Zapowiedzi/Nowości 2025

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 587
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Adamczewski »

Trochę ryzykuję publikacją prospektu z oznaczeniem "tajne" - w razie co proszę moderatora o usunięcie. W każdym razie, wyciekła lista kolejnych nowości PIKO w skali TT. Z informacji które do mnie dotarły wynika, że pierwsze nowości mają się pojawić w sklepach 31 czerwca tego roku.

PIKO_TT_2025.jpg
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 448
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: przemcol »

U Petra dostępny jest już wagon kryty z przesuwanymi ścianami, 6680010 Roco.

https://www.hobby-shop.cz/masinky/nakla ... mAfLls1wA#
Peter_KR
Posty: 148
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Peter_KR »

Chyba, nikt nie raportował, a pojawił się nowy mini-katalog: Arnold nowości Francuskie - będący czym innym niż arnold nowości 2025

https://www.trainsdepot.org/manufacture ... s-2025_pdf


O tyle ciekawy, że pozycja HN9081 - Class 66 EuroCargoRail - jest do tej pory najłatwiejszym do spolonizowania wydaniem 66.
Różni się on od eksploatowanych w Polsce niektórych maszyn DBSRP tylko numerem, logiem bocznym i światłami.

Wiem, że Hornby/Arnold opracowały parę możliwych wersji przednich reflektorów, czy innych detali, tak nie jestem przekonany, że będziemy mieć na pewno wersję z spolonizowanymi światłami DB ex EWS.

Pozatym kolejne malowania zbożówek Arnolda i platform.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

elriwa-Newsletter 19/2025 (19.03.2025)

:arrow: TT-Exklusivmodelle von Hädl • Kesselwagen Uah-w
haedl_190325_nl_exklu.png
:idea: Więcej na stronie.

:arrow: Kres Gliederzug DGB 12 verschmutzt • elriwa-Exklusivprojekt 2025
kres_240125_nl.png
:idea: Więcej na stronie, a warto zajrzeć bo tam dużo...
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Może, o ile jest miejsce w środku na dodatkowy balast. Biorąc pod uwagę cenę, producent powinien ją tak zaprojektować (napęd, masa), by bez problemu pociagnęła / popchnęła typowy dla niej skład. I pod górę i na łuku.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: MonsterSale »

Może trzeba ją dociążyć?
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

[12.03.2025]: Pewnie też mają zębatkę na jednej osi i wiązary z plastiku. :lol: :lol: :lol: :lol:

Odnośnie zarąbistego napędu BR78: :arrow: https://youtu.be/OLc0DIPgeRE?t=43 (min. 0:44). Zwracam uwagę, że lokomotywa jest luzem, bez składu. Fakt faktem nie wiem jaki tam jest promień łuku.
PiotrZ
Posty: 733
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: PiotrZ »

Przepraszam za offtopic.
Na prawdziwej kolei też jest problem z wiązarami :lol:
Zdjęcie zamieszczone na fb przez użytkownika "Train photography and videos"
Załączniki
Train photography and videos.jpg
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1744
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: krzysztof »

wlodar pisze: 05 mar 2025, 08:18 Jeżeli się nie mylę to w BR84/95 są trzy osie napędzane "normalnie", a pozostałe dwie dla ozdoby. Tu mamy napędzaną "normalnie" tylko jedną oś, w dodatku koła są większe niż w BR84/95.
tak - w Tillisiowej 95 tak jest i przepraszam za błąd. coprawda 3+2 jest lepsze niż solowa oś napedzana ale układ z nowej V36 (2+1) przy niewielkim dociśnięciu blaszek pobierajacych prąd (żeby pobierały ten prąd ;)) powoduje, że V36 porusza sie niczym Kuśtyk w Konopielce... 95 Tilliga ma jeszcze inną przypadłość - wypadanie przedniego wózka tocznego. rozwiązanie jest - pozbawić go sprężyny "prostującej".

natomiast Arnoldowa 95 ma napędzaą 1 oś i plastikowe wiązary. konsekwencje tego rozwiązania można zobaczyć na tt-board.

w tej plejadzie jednozębnych jest jeszcze Roco BR80 ale tam jakoś to gra - chyba przez tą tulejkę na skrajnej osi - lokomotywa nie myszkuje. ciekawe jak będa skonstruowane nowe tendrzaki Roco...
wlodar pisze: 05 mar 2025, 08:18 Wiesz, nasze obawy nie biorą się znikąd, Tillig (i nie tylko) uczciwie na to zapracował. Niestety, jak znam siebie to i tak pewnie ją kupię (tylko poczekam na OKo1). :evil: Ech ten nałóg. :lol:
i to nas łączy... w bólu...
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

PiotrZ pisze: 05 mar 2025, 09:06I jeszcze jedno, choć to może tylko moje pobożne życzenie :arrow: zębatka na osi napędowej wygląda na metalową, a przynajmniej ma taki kolor :-).
Raczej pobożne życzenie. :mrgreen:
Wykonanie takiej zębatki z metalu jest niewspółmiernie droższe. Finansiści na pewno nie zgodziliby się na to. :lol:
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 587
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Adamczewski »

PiotrZ pisze: 05 mar 2025, 09:06Angole przecież w ogóle nie używają gumek
No coś w tym jest :lol:
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

PiotrZ pisze: 05 mar 2025, 09:06zębatka na osi napędowej wygląda na metalową, a przynajmniej ma taki kolor :-).
Mnie to wygląda na czarny plastik, ale może się mylę. Średnio chce mi się wierzyć żeby zrezygnowali z kilku dodatkowych zębatek plastikowych by wstawić jedną porządną, metalową.
Wiesz, nasze obawy nie biorą się znikąd, Tillig (i nie tylko) uczciwie na to zapracował. Niestety, jak znam siebie to i tak pewnie ją kupię (tylko poczekam na OKo1). :evil: Ech ten nałóg. :lol:
PiotrZ
Posty: 733
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: PiotrZ »

Czytam z przerażeniem Wasze obawy, bo sam się napaliłem na wersję T18 (ep.I), zapowiadaną na przyszły rok.
Jednak póki co, fakty nie są tak straszne. Lokomotywa jeździ i trakcyjnie radzi sobie całkiem dobrze, co widać na filmiku.
Na zdjęciach widać, że blaszki kontaktowe są doprowadzone do wszystkich kół, nawet tych "ogumowanych", bo przecież obrzeżem też można zbierać prąd.
Napęd na jedną oś upraszcza konstrukcję (konsensus między inżynierami i finansistami ;-)), ale się sprawdza np. w parowozach Hornby. Angole przecież w ogóle nie używają gumek, jeżdżą po swoich tortach z Vmax i nic się nie dzieje (czasem spalą silnik :lol: ).
I jeszcze jedno, choć to może tylko moje pobożne życzenie :arrow: zębatka na osi napędowej wygląda na metalową, a przynajmniej ma taki kolor :-).
Podsumowując - jestem dobrej myśli 8)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1294
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Blaszki na zdjęciach sugerują, że oba wózki zbierają prąd. Jeśli prawidłowo je interpretuję to miło że chociaż o tym pomyśleli. :mrgreen: Mogli zrobić jedno koło napędowe z gumkami, drugie elektryczne z blaszkami :lol: Jeśli się zdecyduję na kupno (choć najpierw chyba poczekam na opinie / filmiki na jutubie), to pierwsze co zrobię to narysuję główny wiązar w Corelu i poproszę Rangera żeby wytrawił to z blaszki. Podkleję sobie od tyłu i będę mógł spokojnie czekać aż pękną zębatki. :lol: :lol: :lol:
Zastanawia mnie to delikatne kołysanie na filmie, ale mam nadzieję że to nie do końca równo ułożone tory, lub efekt pochodzący z niedoskonałości kamery. No chyba, że to symulacja usprężynowania czyli resorak. :mrgreen: Fakt faktem wagony też się w niektórych miejscach lekko kołyszą, więc może to rzeczywiście nie jest kwestia konstrukcji lokomotywy.

IMG_0180-1741024529.jpg
IMG_0181-1741024529.jpg
IMG_0182-1741024529.jpg
krzysztof pisze: 03 mar 2025, 16:31a czy to pierwszy taki napęd w modelach tendrzaków? Arnold BR95, Tillig BR 84/95, Kuehn BR94, Piko BR106, BR55
Jeżeli się nie mylę to w BR84/95 są trzy osie napędzane "normalnie", a pozostałe dwie dla ozdoby. Tu mamy napędzaną "normalnie" tylko jedną oś, w dodatku koła są większe niż w BR84/95.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Serio ??

Ja sobie heheszki, a to tak rzeczywiście działa ??
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


...MASAKRA !!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości