Polenz

Budowle "w realu", które warto odwzorować na naszej makiecie

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Polenz

Post autor: DBv »

Polenz:

:arrow: DOKŁADNA NAZWA MODELU
Przystanek osobowy (Hp) „Polenz"

:arrow: DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
AUHAGEN, Marienberg Huettengrund – Niemcy

:arrow: FORMA
Zestaw do samodzielnego montażu

:arrow: TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Wypraski z różnokolorowego tworzywa sztucznego, wykonane metodą wtrysku ciśnieniowego.

:arrow: CHARAKTER PRODUKCJI
Model wielkoseryjny

:arrow: NUMER KATALOGOWY MODELU
13 294

:arrow: EPOKA
II - VI

:arrow: ELEMENTY SPECYFICZNE
Model budynku sprzedawany jest w zestawie wraz z toaleta. Model toalety peronowej jest identyczny z modelem oferowanym w wielkości HO (nr kat. 11 371), pomimo tego, prezentuje się on dobrze na makiecie w wielkości TT.

:arrow: DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
Model oferowany jest w jednej wersji. Produkt oferowany jest jako zestaw do samodzielnego montażu stąd tez pozostawia modelarzowi pewną swobodę wyboru co od ostatecznego wyglądu budynku.

:arrow: OŚWIETLENIE
Producent nie przewidział wykonania oświetlenia modelu budynku.

:arrow: WNĘTRZE
Model przystanku nie posiada odwzorowania wnętrza, natomiast budynek toalety posiada odwzorowanie wnętrza.

:arrow: ELEMENTY RUCHOME
Producent nie przewiduje wykonania ruchomych elementów w modelu.

:arrow: UWAGI
ORYGINAŁ
Pierwowzór stanowi budynek stacji Polenz zlokalizowanej w kilometrze 10,970 wąskotorowego (750mm) szlaku kolejowego Wilsdruff – Döbeln – Gärtitz, na wysokości około 177 m npm. Wyposażenie stacji stanowiły pomieszczenia ustępowe, poczekalnia oraz służące celom gospodarczym pudło wagonu krytego. Otwarcie dla ruchu towarowego i osobowego nastąpiło z dniem 01 października 1909 roku. Ruch pasażerski wstrzymano 22 maja 1966 roku, towarowy z końcem lipca tego samego roku. Do dziś, pomimo likwidacji torów na tym odcinku, przetrwał obiekt poczekalni oraz ustępu, które znajdują się pod opieką stowarzyszenia miłośników kolei.

Zdjęcia jak również dodatkowe informacje o oryginale znajdziesz tu:
http://www.sachsenschiene.de/index.htm

MODEL
Model sprzedawany jest w charakterystycznym dla producenta szarym opakowaniu. Wewnątrz oprócz wyprasek z częściami modelu dołączona jest instrukcja montażu oraz fragment przezroczystego tworzywa, które należy wykorzystać przy wykonywaniu imitacji oszklenia modelu. Jak w większości innych modeli tego producenta instrukcja montażu jest czytelna i zrozumiała.
Części modelu wykonane zostały z dobrego tworzywa, które jest lekko matowe. Spasowanie poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń, wszystko pasuje do siebie tak jak powinno. Części odlane zostały starannie, brak jest, tak uciążliwych, nadlewek. Elementy budynków są delikatne, wiernie oddając wygląd drewnianej budowli. Zaznaczono nawet faktur drewna, co jest być może przy tej skali pewną przesadą. Większe zastrzeżenia można mieć jedynie do elementów odwzorowujących stolarkę okienną poczekalni. Są one wykonane dość „masywnie”, przez co model traci nieco na wyglądzie. Podobna uwaga dotyczy również załączonej drabiny, którą według producenta należy zamontować na ścianie tylnej budynku.
Zestaw „Polenz” jest ciekawą ofertą producenta dla wszystkich sympatyków wielkości TT. Jest on stosunkowo niedrogi, a dzięki niewielkim rozmiarom może zostać umieszczony nawet na najmniejszych makietach. Niezaprzeczalną zaletą jest również fakt, że budynek poczekalni wykonany został dokładnie w skali 1:120.

Zdjęcia modelu znajdziesz tu:
Obrazek Obrazek

oraz na stronie producenta:
http://www.auhagen.de
Ostatnio zmieniony 01 lut 2010, 11:26 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Budynki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości