Köf II, Arnold
Moderator: mod-Tabor
- Misiek
- Posty: 1649
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
Grześ, ale jak wywnioskowałem z filmiku, ten inny silnik to jest konwersja. Na początku filmiku z rozkładania jest tan "zwykly" zilniczek modelarski z kołem zamachowym.
o jest secik do podmianki.
https://www.modellbahnunion.com/TT-gaug ... 1G&p=99557
o jest secik do podmianki.
https://www.modellbahnunion.com/TT-gaug ... 1G&p=99557
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
Widzę, że ma trochę inny silnik. Chyba kupię i zrobię jeszcze jedną SM01.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- Misiek
- Posty: 1649
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
Ale bez komory basowej, to będzie pierdziawka rzężąca jak PC speaker
Natomiast ciekawi mnie jego silnik.
Natomiast ciekawi mnie jego silnik.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
Jeszcze nie otwierałem, ale jak chłopaki wepchli nawet głośnik .....
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
Mam 2 egzemplarze Köf-ika: analogowy od 2021 i ten nowy DCC.
BARDZO pozytywnie mnie zaskoczył ten pierwszy, którego katowałem na rozjazdach Technicznej.
Ten z dekoderem postawiłem na flexa, podłączyłem multiMausa i pięknie startuje w te, i we wte, na "1" mm. Nie musiałem używać narzędzi perswazji.
Ale, że głównym miejscem pracy Köf-ików są rozjazdy, warto mu dać kondensator podtrzymujący.
BTW: warto zajrzeć na stronę Moduly Brno poświęconą dygitalizacji Köf-ika włącznie z dźwiękiem.
BARDZO pozytywnie mnie zaskoczył ten pierwszy, którego katowałem na rozjazdach Technicznej.
Ten z dekoderem postawiłem na flexa, podłączyłem multiMausa i pięknie startuje w te, i we wte, na "1" mm. Nie musiałem używać narzędzi perswazji.
Ale, że głównym miejscem pracy Köf-ików są rozjazdy, warto mu dać kondensator podtrzymujący.
BTW: warto zajrzeć na stronę Moduly Brno poświęconą dygitalizacji Köf-ika włącznie z dźwiękiem.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
[przeniesione z Mój TT-tabor - ArturSch]
Z czystej ciekawości - rusza sam, czy trzeba mu pomóc palcem. Zastanawiam się nad kupnem fabrycznie ucyfrowionego, ale obiło mi się o uszy, że ma problemy.
Z czystej ciekawości - rusza sam, czy trzeba mu pomóc palcem. Zastanawiam się nad kupnem fabrycznie ucyfrowionego, ale obiło mi się o uszy, że ma problemy.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
i taka ciekawostka:
HNS 9056 czyli T200.202. CSD III epoka
https://www.kolmar.cz/produkt/motorova- ... ka-csd-tt/
HNS 9056 czyli T200.202. CSD III epoka
https://www.kolmar.cz/produkt/motorova- ... ka-csd-tt/
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
I jeszcze:
Umbau Arnold Köf TT mit neuem Motor,Pufferspeicher und Licht!!!
https://www.youtube.com/watch?v=rEhV8EABmdo [37:25]
Umbau Arnold Köf TT mit neuem Motor,Pufferspeicher und Licht!!!
https://www.youtube.com/watch?v=rEhV8EABmdo [37:25]
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold
na FB napisał:
"Aby zwiększyć średnią prędkość pociągów towarowych i uprościć operacje na stacjach, DRG oddał do użytku małe lokomotywy o mocy do 150 KM. Charakterystyczną cechą była kabina maszynisty niskiego poziomu, która początkowo była otwarta, umożliwiając niewielkiemu operatorowi lokomotywy wsiadanie i swobodne wyjście z pociągu. Dopiero po II wojnie światowej, zarówno DR jak i DB zaczęły wyposażać kabiny lokomotyw znanych jako Köf w drzwi blokady. Podczas gdy małe lokomotywy DR zachowały oryginalną czarną kolorystykę, DB stopniowo dało im ciemnoczerwoną linię lakierniczą. ′′ Köf 'y ′′ były w służbie przetaczania na mniejszych dworcach oraz w warsztatach konserwacji i naprawczych do 1990 roku. Można było je też obserwować raz po raz przed krótkim transferem pociągów towarowych. Specjalną cechą są pomarańczowe malowane małe lokomotywy BR 199. Przerobione zostały na potrzeby obsługi transportu kolejowego w Halle i Nordhausen / Wernigerode / Gernrode.
Cechy nowych modeli Köf:
- Wariant formy z otwartą kabiną kierowcy (tzw. ′′ Säcke-Köf ′′)
- Gniazda NEM-sprzęgające ze standardowym sprzęgiem TT po obu stronach
- Rama i korpus wykonane z metalu
- Napęd przez wysokosprawny silniczek o niskim hałasie.
© Arnold TT #HN9052"
HN9052
"Aby zwiększyć średnią prędkość pociągów towarowych i uprościć operacje na stacjach, DRG oddał do użytku małe lokomotywy o mocy do 150 KM. Charakterystyczną cechą była kabina maszynisty niskiego poziomu, która początkowo była otwarta, umożliwiając niewielkiemu operatorowi lokomotywy wsiadanie i swobodne wyjście z pociągu. Dopiero po II wojnie światowej, zarówno DR jak i DB zaczęły wyposażać kabiny lokomotyw znanych jako Köf w drzwi blokady. Podczas gdy małe lokomotywy DR zachowały oryginalną czarną kolorystykę, DB stopniowo dało im ciemnoczerwoną linię lakierniczą. ′′ Köf 'y ′′ były w służbie przetaczania na mniejszych dworcach oraz w warsztatach konserwacji i naprawczych do 1990 roku. Można było je też obserwować raz po raz przed krótkim transferem pociągów towarowych. Specjalną cechą są pomarańczowe malowane małe lokomotywy BR 199. Przerobione zostały na potrzeby obsługi transportu kolejowego w Halle i Nordhausen / Wernigerode / Gernrode.
Cechy nowych modeli Köf:
- Wariant formy z otwartą kabiną kierowcy (tzw. ′′ Säcke-Köf ′′)
- Gniazda NEM-sprzęgające ze standardowym sprzęgiem TT po obu stronach
- Rama i korpus wykonane z metalu
- Napęd przez wysokosprawny silniczek o niskim hałasie.
© Arnold TT #HN9052"
HN9052
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold (było HORNBY)
Köf z Arnold TT z nowym silnikiem, dekoderem Zimo i pamięcią buforową 150000uF
https://www.youtube.com/watch?v=J9Fkj-bu2n8
https://www.youtube.com/watch?v=J9Fkj-bu2n8
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold (było HORNBY)
jest jeszcze:
HN9009 Deutsche Reichpost II epoka dla Conrada (Bww Berlin)
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARCmAQ
jak gdzies poprzednio napisałem wszystkie Kofiki mają diabelski uciąg, nie to co maleństwa PIKO...
mam ich cztery, mam też pikolce a Kaługa to już rozpacz.
moja HNS9010 (tak - HNS) mimo że ma ten sam numer inwentarzowy jest ciut inaczej pomalowana i wyposażona od prezentowanej w Twoim katalogu. może dlatego jest to "S" i też dlatego, że była robiona dla Spielemax`a.
były tez specjalne wersje "zakładowe" z róznych fabryk: np. fabryki papieru - czasami pojawiają się na ebay`u.
HN9009 Deutsche Reichpost II epoka dla Conrada (Bww Berlin)
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARCmAQ
jak gdzies poprzednio napisałem wszystkie Kofiki mają diabelski uciąg, nie to co maleństwa PIKO...
mam ich cztery, mam też pikolce a Kaługa to już rozpacz.
moja HNS9010 (tak - HNS) mimo że ma ten sam numer inwentarzowy jest ciut inaczej pomalowana i wyposażona od prezentowanej w Twoim katalogu. może dlatego jest to "S" i też dlatego, że była robiona dla Spielemax`a.
były tez specjalne wersje "zakładowe" z róznych fabryk: np. fabryki papieru - czasami pojawiają się na ebay`u.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Köf II, Arnold (było HORNBY)
Köf II:
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Diesellok Kö II mit offenem Führerhaus, DRG, Ep.II
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Arnold - TT (HORNBY UK)
NUMER KATALOGOWY MODELU
HN9051
ZARZĄD KOLEJOWY
DRG
EPOKA
II
STACJONOWANIE/DATA
Ludwigshafen(Rh)Hbf
DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
HN9000 - Köf II / BR 100 278-1, DR, Ep. IV
HN9001 - Köf II / BR 323 413-2, DB, Ep. IV, czerwona
HN9002 - Köf II nr 4011, 4751, DRG, Ep. II
HN9005 - Köf II / BR 100 537-0, DR, Ep. IV
HN9006 - Köf II / nr 6311, DB, Ep. III, czerwona
HN9007 - Köf II / V 121 Mittelweserbahn GmbH (MWB), Ep. IV, nienieska
HN9008 - Köf II Poczta RFN (DBP), Ep. IV, zielona
HN9010 - Köf II / BR 100 773-1, DR, Ep. IV
HN9011 - Köf II / BR 100 139-9, DR, Ep. IV, „Bw Leipzig-Wahren"
HN9024 - Köf II / BR 323 541-3, DB, Ep. V, czerwona
HN9025 - Köf II / Nr. 1 zakładowa „H.F. WIEBE”, Ep. V, żółta
HN9051 - Köf II nr 4250, DRG, Ep. II
HN9052 - Köf II / BR 323 555-1, DB, Ep. III, czerwona
HN9053 - Köf II nr 4774, DR, Ep. III
HN9054 - Köf II nr 199011-8, DR, Ep. III, pomarańczowa
SPRZĘG
Sprzęg Kuehn w gnieździe NEM
Zdjęcia
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Diesellok Kö II mit offenem Führerhaus, DRG, Ep.II
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Arnold - TT (HORNBY UK)
NUMER KATALOGOWY MODELU
HN9051
ZARZĄD KOLEJOWY
DRG
EPOKA
II
STACJONOWANIE/DATA
Ludwigshafen(Rh)Hbf
DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
HN9000 - Köf II / BR 100 278-1, DR, Ep. IV
HN9001 - Köf II / BR 323 413-2, DB, Ep. IV, czerwona
HN9002 - Köf II nr 4011, 4751, DRG, Ep. II
HN9005 - Köf II / BR 100 537-0, DR, Ep. IV
HN9006 - Köf II / nr 6311, DB, Ep. III, czerwona
HN9007 - Köf II / V 121 Mittelweserbahn GmbH (MWB), Ep. IV, nienieska
HN9008 - Köf II Poczta RFN (DBP), Ep. IV, zielona
HN9010 - Köf II / BR 100 773-1, DR, Ep. IV
HN9011 - Köf II / BR 100 139-9, DR, Ep. IV, „Bw Leipzig-Wahren"
HN9024 - Köf II / BR 323 541-3, DB, Ep. V, czerwona
HN9025 - Köf II / Nr. 1 zakładowa „H.F. WIEBE”, Ep. V, żółta
HN9051 - Köf II nr 4250, DRG, Ep. II
HN9052 - Köf II / BR 323 555-1, DB, Ep. III, czerwona
HN9053 - Köf II nr 4774, DR, Ep. III
HN9054 - Köf II nr 199011-8, DR, Ep. III, pomarańczowa
SPRZĘG
Sprzęg Kuehn w gnieździe NEM
Zdjęcia
- wactt
- Posty: 261
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Köf II, HORNBY Italia
Witam !
Dotarły w końcu sprzęgi nr 08840 dla standardu NEM 358, które pasują do tej lokomotywki. Efekt sprzęgu jak dla wspomnianej przez Krzysztofa T334.
pozdrawiam wacek
Dotarły w końcu sprzęgi nr 08840 dla standardu NEM 358, które pasują do tej lokomotywki. Efekt sprzęgu jak dla wspomnianej przez Krzysztofa T334.
pozdrawiam wacek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości