Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

czyli z prasy, radia, tv i netu poukładane tematycznie

Moderatorzy: eg_ptmkż, mod-Kolej w skali 1:1

Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: oelka »

Ichu pisze:Jeśli prace zostały wykonane zgodnie z projektem, to winę powinni ponieść projektant i inspektor nadzoru...
Podczas przygotowywawania projektu nikt nie sprawdzil, ze pod torami znajduje sie betonowa plyta... Tak wiec nieprawidlowosci byly juz na etapie przygotowan. Potem gdy plyta ukazala sie w calej okazalosci zaczeto na wyscigi poprawiac projekt, z odczuwalnymi obecnie skutkami. Podejrzewam, ze nikt w PLK nie zastanawial sie nad tym, jakie beda efekty wylania nowej plyty na stara. W koncu wagony pietrowe w Warszawie nigdy nie stanowily podstawy taboru w ruchu kolejowym, a juz na pewno nie w ruchu aglomeracyjnym. Problem w tym, ze informacja o niezgodnosci tunelu ze skrajnia budowli nie dotarla wczesniej do przewoznikow. A przeciez tego typu informacje powinny byc nawet w formie poprawek podawane w wykazie ostrzezen.
Niby działania PKP są nieracjonalne (zbyt niski tunel po przebudowie, zakup taboru który będzie jeździł niewykorzystany zgodnie z przeznaczeniem), ale z drugiej strony dobrze że mimo wszystko coś się dzieje - inaczej kasa rozeszłaby się nie wiadomo gdzie... Tak czy inaczej, wszystko ociera się o niegospodarność.
Zakup wagonow pietrowych realizuja ze srodkow urzedu marszalkowskiego Koleje Mazowieckie nie bedace czescia holdingu PKP. Zreszta KM moga tym taborem obslugiwac inne polaczenia, szczegolnie przyspieszone, ktore i tak jada, lub moga jechac przez Centralny. Ze Skarzyska, Kutna czy Plocka. Bez problemu moga je wyslac na linie do Dzialdowa (a raczej Ilowa).
Moim zdaniem wagony pietrowe z racji ograniczonych mozliwosci szybkiej wymiany pasazerow nadaja sie raczej do ruchu regionalnego, czy nawet miedzyregionalnego niz aglomeracyjnego.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:43 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 494
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: Adamczewski »

oelka pisze:Zreszta PLK wije sie jak moze, aby nie przyznac sie do bledu.
Jeśli prace zostały wykonane zgodnie z projektem, to winę powinni ponieść projektant i inspektor nadzoru... Niby działania PKP są nieracjonalne (zbyt niski tunel po przebudowie, zakup taboru który będzie jeździł niewykorzystany zgodnie z przeznaczeniem), ale z drugiej strony dobrze że mimo wszystko coś się dzieje - inaczej kasa rozeszłaby się nie wiadomo gdzie... Tak czy inaczej, wszystko ociera się o niegospodarność.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:42 przez Adamczewski, łącznie zmieniany 1 raz.
xdamian
Posty: 74
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: xdamian »

Ciekawe co im tyle czasu zajmie. bo pomierzyć to można w jeden dzień. A co do remontów to nie wiem jak w stolicy, ale we wro, kolejne remonty sie nie zaczynają z powodu braku oferentów w przetargach.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:41 przez xdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: oelka »

xdamian pisze:to rozumiem, że jak coś się stanie w dalekobieżnym, to na przejazd podmiejskim nie ma co liczyć.
W zasadzie nie powinny tam wjechac.
Ale dopiero ciekawie bedzie jak w koncu kiedys dojdzie do remontu Warszawy Gdanskiej. Wowczas nie bedzie zadnego objazdu.
Zreszta remont Gdanskiej beda firmowac w czesci te same nazwiska... Na razie remont sie nie zaczal (mial w sie rozpoczac w lipcu) i nie wiadomo kiedy sie zacznie.
ciekawe czy ktoś już zrobił zawiadomienie do prokuratury? czy może to jest ścigane z urzędu?
Sadze, ze na razie nikt. Zreszta PLK wije sie jak moze, aby nie przyznac sie do bledu.
Teraz CNTK ma opracowac do grudnia ekspertyze w tej sprawie.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:32 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
xdamian
Posty: 74
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: xdamian »

To rozumiem, że jak coś się stanie w dalekobieżnym, to na przejazd podmiejskim nie ma co liczyć. ciekawe czy ktoś już zrobił zawiadomienie do prokuratury? czy może to jest ścigane z urzędu?
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:31 przez xdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: oelka »

xdamian pisze:Nie rozumiem. Czy po remoncie, tam gdzie mają jeździć push-pule KM, mogą jeździć Bip-y i bohuny? czy tylko push-pule się nie zmieszczą?
Nie mogą, a przynajmniej nie powinny. Jak na razie bohuny jeżdżą tunelem dalekobieżnym, przez Warszawę Centralną w dwóch wspomnianych powyżej pociągach prowadzonych przez PR.
A na dobrą sprawę to tunelem podmiejskim nawet EZT nie powinny jeździć, ponieważ sieć jest poniżej minimum zawieszenia.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:30 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
xdamian
Posty: 74
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: xdamian »

Nie rozumiem. Czy po remoncie, tam gdzie mają jeździć push-pule KM, mogą jeździć Bip-y i bohuny? czy tylko push-pule się nie zmieszczą?
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:28 przez xdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: Misiek »

oelka pisze:Tym akurat nie. Sąsiednim.
Przynajmniej dwa pociągi:
Racibórz-Olsztyn
Bydgoszcz- Zamość

oba to mieszanka "bohunów" i "jedynek"
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:25 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: oelka »

xdamian pisze:A czy teraz bipy lub bohuny jeżdżą tym tunelem?
Tym akurat nie. Sąsiednim.
et22 pisze:Ażeby było jeszcze zabawniej, to przedstawiciel chyba PLK w Kurierze Warszawskim w dn. 14.08.2008, stwierdził że przewód jezdny jest rozwieszony na tej samej wysokości od główki szyny co przed remontem. Normalnie błędne koło.
Beda iść w zaparte, ponieważ w przeciwnym razie nazwiska niektórych osób z Oddziału Regionalnego i Zakładu Linii Kolejowych w Warszawie, trzeba będzie zacząć pisać w wersji skróconej do jednej litery. Wiadomo co to oznacza.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:24 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: et22 »

Ażeby było jeszcze zabawniej, to przedstawiciel chyba PLK w Kurierze Warszawskim w dn. 14.08.2008, stwierdził że przewód jezdny jest rozwieszony na tej samej wysokości od główki szyny co przed remontem :shock: . Normalnie błędne koło.
xdamian
Posty: 74
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: xdamian »

A czy teraz bipy lub bohuny jeżdżą tym tunelem?
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:21 przez xdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Oświadczenie Oddziału Regionalnego w Warszawie PKP PLK w

Post autor: oelka »

ernie_gdynia pisze:2. Posiadane przez Koleje Mazowieckie świadectwo o dopuszczeniu do ruchu wydawane przez UTK jest ogólną decyzją o dopuszczeniu danego taboru do jazdy po torach na terenie Polski. W przypadku taboru nietypowego, przeznaczonego na odcinki o specyficznych warunkach technicznych, przewoźnik każdorazowo musi uzgodnić z PKP Polskie Linie Kolejowe SA możliwości eksploatacyjne na danej trasie.
Gdybym przeczytał to 1 kwietnia to potraktowałbym to jak dobry dowcip. Wagon zgodny z kartami UIC jest według PLK taborem nietypowym.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:20 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Oświadczenie Oddziału Regionalnego w Warszawie PKP PLK ws. t

Post autor: eg_ptmkż »

W ostatnich dniach w mediach warszawskich pojawiły się liczne publikacje na temat tunelu linii średnicowej w aspekcie niemożności kursowania tą linią pociągów piętrowych typu push-pull zakupionych przez Koleje Mazowieckie. Winą za zaistniałą sytuację w całości obciążane są PKP Polskie Linie Kolejowe SA, informuje się też o wielu rzekomych błędach i niedociągnięciach mających miejsce w trakcie remontu tego obiektu - pisze w oświadczeniu rzecznik Oddziału Regionalnego w Warszawie PKP PLK, Marta Szklarek.

W związku z tym Oddział Regionalny w Warszawie PKP Polskie Linie Kolejowe SA uprzejmie informuje, że:

1. Tunel średnicowy dla linii podmiejskiej jest budowlą pochodzącą z lat 30. XX wieku. Jego podstawę stanowi płyta spągowa o grubości 40 cm. Kilkudziesięcioletnia eksploatacja spowodowała jej znaczną erozję, jednak usunięcie płyty nie było możliwe, gdyż groziłoby to zawaleniem się tunelu. W tej sytuacji jedyną możliwością było wylanie nowej warstwy betonu i ułożenie na niej toru bez podsypki. Wysokość tunelu nie jest jednakowa na całej długości - przed remontem wynosiła od 4,94 m do 5, 52 m, po remoncie wynosi od 4,92 m do 5,58 m. Jest ona determinowana przez dwa czynniki. Są to: od góry konstrukcja stropowa stanowiąca część jezdną ulicy Marszałkowskiej, od dołu kanały sanitarne (na wys. ulicy Kruczej i Nowego Światu) i zbudowane z cegły kamiennej, na których nie mogą być oparte żadne elementy torowiska, w związku z czym trzeba je było obudować. Wysokość, na jakiej zawieszona jest sieć trakcyjna, uzależniona jest od wysokości tunelu w danym miejscu, średnio wynosi ona około 4,80 m. Remont tunelu prowadzony był zgodnie z dokumentacją projektową i obowiązującymi normami.

2. Posiadane przez Koleje Mazowieckie świadectwo o dopuszczeniu do ruchu wydawane przez UTK jest ogólną decyzją o dopuszczeniu danego taboru do jazdy po torach na terenie Polski. W przypadku taboru nietypowego, przeznaczonego na odcinki o specyficznych warunkach technicznych, przewoźnik każdorazowo musi uzgodnić z PKP Polskie Linie Kolejowe SA możliwości eksploatacyjne na danej trasie. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym PKP PLK SA wydało zgodę Kolejom Mazowieckim na kursowanie pociągów push–pull po wszystkich liniach aglomeracji warszawskiej z wyjątkiem linii średnicowej.

źródło: Oddział Regionalny w Warszawie PKP PLK, 12 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Tunel za niski dla piętrusa (GW)

Post autor: eg_ptmkż »

Kupione właśnie przez Koleje Mazowieckie piętrowe pociągi nie będą mogły pojechać wyremontowanym niedawno podmiejskim tunelem średnicowym. Okazuje się, że jest za niski dla takich składów.

Informację na ten temat podał wczoraj portal internetowy www.rynek-kolejowy.pl. - Jak to możliwe? Przecież jeszcze przed zakończonym półtora roku temu remontem tunelu jeździły tam piętrusy, które mają podobne gabaryty do tych zakupionych przez Koleje Mazowieckie. Mam nadzieję, że te informacje się nie potwierdzą - powiedziała Marta Milewska, rzeczniczka samorządu Mazowsze, które kupiło w Niemczech 37 piętrowych wagonów.

Prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Celiński potwierdził jednak w rozmowie z "Gazetą", że niemieckie piętrusy nie będą mogły pojechać tunelem podmiejskim. Tłumaczy, że w trakcie jego remontu trzeba było zbudować nowe podtorze, które znalazło się wyżej. - Tunel to stara budowla z lat 30. XX wieku. W trakcie prac pod torami odkryto popękane płyty. Nie dało ich się usunąć. Na tym musieliśmy zbudować nowe podtorze. Dlatego jest on niższy niż przedtem - mówi Krzysztof Celiński. Przyznaje też, że piętrus mógłby zawadzać o nowe wentylatory. Uważa jednak, że nie ma problemu, bo piętrusy mogą jechać wyższym tunelem dalekobieżnym przez Dworzec Centralny. Wtedy omijałyby jednak nie tylko Dworzec Śródmieście, ale także stacje Ochota, Powiśle i Stadion.

Tej sytuacji nie mogą pojąć w Kolejach Mazowieckich. - Przecież tunel był remontowany za pieniądze unijne. Musi on spełniać europejskie standardy - oburza się Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.

Dodaje, że mimo wielu pytań przewoźnik nie dostał wciąż odpowiedzi w sprawie możliwości przejazdu piętrusami. O wszystkim dowiaduje się przez media lub nieoficjalnie. Piętrusy mają wyjechać już 1 września na trasy z Radomia i z Siedlec do Warszawy. Przedstawiciele Kolei Mazowieckich nie wiedzą jeszcze, czy puszczą je przez Dworzec Centralny. Najprawdopodobniej nie będą jednak mieli wyboru.

Remont tunelu średnicowego wiązał się też z innym skandalami. Nie dość, że prace przedłużyły się o kilka miesięcy, to jeszcze nie chcieli ich odebrać strażacy. W końcu kolejarze wyrzucili wykonawcę z placu budowy. Później na własną rękę musieli dokonywać poprawek. Do dziś są tam problemy z odwodnieniem.



Klikająć link poniżej przeczytasz naszą wczorajszą informację od której wszystko się zaczęło:

Pusk-pulle nie wjadą na tory linii podmiejskiej tunelu średnicowego

Oświadczenie Kolei Mazowieckich w tej sprawie:

Już od marca czekamy na odpowiedź PKP PLK w sprawie push-pulli

Materiał poświęcony tunelowi średnicowemu z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego

Kurier Warszawski 9 sierpnia 2008 - druga informacja

(źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna, 9 sierpnia 2008
xdamian
Posty: 74
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Media o kolei - KOLEJE MAZOWIECKIE [grupa PKP]

Post autor: xdamian »

ciekawe czy ktoś za to beknie.
Zablokowany

Wróć do „Media o kolei”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości