
BR1020/E94, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10742
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig = krokodyl
Mój Rh1020 z 2021 jeździ absolutnie równiutko, nawet 'stary' RH1020 z 2002 jeździ bez najmniejszego zachwiania choć głośno.LemingAnadyrski pisze: ↑10 wrz 2023, 20:21...czy egzemplarze ze współczesnej produkcji Tilliga tak mają że się lekko bujają podczas jazdy?
A więc masz kandydata na reklamację.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Z ilością okien to jest jazda.
Generalnie wczesne neimeickie były trójokienne dwulampowe, przy czym BTTB i Tillig robił dziurkę na trzecie światło pod daszkiem nad środkowym oknem, co jest bzdurą i neimaiło miejsca (długie dyskusje na tt-board).
Ulepszone były dwuokienne trójlampowe przy czym trzecia lampa jest na górze klapy silnika i te eksportowano w tym do Austrii.
Natomiast kilka muzeumloków w zieleni udających DR współcześnie ma dwa okna bo to są... dawne reeksportowane dwuokienne z OBB, po prostu Austriacy lepiej dbali, więc Neeimcy czerwone przerobili na zielone i zrobili z nich 'własne historyczne eksponaty'.
- LemingAnadyrski
- Posty: 145
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig = krokodyl
Małe pytanie do posiadaczy zielonych (tudzież innobarwnych) bestii: czy egzemplarze ze współczesnej produkcji Tilliga tak mają że się lekko bujają podczas jazdy? Mam wrażenie że bardziej to widać przy jeździe luzem, obudowa nad wózkami lekko pływa w górę - w dół względem głównej części korpusu.
Zastanawiam się czy tylko nieco krzywo osadzone koła na osi, czy małe chińskie rączki sp...ły coś jeszcze i dużo lepiej nie będzie po ewentualnej reklamacji/wymianie na inny egzemplarz.
Zastanawiam się czy tylko nieco krzywo osadzone koła na osi, czy małe chińskie rączki sp...ły coś jeszcze i dużo lepiej nie będzie po ewentualnej reklamacji/wymianie na inny egzemplarz.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Krokodyl bttb w wersji austriackiej był zrobiony trochę na wyrost. Kiedy oryginały dostały to nowe malowanie w czwartej epoce to były już po modernizacji i trzy fabrycznie zrobione okna czołowe zastapiono dwoma większymi
Ale ogólnie również lubię krokodyle bttb a zwłaszcza w wersji oceanblue DB z nr 178.
Ale ogólnie również lubię krokodyle bttb a zwłaszcza w wersji oceanblue DB z nr 178.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Myślę że trzeba wyjaśnić kilka rzeczy.
Były 4 edycje:
BTTB z osią na przestrzał po wewnętrznej stronie wózków, było odnowienie ok 2005 gdzie znacznei wzrosła precyzja napisów, nowy silnik itd,
Tillig na formach BTTB ok 1994
Tillig ok 2005
i najnowszy Tillig ok 2020
ale te nowe krokodyle OBB 1020, to KOMPLETNIE inna forma: potrójne światła, barierki na wózkach, schodki lokfuhrera, prądnica na wózku i PODWÓJNE szyby na froncie a nie potrójne jak w niemieckich.
A więc te nowe RH1020 to nie są w ogóle tej samej 'formy' co E94.
Co więcej jest ich kilka rodzajów (co najmniej 4), z epoki 4 i 5.
porównajcie np RH1020 szaro-szary czerwony:
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=2412B Tillig praktycznie na wózkach BTTB
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02412 wczesny Tillig
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02416 środkowy Tillig, taki mam i jest bardzo dobrze zrobiony
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02402 póżny Tillig, taki mam w dźwięku, wypas totalny no może brakuje światełka maszynisty
Były 4 edycje:
BTTB z osią na przestrzał po wewnętrznej stronie wózków, było odnowienie ok 2005 gdzie znacznei wzrosła precyzja napisów, nowy silnik itd,
Tillig na formach BTTB ok 1994
Tillig ok 2005
i najnowszy Tillig ok 2020
ale te nowe krokodyle OBB 1020, to KOMPLETNIE inna forma: potrójne światła, barierki na wózkach, schodki lokfuhrera, prądnica na wózku i PODWÓJNE szyby na froncie a nie potrójne jak w niemieckich.
A więc te nowe RH1020 to nie są w ogóle tej samej 'formy' co E94.
Co więcej jest ich kilka rodzajów (co najmniej 4), z epoki 4 i 5.
porównajcie np RH1020 szaro-szary czerwony:
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=2412B Tillig praktycznie na wózkach BTTB
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02412 wczesny Tillig
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02416 środkowy Tillig, taki mam i jest bardzo dobrze zrobiony
https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02402 póżny Tillig, taki mam w dźwięku, wypas totalny no może brakuje światełka maszynisty
- piottrw
- Posty: 788
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Tak, są takie wolne, znaczy mają też prędkość wyskakowaną, co jak widać czasem nie jest dobre.
Czy cyfra czy analog jest tak samo. I chyba nie ma możliwości podbicia napięcia.
Czy cyfra czy analog jest tak samo. I chyba nie ma możliwości podbicia napięcia.
- aviaTTor
- Posty: 654
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
A ja mam pytanie czy wasze koledzy nowe krokodyle też są tak powolne ?w sensie jazdy może ktoś podpowie jak poustawiać CV żeby w miarę hulało...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10742
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig



"Jeden z lepszych modeli w skali TT w starej wersji i nowej. Tutaj filmik o technicznej stronie krokodyla. Bez komputera i zadajnika prędkości. Lubię klimat klasycznych starych elektryków."
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10742
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Dem Krokodil DR 254 unter den Panzer geschaut
https://www.youtube.com/watch?v=Q8NL2ER-G8s
Napisy, automatyczne tłumaczenie na polski.


Napisy, automatyczne tłumaczenie na polski.

- Maciej
- Moderator
- Posty: 3234
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Potwierdzam E94 art. 66053 dość łatwy w montażu. Jedna uwaga o czym Artur również wspomina - blaszki głośnika trzeba dogiąć by stykały z płytką - tu się Tillig nie wysilił. Pola na płytce są za wąskie i blaszki trzeba dobrze skorygować i sprawdzić działanie przed założeniem pudeł. Ogólnie model ładnie gra - polecam.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10742
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
No to jeszcze kilka faktów:
E 94
Dokładna nazwa:
Elektrolokomotive E94/Towarowa lokomotywa elektryczna E94.
Ilość osi:
6
Producent modelu:
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy/Produkcja wielkoseryjna. Na nowo opracowany model.
Numer katalogowy:
04410
Zarząd kolejowy:
DRG
Epoka:
II
Oznaczenie modelu
E94 005
Stacjonowanie/Data
RBD München, Bw Insbruck / 8.08.1940
Sprzęg:
KKS i gniazdo NEM.
Oświetlenie:
LED, 3 punktowe białe, zmienne w zależności od kierunku jazdy, czerwonego (w tej wersji) brak.
Napęd:
Napęd na 4 osie, na 2 kołach gumki poprawiające uciąg.
DCC:
Next18, przewidziano instalację dźwięku.
Wersje modelu (tej serii):
04410 - E 94 005, DRG, Ep. II
04411 - E 94 114, DR, Ep. III
04412 - E 94 107, DB, Ep. III
04413 - Rh 1020.35, ÖBB, Ep. III (zielona)
04414 - BR 194 131-9, DB, Ep. IV
04415 - Rh 1020 040-0, ÖBB, Ep. IV (czerwona)
04416 - 1020 041-8, koleje MittelWeser Bahn (MWB), Ep. V
04417 - E 94 001, DRG, Ep. II, Fotolackierung
04418 - BR 254, DR, Ep. IV
04419 - 254 052-4, Leipziger Eisenbahn-Gesellschaft mbH, Ep. VI
Uwagi:
Całkiem nowa konstrukcja.
Zdjęcia:



Więcej zdjęć:
TU.
E 94

Elektrolokomotive E94/Towarowa lokomotywa elektryczna E94.

6

Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

Model gotowy/Produkcja wielkoseryjna. Na nowo opracowany model.

04410

DRG

II

E94 005

RBD München, Bw Insbruck / 8.08.1940

KKS i gniazdo NEM.

LED, 3 punktowe białe, zmienne w zależności od kierunku jazdy, czerwonego (w tej wersji) brak.

Napęd na 4 osie, na 2 kołach gumki poprawiające uciąg.

Next18, przewidziano instalację dźwięku.

04410 - E 94 005, DRG, Ep. II
04411 - E 94 114, DR, Ep. III
04412 - E 94 107, DB, Ep. III
04413 - Rh 1020.35, ÖBB, Ep. III (zielona)
04414 - BR 194 131-9, DB, Ep. IV
04415 - Rh 1020 040-0, ÖBB, Ep. IV (czerwona)
04416 - 1020 041-8, koleje MittelWeser Bahn (MWB), Ep. V
04417 - E 94 001, DRG, Ep. II, Fotolackierung
04418 - BR 254, DR, Ep. IV
04419 - 254 052-4, Leipziger Eisenbahn-Gesellschaft mbH, Ep. VI

Całkiem nowa konstrukcja.














TU.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10742
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Muszę przyznać, że podoba mi się zaoferowane przez Tilliga udźwiękowienie nowej E94 art. 66053:

Do instalacji dekodera potrzebny jest tylko mały śrubokręt krzyżakowy, składamy wszystko bez lutowania.

Teraz o dźwiękach:
- lista użytych Fn jest długa, aż do F32, niestety nie posiadam systemu DCC, który by miał więcej niż F28, więc nie udało mi się usłyszeć ostatnich;
- mimo użycia mniejszego przetwornika (niż standardowa "kostka cukru"), dźwięk jest w miarę słyszalny (głośny) za sprawą zastosowanej komory rezonansowej, jednak na dużej hali może niknąć w hałasie;
- zapowiedź peronowa (F12) jest oczywiście po niemiecku, standardowa, głos żeński jaki znamy z wcześniejszych dekoderów ("Bitte einsteigen!");
- dużo różnych dźwięków: trąbki, gwizdki, oprzyrządowanie itd;
- garnitur dźwięków bogatszy niż Zimo, można się spierać który ciekawszy.
Generalnie ocena b.pozytywna.

BTW: Dekoder dźwiękowy Intelli Sound 4 firmy Uhlenbrock (nowość) to chyba najmniejszy obecnie na rynku dźwiękowy.
Więcej.
PDFy Uhlenbrock'a.




Do instalacji dekodera potrzebny jest tylko mały śrubokręt krzyżakowy, składamy wszystko bez lutowania.




Teraz o dźwiękach:
- lista użytych Fn jest długa, aż do F32, niestety nie posiadam systemu DCC, który by miał więcej niż F28, więc nie udało mi się usłyszeć ostatnich;

- mimo użycia mniejszego przetwornika (niż standardowa "kostka cukru"), dźwięk jest w miarę słyszalny (głośny) za sprawą zastosowanej komory rezonansowej, jednak na dużej hali może niknąć w hałasie;
- zapowiedź peronowa (F12) jest oczywiście po niemiecku, standardowa, głos żeński jaki znamy z wcześniejszych dekoderów ("Bitte einsteigen!");
- dużo różnych dźwięków: trąbki, gwizdki, oprzyrządowanie itd;
- garnitur dźwięków bogatszy niż Zimo, można się spierać który ciekawszy.
Generalnie ocena b.pozytywna.

BTW: Dekoder dźwiękowy Intelli Sound 4 firmy Uhlenbrock (nowość) to chyba najmniejszy obecnie na rynku dźwiękowy.


- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Nie wiem jak u Was z eksploatacją, ale mój jako pierwsza lokomotywa z kilkudziesięciu jakie mam pojechał do reklamacji ... Charczenie i bardzo wolna jazda. Stary jakoś bardziej mi się podobał ...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10742
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR1020/E94, Tillig
Tillig poinformował o dystrybucji:ArturSchŁ pisze:W jesiennych nowościach Tilliga na 14 stronie dźwięk do nowej E94...
"TT-Art-Nr. 66053 Soundbaustein E94 in der Auslieferung an die TILLIG Fachhändler (Link: https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-66053.html)"




Ciekawe, jak prezentują się zawarte w dekoderze dźwięki ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości