Mój TT-tabor - oelka

Nasz tabor TT i galeria jego zdjęć

Moderator: mod-Moja TT

ODPOWIEDZ
Libera.S.A.
Posty: 47
Rejestracja: 15 paź 2007, 23:17
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: Libera.S.A. »

Witam.
Bardzo Ładny ten Dźwig :) (pierwszy) Co do tej grzejki to jest idealny Pomysł. :D
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: WojTTek »

Świetny pomysł na urozmaicenie makiety. "Grzejka" ogranicza się do parowozu, dużo większego komina, i rury która prowadzi od maszyny parowej ?? Fajne zastosowanie na jakiegoś klamota z BTTB ;)
PS. Prosimy o więcej takich pomysłów.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: oelka »

Kalendarzowa zima sie zbliza. Okres kiedy trzeba ogrzewac budynki juz dawno sie zaczal, wiec rzecz jest na czasie. Na poczatek zacytuje sam siebie:
BR35 111 -0 DR (BTTB) od 1975, od 1994 uzytkowany wylacznie jako kociol staly (grzejka)
A wyglada to tak:
Obrazek

Krzysztof
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: oelka »

Po EDK 80/3 i EKD350 kolejny zuraw kolejowy - EDK300. Na razie w wersji fabrycznej (S-model z Czech):
Obrazek
Czeka go powazna modernizacja, aby byl jak najbardziej zblizony do tego, co ma soba przedstawiac, czyli EDK300 w wersji jaka mozna napotkac w Polsce.

Krzysztof
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: oelka »

Zbyszek Zajner pisze:I masz rację, nie można za taką jakość marudzić na cenę.
W sumie do jakosci nie ma sie co czepiac. Predzej do funkcjonalnosci z ktora moga byc pewne problemy, ale to jest akurat dosc czesty dylemat w modelarstwie. W koncu cios za cos. Jak opisze model EDK350 to bedzie to przyklad modelu podarzajacego w kierunku funkcjonalnosci, kosztem cyzelowania jego wygladu.
Choruję na ten model jak i na model wirnikowego pługu odśnieżnego. Ale po co są marzenia? Żeby kiedyś się spełniały.

Podstawa w modelarstwie niezaleznie od jego dziedziny jest cierpliwowsc. A w modelarstwie kolejowym dodatkowo... pewien zasob gotowki :)
Mam nadzieje, ze pewnego dnia bedziesz mial upragnione modele w swoich rekach.
Przemek pisze:Widzę że zamontowałeś do Platformy PKP od Roco nowe sprzegi czy działają bez problemu ? bo mi w br80 lekko zawadzają o odbojniki dosłownie 2 mm
Sprawdzalem je w dosc ciezkich warunkach bo na przeciwstawnych lukach R=267mm (R01), bez krzywej przejsciowej. Wspolpracowaly przyzwoicie z roznymi wagonami, roznych producentow. Tylko w przypadku Hbbins z Roco momentami dochodzilo do ocierania sie o siebie tarcz buforow ale nic wiecej.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 23 sty 2007, 01:58 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 170
Rejestracja: 11 maja 2006, 01:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: Przemek »

Widzę że zamontowałeś do Platformy PKP od Roco nowe sprzegi czy działają bez problemu ? bo mi w br80 lekko zawadzają o odbojniki dosłownie 2 mm
Awatar użytkownika
Zbyszek Zajner
Posty: 581
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: Zbyszek Zajner »

Witam szanownego Kolegę Krzysztofa.
Piękny jest ten dźwig. I masz rację, nie można za taką jakość marudzić na cenę. Choruję na ten model jak i na model wirnikowego pługu odśnieżnego. Ale po co są marzenia? Żeby kiedyś się spełniały. Śliczna kolekcja.

Pozdrawiam Serdecznie, Zbyszek
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: oelka »

Tabor gospodarczy kolei to chyba najczesciej spotykane wagony socjalne i warsztatowe, maszyny do prac drogowych i konserwacyjnych, nudzace sie w tym roku plugi i pociagi odsniezne, oraz zurawie kolejowe. Dzisiaj pierwszy z nich:
EDK80/3. Jest to zuraw wyprodukowany przed laty w niemieckich zakladach imienia Kirowa. Przeznaczony do lzejszych prac, glownie konstrukcyjnych i przeladunkowych.

Obrazek

Widoczny powyzej model jest produkowany przez firme Rothe Top Technic. Jest to kosztowny model, ale wyglad chyba pozwala na taka a nie inna cene.
Wiecej informacji o oryginale, modelu jego parametrach i mozliwosciach mozna przeczytac i zobaczyc na zdjeciach na mojej stronie, w dziale poswieconym taborowi gospodarczemu. Prezentowany model nosi numer fabryczny 00382 i zostal wpisany na stan mojej kolei w 2001 roku.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 21 sty 2007, 00:38 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: oelka »

Wagon weglarka z grupy Schwerin, produkcji PMT - PKP, epoka IIIa.

Obrazek

Platforma konstrukcji niemieckiej na seria PKP PPyk203 - wyprodukowana przez Roco, PKP - III epoka:

Obrazek

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Mój TT-tabor - oelka

Post autor: oelka »

Troche obrazkow:
1. Weteran. Czyli cysterna produkt firmy Rokal. Ma zbyt szerokie, toczone z metalu obrecze aby mozna bylo poruszaxc sie po modelowych rozjazdach, oraz sprzeg zupelnie nie pasujacy do Zeuke-BTTB-Tillig. Pozatym bardzo ciekawe rozwiazanie konstrukcji wozkow z rodziny Betendorf:

Obrazek

2. Oppeln produkowany przez Köhler TT, kazdy egzemplarz posiada numer fabryczny. W tym przypadku 03768, poza tym sciagi pod podwoziem z drutu, a nie z tworzywa i fototrawione elementy pomostu. Nie posiada KKS.

Obrazek

EDK350 i Hbbins306. Jak widac zmodernizowany zuraw moze podniesc nawet tak ciezki wagon - 53,64g:

Obrazek

EP05-26:
Wiecej zdjec i ogolny opis jest na mojej stronie
A tu tymczasem to jedno najbardziej znane:

Obrazek

ET40-41. Czeka na wolny czas i dokonczenie. Ale zakres przebudowy jest na tyle duzy, przy zupelnym braku czasu, ze do oddania jej do ruchu jeszcze sporo wody w Wisle uplynie:

Obrazek

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Mój TT-tabor - oelka

Post autor: oelka »

Troche danych na temat mojego taboru kolejowego. Lata oznaczaja rok wprowadzenia do ruchu.

1. Lokomotywy

Na stanie jest 6 parowozow:

BR92-6582 DR (BTTB) od 1975 (odstawiony)
BR86-1615-3 DR (BTTB) od 1993
BR35 111 -0 DR (BTTB) od 1975, od 1994 uzytkowany wylacznie jako kociol staly (grzejka)
BR35 1111-0 DR (BTTB) od 1993
BR56 2719 DR (BTTB) (uzywany) od 1999, do przebudowy na Tr6
BR81 001 DR (BTTB) (uzywany) od 2000
Br52 3232 DR (Tillig) od 2000

Na stanie jest 9 lokomotyw spalinowych:

T435-040 ĆSD (BTTB) od 1975
BR110 104-7 DR (BTTB) od 1986
BR211 167-2 DB od 1990 (BTTB - BR110 udajaca BR211, z oswietleniem fabrycznym)
Br120 DR od 1974 (BTTB zestaw startowy)
Br118 146-0 DR (BTTB) od 1978
T679-2002 ĆSD (BTTB) od 1984
MY 1125 DSB (BTTB) od 1992
V200-207 DR (Tillig) od 2001
M62-1448 OKTŻD (Peresvet) od 2002

Na stanie jest 6 lokomotyw elektrycznych:

CzS1-003 SŻD od 1975 (skreslony)
E42 018 DR od 1985
Br250 112-0 DR od 1991
EP05-26 PKP od 1996 (przebudowa wlasna E499 BTTB)
ET40-41 PKP od 1997 (w trakcie przebudowy z E499BTTB)

2. Wagony towarowe

Na stanie jest 61 wagonow w tym:


10 krytych
12 weglarek
4 chlodnie
14 cystern
4 wagony specjalne
19 platform
rożnych producentow: Rokal, BTTB, Detail, Köhler TT, Kresta, ROCO, Tillig, Waggonbau Schwaetzer, ZAO PERESVET, MODARTY, PMT

3. Wagony pasazerskie:

Na stanie jest 31 wagonow pasazerskich.


2 bagazowo-sluzbowe
1 pocztowy typu "Y"
15 wagonow do ruchu lokalnego (Ci pr 93, Donnerbuchsy, Bipa PKP i DR)
14 wagonow do ruchu dalekobieznego (typ "Y", C4i30, Bm235.0, Z1.
1 restauracyjny
6 sypialnych (typ "Y" Goerlitz, Ammendorf)

4. Tabor gospodarczy:

2 Zurawie:
EDK350 ĆSD 141 (S model) od 2000, zmodernizowany
żuraw EDK80/3 (Rothe TT, nr fabryczny 00382) od 2001
2 wagony pogotowia sieci trakcyjnej (ex "Y" BTTB) od 1995
1 wagon wieżowy do pracy pod napieciem od 1998
4 wagony zaplecza socjalno-gospodarczego (na bazie towarowych BTTB) od 1996/1997
1 brankard 30 Daa-k 54 ĆSD (LPH) od 1998

Wagony, ktore jeszcze nie sa wpisane na stan mojej kolei:
1 wagon pasazerski do ruchu lokalnego 43A - skonstruowany na bazie REKO czterosioswych. Zdjecia i opis konstrukcji będą w najbliższym czasie na mojej stronie.
Jest to prototyp numer 001. (002 zostal sprzedany)
Weglarka talbot - typ WAP -seria Fals (Detail) w trakcie budowy)
Wagon socjalny na podowoziu towarowego - pudlo, blachy fototrawione Jan-Kol/Piottr

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moja TT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość