na szóstkę.
W uzupełnieniu poprzednich postów mogę oficjalnie podać dla kogo były robione badania. Otóż z usług tej placówki korzystały koleje: hiszpańskie, francuskie, niemieckie, szwajcarskie, czeskie, słowackie, rumuńskie, tureckie, a nawet koreańskie. Koreański wagon na próby zderzeniowe przypłynął do Polski statkiem. Ten tor doświadczalny jest jedynym takim w Polsce, na którym odbywają się próby zderzeniowe, pomiary poziomu hałasu, skuteczności hamowania, jazdy testowe itp. Próby szybkości i badanie zachowania taboru na zjazdach i podjazdach prowadzone są na wyznaczonych liniach sieci PKP. Oprócz tego kilka placówek w Polsce prowadzi inne badania statyczne, m.in. na wytrzymałość pudeł wagonów.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 07:51 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 mar 2008, 09:17
- Lokalizacja: ``````````
- Kontakt:
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
A tak z innej beczki, jaki dźwięk ma klakson Dragona?
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Dragon....













Małe sprostowanie co do kamer. Otóż ma ich sześć. Po jednej w przedniej i tylnej części dachu (zwrócone przed lokomotywę) oraz cztery z boku zainstalowane za drzwiami do kabiny maszynisty (zwrócone do tyłu). W kabinie maszynisty znajdują się dwa monitory pozwalające na wyświetlanie obrazów z dowolnej kamery.
Obecnie przeprowadzane testy mają na celu przygotowanie lokomotywy do sprzedaży.
Moderatora proszę o połączenie postów/ wkleję jeszcze filmy/.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 08:15 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Dragon - testy z obciążeniem 500 t.
Tak jak wcześniej pisałem dzisiaj Dragon jeździł z obciążeniem 500t., które stanowiły 4 ET22.

c.d.n.













c.d.n.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 08:00 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie

















Monitor do obserwacji składu.
Zdjęcia są wymieszane ze względu na problemy z siecią. Ostatnie niestety jest odwrócone.
Część zdjęć była robiona "pod słońce", a w kabinie była ciasnota ponieważ znajdowało się niej 6 osób.
Jeszcze kilka fotek Falns-ów, które stały na bocznicy (jako przykład malowania):





Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 07:50 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Dragon na testach..
Z powodu niespodziewanego gościa w ośrodku - lokomotywy Dragon - również ja złożyłem wizytę.
Podczas jazd testowane są układy sterownicze lokomotywy czyli prawidłowość ich działania.Np. podczas hamowania lokomotywy komputer mierzy wszystkie parametry układu sterowniczego dla tej czynności.I tak po kolei sprawdza się wszystkie układy automatyki.Jako, że jestem laikiem w tej dziedzinie to tyle na temat celowosci prób i badań.
Lokomotywa jest owocem polskich młodych konstruktorów. Bazą do jej powstania były podzespoły Siemensa.Maszynista ma dyspozycji trzy monitory, na których wyświetlają się wszystkie parametry oraz dodatkowo mały monitor, na którym może obserwować ciągniony skład.W kabinie zainstalowane sa dwa wygodne fotele, zaskakująco niski jest poziom hałasu, który można porównać do wnętrza dobrego samochodu /odbyłem jedną jazde po pętli/.Bardzo dobre jest również zawieszenie. Zastosowano hamulce tarczowe. W piatek i sobotę lokomotywa będzie testowana przy obciążeniu 500 ton ciągnąc cztery ET22 /będzie fotorelacja/.Pora na zdjęcia:
ze wzgledu na problemy z siecią zdjecia będę wklejał w kilku postach. Na koniec moderatora proszę o połaczenie wjedną całość
Podczas jazd testowane są układy sterownicze lokomotywy czyli prawidłowość ich działania.Np. podczas hamowania lokomotywy komputer mierzy wszystkie parametry układu sterowniczego dla tej czynności.I tak po kolei sprawdza się wszystkie układy automatyki.Jako, że jestem laikiem w tej dziedzinie to tyle na temat celowosci prób i badań.
Lokomotywa jest owocem polskich młodych konstruktorów. Bazą do jej powstania były podzespoły Siemensa.Maszynista ma dyspozycji trzy monitory, na których wyświetlają się wszystkie parametry oraz dodatkowo mały monitor, na którym może obserwować ciągniony skład.W kabinie zainstalowane sa dwa wygodne fotele, zaskakująco niski jest poziom hałasu, który można porównać do wnętrza dobrego samochodu /odbyłem jedną jazde po pętli/.Bardzo dobre jest również zawieszenie. Zastosowano hamulce tarczowe. W piatek i sobotę lokomotywa będzie testowana przy obciążeniu 500 ton ciągnąc cztery ET22 /będzie fotorelacja/.Pora na zdjęcia:
ze wzgledu na problemy z siecią zdjecia będę wklejał w kilku postach. Na koniec moderatora proszę o połaczenie wjedną całość
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
Na podstawie rozmowy z szefem ośrodka mogę potwierdzić, że tego typu placówek w Europie jest bardzo dużo. Co ciekawe - ten w Żmigrodzie wyrobił sobie dobrą markę w całej Europie. Na zlecenie różnych przewoźników z zagranicy właśnie Żmigród robi bardzo różnych badań. Jednym z elementów konkurencyjności są koszty, a drugim rzetelność przeprowadzonych badań. Tyle co pamiętam to z usług ośrodka korzystają Niemcy, Czesi, Słowacy, Szwajcarzy. Z tego co widziałem to robi się pomiary drogi hamowania, poziomu hałasu.
Przyjdzie wiosna, a raczej poprawa aury, to wznowię wizyty i zakres relacji.
Przyjdzie wiosna, a raczej poprawa aury, to wznowię wizyty i zakres relacji.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 10:27 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: C. N.-T.Kol. , Ośrodek Eksploatacji Toru Dośw. w Żmigrodzie
W Czechach to na pewno jest takie cóś jak tor doświadczalny Velim niedaleko Kolina
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość