Koleje angielskie

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

20251013_1.jpg
Na zdjęciu widać porównanie J50 z Terrierem, różnica w wielkości między tymi dwoma modelami jest bardzo widoczna!

[Zdj. Jon Reeves@British TT Modellers]
Awatar użytkownika
carman
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: carman »

Pełny test budżetowego zestawu startowego od Hornby:
(tym razem już nie płakał tak nad ceną :lol: )

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=Pdce8E14ftU
PiotrZ
Posty: 733
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

Oczywiście że tak. To była tylko próba wytrzymałościowa 8)
20251105_181152-1.jpg
Akurat mi te osobówka się nie podobają więc podczepiam towar.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

PiotrZ pisze: 08 lis 2025, 13:49...daje radę z 5 wagonami 4-osiowymi (lekkobieżnymi!).
Ale Terrier powinien chodzić z wagonami z epoki, 2-osiowymi, jak na filmie powyżej.
PiotrZ
Posty: 733
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

wlodar pisze: 07 lis 2025, 08:49 A jak to się sprawuje na torach, rozjazdach? Jak uciąg?
Pomimo napędu tylko na jedną oś i braku gumek przyczepnościowych, daje radę z 5 wagonami 4-osiowymi (lekkobieżnymi!). Ale z takim brutto na rozjazdach już się męczy
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

WOW,
niechcący kliknąłem "ścieżka dźwiękowa" -> polski (zamiast "napisy") i gostek zaczął gadać po polsku !!
Ach to AI, idzie się uśmiać z niektórych sformułowań, ale patrzcie do czego to doszło !!

Konkluzja z filmu:
"Ceny modeli pociągów TT są szalone" :arrow: Więcej. :mrgreen:
Awatar użytkownika
carman
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: carman »

Tu jest pełny test tej lokomotywy:

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=HZRJTd77fzA
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: wlodar »

A jak to się sprawuje na torach, rozjazdach? Jak uciąg?
mae
Posty: 280
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: mae »

WOW ale cudo.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek Obrazek

By założyć dekoder DCC, zgodnie z instrukcją, trzeba odkręcić 3 (bardzo małe) śrubeczki i zdjąć kocioł, który schodzi z oporami.
Zaślepka jest zabezpieczona przed zwarciami, więc i dekoder należy zabezpieczyć (np. przezroczystą cienką taśmą klejącą).
Na 2 zdjęciu, po wyjęciu zaślepki, uwidocznia się oznaczenie 1-go pinu, ale tylko na zaślepce.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3255
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Maciej »

Scio pisze: 06 lis 2025, 20:51 A z innej beczki ciekawe gdzie w tej lokomotywie znajdował się silnik parowy.
W środku pomiędzy zestawami.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 757
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Scio »

W takim maleństwie całą elektronikę udało się umieścić w kotle nie zajmując przestrzeni budki maszynisty. Nasi kontynentalni producenci powinni się tego nauczyć od Hornby. A z innej beczki ciekawe gdzie w tej lokomotywie znajdował się silnik parowy.
PiotrZ
Posty: 733
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

Ukazał się kolejny parowóz z Hornby. To maszyna klasy Terrier Nr 40 "Brighton" z I epoki (ang. Era 2). Pracował na kolei London-Brighton South Coast Railway (LB&SCR). W 1878 roku dostał nagrodę na wystawie w Paryżu.
Model jest wyposażony w gniazdo DCC 6-pin. Porusza się bardzo zgrabnie (testowałem w analogu). Oznakowanie, które imituje wypukłe litery, całkiem przyzwoite, choć czytelne tylko przez lupę 8) :
"Gold Medal Paris Exhibition 1878"
"London-Brighton South Coast Railway"

Na zdjęciach porównanie tego maluszka z pruskim parowozem T3 (BR89 Tillig) oraz angielskim "Dutchess of Atholl" (Hornby)
Załączniki
PANA7154.JPG
PANA7155.JPG
PANA7149.JPG
Brighton.jpg
LB-SCR+.jpg
PANA7164.JPG
PANA7158.JPG
PANA7157.JPG
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

20250802.jpg
Można także mieszkać na wodzie....

Na FB pojawiło się ogłoszenie oferujące łodzie na wąskie kanały GB:
Przechwytywanie.jpg
Zajrzyj do sklepu, wydruki filamentowe. Ciekawe pomysły.
:P
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

HORNBY TT:120 - Zapowiedziano 14 nowych modeli!


:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=9wzlvawxiK0 (24 lip 2025)

Więcej na Playliście Hornby TT:120.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość