E95, BRAWA
Moderator: mod-Tabor
- brovarek
- Posty: 868
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Niby tak, ale... problemy dotyczą nowych modeli. W tym starym nic sie nie dzieje, u mnie też!
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10338
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Jak E95 (11210) jeździ po Wrólewicach bezproblemowo, to promień łuku nie powinien stanowić.brovarek pisze:Na jakich jeździsz łukach?
- brovarek
- Posty: 868
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Na jakich jeździsz łukach?
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
AMEN- tak tez zrobie-dzieki
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Proponuję abyś odesłał całą lokomotywę do producenta z opisem w jakich okolicznościach następuje wypadnięcie kardanów.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Skoro nikomu nic takiego sie nie dzieje wyglada na to ze moja ulubiona lokomotywa ma problem. Pytanie wciaz jednak pozostaje. Brawa pokryla wszystkie koszty (czesci i przesylka) nie pytajac o nic. Ehhh ... nie wiem, nie wiem. Teraz znowu sie to stalo, choc naprawde nie wiele jezdze. Zakladajac kardany upewniam sie zawsze na 200% ze sa w prwidlowym polozeniu.
- brovarek
- Posty: 868
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Miałem to samo, u mnie akurat sam byłem przyczyną, bo źle załozyłem kardany
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10338
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Nic takiego nie zauważyłem, ale przyznam, że nie katuję loki.
Przy opisie problemu do producenta warto dołączyć zdjęcia uszkodzeń by mogli zareagować w projekt.
Przy opisie problemu do producenta warto dołączyć zdjęcia uszkodzeń by mogli zareagować w projekt.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Mam pewien problem z moją E 95. Chodzi o kardany, które po prostu zepsuły się (obluzowały się przy łączeniach z silnikiem). Na prostej jedzie ok, ale na zakrętach spadają i lokomotywa staje. Napisałem do Brawy i przysłali mi nowe dwa komplety kardanów. Czy ktoś doświadczył podobnych problemów? Lokomotywę tę kopiłem relatywnie niedawno wiec mimo wszystko powinna działać bez zarzutów.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2009, 08:10 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10338
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
W uzupełnieniu:
E 95 05
Numer katalogowy modelu
53001
Zarząd kolejowy
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/Deutsche Reichsbahn
Epoka
II
Oznaczenie modelu
E 95 05
Stacjonowanie/Data
Rdb Wrocław (Breslau), Bw Jelenia Góra (Hirschberg) / 11.4.1939
DCC:
Model fabrycznie jest przystosowany do instalacji 2 dekoderów (NEM 651) po jednym do każdego członu.
E 95 05
Numer katalogowy modelu
53001
Zarząd kolejowy
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/Deutsche Reichsbahn
Epoka
II
Oznaczenie modelu
E 95 05
Stacjonowanie/Data
Rdb Wrocław (Breslau), Bw Jelenia Góra (Hirschberg) / 11.4.1939
DCC:
Model fabrycznie jest przystosowany do instalacji 2 dekoderów (NEM 651) po jednym do każdego członu.
- euzeb
- Posty: 275
- Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
- Lokalizacja: chorzów
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Sprawdzałem przed digitalizacją i po - zatrzymuje się dokładnie w tych samych miejscach.brovarek pisze:Sprawdź w analogu. Moja radzi sobie dobrze. Zresztą 3 poprzednie tez
Myślę, że w jednym z członów nie bardzo jest kontakt kół z blaszkami (tak jakby był odstęp pomiędzy nimi) może to jest przyczyna. Wieczorem to sprawdzę
pozdrawiam euzeb
Ostatnio zmieniony 11 lis 2008, 08:01 przez euzeb, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10338
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Tylko, że oba silniki mają sprzęgnięte wały, więc co by nie robił jeden to dzieje się także i w drugim silniku.ArJu pisze:... coś na kształt pętli sprzężenia zwrotnego, nie prowadzącej tutaj do niczego dobrego.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Maciek,
dzięki serdeczne za szczegółową instrukcję! Pomogła mi ona przede wszystkim odważyć się. Rozebrałem, złożyłem i chyba nic nie uszkodziłem. Jednakże mimo Twojego ostrzeżenia o krytycznym momencie, zapomniałem o przewodach i maźnicy. Na szczęście bez konsekwencji. Następnym razem pewnie lepiej mi pójdzie, choć nie zamierzam często rozbierać tej lokomotywy. A tak na marginesie: mam zamiar spróbować kupić nową płytke i zamontować ją do starszej wersji loka.
1) dekoder w 1. członie "stwierdza", że jedzie za wolno, więc zwiększa moc,
2) w odpowiedzi dekoder w członie 2. zminejsza moc, bo "stwierdza", że jedzie za szbko,
3) patrz p. 1),
4) patrz p. 2),
itd., czyli coś na kształt pętli sprzężenia zwrotnego, nie prowadzącej tutaj do niczego dobrego.
dzięki serdeczne za szczegółową instrukcję! Pomogła mi ona przede wszystkim odważyć się. Rozebrałem, złożyłem i chyba nic nie uszkodziłem. Jednakże mimo Twojego ostrzeżenia o krytycznym momencie, zapomniałem o przewodach i maźnicy. Na szczęście bez konsekwencji. Następnym razem pewnie lepiej mi pójdzie, choć nie zamierzam często rozbierać tej lokomotywy. A tak na marginesie: mam zamiar spróbować kupić nową płytke i zamontować ją do starszej wersji loka.
Zakładam, że nie chodzi Ci o samą kompensację, ale o to, skąd takie zalecenie. Wydaje mi się, że wynika to np. z czegoś takiego (przy kompensacji w obu członach):ArturSch pisze:Wytłumacz mi, proszę, o co tu chodzi z tą kompensacją tylko w jednym dekoderze
1) dekoder w 1. członie "stwierdza", że jedzie za wolno, więc zwiększa moc,
2) w odpowiedzi dekoder w członie 2. zminejsza moc, bo "stwierdza", że jedzie za szbko,
3) patrz p. 1),
4) patrz p. 2),
itd., czyli coś na kształt pętli sprzężenia zwrotnego, nie prowadzącej tutaj do niczego dobrego.
- brovarek
- Posty: 868
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Sprawdź w analogu. Moja radzi sobie dobrze. Zresztą 3 poprzednie tez2. Odbiór prądu - nawet na zwrotnicach modelowych EW1, a szczególnie na DKW lokomotywa się zatrzymuje (nawet BR80 ROCO lepiej sobie radzi). Może to problem mojego egzemplarza, jeszcze nie zlokalizowałem przyczyny.
Skan ulotki:
Ostatnio zmieniony 10 lis 2008, 14:39 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- euzeb
- Posty: 275
- Rejestracja: 23 wrz 2007, 09:42
- Lokalizacja: chorzów
- Kontakt:
Re: E95, BRAWA
Osobiście nie wiem. Przypuszczam, że tak jak dwa konie w zaprzęgu mogą się nie zsynchronizować.
W każdym razie w ulotce producenta jest napisane, żeby w jednym z dekoderów wyłączyć kompensację.
W każdym razie w ulotce producenta jest napisane, żeby w jednym z dekoderów wyłączyć kompensację.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości