wagony PKP ep III

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: slawek »

Jako autor wątku, zwracam się do administratora o usunięcie tematu
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 17:43 przez slawek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 440
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: przemcol »

oelka pisze:Zanim trafily dalej jezdzily i w PKP.
Tak też podejrzewałem. :roll:
Ostatnio zmieniony 30 cze 2009, 18:22 przez przemcol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: oelka »

przemcol pisze:W książce "Szlakiem łódzkiej kolei" jest zdjęcie takiego wagonu oraz Pwi30 z podpisem "wycofane z ruchu wagony ... Łódzkiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Kolejowego". Znaczy że jeździły, tylko czy w PKP.
Zanim trafiły dalej jeździły i w PKP.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 30 cze 2009, 18:22 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 440
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: przemcol »

merry pisze:A'propos, czy u nas jeździły takie: http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=13450 wagony?
W książce "Szlakiem łódzkiej kolei" jest zdjęcie takiego wagonu oraz Pwi30 z podpisem "wycofane z ruchu wagony ... Łódzkiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Kolejowego". Znaczy że jeździły, tylko czy w PKP.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2009, 18:23 przez przemcol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: oelka »

merry pisze:Tyle, że nie piszę o modelach latających a o modelarstwie redukcyjnym.
Dokumentacje samolotów za PRL była równie tajna jak obiekty kolejowe.
Modelarstwo redukcyjne promowalo Ludowe Wojsko Polskie. Wiec tez bylo mile widziane. Mimo tajnosci wydawnictwo MONu rozne ksiazki publikowalo, artykuly w prasie pokroju Modelarza byly. Ilosc publikacji wydanych np. przez WKiL na tematy kolejowe za PRLu mozna policzyc na palcach. I sa glownie ksiazki Pokropinskiego i Dabrowskiego, oraz pisane przez obu panow artykuly w Modelarzu, lub Mlodym Techniku.
Różnica polega na tym, że po odzyskaniu niepodległości rynek został zalany monografiami poszczególnych konkstrukcji lotniczych w tym nieistniejących za komuny messerów i spitfirów, zaś w modelarstwie kolejowym jest pod tym względem jakby pustka ... nadal.
Powoli pewne rzeczy sie wydaja, ze przypomne tu takie wydawnictwo jak Eurosprinter, ktory stopniowo wydaje rozne monografie, szczegolnie linii i wezlow kolejowych. Przez ostatnie kilka lat ukazalo sie chyba ponad 20 roznych pozycji wydanych w roznych wydawnictwach. Fakt, ze czasem mimo duzo latwiejszego dostepu do informacji trudno jest odszukac wiadomosci o nowych monografiach.
Poza tym jednak hobby zwiazane z transportem szynowym jest mniej popularne od lotnictwa. Trudniej jest o sponsorow. A wydawnictwa sa wydawane w duzo mniejszym nakladzie i sa sila rzeczy drozsze.
Problem zatem nie leży w przeszłości ale w teraźniejszości
Problem jest i w przeszlosci i w terazniejszosci.
Sprawe publikacji na tematy kolejowe znam dosc niezle, dzieki wspolpracy przez kilka lat z wydawca czaspism modelarskich, przez co czemu mialem tez dobre porownanie srodowiska zwiazanego z hobby kolejowym i militarno-lotniczym.

Krzysztof
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: merry »

Tyle, że nie piszę o modelach latających a o modelarstwie redukcyjnym.
Dokumentacje samolotów za PRL była równie tajna jak obiekty kolejowe. Różnica polega na tym, że po odzyskaniu niepodległości rynek został zalany monografiami poszczególnych konkstrukcji lotniczych w tym nieistniejących za komuny messerów i spitfirów, zaś w modelarstwie kolejowym jest pod tym względem jakby pustka ... nadal.

Problem zatem nie leży w przeszłości ale w teraźniejszości
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: oelka »

merry pisze:To niesamowite, że łatwiej o rzetelne materiały modelarskie dotyczące samolotów wojskowych z lat trzydziestych ubiegłego wieku (łącznie ze bogatą ofertą zdjęciową, schematami malowania etc), niż z jakimikolwiek materiałami dotyczącymi kolejnictwa sprzed kilkudziesięciu lat.
Dziwne ...
Nie, to nie jest dziwne. ZA PRLu lotnictwo i modelarstwo lotnicze bylo promowane przez LOK i Aerokluby. Wiec pod ta egida mozna bylo i wydac ksiazke i zebrac dokumentacje. Natomiast kolej nie miala takich opiekunow. Stad problemy z dokumenatcja z lat powojennych.

Krzysztof
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: merry »

Popełniłem swego czasu takiego boczniaka: http://picasaweb.google.pl/okurdziel/Cy ... 9522128514.
Będę wdzięczny za konstruktywne uwagi mądrych ludzi.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: merry »

No i proszę jest kolejna osoba zainteresowana przeróbkami taboru BTTB na PKP, jak mniemam.
To niesamowite, że łatwiej o rzetelne materiały modelarskie dotyczące samolotów wojskowych z lat trzydziestych ubiegłego wieku (łącznie ze bogatą ofertą zdjęciową, schematami malowania etc), niż z jakimikolwiek materiałami dotyczącymi kolejnictwa sprzed kilkudziesięciu lat.
Dziwne ...
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: Fantomas »

merry pisze:To ja bym w pierwszym rzędzie wymienił poręcze od budki. Osobiście używam stalowego drutu 0,3mm. :D
No mnie też deczko zraziły. Czarne są całkiem znośne, ale białe wyglądają niestety jak rury kanalizacyjne :(

A'propos, czy u nas jeździły takie: http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=13450 wagony?
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: merry »

BarTTek pisze: No troszeczkę :> Ale jeśli te teraz nie sprzedadzą się to poczynię stosowne zmiany.
To ja bym w pierwszym rzędzie wymienił poręcze od budki. Osobiście używam stalowego drutu 0,3mm. :D
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: merry »

Dzięki za konkretną informację.

Szkoda, że ŚK nie ma wersji elektronicznej. Chętnie bym zakupił wybrane archiwalne materiały.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: brovarek »

merry pisze:Właśnie tego dotyczyło moje pytanie:
Gdzie można znaleźć informacje n/t malowania i oznakowania polskich wagonów w tym boczniaków? Dla ułatwienia dodam, że mam za sobą lekturę katalogów wagonów towaroweyh i osobowych z 1973.
Nadal będe wdzięczny za wskazówki
1.Świat Kolei numeru nie pamietam. Artykuł o oznakowaniu wagonów w III ep. Chyba K.Koja.
2.Charakterystyki Normalnotorowych Wagonów PKP Rakowskiego i Żmijewskiego 1960
3.Wiekszość pozycji wydanych przed 1956 , a opisujących w jakikolwiek sposób tabor zawiera te informacje.
Niestety ta lektura z którą się zapoznałeś ma sie średnio do oznaczeń z epoki III
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: BarTTek »

Olgierd pisze:No, to z tymi poręczami poniosła Cię fantazja :P
No troszeczkę :> Ale jeśli te teraz nie sprzedadzą się to poczynię stosowne zmiany. Jeśli chodzi o dachy- jakie one powinny być szare czy czarne ??
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wagony PKP ep III

Post autor: merry »

Właśnie tego dotyczyło moje pytanie:
Gdzie można znaleźć informacje n/t malowania i oznakowania polskich wagonów w tym boczniaków? Dla ułatwienia dodam, że mam za sobą lekturę katalogów wagonów towaroweyh i osobowych z 1973.
Nadal będe wdzięczny za wskazówki
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości