Ten producent ma super stronę internetową - poczułem się 20 lat młodszy!
Dziękuję firma Schirmer!
OKl2-6
Moderator: mod-Galeria
- wojtek_
- Posty: 496
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
- Borczy
- Posty: 2355
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: OKl2-6
Druga, czarno-biała fotka to Katowice, lata sześćdziesiąte.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10691
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: OKl2-6
Na FB pojawiła się Schirmer'ka i Kaine dodał fotkę,
a że obrazki zniknęły, więc powtórka:
W kolejności: Miasteczko Śląskie (15.05.1978 r.), Nysa (03.1989 r.), Jaworzyna Śląska (28.06.1997 r.), Jaworzyna Śląska (9.05.2003 r.), Jaworzyna Śląska (31.03.2007 r.), Jaworzyna Śląska (20.08.2012 r.), Jaworzyna Śląska (20.10.2019 r.), Jaworzyna Śląska (20.10.2019 r.).
[Źródło: polskieparowozy.pl]
a że obrazki zniknęły, więc powtórka:
W kolejności: Miasteczko Śląskie (15.05.1978 r.), Nysa (03.1989 r.), Jaworzyna Śląska (28.06.1997 r.), Jaworzyna Śląska (9.05.2003 r.), Jaworzyna Śląska (31.03.2007 r.), Jaworzyna Śląska (20.08.2012 r.), Jaworzyna Śląska (20.10.2019 r.), Jaworzyna Śląska (20.10.2019 r.).
[Źródło: polskieparowozy.pl]
- oelka
- Moderator
- Posty: 2203
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: OKl2-6
Na pojawienie sie w oznaczeniach KPEV z oczywistych względów nie miała szans, ponieważ musiała by być wyprodukowana przed 1 kwietnia 1920 roku. I musiała by nosić zupełnie inne oznaczenia (np. T17), zmienione i ujednolicone po 1923 roku. Jak widać autor strony, do której podany jest odnośnik, pomylił się. Ale obawiam się, że nie będzie już tego w stanie poprawić.ArturSch pisze:W tej właśnie parowozowni maszyny serii 64 (gdyż tak była ona oznaczona na kolejach pruskich) stacjonowały najdłużej.
Tymczasem pomysł budowy serii 64 na DRG pojawił się w 1926 roku, a produkcja ruszyła w 1928. Wyprodukowano 520 maszyn. Produkcję zakończono w 1940 roku. W Polsce znalazły się 24 egzemplarze tej serii.
Warto odnotować zmiany konstrukcyjne: od numeru 364 zmieniła się długość całkowita parowozu z 12400, na 12500mm, a egzemplarze 511-520 zamiast półwózków Bissela, posiadały wózki Krauss-Helmholtza.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 25 mar 2009, 07:30 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10691
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
OKl2-6
OKl2–6
W Jaworzynie stoi sobie na uboczu OKl2–6. Była to maszyna pracująca w MD Nysa i skreślona tam jako ostatnia — 3 listopada 1972 roku. Jako jedyna w Polsce maszyna tej serii zachowana do celów muzealnych. W tej właśnie parowozowni maszyny serii 64 (gdyż tak była ona oznaczona na kolejach pruskich) stacjonowały najdłużej. Przybyły ok. 1930 roku. Przetrwały wojnę i pracowały jeszcze długo po niej. Z reguły stacjonowało w Nysie 5–7 maszyn.
Ostatnią skreśloną z inwentarza PKP maszyną była OKl2–20 z MD Malbork. Było to w dniu 20.11.1973. Cztery lata stała jeszcze pod chmurką, gdyż przewidywano jej zachowanie do celów muzealnych. Kilkanaście maszyn tego typu zachowało się w Niemczech. Niektóre jeszcze na chodzie.
Dane techniczne parowozów serii OKl2
Średnica cylindrów - 500 mm
Skok tłoka - 660 mm
Średnica kół napędowych - 1500 mm
Średnica kół tocznych - 850 mm
Nadciśnienie pary w kotle - 14 at
Powierzchnia ogrzewalna kotła - 105,4 m2
Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza - 37,4 m2
Powierzchnia rusztu - 2,04 m2
Masa próżnego parowozu - 57,9t
Masa służbowa - 74,7t
Największy nacisk osi - 15,3 t
Prędkość konstrukcyjna - 90 km/h
Rozstaw osi skrajnych parowozu - 9000 mm
Pojemność skrzyni wodnej - 9 m3
Pojemność skrzyni węglowej - 3 t
Długość całkowita parowozu - 12400 mm
OKl2–6 (26.07.1998)
Literatura:
1. Witkowski R., Parowóz serii OKl2, [w:] Świat Kolei, 6/2000, s. 14–17
[cytat ze strony www.kolej.one.pl]
-----------------------------
Jaworzyna Śląska 2006-03-01
Wyprodukowana Union-Gießerei, Lokomotivfabrik & Schiffswerft, Königsberg 1928, nr fabryczny 2820
[źródło: www.mundek.krakow.pl]
------------------------------
Poprzednie oznaczenia DRB: 64 061
[źródło i więcej informacji : www.holdys.pl/tomi]
-------------------------------
[źródło : www.bluefish.foxnet.pl]
-------------------------------
Jaworzyna Śląska OKl2-6 i TKt48-67, 2005.09.21
[źródło : galeria.kolejowa.net]
-------------------------------
Jaworzyna Śląska, 11.08.2008
[źródło: Kraina Żywych Maszyn]
W Jaworzynie stoi sobie na uboczu OKl2–6. Była to maszyna pracująca w MD Nysa i skreślona tam jako ostatnia — 3 listopada 1972 roku. Jako jedyna w Polsce maszyna tej serii zachowana do celów muzealnych. W tej właśnie parowozowni maszyny serii 64 (gdyż tak była ona oznaczona na kolejach pruskich) stacjonowały najdłużej. Przybyły ok. 1930 roku. Przetrwały wojnę i pracowały jeszcze długo po niej. Z reguły stacjonowało w Nysie 5–7 maszyn.
Ostatnią skreśloną z inwentarza PKP maszyną była OKl2–20 z MD Malbork. Było to w dniu 20.11.1973. Cztery lata stała jeszcze pod chmurką, gdyż przewidywano jej zachowanie do celów muzealnych. Kilkanaście maszyn tego typu zachowało się w Niemczech. Niektóre jeszcze na chodzie.
Dane techniczne parowozów serii OKl2
Średnica cylindrów - 500 mm
Skok tłoka - 660 mm
Średnica kół napędowych - 1500 mm
Średnica kół tocznych - 850 mm
Nadciśnienie pary w kotle - 14 at
Powierzchnia ogrzewalna kotła - 105,4 m2
Powierzchnia ogrzewalna przegrzewacza - 37,4 m2
Powierzchnia rusztu - 2,04 m2
Masa próżnego parowozu - 57,9t
Masa służbowa - 74,7t
Największy nacisk osi - 15,3 t
Prędkość konstrukcyjna - 90 km/h
Rozstaw osi skrajnych parowozu - 9000 mm
Pojemność skrzyni wodnej - 9 m3
Pojemność skrzyni węglowej - 3 t
Długość całkowita parowozu - 12400 mm
OKl2–6 (26.07.1998)
Literatura:
1. Witkowski R., Parowóz serii OKl2, [w:] Świat Kolei, 6/2000, s. 14–17
[cytat ze strony www.kolej.one.pl]
-----------------------------
Jaworzyna Śląska 2006-03-01
Wyprodukowana Union-Gießerei, Lokomotivfabrik & Schiffswerft, Königsberg 1928, nr fabryczny 2820
[źródło: www.mundek.krakow.pl]
------------------------------
Poprzednie oznaczenia DRB: 64 061
[źródło i więcej informacji : www.holdys.pl/tomi]
-------------------------------
[źródło : www.bluefish.foxnet.pl]
-------------------------------
Jaworzyna Śląska OKl2-6 i TKt48-67, 2005.09.21
[źródło : galeria.kolejowa.net]
-------------------------------
Jaworzyna Śląska, 11.08.2008
[źródło: Kraina Żywych Maszyn]
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 22:11 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość