ICE 3 - PIKO

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: ArturSchŁ »

gurdol1 pisze:... o tarcie blaszek przewodzących prąd.
Nie dodajemy nowych blaszek. Podpinamy się pod przewody biegnące pomiędzy głowicami. Ciężar oświetlenia jak i zwiększony pobór prądu są do pominięcia.

Zaobserwowane objawy spowolnienia loka po ingerencji wewnątrz raczej bym składał na karb nieprawidłowego złożenia lokomotywy, przez co mogły wzrosnąć opory ruchu przekładni czy kół.
gurdol1
Posty: 41
Rejestracja: 07 sie 2008, 18:39
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: gurdol1 »

Nie tyle chodzi o obciążenie w sensie ciężaru, co o tarcie blaszek przewodzących prąd. Jeśli weźmiemy pod uwagę oświetlenie np. 5 wagonów (na 6 w składzie, bo w silnikowym rezygnujemy), to bardzo poważnie zwiększa się obciążenie członu napędnego.

Zamontowanie oświetlenia w 4 wagonach Z1 TT Modell zwiększyło obciażenie Taurusa do tego stopnia, że przedtem (bez oświetlenia) przy 12 V jechał ok. 180 - 200 km/h, a teraz 140 - 160 km/h. Nawet ciągnąc skład palcami czuć dużą różnicę.

Stąd właśnie pytanie, czy ktoś ma oświetlonego ICE 3 i jak to wpływa na jego osiągi prędkościowe. Dodam że ten mój egzemplarz - nawet biorąc pod uwagę skład 6 wagonowy - jest wyskalowany bardzo dobrze. Przy 12 voltach na torze modelowym jedzie ok. 300 - 330 km/h.

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: ArturSchŁ »

gurdol1 pisze:Czy ewentualne oświetlenie tego składu u kolegi Darka spowolni jego osiągi prędkościowe?
Dodanie dodatkowego obciążenia, w tym przypadku o pomijalnej wartości, nie wpływa na osiągi pociągu (chyba że masz jakieś strasznie kiepski / słaby zasilacz).
:P
gurdol1
Posty: 41
Rejestracja: 07 sie 2008, 18:39
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: gurdol1 »

Witam

Chciałbym dorzucić kilka uwag o ICE 3 po ponad pół roku jego użytkowania (jazdy są z reguły co kilka dni i niezbyt długie, a więc nie forsowne).

Na mojej nie dokończonej wystrojeniowo makiecie o długości 5 metrów i szerokości od 0,5 metra (w środku) do 1 metra (na obu końcach) głównie mam rurki, łącznie z kilkunastoma rozjazdami, dwoma stacjami i znaczną częścią dwutorowego szlaku. Jest prawie też 5 metrowa dwutorowa magistrala zrobiona z torów modelowych TT (podkłady drewniane), która ma bardzo łagodne łuki i dlatego nazywam ją moją "CMK" :P Cała dwutorowa magistrala ma ok. 11 metrów długości - w całości po płaskim/zasilanie analog. Jest też jednotorowa linia górska z tunelami i mostami, ale na razie nie dokończyłem tej inwestycji -czekam na środki z UE :D

Miało być o ICE 3, jednak chciałem napisać, po czym u mnie ta biała strzała śmiga, bo w istocie ma po czym!

ICE 3 to mój ulubiony pociąg i długo na niego czekałem. Mam nawet zamiar dokupić drugi skład, bo przy tych prędkościach nie ma on partnera do jeżdzenia np. po jednym torze pętli - po prostu wyprzedza wszystko jak leci.

Zauważyłem że skład bardzo dobrze radzi sobie na płaskim torowisku. Zasuwa aż się kurzy i po rurkach i po modelowych z charakterystycznym stukotem kół, szumem i poświstem (jak prawdziwy HS!). A na "specjalnym" rozszerzonym celowo styku szyn - brzmi niemal jak normalny pociąg. Przy wpuszczaniu składu w góry musiałem... zmienić załom profilu pionowego, ponieważ sprzęgi haczyły i się wykolejał. Przy delikatnych załomach profilu pionowego wjeżdża tam gdzie trzeba i jedzie po tunelach i mostkach.

Delikatnie czasem lekko haczą sprzęgi (podczas wolnej jazdy) przy różnych poziomych załomach łuków, ale bez wykolejania. Generalnie im szybciej - tym lepiej. Testowałem go nawet przy napięciu ok. 13 - 14 volt i prędkościach powyżej 330 km/h i ku mojemu osłupieniu nie wywalał się nawet na rurkowych łukach R = 286, a prędkości 250 - 300 km/h to dla niego na takich torach pikuś. Świetnie rozwiązano w tym składzie bardzo niskie umieszczenie środka ciężkości.

W istocie szał pały jest z tym pociągiem i radocha kosmiczna. Oczywiście jeździ u mnie także z prędkościami niższymi (np. jak jest upał i tory grożą wyboczeniem, hi, hi :P ) Fot cyfrowych nie robię, bo nie mam takiego apartu, ale radocha jest przy filmowanie tego cudeńka, kiedy prześmiguje przez stację z V 300 km/h. Potęga! Jak dla mnie - absolutny hit TT-tki.

Mam do Was pytanie. Czy ewentualne oświetlenie tego składu u kolegi Darka spowolni jego osiągi prędkościowe? To znaczy... na pewno spowolni, ale o ile?

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Brzeg
PS. Dodam że u mnie dwa dodatowe wagony ICE 3, zakupione w "Świecie Kolejek" mają odcień bieli identyczny jak skład zasadniczy, co mnie bardzo cieszy. 6 wagonowy skład wygląda szałowo, a jeszcze bardziej szałowo jeździ.
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 306
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: sTTaszek »

Dotarła dzisiaj do mnie przesyłka z wagonami uzupełniającymi do zestawu ICE-3, postanowiłem więc odgrzać temat. Na początek jednak mała zaległość.
Jest takie pytanie: jak dziala kinematyka krotkiego sprzegu w ICE3. Jak na razie wiem o egzemplarzu, gdzie sa problemy z KKS i dochodzi z tego powodu do wykolejen.
Z moim zestawem miałem podobne problemy, głównie na połączeniu głowic z kolejnymi członami, jednak po rozebraniu i drobnych poprawkach zestaw jeździ bez wykolejeń tylko wchodząc w zakręt odczuwa się jeszcze lekki skok sprzęgu.

Wracając do wagonów uzupełniających to podobnie jak zestaw malowanie i napisy wykonane starannie, napisy wyraźne i czytelne, jedynie odcień "bieli" obu wagonów jest nieco inny niż w zestawie. Nurtuje mnie jednak jedna sprawa, wagon 2 klasy posiada numer inwentarzowy 403 215-7 a według danych które znalazłem numerem tym powinien być oznaczony wagon 1 klasy. Czy więc dane są nieprawidłowe czy PIKO popełniło gafę ?

Staszek
Ostatnio zmieniony 21 mar 2008, 20:32 przez sTTaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 837
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: piottrw »

Witam
Od wczoraj jestem w posiadaniu ICE 3 PIko (BR 403). Wrażenia ogólne dobre. Obudowa detale do samodzielnego montarzu, malowanie, na bardzo wysokim poziomie. Nawet jest maszynista!. Warunki jezdne - na prostej doskonała, natomiast na moich rurkach zaczęły się schody. Na zakręcie przy R 287 głowica z klasą 2 przestała jeździć. Niestety łuk był zacisany? W każdym bądź razie trzeba było lekko poluzować koła żeby nie tarły i okazało sie że wytłoczki wózków były za ciasne i koła żle się toczyły. Dla pewnosci poluzowałem też na glowicy z klasą 1, z baszkami pobierającymi prąd. Po tych operacjach nie oparłem się aby zajrzeć do środka i wieje chińszczyzną!!!. Druciki, silnik zupełnie jak w chińskich zabawkach, poza tym pewnie żeby druty nie plątały sie były przyklejone taśmą bezbarwną! do ciężarków i wytłoczek z siedzeniami. Oczywiscie zestaw ze sklepu. Gdzie tu solidnosć?.
Co do KKS u mnie na rurkach żadnych problemów. Zasada dzialania klasyczna - zakret wychył dyszla (właściwie pieciopinowego złącza) prosta powrót ot co. i jeszcze zostaje z 1-2 mm nad główką szyny.
Mam pytanie do posiadaczy ICE 3 - czy po dłuższym odpinaniu - zapinaniu sprzęgów nie luzują sie? - chodzi mi ote boczne pólkoliste zatrzaski wchodzace na okrągłe bolce w drugim sprzęgu.
Pozdrawiam,
A z drugiej storny to może Piko zrobi Br 605 (ICE spalinowy). U mnie na niezelektyfikowanej makiecie byłby lepszy, a podwozie pewno pasuje (tak jak w Taurus - Herkules).
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2219
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: oelka »

Jest takie pytanie: jak dziala kinematyka krotkiego sprzegu w ICE3. Jak na razie wiem o egzemplarzu, gdzie sa problemy z KKS i dochodzi z tego powodu do wykolejen.

Krzysztof
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: Karol »

Dorawałem aparat w końcu - juz ma prawidłowy profil zrobiony w gbbkolejce jak ktoś chce to wyśle :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 lut 2008, 14:24 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: Karol »

Wczoraj przyszła paczka z TH oczywiście momentalnie zaszyłem dekoderek i na tory. Wrażenia jak najbardziej pozytywne, jest cicho i co tu duzo mówić szybko.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2219
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: oelka »

Cobrix pisze:Niestety zaden ICE (ani Tilligowski ani Pikowski) nie ma sprzegow na glowicach. Szkoda bo laczony sklad moglby wygladac czadowo.
O ile ICE1 (model Tilliga) z reguly kursuja pojedynczo, to ICE 3 (PIKO) sa zestawiane po dwa.
Szkoda, ze PIKO nie dalo tej mozliwosci.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2007, 19:44 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: Mariusz »

Utknął po drodze. Nie ma możliwości dalszej jazdy. Czekamy na okazję taniego przerzutu.
Cobrix
Posty: 440
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: Cobrix »

Gdyniak pisze:może jak dotrze mój do mnie to polączymy składy jak w oryginale
Dotarl w koncu ? ;)

Niestety zaden ICE (ani Tilligowski ani Pikowski) nie ma sprzegow na glowicach. Szkoda bo laczony sklad moglby wygladac czadowo. Tylko Desiro daje taka opcje.
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2007, 17:07 przez Cobrix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: Charakterek »

PiotrZ pisze: Czy też odrazu dać po kropelce oleju?
Kropelka na pewno nie zaszkodzi! A na TT clubie jak dobrze poszperacie po testach znajdzie się i opis tego cacuszka!
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2007, 07:55 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrZ
Posty: 723
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: PiotrZ »

miano pisze:Mam nadzieję żę cena nie była tak zawyżona (...)
Cena była wysoka, ale stargowałem do ceny "internetowej" :)

Pozdrawiam
PiotrZ
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2007, 07:55 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
miano
Posty: 661
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ICE 3 - PIKO

Post autor: miano »

PiotrZ pisze:Dziś również stałem sie posiadaczem ICE-ka ! Kupiłem go "live" w poznańskim sklepie na Piekarach...
Mały szok że wreszcie i u nas w Poznaniu wreszcie normalnieje :o
Mam nadzieję żę cena nie była tak zawyżona jak w swoim czasie Taurusa.

pozdrawiam Piottrek
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2007, 07:54 przez miano, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość