Zapowiedzi/Nowości 2025

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

sTTaszek pisze: 03 mar 2025, 19:22I miał być przeniesiony dalej na I oś, ale to chyba stanowiło problem więc projekt został zarzucony.
No i wyszło coś pokracznego...
Bo jeśli dobrze widzę, to dwie gumki przyczepnościowe nawet są, ale po przekątnej - na I i II osi. :x

Coś mi to pachnie podobnym "usprawnieniem", jakie zastosowało ROCO w Ok1. Użytkownicy skarżyli się, że napęd przycina się na najniższych prędkościach, więc... usunęli napęd z jednej osi i już się nie przycina... :lol: Szczęśliwcy mogli na powrót podmienić gołą ośkę na ośkę z zębatką.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: BarTTek »

T_Domagalski pisze: 03 mar 2025, 18:38 Co ciekawe, przeniesienie napędu z silnika znajduje się nad III osią, ale z jakiegoś powodu napęd omija III oś i idzie tylko do II osi. Słabe to... :cry:
Pewnie jakiś inżynier wyliczył, że tam jest największy nacisk na oś i tam dał napęd😁
Przypomniała mi się BR 94 Kuehna - w sumie rozwiązanie podobne - napędzana tylko jedna i to ostatnia oś, reszta przez plastikowy wiązar. U mnie żyje i ma sie dobrze
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 299
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: sTTaszek »

T_Domagalski pisze: 03 mar 2025, 18:38
BarTTek pisze: 03 mar 2025, 17:45 To rozwiązanie ma na celu poprawę przenoszenia napięcia między szynami, a lokomotywą. Dwie luźne osie powinny lepiej "układać" się na nierównym torowisku, poprawiając styk.
Aby model stał pewnie na szynach, to musi opierać się na co najmniej 2 osiach. Czyli w trzyosiowej BR78 (wózków nie liczę, bo wiszą swobodnie w powietrzu) "luźna" może być tylko jedna oś. Pozostałe dwie powinny być sztywne i mogłyby być napędzane.
Co ciekawe, przeniesienie napędu z silnika znajduje się nad III osią, ale z jakiegoś powodu napęd omija III oś i idzie tylko do II osi. Słabe to... :cry:
I miał być przeniesiony dalej na I oś, ale to chyba stanowiło problem więc projekt został zarzucony. Niemiaszki już wybebeszyły loka i na TT-boardzie pokazały się fotki "wnętrzności":
IMG_0180-1741024529.jpg
IMG_0181-1741024529.jpg
IMG_0182-1741024529.jpg
http://img.liczniki.org/20250303/IMG_01 ... 024529.jpg
http://img.liczniki.org/20250303/IMG_01 ... 024529.jpg
http://img.liczniki.org/20250303/IMG_01 ... 024529.jpg

Staszek
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: brovarek »

Zaczynam się cieszyć, że nie pozbyłem się 78z MMS :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

BarTTek pisze: 03 mar 2025, 17:45 To rozwiązanie ma na celu poprawę przenoszenia napięcia między szynami, a lokomotywą. Dwie luźne osie powinny lepiej "układać" się na nierównym torowisku, poprawiając styk.
Aby model stał pewnie na szynach, to musi opierać się na co najmniej 2 osiach. Czyli w trzyosiowej BR78 (wózków nie liczę, bo wiszą swobodnie w powietrzu) "luźna" może być tylko jedna oś. Pozostałe dwie powinny być sztywne i mogłyby być napędzane.
Co ciekawe, przeniesienie napędu z silnika znajduje się nad III osią, ale z jakiegoś powodu napęd omija III oś i idzie tylko do II osi. Słabe to... :cry:

wlodar pisze: 03 mar 2025, 18:23...to żenada żeby człowiek kombinował jak naprawić model zanim go jeszcze kupił i zanim się zepsuł. :evil:
Takie czasy... Najwidoczniej analiza rynku wykazała, że współcześni kupujący patrzą tylko na to, ile funkcji ma dekoder, czy model świeci, dymi i pierdzi.
Reszta jest dla nich nieistotna, bo model i tak w większości przypadków będzie tylko leżał w zaplombowanym pudełku i czekał na... wzrosty cen na eBay-u. :lol:
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1233
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

BarTTek pisze: 03 mar 2025, 17:45Wątpliwości co do trwałości są uzasadnione - albo płynna jazda albo trwałość.
Wystarczyło główny wiązar zrobić z blaszki. No nic, jak pęknie to zrobię jak w BR01: podkleję od tyłu blaszką na distal i powinno być dobrze. 😁 Co nie zmienia faktu, że to żenada żeby człowiek kombinował jak naprawić model zanim go jeszcze kupił i zanim się zepsuł. :evil:
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: BarTTek »

To rozwiązanie ma na celu poprawę przenoszenia napięcia między szynami, a lokomotywą. Dwie luźne osie powinny lepiej "układać" się na nierównym torowisku, poprawiając styk. Gdyby były trzy sztywne tzn z zębatkami, to efekt byłby taki jak z BR62 Schrimera. Wątpliwości co do trwałości są uzasadnione - albo płynna jazda albo trwałość. Nie mamy szczęścia do tendrzaków😔
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 03 mar 2025, 16:08Na jednym z rysunków widać, że napędzana z silnika (poprzez zębatki) jest tylko środkowa oś, na pozostałe napęd przenoszony jest poprzez PLASTIKOWE (sic!) wiązary. [...] Zakładam, że będzie to pękać w skutek naprężeń szybciej niż nam się wydaje...
Ja bym na razie aż tak nie panikował.
W specyfikacji stoi, że model ma "2 Haftreifen" (czyli gumki przyczepnościowe), które prawdopodobnie znajdują się właśnie na tej środkowej napędzanej osi. W takim układzie pozostałe osie nie powinny przenosić większych momentów obrotowych.

Choć oczywiście przyznaję ci rację, że lepiej by było, gdyby model miał napędzanych trochę więcej osi, niż jedna.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1233
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

krzysztof pisze: 03 mar 2025, 16:31 a czy to pierwszy taki napęd w modelach tendrzaków? Arnold BR95, Tillig BR 84/95, Kuehn BR94, Piko BR106, BR55
Nie mam tych lokomotyw to się nie znam, natomiast w BR94 i BR55 główny wiązar jeśli dobrze pamiętam jest metalowy (muszę to sprawdzić w domu).
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: et22 »

Z rysunku wynikałoby, że miejsce na zębatkę jest też przewidziane przy pierwszej osi. Widocznie z niej jednak zrezygnowano.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: krzysztof »

wlodar pisze: 03 mar 2025, 16:08 Naprawdę aż tak podbiłoby koszty wyposażenie w napęd zębaty wszystkich trzech kół napędowych? Ew. zrobienie głównego wiązaru z metalu? Tyle lat czekania i taki babol. :evil: BR78 podwozie.jpg
a czy to pierwszy taki napęd w modelach tendrzaków? Arnold BR95, Tillig BR 84/95, Kuehn BR94, Piko BR106, BR55 i pozostałe parowozy... i pewno jeszcze by sie znalazło kilka. przy tych przykładach to BTTB naprawde wydaje sie byc solidną robotą.
przed BTTB to tylko w BR23/35 Zeuke miało 1 oś napędzana ale metalowe wiązary. BTTB szybko zmieniło w niej napęd.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1233
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: wlodar »

Tillig opublikował (do ściągnięcia) instrukcję do BR78 https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-04203.html. Na jednym z rysunków widać, że napędzana z silnika (poprzez zębatki) jest tylko środkowa oś, na pozostałe napęd przenoszony jest poprzez PLASTIKOWE (sic!) wiązary. Biorąc pod uwagę, że lokomotywa jest dość spora (co aż się prosi żeby tych wagonów podłączyć do niej więcej niż dwa) średnio widzę wytrzymałość tego rozwiązania. Coś jak napęd na dwie osie jednego wózka w BR119 i BR250 w końcówce BTTB. To, że te plastikowe wiązary nie są z jakiegoś super plastiku, elastycznego acz super wytrzymałego wydaje się oczywiste. Z pewnością jest taki jak w pozostałych parowozach Tilliga (w BR01, tej nowszej, kiedyś mi pękł, mimo że napęd jest w tendrze a więc wiązary dźwigały jedynie lokomotywę, a o skład "martwił się" tender).
Zakładam, że będzie to pękać w skutek naprężeń szybciej niż nam się wydaje (i szybciej niż zębatki w Husarzach i Vectronach). Naprawdę aż tak podbiłoby koszty wyposażenie w napęd zębaty wszystkich trzech kół napędowych? Ew. zrobienie głównego wiązaru z metalu? Tyle lat czekania i taki babol. :evil:
BR78 podwozie.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

elriwa-Newsletter 16/2025 (01.03.2025)
saxonia_280225_nl.png
O cysternach już było, ale jak ktoś zainteresowany to:
TT-Exklusivprojekt mit Saxonia • Kesselwagen Uahs/Zas • 8109 und 8106
:arrow: Szczegóły na stronie


70007.jpg
Schirmer Neuheiten 2025-02
:arrow: Szczegóły na stronie


502430-64.jpg
TT-Exklusivmodell von Tillig in Auslieferung • 101 001-6 "Rheingold"
:arrow: Szczegóły na stronie.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek Hädl :arrow: 28.02.2025 poinformował w newsleterze:
"Szanowni TeTetkowicze z ForumTT.pl,
Prezentacja wiosennych nowości odbyła się niedawno, a pierwsze modele już trafiły do ​​produkcji.
Ale najpierw mamy dla Was kolejny wagon: Kkt jest dostępny od dziś. Zamówienia w przedsprzedaży są przetwarzane natychmiast.
Ponadto: Wspólnie z Fischer-Modell wprowadzamy na rynek kilka modeli specjalnych. Trzy z nich przedstawiamy w tym newsletterze.
Wasz zespół Hädl"


113413-01H_019.jpg
Wagon samowyładowczy KKT z dolną częścią siodłową i kabiną hamulcową jest już dostępny. Model ten wprowadzono na rynek w erze III DR. Na wagonie widnieje numer 22-10-92.
:arrow: Szczegóły na stronie haedl.de.


haedl-25003-gueterwagenset-i-offene-gueterwagen-ep-iv-dr-exklusivmodell-nr-4.jpg
HÄDL 25003 Güterwagenset I, 2 offene Güterwagen Ep. IV DR Exklusivmodell Nr. 4
:arrow: Szczegóły na stronie fischer-modell.de.


haedl-25051-gueterwagenset-ii-offene-gueterwagen-ep-iv-dr-exklusivmodell-nr-5.jpg
HÄDL 25051 Güterwagenset II, 2 offene Güterwagen Ep. IV DR Exklusivmodell Nr. 5
:arrow: Szczegóły na stronie fischer-modell.de.

haedl-25064-ifa-w50-safari-ifa-werbefahrzeug.jpg
HÄDL 25064 IFA W50 LA "Safari" IFA Werbefahrzeug Exklusivmodell Nr. 6
:arrow: Szczegóły na stronie fischer-modell.de.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2025

Post autor: Adamczewski »

manfred pisze: 28 lut 2025, 16:41 Jakieś nie europejskie te pracownice...
Przecież Piko nie kryje się z tym, gdzie powstają ich produkty. A nawet zaczęli się w pewien sposób tym chwalić, wstawiając nagrania z fabryki. Ostatnio przecież była obszerna wideo relacja z produkcji EP09 w H0.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości