A proszę:r_mik pisze:- kompatybilny z Lenz LI101F, a dlaczego nie z centralką XXXX, YYYY i ZZZZZ.
protokół LI-USB jest dużo lepszy od protokołu LI101F...
Moderator: mod-Elektryka i DCC
A proszę:r_mik pisze:- kompatybilny z Lenz LI101F, a dlaczego nie z centralką XXXX, YYYY i ZZZZZ.
r_mik pisze:Spokojnie można tak robić, ale wystarczą tu diody 3...4A.TTygrysek pisze:...Ponadto, zawsze można zmienić diody na 10A, ale czy booster wytrzyma?
Myślę, że chodziłoby tu przede wszystkim o dobre obyczaje, rzetelność publikacji i zwykłą przyzwoitość.Grzegorz TT pisze:Tylko wygląda na to, że skopiował cudze materiały. Kilka osób na FMK rości sobie do nich prawa więc chyba warto zastąpić plagiat materiałami źródłowymi.
Mariusz pisze:Mnie ten układ przypomina bardziej system zatrzymania w analogu, albo niemiecki system zabezpieczenia ruchu (nie pamiętam jak on się zwie), który faktycznie uniemożliwia przejechanie sygnału stój, czy choćby jazdę z nadmierną prędkością w stosunku do wskazań na semaforach.
Tylko wygląda na to, że skopiował cudze materiały. Kilka osób na FMK rości sobie do nich prawa więc chyba warto zastąpić plagiat materiałami źródłowymi.ArturSch pisze:Nasz Kolega, Większy Brat, Sławomir Skrzyński... opublikował w bieżącym numerze Elektroniki Praktycznej (08/2009, str. 32-37) artykuł o tym, jak zrobić SBL w prosty, modułowy sposób...
Pytanie było retoryczne, nawiązałem jednak do wypowiedzi:krzysztof pisze:1N4007 ma parametry 1A/1000V (gdyby Ktoś nie znalazł w sieci...)r_mik pisze:A tak z ciekawości, czy 4007 ma dopuszczalny prąd 1A czy 0.8A?
drlukasz pisze:Przy okazji, zastosowany w obwodzie wejściowym do transoptora mostek ma prąd maksymalny 0,8A
Zapomniałem o W22, ale odcinek w SBL jest przeważnie dość krótki, zwłaszcza na makiecie. Nie sadzę, aby był tak długi, aby pomieścić aż 3-4 składy. Ponadto, zawsze można zmienić diody na 10A, ale czy booster wytrzyma?TTygrysek pisze:Idea może tak ale na zajęty odcinek czyli jak semafor wskazuje S1 pociąg osobowy może wjechać ze zmniejszoną szybkością po uprzednim zatrzymaniu a towarowy bez zatrzymania jeżeli jest odpowiedni wskaźnik (tak w skrócie i ogólnikowo).
1N4007 ma parametry 1A/1000V (gdyby Ktoś nie znalazł w sieci...)r_mik pisze:A tak z ciekawości, czy 4007 ma dopuszczalny prąd 1A czy 0.8A?
Idea może tak ale na zajęty odcinek czyli jak semafor wskazuje S1 pociąg osobowy może wjechać ze zmniejszoną szybkością po uprzednim zatrzymaniu, a towarowy bez zatrzymania jeżeli jest odpowiedni wskaźnik (tak w skrócie i ogólnikowo).r_mik pisze:Idea SBL jest taka, że na danym odcinku jest jeden skład. A może się mylę?
Żadna ze znanym mi osób nie lata w kosmos, po co więc budować skafandry kosmiczne?Grzegorz TT pisze:Żadna ze znanych mi makiet również nie nadaje się do zastosowania tego ustrojstwa.
Idea SBL jest taka, że na danym odcinku jest jeden skład. A może się mylę?drlukasz pisze: "za" modułem SBL mamy stojące na stacji 3 oświetlone składy, z których każdy pobiera np. 350mA. Będziemy mieć jednorazowy generator dymu![]()
Na szlaku możemy mieć do czynienia z dwiema E95 podpiętymi do .....osi. Razem 4 silniczki na biegu jałowym po 350mA, pod obciążeniem nawet 800mA (mierzyłem). Razem w szczycie może się pojawić 4 x 0,8 A = 3,2 A. Diody prostownicze o znamionowym prądzie 1A mają max chwilowy prąd rzędu nawet 30 A. Prędzej zadziała zabezpieczenie Boostera niż się zdymi mostek.drlukasz pisze:I teraz - "za" modułem SBL mamy stojące na stacji 3 oświetlone składy, z których każdy pobiera np. 350mA. Będziemy mieć jednorazowy generator dymu![]()
Tam, gdzie Ty chcesz.Grzegorz TT pisze:Gdzie to zastosować![]()
Prawdziwa kolej nie zasila taboru poprzez szyny. Na modułach - i owszem.r_mik pisze:W prawdziwej kolei korzysta się jednak z galwanicznego połączenia, dlaczego na modułach nie?
Norma FREMO została przetestowana wielokrotnie i sprawdza się od ładnych paru lat na dziesiątkach spotkań. Zapis o zakazie ingerencji w obwód zasilania (jakiejkolwiek - także poprzez "wstawienie kilku diod") istnieje po to by zapewnić stuprocentową "idiotoodporność" układu. Maszynista idący za swoim składem ma za zadanie prowadzić go, a nie zdawać się na automatykę.r_mik pisze:A jak w/g normy zrealizować SHP?
Tak można ustawić semafor, aby SBL był traktowany jak SHP, gdy maszynista nie zatrzyma się przed semaforem, wjedzie na odcinek, na którym lokomotywa dostanie rozkaz zatrzymania.
Jest.ArturSch pisze:Wtrącenie kilku diod w przewody główne zasilania nie jest sprzeczne z założeniami norm, prawda??
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość