406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

jakubgol pisze: 25 lut 2025, 09:53
Ranger pisze: 25 lut 2025, 08:04 :arrow: DO KOŃCA MIESIĄCA MOŻNA JESZCZE SKŁADAĆ ZAMÓWIENIA NA ZESTAWY. POTEM WYSYŁAMY ZAMÓWIENIA DO ODLEWNI, DRUKARNI ITD. NIE BĘDZIE JUŻ MOŻNA DOMÓWIĆ WAGONÓW.
Nie było czasem mowy o stałej dostępności wagonów?
Będą stale dostępne ale nie od ręki. Nie jesteśmy w stanie trzymać na stanach magazynowych części do każdego wagonu i lokomotywy.
jakubgol
Posty: 203
Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
Lokalizacja: Chodzież
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: jakubgol »

Ranger pisze: 25 lut 2025, 08:04 :arrow: DO KOŃCA MIESIĄCA MOŻNA JESZCZE SKŁADAĆ ZAMÓWIENIA NA ZESTAWY. POTEM WYSYŁAMY ZAMÓWIENIA DO ODLEWNI, DRUKARNI ITD. NIE BĘDZIE JUŻ MOŻNA DOMÓWIĆ WAGONÓW.
Nie było czasem mowy o stałej dostępności wagonów?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

wlodar pisze: 25 lut 2025, 08:07
Ranger pisze: 25 lut 2025, 08:04 :arrow: DO KOŃCA MIESIĄCA MOŻNA JESZCZE SKŁADAĆ ZAMÓWIENIA NA ZESTAWY. POTEM WYSYŁAMY ZAMÓWIENIA DO ODLEWNI, DRUKARNI ITD. NIE BĘDZIE JUŻ MOŻNA DOMÓWIĆ WAGONÓW.
W tej puli. :mrgreen:
Tak ale biorąc pod uwagę zainteresowanie raczej trzeba zrobic nowy model na tej ramie. Bylo tych cystern ze 12 rodzajów.

Oczywiście pojedyncze zestawy 406R bedzie sobie mozna zamówić od ręki. Czas realizacji zalezny od stanów magazynowych.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1229
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Ranger pisze: 25 lut 2025, 08:04 :arrow: DO KOŃCA MIESIĄCA MOŻNA JESZCZE SKŁADAĆ ZAMÓWIENIA NA ZESTAWY. POTEM WYSYŁAMY ZAMÓWIENIA DO ODLEWNI, DRUKARNI ITD. NIE BĘDZIE JUŻ MOŻNA DOMÓWIĆ WAGONÓW.
W tej puli. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

:arrow: DO KOŃCA MIESIĄCA MOŻNA JESZCZE SKŁADAĆ ZAMÓWIENIA NA ZESTAWY. POTEM WYSYŁAMY ZAMÓWIENIA DO ODLEWNI, DRUKARNI ITD. NIE BĘDZIE JUŻ MOŻNA DOMÓWIĆ WAGONÓW.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

T_Domagalski pisze: 24 lut 2025, 09:16
Ranger pisze: 23 lut 2025, 21:24Tadziu, ale gdzie te łebki śrub? Od spodu?
Ja tylko odpowiedziałem na pytanie kolegi Scio, który chciał pozbyć się "tych brzydkich łebków". :P
Akurat u mnie powód zastosowania takiego rozwiązania był inny - brak gwintownika 1,6mm, ale pomysł się sprawdził.
Niedościgniony wzór dla mnie.
Jakby go jeszcze doposażyć w te male rozmiary to można skompletować zestaw na lata.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

Ranger pisze: 23 lut 2025, 21:24Tadziu, ale gdzie te łebki śrub? Od spodu?
Ja tylko odpowiedziałem na pytanie kolegi Scio, który chciał pozbyć się "tych brzydkich łebków". :P
Akurat u mnie powód zastosowania takiego rozwiązania był inny - brak gwintownika 1,6mm, ale pomysł się sprawdził.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

T_Domagalski pisze: 23 lut 2025, 20:29
Scio pisze: 23 lut 2025, 17:42 Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że nie można wymienić kół...
No cóż, albo brzydkie łebki, albo demontowalny wózek. :roll:
Ja wybrałem brak łebków, bo jak słusznie ktoś zauważył - koła się nie zużywają i powodów do ich wymiany raczej nie ma wiele. A na "czarną godzinę" mam właśnie tą klejoną stronę wózka - klej łatwiej puści niż lutowanie.
Tadziu, ale gdzie te łebki śrub? Od spodu?
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

Scio pisze: 23 lut 2025, 17:42 Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że nie można wymienić kół...
No cóż, albo brzydkie łebki, albo demontowalny wózek. :roll:
Ja wybrałem brak łebków, bo jak słusznie ktoś zauważył - koła się nie zużywają i powodów do ich wymiany raczej nie ma wiele. A na "czarną godzinę" mam właśnie tą klejoną stronę wózka - klej łatwiej puści niż lutowanie.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Scio pisze: 23 lut 2025, 17:42 Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że nie można wymienić kół nie rozbierając wózków. Nie robi się tego często, ale może się zdarzyć.
Dlatego ja gwintuje. Nie kupuję gwintowników w centrali technicznej ale na Aliexpress. Taniej i szybkie wysylki.
W swoich modelach stosuję gwintowniki M1, M1.6, M2 i M2,5(H0). Taki komplet na Ali kosztuje 15zl.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 751
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Scio »

Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że nie można wymienić kół nie rozbierając wózków. Nie robi się tego często, ale może się zdarzyć.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

Scio pisze: 23 lut 2025, 09:27...czy można wózki polutować wykorzystując trzpienie śrub do pozycjonowania; w ten sposób nie trzeba gwintować otworów i pozbywa się tych brzydkich łebków.
Ja zrobiłem to tak, że jedną stronę zlutowałem. A drugą już po pomalowaniu wózka i dopasowaniu zestawów kołowych przykleiłem Poxipolem 10min. Tych śrubek w ogóle nie użyłem.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Scio pisze: 23 lut 2025, 09:27
Ranger pisze: 20 lut 2025, 18:28
Wózki skręcamy a nadmiar śruby obcinamy.
Tak się zastanawiam, czy można wózki polutować wykorzystując trzpienie śrub do pozycjonowania; w ten sposób nie trzeba gwintować otworów i pozbywa się tych brzydkich łebków.
Można ale już go nie rozbierzesz.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 751
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Scio »

Ranger pisze: 20 lut 2025, 18:28
Wózki skręcamy a nadmiar śruby obcinamy.
Tak się zastanawiam, czy można wózki polutować wykorzystując trzpienie śrub do pozycjonowania; w ten sposób nie trzeba gwintować otworów i pozbywa się tych brzydkich łebków.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

mae pisze: 22 lut 2025, 23:03 Petrolot który zamówiłem też jest?
Tak. Tylko go jeszcze nie zrobilem w modelu w TT.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 3 gości