Media o kolei - EURO 2012

czyli z prasy, radia, tv i netu poukładane tematycznie

Moderatorzy: eg_ptmkż, mod-Kolej w skali 1:1

Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Do Warszawy 160 km na godzinę

Post autor: oelka »

ernie_gdynia pisze:Prace trwają także pomiędzy Warszawą Wschodnią a Legionowem oraz pomiędzy Modlinem a Nasielskiem.
Obecnie jest niepowtarzalna okazja zwiedzenia części stacji towarowej Warszawa Praga. Ze względu na modernizacje zamknięta jest grupa torów pasażerskich omijająca stację towarową. W związku z tym pociągi pasażerskie jeżdżą tym samym torem co pociągi towarowe, kolo górki rozrządowej i przez grupę torów przyjmujących przyjeżdżające składy towarowe (tzw. przybycie) od strony Kanału Żerańskiego.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2008, 09:35 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Do Warszawy 160 km na godzinę

Post autor: eg_ptmkż »

Plan remontów głównych linii kolejowych w ramach przygotowań do Euro 2012 zakłada m.in. przebudowę magistrali Warszawa - Gdynia. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na nadzór nad remontem jednego z jej fragmentów pomiędzy Pruszczem Gdańskim a Szymankowem.

Nadzór, a potem rozliczenie inwestycji, wykona polsko-hiszpańskie konsorcjum, na czele którego stoi firma MGGP z Tarnowa.

- Kończymy procedurę przetargową dotyczącą wyboru wykonawcy robót. Trwają prace związane z wykupem gruntów i uzyskiwaniem pozwoleń na budowę - mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik pomorskiego oddziału PKP PLK.

Oprócz wymiany torów, między Pruszczem Gd. a Szymankowem zaplanowano m.in. przebudowanie skrzyżowań z drogami na dwupoziomowe, kompleksową modernizację węzła oraz mostu kolejowego w Tczewie.

Odcinek ma być gotowy w ciągu dwóch lat (...).

Zarówno ten 28-kilometrowy odcinek, jak i cała magistrala Warszawa - Gdynia mają być przystosowane do prędkości 160 km na godzinę w przypadku taboru klasycznego oraz na 200 km na godzinę dla nowoczesnych składów z tzw. wychylnym pudłem.

Linia łącząca Trójmiasto z Warszawą należy do najbardziej zaniedbanych głównych tras kolejowych w Polsce. Maksymalna prędkość wynosi 120 km na godzinę, ale w wielu miejscach występują zwolnienia. Tę trasę najszybciej przejeżdża pociąg Intercity "Kaszub", który pomiędzy Gdańskiem Gł. a Warszawą Wschodnią nie zatrzymuje się, jednak i tak osiąga on średnią prędkość tylko ok. 80 km na godzinę.

Dla porównania - pociągi Intercity łączące Warszawę z Poznaniem, Krakowem czy Katowicami uzyskują średnią prędkość powyżej 100 km na godzinę, w tej ostatniej relacji zbliżają się nawet do 120 km na godzinę.

Zgodnie z planami, po remoncie czas jazdy pomiędzy Warszawą a Gdańskiem ma być skrócony do trzech godzin (obecnie najszybszy "Kaszub" przejeżdża tę trasę w 4 godziny i 20 minut).

Obecnie w ramach modernizacji trasy Warszawa - Gdynia trwa modernizacja dalekobieżnej części stacji Gdynia Gł. W sumie w obrębie stacji ma być wymienione kilka kilometrów torów i sieci trakcyjnej, wyremontowane zostaną perony. Całość prac w Gdyni Gł. ma się zakończyć w 2010 roku.

Prace trwają także pomiędzy Warszawą Wschodnią a Legionowem oraz pomiędzy Modlinem a Nasielskiem.

Przed Euro 2012 ma być także m.in. wybudowana Trójmiejska Kolej Metropolitalna, czyli szynowe połączenie centrum Gdańska i Gdyni z lotniskiem w Rębiechowie.

Linia SKM ma też zostać wydłużona od Gdańska Gł. o blisko dwa kilometry do przyszłego węzła komunikacyjnego Gdańsk - Śródmieście.

-----------------------

Komunikat PKP PLK SA z 26 sierpnia 2008 roku

W dniu 26 sierpnia 2008 r. MGGP S.A. jako lider Konsorcjum firm: MGGP S.A. i hiszpańskiej Agua y Estructuras, podpisała umowę z PKP PLK na nadzór nad modernizacją linii E65 od Stacji Szymankowo do Stacji Pruszcz Gdański. Umowa stanowi część realizacji projektu FS 2005/PL/16/C/PT/001 Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa-Gdynia, etap II. Wartość podpisanego kontraktu usługowego to 1,852 mln euro netto. Usługa obejmować będzie nadzór, administrowanie i koordynację realizacji umów, jakie będą podpisane z wykonawcami robót. Czas realizacji umowy to 36 miesięcy, w podziale na 2 części:

* okres realizacji robót budowlanych - 24 miesiące od podpisania umowy,
* okres gwarancji dla robót budowlanych wraz z przygotowaniem sprawozdania końcowego - 12 miesięcy od zakończenia robót budowlanych.

Projekt FS 2005/PL/16/C/PT/001 modernizacji linii kolejowej E65 stanowi największą w Polsce inwestycję finansowaną z funduszy UE. Modernizacja ma przygotować infrastrukturę techniczną linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC tj. prędkości pociągów w ruchu pasażerskim do 200 km/h dla pociągów z wychylonym nadwoziem i 160 km/h dla taboru klasycznego, a w ruchu towarowym do 120 km/h i nacisku na oś 225 kN.

Umowa podpisana 26 sierpnia to już drugi kontrakt MGGP na prace dla PKP PLK S.A. 14 lipca MGGP podpisało umowę na wykonanie mapy do celów projektowych metodą fotogrametryczną przy wykorzystaniu zdjęć lotniczych dla przygotowania projektu Modernizacja linii kolejowej E 30 (III korytarz) na odcinku Kraków - Medyka - granica państwa dla odcinka Tarnów - Rzeszów. Wartość kontraktu to 225 200 Euro i jest dofinansowywana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko 2007-2013. Czas realizacji kontraktu - 7 miesięcy. Kontrakt składa się z zadań, w ramach których zostaną wykonane:

* założenie osnowy geodezyjnej,
* wykonanie zdjęć lotniczych i numerycznego modelu terenu (DTM) oraz ortofotomap,
* wykonanie mapy numerycznej i materiałów geodezyjnych dla projektu.

źródło: Paweł Rydzyński - POLSKA Dziennik Bałtycki, 4 września 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Będzie harmonogram budowy II linii metra w Warszawie

Post autor: eg_ptmkż »

W ciągu tygodnia Metro Warszawskie ma przygotować dokładny harmonogram budowy drugiej linii metra, który nie sparaliżuje miasta w czasie Euro 2012. Tak zdecydował wczoraj komitet sterujący, w którego skład wchodzą wszyscy urzędnicy odpowiedzialni za przygotowanie tej inwestycji.

Na jego czele stoi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. Ratusz zapowiada, że na przełomie września i października ogłosi kolejny przetarg na budowę centralnego odcinka metra od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Nie ma już jednak szans, by skończyć ten fragment przed Euro 2012. Urzędnicy zastanawiają się teraz, co zrobić, by kibice, którzy przyjadą na mistrzostwa, nie zastali totalnie rozkopanego Śródmieścia i Pragi. - W grę wchodzi nawet przesunięcie budowy stacji Dworzec Wileński po Euro 2012 - mówi Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego.

Przedstawiciele Metra Warszawskiego muszą w najbliższych dniach określić nowe terminy budowy drugiej linii. Najprawdopodobniej czas robót zostanie wydłużony. Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu zakładano, że centralny odcinek drugiej linii metra powstanie w ciągu 45 miesięcy. Firmy przyznawały zaś, że w cenę wliczały ewentualne kary za spóźnienia. To właśnie m.in. przez to zgłoszone kwoty sięgały sześciu miliardów zł. Kosztorys metra zakładał zaś, że ten odcinek będzie kosztować 2,8 mld zł. Metro musi jeszcze przygotować analizę w sprawie budowę bemowskiego odcinka drugiej linii. Urzędnicy muszą sprawdzić, czy można rozpocząć budowę tego fragmentu od ronda Daszyńskiego, by potem sukcesywnie oddawać do użytku kolejne stacje. Wcześniej zakładano, że budowa zacznie się od strony zachodnich rogatek Warszawy, gdzie ma powstać baza techniczna dla drugiej linii metra. Istniejąca baza na Kabatach miała obsługiwać jedynie centralny odcinek drugiej linii. Pociągi miały zjeżdżać podziemnym łącznikiem między obiema liniami, który powstanie pod pl. Defilad.

źródło: Gazeta Wyborcza, 21 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Chińczycy zbudują II linię metra o połowę taniej?

Post autor: eg_ptmkż »

- Chińskie firmy są bardzo zainteresowane realizacją inwestycji w ramach przygotowań do Euro 2012 w Polsce. Oferują o połowę niższe ceny - powiedział po powrocie z Pekinu minister sportu Mirosław Drzewiecki.

- W trakcie pobytu w Chinach miałem bardzo dużo spotkań z wielkimi firmami, które budowały w Pekinie: stadiony, obiekty sportowe, porty lotnicze, autostrady, szybką kolej chińską. Są bardzo zainteresowani tym, żeby wejść do Polski, a ja zrobię wszystko, żeby taka możliwość była - zadeklarował Drzewiecki.

30 lipca władze Warszawy nie zaakceptowały wysokich kosztów budowy centralnego odcinka drugiej linii metra, zaproponowanych przez firmy uczestniczące w przetargu - przypomina "Rzeczpospolita". Władze miasta zamierzały przeznaczyć na ten cel około 2,8 mld zł. Oferty przedstawione przez trzy zainteresowane budową konsorcja były jednak ponad dwa razy wyższe.

- Kiedy Chińczycy dowiedzieli się o unieważnieniu przetargu na metro w Warszawie, powiedzieli, że marzą, żeby to zrobić za połowę ceny, która były do tej pory oferowana - relacjonuje minister.

- Chińczycy mają doświadczenie inwestycyjne, bo Pekin to był największy plac budowy na świecie w ostatnich 7 latach. Świadczy o tym, że oni świetnie wykorzystali ten czas. Wykształcili kadry, która wiedzą już "jak", a to jest zawsze najtrudniejsze - uważa minister sportu.

- W Polsce musi przestać obowiązywać dyktat i zmowa cenowa europejskich firm, które przy stole się domówiły jak będą "cyckały" i "doiły" polskie państwo i dyktowały warunki 2-3 razy droższe cenowo niż we wszystkich innych europejskich krajach. Na to zgody nie będzie. Nie chcą zarabiać pieniędzy? Będzie kto inny budował nam te obiekty - emocjonuje się Drzewiecki.

- Wszystko będzie zależało od procedur przetargowych – dodał.

źródło: Rzeczpospolita, 19 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Koleje Mazowieckie na EURO 2012

Post autor: eg_ptmkż »

W dniu 31 lipca 2008 r. odbyła się konferencja prasowa, na której Elżbieta Bieńkowska, Minister Rozwoju Regionalnego przedstawiła wyniki weryfikacji list projektów kluczowych, które będą realizowane w ramach poszczególnych programów operacyjnych dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Wśród 27 nowych projektów, które znalazły się na liście Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko umieszczony został także realizowany wspólnie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz „Koleje Mazowieckie”projekt Poprawa dostępu kolejowego do lotnisk regionu poprzez zakup taboru oraz modernizacja bocznicy kolejowej i budowa stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu Lotniczego w Modlinie.
Projekt jest związany bezpośrednio z przyznaniem Polsce i Ukrainie prawa organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. Jego celem jest jakościowe usprawnienie transportu w Obszarze Metropolitalnym Warszawy, w powiązaniu z transportem regionalnym i międzynarodowym. Projekt dotyczy zakupu ze środków Funduszu Spójności przeznaczonych na działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych w ramach VII osi priorytetowej Transport przyjazny środowisku 16 czterowagonowych EZT oraz modernizację bocznicy i budowę stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu Lotniczego w Modlinie.
Celem projektu jest zapewnienie pasażerom odwiedzającym Warszawę w czasie EURO 2012 wysokiego standardu przewozów kolejowych do centrum Warszawy, w bezpośrednie sąsiedztwo Stadionu Narodowego oraz zapewnienie efektywnej komunikacji między centrum stolicy a Portami Lotniczymi Okęcie i Modlin.
Zakłada się następujące relacje kursowania pociągów:
1. Modlin –Warszawa Wschodnia –Warszawa Centralna/Warszawa Śródmieście –Warszawa Zachodnia –Okęcie
2. Modlin –Warszawa Gdańska –Warszawa Wola/Warszawa Zachodnia
3. Warszawa Wschodnia –Warszawa Centralna/Warszawa Śródmieście –Warszawa Zachodnia –Okęcie
4. Warszawa Zachodnia –Okęcie
Wg założeń projektu pociąg z Okęcia odjeżdżał będzie co 10 minut natomiast z Modlina co 20 minut.
Wartość projektu oszacowano na 385,46 mln zł. Wysokość dofinansowania wynosi 168,36 mln zł.

Źródło: www.mazowieckie.com.pl
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Metro nie pojedzie na Euro 2012

Post autor: eg_ptmkż »

W środę prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz oficjalnie unieważniła przetarg na budowę drugiej linii metra - podał portal gazeta.pl. Wykonawcy chcieli dwa razy tyle, ile planował wydać ratusz. Nowy przetarg ma być rozpisany na przełomie września i października. Nieoficjalnie o takiej decyzji władz miasta mówiło się w kuluarach ratusza już od kilku tygodni. Przetarg został unieważniony, bo oferty trzech konsorcjów budowlanych, które zgłosiły się do przetargu, ponad dwukrotnie przewyższały kosztorys. Miasto zamierzało wydać około trzech mld zł, a wykonawcy żądali sześciu. W tym około miliarda na ewentualne kary, które konsorcja miałyby zapłacić, gdyby nie zdążyły zakończyć budowy w 45 miesięcy, tak jak chciał tego ratusz.
Prezydent Gronkiewicz-Waltz, tłumacząc decyzję władz stolicy, powoływała się na ekspertów, którzy inwestycję przy takiej cenie uznali za 'ekonomicznie nieopłacalną', tym bardziej, że nie było szans na otrzymanie dotacji z Unii Europejskiej. Decyzja ratusza oznacza, że nie będzie drugiej linii metra na Euro 2012. Nowy przetarg będzie miał bowiem prawdopodobnie dłuższy termin realizacji, tak aby potencjalni wykonawcy nie musieli uwzględniać ewentualnych kar.
Centralny odcinek drugiej linii metra od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego (pod Prostą, Świętokrzyską, Powiślem, Wisłą, Portem Praskim i Targową) mógłby być gotowy najwcześniej w 2013 roku. Urzędnicy warszawskiego ratusza zapewniają jednak, że podczas piłkarskich Mistrzostw Europy w 2012 roku budowane stacje będą już zasypane - tak, żeby nie utrudniać ruchu w mieście.

Źródło: TVN 24 30.07.2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Jak wyjść z twarzą po porażce z metrem

Post autor: eg_ptmkż »

Unieważniając przetarg na drugą linię metra z horrendalnymi cenami, ratusz powinien zapowiedzieć rozpisanie nowego i przedstawić harmonogram innych inwestycji komunikacyjnych, z którymi na pewno zdąży przed Euro 2012.

Wysocy rangą urzędnicy zaczęli sygnalizować, że w Warszawie jednak nie będzie najdroższego metra na świecie. W ratuszu powstają scenariusze na wypadek unieważnienia przetargu na odcinek między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. Oficjalnie wszystko rozstrzygnie się do końca lipca, bo miasto czeka jeszcze na ekspertyzy w tej sprawie.

Firmy przeholowały

Wcześniej prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała, że przy podejmowaniu decyzji będzie się kierować przede wszystkim rozumem. Logiczne więc wydaje się podziękowanie firmom, które podyktowały ceny aż dwukrotnie przewyższające kosztorys. Spodziewały się, że ratusz podpisze każdy kontrakt. Miastu zależało wszak, żeby mieć drugą linię metra w pobliżu Stadionu Narodowego przed pierwszym gwizdkiem Mistrzostw Europy, za niespełna cztery lata.

Wygląda na to, że wykonawcy przeholowali. Owszem, metro na Euro 2012 na pewno by się przydało. Przynajmniej byłby bat na urzędników i wykonawców, żeby nie spóźniali się tak jak z pierwszą linią. Z drugiej strony ten pośpiech wcale nie wyszedł nam na dobre i doprowadził do wywindowania cen w przetargu.

Teraz władze miasta powinny tak rozpisać nowy harmonogram, żeby budowa nie sparaliżowała ruchu podczas piłkarskich mistrzostw. Drugi warunek: musimy wykorzystać 900 mln euro, które Unia Europejska daje nam na całą drugą linię między Chrzanowem na Bemowie a Bródnem. Termin upływa w 2015 r. Do rozważenia jest, czy powierzyć projektowanie i budowę jednemu wykonawcy, jak w obecnym przetargu, czy też podpisać dwa odrębne kontrakty.

Co wystarczy kibicom...

Eksperci od dawna powtarzają, że druga linia wcale nie jest potrzebna do rozwiezienia kibiców. W Metrze Warszawskim nie wykluczano nawet, że bezpośrednio po meczach stacja Stadion i tak byłaby zamknięta w obawie przed naporem tłumu.

Na szczęście prezydent Gronkiewicz-Waltz nie udało się przenieść budowy Stadionu Narodowego ani do Łomianek, ani na Służewiec, jak proponowała jesienią. 50-tysięczna arena piłkarska powstanie w miejscu doskonale skomunikowanym z resztą miasta. Największy atut tej lokalizacji to linie tramwajowe i łatwy dostęp do kolei podmiejskiej. Okolica wymaga też stosunkowo niewielkich inwestycji drogowych (przebicie Trasy Świętokrzyskiej do Targowej, uporządkowanie skrzyżowania al. Zielenieckiej z ul. Zamoyskiego).

Wycofując się z budowy drugiej linii przed Euro 2012, ratusz nie ryzykuje więc krytyki władz UEFA. Gorzej z odpowiedzialnością polityczną - przed wyborami prezydent Gronkiewicz-Waltz zapewniała o rozpoczęciu inwestycji w tej kadencji. Niewywiązanie się z tej obietnicy to porażka, którą przy każdej okazji będą wytykać jej przeciwnicy polityczni. Odpowiedź może być tylko jedna: lista inwestycji komunikacyjnych, które zostaną zrealizowane przed Euro 2012. Pierwsze z nich muszą się zacząć z końcem roku. Wtedy mija połowa kadencji ekipy, która mimo pewnej poprawy w porównaniu z poprzednikami nadal nie rozpieszcza zbytnio warszawiaków inwestycjami.

...a czego potrzeba miastu

Co zatem zamiast metra? Najprościej przygotować modernizację linii tramwajowych. Trzy takie projekty (z Pragi na Wolę, od Dworca Wileńskiego do ronda Waszyngtona, a także w al. Jana Pawła II) czekają już na unijne dotacje. Zyskamy nieznane w Warszawie rozwiązania, np. wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe wzdłuż Trasy W-Z, na których łatwiej będzie się przesiadać. Remontom towarzyszyłaby wymiana wagonów na przeszło 150 nowoczesnych z obniżoną podłogą. Byłby to nie tylko duży postęp dla pasażerów, ale i poprawa wizerunku stolicy, po której jeździ 30-, 40-letni złom.

Ryzykowne jest inwestowanie w kolej, z którą cały czas współpracuje się ciężko. Świadczy o tym choćby brak biletu aglomeracyjnego. Będzie dobrze, jeśli uda się otworzyć nową linię Szybkiej Kolei Miejskiej na lotnisko i zbudować stację koło os. Niedźwiadek w Ursusie projektowaną od lat 70. Trzeba też wymusić na PKP modernizację stacji Stadion i doprowadzenie do stanu używalności najważniejszych stołecznych dworców. To dla warszawskiego samorządu kolejowy plan minimum przed Euro.

Ratusz musi zrobić wszystko, żeby do 2012 r. oddać pierwszy fragment obwodnicy Pragi - od ronda Wiatraczna na Targówek. Ta 2,5-kilometrowa trasa odciąży okolice Stadionu Narodowego. Trzeba też wreszcie dokończyć Trasę Siekierkowską. Nie wolno dłużej zwlekać z mostami Północnym i Krasińskiego. Pilna jest zwłaszcza budowa pierwszego z nich. Te wszystkie projekty nawet bez metra podwyższą jakość życia w zaniedbywanej dotąd prawobrzeżnej Warszawie. Ratuszowi łatwiej będzie zatrzeć złe wrażenie po decyzji o opóźnieniu drugiej linii metra, jeśli w najbliższych miesiącach będzie wreszcie zaczynał duże inwestycje, które wciąż tylko zapowiada.

(źródło: Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna)
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Za wysokie progi dla kolejki

Post autor: eg_ptmkż »

Stołeczna Szybka Kolej Miejska nie dojedzie jednak z lotniska Okęcie do Otwocka, informuje "Życie Warszawy" i podaje powód - to 340 mm różnicy między peronem a wagonem. Za rok miało być pięknie: czyste klimatyzowane pociągi SKM miały jeździć co 15 minut z lotniska Okęcie przez Dworzec Zachodni do Wschodniego. Władze Warszawy zakładały, że tam składy się rozdzielą - połowa odjedzie co pół godziny do Legionowa (docelowo do lotniska w Modlinie), a połowa co pół godziny do Otwocka.

Tymczasem okazało się, że wzdłuż linii otwockiej kursować się nie da. Powód? - W warszawskim węźle kolejowym perony znajdują się na różnych wysokościach. Na linii średnicowej mają 760 mm (właśnie do takiej wysokości będą dostosowane nowe pociągi), a na stacjach linii otwockiej - 1100 mm. Ta różnica przekracza dopuszczone przepisami normy. Na udogodnienia warszawiacy długo poczekają. Kolejarze planują przebudowę linii otwockiej, ale dopiero po 2011 roku.

źródło: PAP
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

II linia metra - zdążymy przed Euro 2012?

Post autor: eg_ptmkż »

W najbliższych dniach zapadnie decyzja w sprawie przetargu na budowę drugiej linii metra: czy go zaakceptować czy też unieważnić - poinformował wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz. Jak ocenił, jeśli będzie drugi przetarg, to nie ma możliwości, żeby zdążyć z budową do Euro 2012. Jacek Wojciechowicz powiedział, że obecnie 'na ukończeniu' są ekspertyzy, które mają pokazać, na ile zaoferowane przez potencjalnych wykonawców ceny są adekwatne do opłacalności ekonomicznej przedsięwzięcia.
W ciągu kilku dni będzie decyzja czy akceptować i rozstrzygać przetarg czy, w związku z tym, że zaproponowane wartości przekraczają wielkości ujęte w budżecie - przetarg unieważnić - zapowiedział Wojciechowicz.
Władze Warszawy zamierzały przeznaczyć na budowę centralnego odcinka II linii metra ok. 2,8 mld zł. Oferty przedstawione przez trzy zainteresowane budową konsorcja są jednak ponad dwa razy wyższe.
Konsorcjum, któremu przewodzi niemiecka firma Alpine Bau Deutschland AG, chce wybudować odcinek centralny metra za ok. 5,9 mld zł. Pełnomocnikiem drugiego konsorcjum jest hiszpańska firma Dragados - konsorcjum wyceniło inwestycję na ok. 6,2 mld zł. Trzecie, któremu przewodzi Mostostal Warszawa, chce wybudować odcinek za ok. 6 mld zł.
Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz przedstawiając w połowie czerwca na posiedzeniu Rady Warszawy informację o planach budowy podziemnej kolei zapewniała, że władze stolicy szukają środków na sfinansowanie budowy centralnego odcinka II linii.
Miejscy urzędnicy rozważają kilka źródeł finansowania inwestycji: z budżetu miasta (co wymagałoby zmian w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym i zgody rady miasta), ze środków budżetowych państwa oraz ze środków europejskich.
Odcinek centralny II linii metra ma połączyć Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Na długości ok. 6 km powstanie siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.
Wojciechowicz podkreślał, że wydatki na drugą linię metra szacowano w oparciu o analizę robioną przez kilka firm, a do budżetu przyjęto pewną wypadkowa wycen'. Jak wskazał, od tego czasu tj. od 2006 r., zmianie uległo wiele czynników, przykładowo baryłka ropy zdrożała trzykrotnie.
Należy pamiętać, że firmy kiedy przystępowały do przetargu miały pełną wiedzę, że jest Euro w 2012 r. i że mamy środki unijne, które musimy wykorzystać do 2013 r. Te dwa elementy plus inne duże budowy, które są wykonywane w Polsce lub się szykują sprawiły, ze złożono takie a nie inne oferty - dodał.

Źródło: wp.pl 18.07.2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

II linia czy stadion?

Post autor: eg_ptmkż »

Warszawski ratusz nie zrezygnuje z budowy drugiej linii metra. - Stoimy przed wyborem: powtórzyć przetarg albo szukać dodatkowych pieniędzy - mówi prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO). Gdzie? Być może m.in. odkładając rozbudowę stadionu Legii.

W poniedziałek od rana w ratuszu trwały "narady". Firmy, które zgłosiły się do przetargu na drugą linię metra, żądają ok. 6 mld zł. To problem, bo ratusz dysponował dwukrotnie skromniejszą kwotą. Ponieważ brakuje pieniędzy, ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz musi wybierać między dwoma scenariuszami. - Nie ma mowy o wycofaniu się z budowy drugiej linii. To oznaczałoby utratę około miliarda euro unijnych dotacji, a byłaby niepowetowana szkoda dla Warszawy - powiedziała wczoraj pani prezydent. - Żeby dać odpowiedź, musimy przeprowadzić dokładne analizy finansowe, skorzystać z opinii niezależnych ekspertów. Mówimy przecież o miliardach z publicznej kasy, sprawa nie jest łatwa. Odpowiem konkretnie pod koniec miesiąca.

Podczas piątkowego przetargu okazało się, że ceny oscylują między 5,8 mld zł a 6,2 mld zł, więc kilometr stołecznego metra to koszt 1 mld zł. To cenowy rekord.

Powtórka przetargu oznacza, że budowa przesunie się w czasie. Warszawa na pewno nie miałaby wtedy drugiej linii gotowej na mistrzostwa Euro 2012 r. Przy czym nikt nie da miastu gwarancji, że wykonawcy obniżą ceny przy drugim podejściu.

Drugi scenariusz, w którym miasto przystaje na przedstawione w piątek warunki firm startujących w przetargu, oznacza poszukiwania brakujących miliardów. - W grę wchodzą dodatkowe pieniądze z Unii, zainteresowanie rządu dofinansowaniem metra, wreszcie przygotowanie katalogu stołecznych inwestycji, których realizacja będzie musiała poczekać. Trudno. Nie ma nic za darmo - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Prezydent zapewnia, że z listy nie wypadnie most Północny, który czeka na ogłoszenie przetargu (według szacunków z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego ma pochłonąć nieco ponad pół miliarda złotych, choć niedawno wiceprezydent Janusz Kochaniak ostrzegał, że cena może nawet przekroczyć miliard). Ratusz postanowił też, że będzie budować Centrum Nauki "Kopernik", mimo że w połowie maja okazało się, iż ta inwestycja pochłonie nie 255 mln zł, jak szacowano, ale co najmniej 337,5 mln zł. - To najbardziej zaawansowana z dużych miejskich inwestycji, wpisuje się w plany rewitalizacji Wisły i jest potrzebna, bo to inwestycja w naukę - tłumaczy Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza.

Na taką jasną deklarację od kilku tygodni nerwowo czekał Robert Firmhofer, dyrektor Centrum Nauki "Kopernik". Wczoraj odetchnął z ulgą. - Polska nie może sobie pozwolić, żeby nie mieć takiej instytucji, ważnej dla przyszłości kraju. Przykład Finlandii pokazuje, co można osiągnąć przez nieformalną naukę - powiedział. Według międzynarodowych statystyk dzieci fińskie są najlepsze na świecie w czytaniu, technologii i nauce.

Miasto raczej nie będzie próbować wygospodarować pieniędzy kosztem Muzeum Historii Żydów Polskich. A to dlatego, że samorząd pokryje tylko połowę szacowanej na 200 mln zł inwestycji. Resztę dołoży Ministerstwo Kultury, wsparcie inwestycji obiecały też rządy Niemiec i USA.

Więc na czym oszczędzać?

Tomasz Andryszczyk powiedział nam, że z opóźnieniem może się rozpocząć planowana na przyszły rok odbudowa Pałacu Saskiego. Według bardzo zgrubnych szacunków z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego miasta potrzeba było na ten cel ponad ćwierć miliarda złotych. Ale to nie koniec - na liście zagrożonych inwestycji może znaleźć się rozbudowa stadionu Legii. - Nasza decyzja będzie zależeć od wysokości ofert. Otwarcie kopert planujemy na koniec czerwca - mówi Andryszczyk.

- Stadion Legii jest dziś wstydem Warszawy, a ma szansę być dorobkiem. Oczywiste jest, że jeżeli oferty przekroczą zakładany budżet, to będzie problem. Ale liczę, że zmieścimy się w planowanym budżecie [363 mln zł] - mówi Paweł Kosmala, wiceprezes koncernu ITI, właściciela Legii. - To realne, bo za krzesełko wychodzi 3 tys. euro, a tyle kosztują nawet stadiony na Zachodzie - przekonuje.

źródło: Iwona Szpala, Gazeta Wyborcza Stołeczna, 10 czerwca 2008
Ostatnio zmieniony 15 cze 2008, 12:29 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 1 raz.
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Okolice Stadionu Narodowego: Wybrano projekt

Post autor: eg_ptmkż »

Piesza promenada, miejski plac o rozmiarach Rynku Starego Miasta, zintegrowany terminal łączący stacje kolei, metra i przystanek tramwajowy oraz 160-metrowy biurowiec w miejscu dzisiejszego dworca PKS - taką wizję przedstawili architekci, którzy wygrali konkurs na zaplanowanie okolic Stadionu Narodowego. Tylko część tej zabudowy będzie gotowa na Euro 2012.

To był największy konkurs urbanistyczny w historii Warszawy. Architekci dostali zadanie zaplanowania zabudowy na prawie 40 hektarach pomiędzy al. Zieleniecką, Targową, linią kolejową, Wybrzeżem Szczecińskim i al. ks. J. Poniatowskiego.

- Zorganizowaliśmy konkurs wspólnie z miastem i PKP, bo choć spora część to nasz teren, to nie chcieliśmy narzucać Warszawie, jak ma wyglądać spora część miasta - mówił minister sportu Mirosław Drzewiecki. Tłumaczył, że tylko we współpracy wszystkich władających tym terenem może powstać spójny projekt.

Konkurs wygrało konsorcjum pracowni JEMS Architekci i Dawos urbanisty Krzysztofa Domaradzkiego.

- Wyraźnie rozgraniczyliśmy tereny miejskie i tereny parkowe. Nowa Praga, z intensywną zabudową i jednym wieżowcem powstanie w sąsiedztwie Portu Praskiego, w którym też prawdopodobnie powstanie intensywna zabudowa - opowiadał Domaradzki.

- Staraliśmy się maksymalnie powiązać przedpole Stadionu Narodowego z Parkiem Skaryszewskim, dlatego od strony al. Zielenieckiej zaplanowaliśmy dużo zieleni - dodał Maciej Miłobędzki, architekt JEMS.

Duży nacisk architekci położyli na stworzenie terminalu komunikacyjnego łączącego planowaną stację drugiej linii metra, kolejowy dworzec Stadion i przystanek tramwajowy. Docelowo dworzec ma obrosnąć biurami i sklepami. Obok dworca powstanie centrum kongresowe dla 8 tys. ludzi i pięciogwiazdkowy hotel, a pomiędzy tymi budynkami a stadionem - hala widowiskowo-sportowa na 20 tys. ludzi. Przed halą zaplanowano wielki miejski plac.

- Projekt mi się podoba, bo to żyjący kawałek miasta. Przerażała mnie wizja samotnego stadionu schowanego w niecce. Od ponad roku do ratusza zgłaszają się inwestorzy zainteresowani budową hali kongresowej. Teraz będę mogła wskazać im świetne miejsce - cieszyła się Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Jednym z warunków konkursu była możliwość etapowej realizacji zabudowy. Żeby zbudować wszystkie planowane obiekty, potrzeba nawet 4 mld. zł! Tylko niektóre budynki będą gotowe na piłkarskie mistrzostwa Europy w 2012 r. - Najszybciej będą mogły powstać inwestycje prywatne, takie, jak na przykład hotel - mówił Michał Borowski, prezes spółki Narodowe Centrum Sportu przygotowującej budowę Stadionu Narodowego. - Wyobrażam sobie, że w marcu wspólnie z przedstawicielami miasta na targach nieruchomości w Cannes zaprezentuję potencjalnym inwestorom model tego terenu.

Uzasadnienie werdyktu jury, które jako zwycięzców konkursu wskazalo konsorcjum firm JEMS Architekci oraz Dawos.:

Pracę cechuje pragmatyzm zaproponowanych rozwiązań. Wyróżnia się ona czytelną kompozycją urbanistyczną opartą o promenadę pieszą równoległą w swym przebiegu do al. Zielenieckiej. Promenada ta pozwala wygodnie skomunikować rejon ronda Waszyngtona z rejonem ul. Targowej, a jednocześnie uzyskać dostęp do zespołu Stadionu Narodowego, hali widowiskowej oraz zespołu wystawienniczo-biurowego wytwarzającego obszar o dużej intensywności rozbudowy w rejonie przystanku kolejowego Stadion. Atrakcyjnym rozwiązaniem jest wytworzenie wysokosprawnego węzła komunikacyjnego opartego o wykorzystanie szynowych środków transportu (kolej, metro, tramwaj) oraz kreacja placu miejskiego z wykorzystaniem tego węzła wymiany ruchu. Zabudowa o dużej intensywności realizowana jest w przyjaznej, "miejskiej" skali, bez nadużywania w kompozycji urbanistycznych obiektów wysokich. System zieleni wyodrębnia poszczególne zespoły zabudowy, z uwzględnieniem bardziej rzeźbiarskich, a zarazem parkowych form zabudowy od strony al. Zielenieckiej, pozwalającej na dialog kompozycji zieleni na obszarze objętym planem z terenem Parku Skaryszewskim. Praca proponuje prawidłowe i czytelne strefy pozwalające na właściwe etapowanie realizacji, a propozycje zabudowy w przejrzysty sposób mogą zostać przedstawione w transpozycji na formułę zapisu planu miejscowego, który w przyszłości posłuży do koordynacji realizacji na obszarze konkursowym.

Praca spełniła wymagania organizatora konkursu, wyróżniając się zdecydowanie od reszty prac, m.in. analizą uwarunkowań oraz przyjętymi rozwiązaniami.

W szczególności należy zauważyć:

1. Miejski charakter części północnej terenu w powiązaniu z planowanym zagospodarowaniem Parku Praskiego.

2. Relacja pomiędzy krajobrazem parkowym w części południowej z placem miejskim na północy.

3. Wykorzystanie terenu dworca jako działki budowlanej.

Wątpliwości Sądu Konkursowego dotyczą sposobu ukształtowania terenu pomiędzy głównym ciągiem pieszym północ - południe a Aleją Zieleniecką. Idea wolnostojących pawilonów, a właściwie hal wystawowych została przyjęta pozytywnie, w odróżnieniu od indyferentnej przestrzeni pomiędzy pawilonami/halami a Aleją Zieleniecką.

W dalszych opracowaniach większą uwagę należy skupić na ciężkim ruchu dostawczym, parkingach i na wynikających z tego konsekwencjach. Odcięcie Placu Miejskiego od Dworca i Stacji Metra ul. Sokolą "bis" skłania do sprawdzenia możliwości podziemnej komunikacji zawierającej wszystkie niezbędne funkcje.

Przedstawione rozwiązanie Centrum Kongresowo - Wystawienniczego wraz z hotelem wymaga dalszych studiów połączeń pomiędzy poszczególnymi funkcjami. Podobnie analizie powinna być poddana ilość obiektów wystawienniczych lokalizowanych wzdłuż al. Zielenieckiej (w szczególności dotyczy to dwóch obiektów najbliższych rondu Waszyngtona).
Obrazek Obrazek Obrazek
źródło: Michał Wojtczuk, Gazeta Wyborcza, 4 czerwca 2008
Ostatnio zmieniony 15 cze 2008, 12:28 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 2 razy.
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

UZ za cenę 180 mln euro zakupiły siedem składów Pendolino

Post autor: eg_ptmkż »

Według informacji portalu Fin-Forex.com, ukraińskie koleje УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ) za cenę 180 mln euro zakupiły siedem składów Pendolino, których dostawa nastąpi w latach 2010-2011. Kursować one będą na trasie Kijów - Lwów i Kijów - Odessa. Podróż składami Pendolino, o dwie trzecie skróci czas przejazdu na tych trasach. Przyczyną zakupu nowoczesnego taboru kolejowego przez УЗ/UZ są mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2012 r. Przed podpisaniem kontraktu, włoska firma MBProgetti wspólnie z francuską firmą Systra dokonały analizy zwrotności tej inwestycji, która w pełni pokrywa nadzieje kierownictwa resortu i kolei УЗ/UZ.

http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=18086
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Komunikacyjne przyspieszenie dzięki EURO 2012

Post autor: eg_ptmkż »

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego znalazło dodatkowe pieniądze dla miast organizujących EURO 2012 i przedstawiło nowe kluczowe projekty w ramach PO IiŚ w zakresie rozwoju transportu miejskiego. Po ok. 360 mln zł dotacji dostaną Wrocław, Gdańsk i Poznań. Dodatkowo część tych wydatków pokryje Unia w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Ponadto PKP dostały obietnice dotacji wartej 236 mln zł na remont trzech dworców kolejowych w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu. Kwotą 1,3 mld zł mają zostać wsparte remonty kilkunastu odcinków dróg krajowych. Wartość nowych projektów zgłoszonych do dofinansowania to ok. 2,6 mld zł. Około 1,1 mld zł (na transport miejski) pochodzi z rezerwy poczynionej jeszcze w grudniu.
Poniżej przedstawiamy projektu, które awansowały do listy projektów kluczowych i obecnie trwają ich społeczne konsultacje:

Wrocław i Tramwaj Plus
Wrocław otrzyma dofinansowanie na projekt Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we
Wrocławiu - Etap I. Orientacyjny koszt całkowity to 797,53 mln PLN, a Unia dopłaci ok. 326,85 mln PLN. Przewidywany termin realizacji to lata 2008-2011. Projekt zawiera: budowę 3 nowych połączeń tramwajowych, wdrożenie nowego podsystemu 'Tramwaj Plus'(wraz z zakupem nowego taboru), zapewnienie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów oraz budowa węzłów przesiadkowych oraz innych elementów służących integracji systemów transportu.
Tramwaj Plus ma również swój drugi etap o wartości 226,80 mln PLN i szacunkowej dotacji z UE na poziomie 34,30 mln PLN. Czas realizacji II etapu to lata 2009-2011. Zawiera on w sobie następujące elementy: budowa nowego połączenia tramwajowego w ramach systemu Tramwaj Plus (wraz z zakupem nowego taboru), łączącego Centrum Miasta ze Stadionem EURO 2012, połączenie południowych osiedli Wrocławia z Centrum Miasta i Stadionem, poprzez przedłużenie pierwszej trasy Tramwaju Plus wraz z zakupem nowego taboru, budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego oraz innych elementów służących integracji systemów transportu, w tym wyposażenia nowych przystanków na trzeciej linii Tramwaju Plus. Za całą inwestycję o wartości 1 024 mld PLN (oba etapy) będzie odpowiadało miasto Wrocław.

Gdański –tramwaje i SKM
Gdańsk przedstawił projekt proekologicznego rozwoju komunikacji miejskiej - etap III-A, która będzie kosztowała 548,29 mln PLN, w tym przewidywana dotacja UE to 220,04 mln PLN. Lata realizacji to 2008-2011. Rozwój proekologicznego systemu transportu tramwajowego w Gdańsku jest kontynuacją dwóch zrealizowanych projektów mających na celu poprawę stanu komunikacji zbiorowej w Gdańsku głównie poprzez modernizację i rozwój ekologicznie przyjaznego środka transportu publicznego –komunikacji tramwajowej.
Drugi nadmorski projekt z listy kluczowej to Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Szacowany koszt to 280,80 mln PLN, w tym dotacja UE –140,40 mln PLN. Termin realizacji to lata 2009-2011. Zadanie projektu to powiązanie transportem zbiorowym stadionu Baltic Arena z całą aglomeracją. Za ten projekt jest odpowiedzialna spółka PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. Łączna wartość pomorskich inwestycji (tramwaje w Gdańsku i SKM) to 829,09 mln PLN.

Poznań i 40 tramwajów Rondo Kaponiera
Poznań dzięki EURO 2012 ma w niedługim czasie szanse na zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego o wartości 411,42 mln PLN, w tym 168,62 mln PLN będzie pochodziło z dotacji UE. Lata dostaw to 2010-2011. a instytucja odpowiedzialną za projekt jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu.
Drugi poznański projekt (również przygotowany przez MPK) to odnowa infrastruktury transportu publicznego w związku z organizacją EURO 2012 w Poznaniu. Jego wartość to 325,30 mln PLN, w tym Unia dołoży ok. 133,52 mln PLN. Czas to lata 2008-2011. Projekt ma usprawnić systemu przewozów pasażerskich w ciągu ulicy Grunwaldzkiej, głównie w okolicach Stadionu Miejskiego oraz w osi komunikacyjnej Stadion - centrum, Stadion - dworzec kolejowy, Stadion - lotnisko, a także Stadion - hotele, w taki sposób, aby głównym środkiem transportu na tych relacjach była nowoczesna miejska komunikacja zbiorowa.
Trzeci poznański projekt to przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera o wartości 119,99 mln PLN, w tym dotacja z UE to 59,99 mln PLN. Realizacja projektu przewidywana jest w terminie 2008-2011, a nadzór nad nią będzie sprawowało Miasto Poznań. Projekt ma za zadanie usprawnienie systemu komunikacji publicznej, a w szczególności ułatwienie pasażerom dokonywania przesiadek w najważniejszym węźle komunikacyjnym poprzez kompleksową modernizację i przebudowę Ronda Kaponiera.
Łączna wartość trzech poznańskich projektów to 856,71 mln PLN.

Warszawa i metro
Warszawska inwestycja w II linię od początku znajdowała się na liście kluczowych projektów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przypomnijmy, że składają się na nią trzy gigantyczne zadania:
1. Projekt i budowa II linii metra od stacji 'Rondo Daszyńskiego' do stacji 'Dworzec Wileński' - łączny koszt 2 515,45 mld PLN, w tym dotacja UE –1 257,73 mln. Termin: 2009 - 2012
2. Projekt i budowa II linii metra od szlaku za stacją 'Dworzec Wileński' do stacji 'Bródno' . Łączny koszt 1 437,40 mld PLN, w tym dotacja UE –718,70 mln PLN. Termin: 2010 - 2013
3. Projekt i budowa II linii metra od szlaku ze stacją 'Rondo Daszyńskiego' do stacji 'Połczyńska', wraz ze stacją technicznopostojową 'Mory'. Koszt 2 515,45 mld PLN, w tym dotacja UE –1 257,73 mld PLN. Termin: 2010 –2013.
Łączny koszt zaprojektowania i budowy II linii warszawskiego metra to 6 468 mld PLN.

za: http://transinfo.pl/text.php?from=mail&id=18059
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Będą pieniądze na Euro 2012, ale zabraknie na drogi

Post autor: eg_ptmkż »

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego poinformowało szefa resortu infrastruktury Cezarego Grabarczyka, że wartość inwestycji, które zgłosił do listy projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) przewyższa dostępne środki. Minister wystąpił bowiem o dodatkowe 3 mld zł. Teraz musi wycofać część propozycji lub obniżyć poziom dofinansowania dla wszystkich projektów.

MI zapowiada, że jeszcze dzisiaj wyśle do MRR pismo, w którym poinformuje o rezygnacji z dofinansowania 14 inwestycji drogowych. Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie otrzyma zatem pieniędzy na planowaną przebudowę i wzmocnienie drogi krajowej nr 94 na odcinkach Wrocław-Mazurowice, Krzywa-Chojnów, Legnica-Prochowice oraz drogi krajowej nr 14 na odcinku Głowno-Łowicz. Nie będzie też kasy na modernizację drogi krajowej nr 10.

Remonty dróg przegrały z Euro 2012. Na ministerialnej liście - skierowanej do konsultacji społecznych - pozostały projekty związane z mistrzostwami. Beneficjentem będzie też PKP. Resort chce, aby w ramach POIiŚ dofinansowane były m.in. remonty dworców kolejowych: w Warszawie (Centralnego), Krakowie i we Wrocławiu. Poznań i Trójmiasto za kwotę prawie 1 mld zł unowocześnią swój transport publiczny i zrealizują plany rozwoju szybkiej kolei miejskiej.

źródło: Piotr Dziubak, PARKIET, 3 czerwca 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

UZ zapowiada, że do Euro 2012 wyremontuje wszystkie linie

Post autor: eg_ptmkż »

Według informacji radia Kijów, w pierwszych czterech miesiącach tego roku ukraińskie koleje УкраїнскіЗалізниці/Ukrajinski Zaliznici (УЗ/UZ) odremontowały 735 km linii kolejowych, o wiele więcej niż w ubiegłym roku w ciągu sześciu miesięcy. W roku ubiegłym odremontowano 3.900 km linii kolejowych przy planie 3.600 km. Plan tegoroczny remontów wynosi 4.800 km. Do mistrzostw Europy w piłce nożnej 2012, Ukraina zamierza nie tylko doprowadzić do porządku wszystkie linie kolejowe, ale także zwiększyć komfort podróżowania na nich. Eksploatowana sieć linii kolejowych Ukrainy wynosi 21.900 km, tak więc tempo to jeszcze zostanie zwiększone. Według ukraińskich zamierzeń, koleje UZ powinny być jedne z lepszych w Europie i jakością świadczonych usług chcą prześcignąć niejednego sąsiada.

za: http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=18017
Zablokowany

Wróć do „Media o kolei”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości