Wojtekj pisze: ↑21 lis 2023, 22:07 Może i się ostanie, oby. Powiadają, że jako "dawca narządów" do 23. A EP05-23 jest bezpieczna (i co ważne jest sprawna) w lokomotywowni PIC na Olszynce Grochowskiej. Mniej szczęścia miała EP05-01 o którą walczono by została jako pomnik - a zakończyła swój byt po pięciu latach oczekiwań (razem z 18-tką którą dość szybko pocięto) przy wiacie złomowiska w okolicach ul. Podskarbińskiej. Była jeszcze EP05-22 która po powrocie do pierwotnego oznaczenia EU05-12 oraz malowania zielono-seledynowego dość długo rdzewiała na terenie lokomotywowni w Krakowskim Prokocimiu, by w końcu trafić do pasjonatów we Wrocławiu, gdzie przywrócono jej oznaczenie EP05-22 i pomarańczowe malowanie. I bardzo dobrze, bo ta loka była przyspawana do szyn w Ursusie podczas strajku w 1976 roku. Nawet fakt ten został uwieczniony filmem PKF i licznymi zdjęciami.
Pozdrawiam, Wojtekj
P.S. Mam wszystkie trzy modele MTB. Miło na nie popatrzeć, zwłaszcza na EU05-08, bo jeszcze takie zielone pamiętam z Olszynki Grochowskiej.
EU07, EP08
Moderator: mod-Tabor
- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
-
- Posty: 237
- Rejestracja: 16 maja 2006, 10:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
Może i się ostanie, oby. Powiadają, że jako "dawca narządów" do 23. A EP05-23 jest bezpieczna (i co ważne jest sprawna) w lokomotywowni PIC na Olszynce Grochowskiej. Mniej szczęścia miała EP05-01 o którą walczono by została jako pomnik - a zakończyła swój byt po pięciu latach oczekiwań (razem z 18-tką którą dość szybko pocięto) przy wiacie złomowiska w okolicach ul. Podskarbińskiej. Była jeszcze EP05-22 która po powrocie do pierwotnego oznaczenia EU05-12 oraz malowania zielono-seledynowego dość długo rdzewiała na terenie lokomotywowni w Krakowskim Prokocimiu, by w końcu trafić do pasjonatów we Wrocławiu, gdzie przywrócono jej oznaczenie EP05-22 i pomarańczowe malowanie. I bardzo dobrze, bo ta loka była przyspawana do szyn w Ursusie podczas strajku w 1976 roku. Nawet fakt ten został uwieczniony filmem PKF i licznymi zdjęciami.
Pozdrawiam, Wojtekj
P.S. Mam wszystkie trzy modele MTB. Miło na nie popatrzeć, zwłaszcza na EU05-08, bo jeszcze takie zielone pamiętam z Olszynki Grochowskiej.
Pozdrawiam, Wojtekj
P.S. Mam wszystkie trzy modele MTB. Miło na nie popatrzeć, zwłaszcza na EU05-08, bo jeszcze takie zielone pamiętam z Olszynki Grochowskiej.
- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
Wspaniała informacja. Oby nigdy nie znalazł się decyzyjny oszołom, który będzie chciał 16 pociąć na żyletki i przetopić. W ogóle uważam, że lokomotywy z kilkudziesięcioletnim stażem powinny być traktowane jak zabytki i prawnie chronione.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2178
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
EP05-16 stoi w hali lokomotywowni PKP Cargo - Warszawa Odolany. Nikt jej nie zamierza zamieniać na wsad do pieca hutniczego.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
piottrw pisze: ↑19 lis 2023, 17:15 Ja inaczej podchodzę do tego czy istnieje czy nie, tylko co ma ciągnąć. EP05-25 jest do epoki 4 z oliwkowymi Ygrekami, a 16 do epoki 5 ze składem "papug". A w razie czego 16 pociągnie też skład w obecnych barwach IC.
Ale nawet obie obok siebie mogą jeździć jak mi się zachce bo po to się ma kolejke elektryczną.
- piottrw
- Posty: 725
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
Ja inaczej podchodzę do tego czy istnieje czy nie, tylko co ma ciągnąć. EP05-25 jest do epoki 4 z oliwkowymi Ygrekami, a 16 do epoki 5 ze składem "papug". A w razie czego 16 pociągnie też skład w obecnych barwach IC.
Ale nawet obie obok siebie mogą jeździć jak mi się zachce bo po to się ma kolejke elektryczną.
Ale nawet obie obok siebie mogą jeździć jak mi się zachce bo po to się ma kolejke elektryczną.
- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
Tak, dziękuję, wiem. Wczoraj przeglądałem ilostan. 25 jest zezłomowana. 16 chyba jest jeszcze gdzieś na bocznicy.Borczy pisze: ↑19 lis 2023, 16:32 Różnią się przydziałem więc sobie wybierz. Poniżej link gdzie możesz sobie podejrzeć co i jak.
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... le=EP05-25
W takim razie model loka, który nie istnieje, czy loka, który nie został zezłomowany?
- Borczy
- Posty: 2192
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
Różnią się przydziałem więc sobie wybierz. Poniżej link gdzie możesz sobie podejrzeć co i jak.
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... le=EP05-25
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... le=EP05-25
- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
Mając do wyboru loka EP05-25 i EP05-16 którą kupilibyście w pierwszej kolejności? Mam dylemat i proszę o radę fachowców.
- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- piottrw
- Posty: 725
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
Gniazda sterowania wielokrotnego.
Podobnie jak się spina np tramwaje 105. Takie kable wiszą
Podobnie jak się spina np tramwaje 105. Takie kable wiszą

- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
piottrw pisze: ↑18 lis 2023, 13:00 TT fabryczne to w zasadzie tabor DR oraz DB i CSD/CD.
Pomijam BR Hornby, bo to jednak Wyspy.
PKP w TT - fabryczne - powstaje w zasadzie przy okazji, jedyny wyjątek to MTB, które zrobiło formy typowo polskiego taboru.
Jak ktoś chce zbierać PKP to w h0 jest już tego dużo, w naszej skali zostają w zasadzie manufaktury i raz do roku coś pomalowane w PKP od wielkich producentów.
Nie sprzedadzą w naszej skali kilku tysięcy modeli. Nie będzie tylu chętnych.
Rozmawiałem z Piko Polska i jeden argument miał. W DR sprzedadzą 15000 rocznie jednego modelu, to też po co mają inwestować w PKP. Fabryka nie z gumy jest.
Ja mam np. DR, DB i PKP. Jak bym chciał samo PKP to bym jednak skalę zmienił. A tak raz jest okres Honeckera, raz Gierka, to znowu Brandt, czy Kohl, Jaruzelski też jest i Gomułka, no i Merkel, Tusk i nawet Morawiecki/Duda :-)
Następnych epok chyba już nie będzie u mnie bo zostaną same szynobusy typu Pendolino czy Elf czy inne, na zmodernizowanych stacjach i pociągi wahadłowe z jednolitymi wagonami. To mam za oknem i średnio mnie rajcuje.
- piottrw
- Posty: 725
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
TT fabryczne to w zasadzie tabor DR oraz DB i CSD/CD.
Pomijam BR Hornby, bo to jednak Wyspy.
PKP w TT - fabryczne - powstaje w zasadzie przy okazji, jedyny wyjątek to MTB, które zrobiło formy typowo polskiego taboru.
Jak ktoś chce zbierać PKP to w h0 jest już tego dużo, w naszej skali zostają w zasadzie manufaktury i raz do roku coś pomalowane w PKP od wielkich producentów.
Nie sprzedadzą w naszej skali kilku tysięcy modeli. Nie będzie tylu chętnych.
Rozmawiałem z Piko Polska i jeden argument miał. W DR sprzedadzą 15000 rocznie jednego modelu, to też po co mają inwestować w PKP. Fabryka nie z gumy jest.
Ja mam np. DR, DB i PKP. Jak bym chciał samo PKP to bym jednak skalę zmienił. A tak raz jest okres Honeckera, raz Gierka, to znowu Brandt, czy Kohl, Jaruzelski też jest i Gomułka, no i Merkel, Tusk i nawet Morawiecki/Duda :-)
Następnych epok chyba już nie będzie u mnie bo zostaną same szynobusy typu Pendolino czy Elf czy inne, na zmodernizowanych stacjach i pociągi wahadłowe z jednolitymi wagonami. To mam za oknem i średnio mnie rajcuje.
Pomijam BR Hornby, bo to jednak Wyspy.
PKP w TT - fabryczne - powstaje w zasadzie przy okazji, jedyny wyjątek to MTB, które zrobiło formy typowo polskiego taboru.
Jak ktoś chce zbierać PKP to w h0 jest już tego dużo, w naszej skali zostają w zasadzie manufaktury i raz do roku coś pomalowane w PKP od wielkich producentów.
Nie sprzedadzą w naszej skali kilku tysięcy modeli. Nie będzie tylu chętnych.
Rozmawiałem z Piko Polska i jeden argument miał. W DR sprzedadzą 15000 rocznie jednego modelu, to też po co mają inwestować w PKP. Fabryka nie z gumy jest.
Ja mam np. DR, DB i PKP. Jak bym chciał samo PKP to bym jednak skalę zmienił. A tak raz jest okres Honeckera, raz Gierka, to znowu Brandt, czy Kohl, Jaruzelski też jest i Gomułka, no i Merkel, Tusk i nawet Morawiecki/Duda :-)
Następnych epok chyba już nie będzie u mnie bo zostaną same szynobusy typu Pendolino czy Elf czy inne, na zmodernizowanych stacjach i pociągi wahadłowe z jednolitymi wagonami. To mam za oknem i średnio mnie rajcuje.
- NemoTT
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: EU07, EP08
W ciągu kilku dni przeglądałem wszystkie strony producentów i sklepów szukając modeli loko z serii EU/EP. I niestety kolejny raz przekonałem się jak "po macoszemu" traktowana jest skala TT. W innych (oczywiście szczególnie H0) pełny wybór EP w różnych malowaniach. Po prostu cuda.
Czy ktoś może to racjonalnie wytłumaczyć? Wiem, popularność H0, jasne. Ale przecież ukazuje się tyle premier w TT, czemu nie ma legendarnych loko EU/EP? 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości