Nie mam tych lokomotyw to się nie znam, natomiast w BR94 i BR55 główny wiązar jeśli dobrze pamiętam jest metalowy (muszę to sprawdzić w domu).
Zapowiedzi/Nowości 2025
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 1294
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
et22
- Posty: 561
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Z rysunku wynikałoby, że miejsce na zębatkę jest też przewidziane przy pierwszej osi. Widocznie z niej jednak zrezygnowano.
- krzysztof
- Posty: 1744
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
a czy to pierwszy taki napęd w modelach tendrzaków? Arnold BR95, Tillig BR 84/95, Kuehn BR94, Piko BR106, BR55 i pozostałe parowozy... i pewno jeszcze by sie znalazło kilka. przy tych przykładach to BTTB naprawde wydaje sie byc solidną robotą.
przed BTTB to tylko w BR23/35 Zeuke miało 1 oś napędzana ale metalowe wiązary. BTTB szybko zmieniło w niej napęd.
- wlodar
- Posty: 1294
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Tillig opublikował (do ściągnięcia) instrukcję do BR78 https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-04203.html. Na jednym z rysunków widać, że napędzana z silnika (poprzez zębatki) jest tylko środkowa oś, na pozostałe napęd przenoszony jest poprzez PLASTIKOWE (sic!) wiązary. Biorąc pod uwagę, że lokomotywa jest dość spora (co aż się prosi żeby tych wagonów podłączyć do niej więcej niż dwa) średnio widzę wytrzymałość tego rozwiązania. Coś jak napęd na dwie osie jednego wózka w BR119 i BR250 w końcówce BTTB. To, że te plastikowe wiązary nie są z jakiegoś super plastiku, elastycznego acz super wytrzymałego wydaje się oczywiste. Z pewnością jest taki jak w pozostałych parowozach Tilliga (w BR01, tej nowszej, kiedyś mi pękł, mimo że napęd jest w tendrze a więc wiązary dźwigały jedynie lokomotywę, a o skład "martwił się" tender).
Zakładam, że będzie to pękać w skutek naprężeń szybciej niż nam się wydaje (i szybciej niż zębatki w Husarzach i Vectronach). Naprawdę aż tak podbiłoby koszty wyposażenie w napęd zębaty wszystkich trzech kół napędowych? Ew. zrobienie głównego wiązaru z metalu? Tyle lat czekania i taki babol.
Zakładam, że będzie to pękać w skutek naprężeń szybciej niż nam się wydaje (i szybciej niż zębatki w Husarzach i Vectronach). Naprawdę aż tak podbiłoby koszty wyposażenie w napęd zębaty wszystkich trzech kół napędowych? Ew. zrobienie głównego wiązaru z metalu? Tyle lat czekania i taki babol.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11052
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
elriwa-Newsletter 16/2025 (01.03.2025)
O cysternach już było, ale jak ktoś zainteresowany to:
TT-Exklusivprojekt mit Saxonia • Kesselwagen Uahs/Zas • 8109 und 8106
Szczegóły na stronie
Schirmer Neuheiten 2025-02
Szczegóły na stronie
TT-Exklusivmodell von Tillig in Auslieferung • 101 001-6 "Rheingold"
Szczegóły na stronie.
O cysternach już było, ale jak ktoś zainteresowany to:
TT-Exklusivprojekt mit Saxonia • Kesselwagen Uahs/Zas • 8109 und 8106
Schirmer Neuheiten 2025-02
TT-Exklusivmodell von Tillig in Auslieferung • 101 001-6 "Rheingold"
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11052
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Hädl "Szanowni TeTetkowicze z ForumTT.pl,
Prezentacja wiosennych nowości odbyła się niedawno, a pierwsze modele już trafiły do produkcji.
Ale najpierw mamy dla Was kolejny wagon: Kkt jest dostępny od dziś. Zamówienia w przedsprzedaży są przetwarzane natychmiast.
Ponadto: Wspólnie z Fischer-Modell wprowadzamy na rynek kilka modeli specjalnych. Trzy z nich przedstawiamy w tym newsletterze.
Wasz zespół Hädl"
Wagon samowyładowczy KKT z dolną częścią siodłową i kabiną hamulcową jest już dostępny. Model ten wprowadzono na rynek w erze III DR. Na wagonie widnieje numer 22-10-92.
HÄDL 25003 Güterwagenset I, 2 offene Güterwagen Ep. IV DR Exklusivmodell Nr. 4
HÄDL 25051 Güterwagenset II, 2 offene Güterwagen Ep. IV DR Exklusivmodell Nr. 5
HÄDL 25064 IFA W50 LA "Safari" IFA Werbefahrzeug Exklusivmodell Nr. 6
- Adamczewski
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
-
manfred
- Posty: 300
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Jakieś nie europejskie te pracownice...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11052
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Produktion der TT E-Lok BR 243
https://www.youtube.com/watch?v=awyPh2l-fOc
napisy, tłumaczenie na PL.
- Borczy
- Posty: 2386
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Cysterna Saxonia zalatuje starym Herisem 
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 11052
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- NemoTT
- Posty: 470
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
T_Domagalski pisze: ↑26 lut 2025, 19:09A mnie ciekawi, jak oni kalkulują te ceny.
Cena lokomotywy nr kat. 47441 jest niecałe 2,5x wyższa od ceny dwuosiowego wagonika nr 47757....![]()
Czy to lokomotywy jest taka tania, czy raczej wagonik tak absurdalnie drogi?![]()
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
PiotrZ
- Posty: 733
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
A ślicznotka G7.1
- MonsterSale
- Posty: 715
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Jeśli ktoś - jak ja - liczył, że niebawem będzie BR 86 z dźwiękiem od Roco, to srogi zawód na stronie Roco: będzie najwcześniej w Q1 2026.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość