BR120, Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: drlukasz »

BarTTman pisze:Nie istniał ????
Nie istniał. Na 100% i są na to papiery.
BarTTman pisze:To radzę spojrzeć na stronkę i zobaczyć fotki:
http://www.kolej.pl/jareks/am/dl.htm
Widzę, że są ludzie, do których nie przemawia nie tylko słowo pisane ale i obrazki...
Ostatnia fotka z cytowanej strony przedstawia poprawny wygląd ST44-003
Odnalezienie pomniejszych różnic pomiędzy oryginałem, a modelem pozostawiam mojemu interlokutorowi

Już kiedyś pisałem na tym forum - wymiana reflektorów na zgodne z przepisami PKP jest do wykonania, przez każdą lokomotywownię, natomiast zakres przebudowy polegającej na dołożeniu tłumika, wymaga daleko idącej przebudowy dachu i silnika (w tym regulacja aparatury sterującej pracą silnika, wymiana dachu i kilka innych "drobiazgów") w związku z czym wykonywano je podczas planowych napraw głównych.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 15:46 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: oelka »

BarTTman pisze:Nie istniał ????
ST44-003 najpierw dostał duże reflektory, a potem dopiero miał wymieniany tłumik.
Widziałem odpowiednie zdjęcia, ale nie mam możliwości ich opublikowania.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 15:45 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 585
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: BarTTmań »

Nie istniał ????
To radzę spojrzeć na stronkę i zobaczyć fotki:
http://www.kolej.pl/jareks/am/dl.htm

Problem nadal aktualny!
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: drlukasz »

BarTTman pisze:A przy okazji: obia Gagary ST44, ten od Tilliga i ten od Roco mają ten sam numer 003, ale zostały przyporządkowane przez producentów do innych epok (III / IV). Czy mają inne daty rewizji, czy o co chodzi ??
O to, że Tillig, to całkowita fikcja, ponieważ z 100% pewnością nigdy nie istniał na PKP ST44-003 z tłumikiem i małymi światłami (mniejsze nieścisłości pomijam)
O ile pamiętam, to Tillig swoje coś wstawił w V epokę.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 585
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: BarTTmań »

A przy okazji: obia Gagary ST44, ten od Tilliga i ten od Roco mają ten sam numer 003, ale zostały przyporządkowane przez producentów do innych epok (III / IV). Czy mają inne daty rewizji, czy o co chodzi ??
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 258
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: wactt »

Złamano wreszcie monopol Tilliga na BR 120 :D

Wygląda ciekawie. Dolnych prześwitów nie widać , okna też jakby mniejsze, a żaluzja dwudzielna, bardziej chyba popularna...

https://www.modelleisenbahn-portal.com/ ... rommel.pdf

pozdrawiam wactt
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Workshop 2009 (DELTAX):

:arrow: Numer katalogowy modelu
500828 - Bausatz - BR 781 701, CD CARGO, Ep. VI
500829 - BR 781 701, CD CARGO, Ep. VI
500830 - Bausatz - ST44 R009, CTL Rail, Ep. VI
500831 - ST44 R009, CTL Rail, Ep. VI

:arrow: Zarząd kolejowy
CD CARGO
CTL Rail

:arrow: Epoka
VI

:arrow: Oznaczenie modelu
ČZ-ČDC 92 54 2 781 701-8
ST44-R009

:arrow: Stacjonowanie/Data
-/-
PESA BYDGOSZCZ S.A. / 01.2004


500828 / 500829
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

500830 / 500831
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


...i jeszcze ulotka:
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: krzysztof »

BarTTek pisze:Zmniejszyć prześwit to jedno jednak nie można zapomnieć o jeszcze jednej ważnej kwestii. Gdy cała buda pójdzie w dół pojawi się problem ze sprzęgiem gdyż ten będzie ocierał o budę i na bank będzie krzywo + jeszcze różna wysokość zderzaków Gagarka i reszty taboru :?
proszę wybacz, ale raczej nie masz racji.
prześwit zmniejszysz maksymalnie o 1mm natomiast odległość sprzęgu od czoła to ok. 2mm. brałem to pod uwagę, co więcej, myślę żeby kupić (ale 10 euro :evil: ) ramę do eksperymentów :lol:
co zaś do odbieraków prądu (racja :idea: ), to wchodzi w rachubę jedynie cienka linka w kolorze czarnym i wypada to zrobić od razu.
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 16:12 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: BarTTek »

Zmniejszyć prześwit to jedno jednak nie można zapomnieć o jeszcze jednej ważnej kwestii. Gdy cała buda pójdzie w dół pojawi się problem ze sprzęgiem gdyż ten będzie ocierał o budę i na bank będzie krzywo + jeszcze różna wysokość zderzaków Gagarka i reszty taboru :?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Osobiście odradzam przeróbki mało zaawansowanym kolegom. Każda z nich ma wpływ na właściwości jezdne lokomotywy oraz na utratę gwarancji.
Jeśli nie mamy odpowiedniej wprawy, lepiej mieć model z wadą ale prawidłowo jeżdżący, niż piękniejszy, ale za to tylko eksponat do gabloty.
:)
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: Kilkujadek »

krzysztof pisze:czy ktoś z Kolegów próbował już takich zabiegów?
Tak, i ta droga słuszną jest. Przy okazji takiej przeróbki warto popracować nad odbierakami prądu. Wcześniej czy później ale na pewno będą z nimi problemy.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 06:37 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: krzysztof »

drlukasz pisze:Główna wada o której pisze Artur (odległość pudła od wózków) jest możliwa do zmniejszenia, wymaga jednak sporego zaplecza maszynowego.
przy okazji składania CTL`a zauważyłem, że ta przeróbka nie jest wcale taka trudna.
otóż wózki trzymają do pudła i decydują o odległości między tymi elementami metalowe ośki 1,5x22mm; nr kat. 390530.
mamy dwie możliwości:
1. zamiast ośki 390530 zastosować cienki pręt stalowy, a zębatkę oraz wózek i ślimaczycę montować na tulejce przez którą przejdzie ten pręt. w tym wypadku, po uniesieniu loka nad torowisko wózki będą miały duży luz, ale nie wypadną i odległość między pudłem a wózkami można zmniejszyć o ok. 1mm.
2. w płycie modelu (ramie) wyciąć tworzywo w miejscu styku z ośką (4 miejsca), niech ona oprze się na odlewie. to mógłby zrobić nawet producent - zmienić nieco odlew ramy oraz ciężarka.
czy ktoś z Kolegów próbował już takich zabiegów?
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 06:37 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: tete »

ttrix pisze:
tete pisze:Już w modelach do N-ki (Trix) lepiej są odwzorowane.
Nie porównuj piernika do wiatraka.
Masz rację. Zły przykład. Model jaki jest, taki jest i lepszy nie będzie. Przynajmniej na razie. Cieszmy się więc tym co jest, no i... że w ogóle jest :)
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 10:47 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
ttrix
Posty: 12
Rejestracja: 30 cze 2007, 10:11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: ttrix »

tete pisze:Już w modelach do N-ki (Trix) lepiej są odwzorowane.
Nie porównuj piernika do wiatraka.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 16:24 przez ttrix, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR120, Tillig

Post autor: tete »

drlukasz pisze:Tete przeróbka okien jest prosta, łatwa i przyjemna. Zestawy fototrawione oferuje hekTTor, powinien mieć także Ranger.
No i jest rzeczowa odpowiedź. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 13:39 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości