4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Ja mam dużo poważniejsze zarzuty.
Byłem taki szczęścliwy że dokupię sobie rzeszopocztę do BR01 DRG i schurzenwageny z ptaszkami (lubię zwierzęta) i będzie dobrze.
Nic z tych rzeczy.
Pocztowz ma zderzaki 1mm wyżej niż tender BR01, i 1,5mm wyżej niż pasujące schurzeny.
Orzeek się nei zgadza.
Nawet odcień zieleni się nie zgadza.
Przez 20 lat nie potrafili zrobić wagonw w pasujących odcieniu na jednej wysokości zderzaków?
I teraz nie wiadomo co z tym zrobić, wagon certyfikowany na 150km/h nie wiedomo do czego wpiąć, bo te schurzeny wyglądają poprostu zabawkowo z tymi malowanymi płaszc zakowatymi ramkami.
[ 1, 2, 3, 4, 5 ]
Pierwsza myśl że użyli kół 8,3mm zamiast 7,5mm ale to załawia tylko (8.3-7.5)/2 = 0.4mm różnicy
Ale ta farba! Orzełek nawet nie pasuje. No żesz legendarna niemiecka precyzja. Ciekawe czy w leopardach też dają gąsienice różnej długości.
Byłem taki szczęścliwy że dokupię sobie rzeszopocztę do BR01 DRG i schurzenwageny z ptaszkami (lubię zwierzęta) i będzie dobrze.
Nic z tych rzeczy.
Pocztowz ma zderzaki 1mm wyżej niż tender BR01, i 1,5mm wyżej niż pasujące schurzeny.
Orzeek się nei zgadza.
Nawet odcień zieleni się nie zgadza.
Przez 20 lat nie potrafili zrobić wagonw w pasujących odcieniu na jednej wysokości zderzaków?
I teraz nie wiadomo co z tym zrobić, wagon certyfikowany na 150km/h nie wiedomo do czego wpiąć, bo te schurzeny wyglądają poprostu zabawkowo z tymi malowanymi płaszc zakowatymi ramkami.
[ 1, 2, 3, 4, 5 ]
Pierwsza myśl że użyli kół 8,3mm zamiast 7,5mm ale to załawia tylko (8.3-7.5)/2 = 0.4mm różnicy
Ale ta farba! Orzełek nawet nie pasuje. No żesz legendarna niemiecka precyzja. Ciekawe czy w leopardach też dają gąsienice różnej długości.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Na 4 spotkaniu w Sopocie mieliśmy w składzie wagon tego typu i tak jak pisali przedmówcy - blaszki i zestawy kołowe, to główna przyczyna kłopotów w czasie jazdy. Kilka prostych zabiegów troszkę poprawiło jazdę ale wagon ostatecznie powędrował do pudełka. Nie wysilili się w konstrukcji wózka.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2011, 08:32 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
niestety to prawdaMarcin pisze:Kołysanie się wagonów tilliga jest spowodowane gównianymi kołami produkcji chinolskiej. (...) Koła chinolskie sa matowe i widac że bardzo zgrubnie obrobione, takie własnie są m.in w poczcie PKP. (...) Napatoczyło mi się kilka wagonów z tymi badziewnymi kołami, natychmiast wymieniam je na porządne zestawy.
mam dokładnie te same spostrzeżenia i chinolskie koła wy... np. do BTTB.
mam nadzieje że nie będą mi świecić w szafce ani nie wypadną mi z tego powodu zęby.
polecam kupić porządne koła, jedynie przemyśleć czy 8mm czy 7,7mm (w żadnym wypadku 8,3mm!) i też tak zrobić.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2011, 16:21 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Kołysanie się wagonów tilliga jest spowodowane gównianymi kołami produkcji chinolskiej. Nie chcieli kupowac kół u Mullerów rzut beretem od Sebnic to mają teraz. Koła chinolskie sa matowe i widac że bardzo zgrubnie obrobione, takie własnie są m.in w poczcie PKP. Blaszki miedziane w podłodze to tez kwestia do regulacji regulacji, trzeba je po prostu odpowiednio płasko ustawić.
Napatoczyło mi się kilka wagonów z tymi badziewnymi kołami, natychmiast wymieniam je na porządne zestawy.
Napatoczyło mi się kilka wagonów z tymi badziewnymi kołami, natychmiast wymieniam je na porządne zestawy.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2011, 11:48 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Wczoraj pojeździłem składem zestawionym z wagonów z zestawu 500906 oraz PP. Donery ok. ale jazda PP nie zachwyca. Kołysze się na boki, a ciągniona za lokiem przed donerami miała tendencje do wykolejania. Dopiero obrócenie o 180 stop. zlikwidowało problem (przy jeździe po pętli - co jest rozwiązaniem tymczasowym). Przypuszczam, że powodem mogą być blaszki od oświetlenia.
Nie chciałbym ingerować niepotrzebnie, stąd pytanie:czy ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązał?
Nie chciałbym ingerować niepotrzebnie, stąd pytanie:czy ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązał?
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 14:56 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTTmań
- Posty: 585
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Dziś wziąłem się za moją pocztę PKP, celem zamontowania detali. Niestety humor mi się popsuł - standardowe szczęki hamulcowe są po prostu do kitu, nijak nie pasują do tej konstrukcji wózków (których mocowanie też jest dyskusyjne - jeden trzpień mam ułamany) - spadają, są za wąskie i - jak piszecie - blokują koła!
Do tego jeszcze zauważyłem, że jedno kółko jest wyszczerbione. Szlag...
Więcej dałem w wątku o pogarszającej się jakości Tilliga:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=6088
P.S. Poręcze rozumiem te srebrne montujemy ?
Do tego jeszcze zauważyłem, że jedno kółko jest wyszczerbione. Szlag...
Więcej dałem w wątku o pogarszającej się jakości Tilliga:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=6088
P.S. Poręcze rozumiem te srebrne montujemy ?
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Jakie źródło światła należy zamontować, by pracownicy poczty nie musieli świecić oczami?
-
- Posty: 812
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Dzięki za podpowiedzi, pacjent żyje
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10327
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Klocki hamulcowe wszak właśnie do blokowania zestawów kołowych służą
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
nie jestem pewien, czy wagon obfotografowany przez Samer`a stoi krzywo z powodu wózków czy jest inna przyczyna tego stanu. gdyby winę ponosiły wózki to na każdym z obu cytowanych zdjęć wagon powinien przechylać się w przeciwne strony - a chyli się ciągle na prawo. ja mam szczęście, że mój wagon się nie przechyla, nie "nurkuje", wózki obracają się swobodnie. natomiast mój egzemplarz ma równo podgięte do wewnątrz stopnie wejściowe przy drzwiach (tych pojedynczych), ale nie widać tam działania żadnych sił - taki odlew?ArturSch pisze:... mój egzemplarz miał zablokowane oba wózki. Problem polega na kiepsko osadzonych w wózkach ośkach, które mają tendencję do wypadania z gniazda blokując jazdę.
Druga wada to przekrzywienie wagonu, co widać zresztą na zdjęciach Samer'a (TU i TU). Możliwe, że to za sprawą blaszek odbierających prąd z wózków. Może ktoś zwalczył ten problem ?
najpoważniejszą wadą tych wózków (we wszystkich wagonach z tymi wózkami!!!) są klocki hamulcowe. nie dość że kiepsko trzymają to doskonale blokują ruch kół
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 08:47 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10327
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
No wreszcie i do mnie dotarł ten wagon, więc pozwalam sobie uzupełnić:
Podsumowanie:
Cieszy, gdy pojawiają się wagony malowane w naszych barwach. Ten wagon śmieje się do nas biało-czerwonym paskiem i złotą trąbką pocztową. Jest na prawdę ładny. Stanowi obowiązkową pozycję kolekcjonerów taboru i uzupełnia posiadane składy, choćby eilzugwageny PKP (13347).
Uwagi:
Nie wiem czy Wam też, ale mój egzemplarz miał zablokowane oba wózki. Problem polega na kiepsko osadzonych w wózkach ośkach, które mają tendencję do wypadania z gniazda blokując jazdę.
Druga wada to przekrzywienie wagonu, co widać zresztą na zdjęciach Samer'a (TU i TU). Możliwe, że to za sprawą blaszek odbierających prąd z wózków. Może ktoś zwalczył ten problem ?
Podsumowanie:
Cieszy, gdy pojawiają się wagony malowane w naszych barwach. Ten wagon śmieje się do nas biało-czerwonym paskiem i złotą trąbką pocztową. Jest na prawdę ładny. Stanowi obowiązkową pozycję kolekcjonerów taboru i uzupełnia posiadane składy, choćby eilzugwageny PKP (13347).
Uwagi:
Nie wiem czy Wam też, ale mój egzemplarz miał zablokowane oba wózki. Problem polega na kiepsko osadzonych w wózkach ośkach, które mają tendencję do wypadania z gniazda blokując jazdę.
Druga wada to przekrzywienie wagonu, co widać zresztą na zdjęciach Samer'a (TU i TU). Możliwe, że to za sprawą blaszek odbierających prąd z wózków. Może ktoś zwalczył ten problem ?
Ostatnio zmieniony 14 lip 2012, 21:03 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 cze 2008, 16:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Dach wagonu ma cztery zaczepy skierowane na zewnątrz, zahaczone są we wgłębieniach ścian bocznych. Żeby go zdjąć ściskałem dach lekko ciągnąc go do góry. Ściany wpuszczone są w podłogę w mały rowek. Tu zatrzaski są delikatne i dosyć łatwo puszczają. Wyposażenie wagonu umocowane jest na trzech haczykach. Tu trzeba uważać bo zdjęcie tej dodatkowej podłogi może uwolnić sprężynki KKS-u.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2010, 08:52 przez devonn, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 812
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: 4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak otworzyć ten wagon aby go nie zdemolować
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:28
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
4-os wagon pocztowy Post4-b/15
Poczta GMx
Dokładna nazwa modelu:
Wagon pocztowy GMx Post4-b/15 - Bahnpostwagen GMX (Post 15m)
Producent modelu:
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Ilość osi:
4 (2 wózki)
Forma:
Model gotowy
Charakter produkcji:
Seria limitowana
Numer katalogowy:
500905
Zarząd kolejowy:
PKP
Epoka:
III
Oświetlenie:
Model posiada możliwość zainstalowania oświetlenia wnętrza
Sprzęg:
Gniazdo sprzęgu zgodne z normą NEM 358, model wyposażony w kinematykę krótkiego sprzęgu
Wnętrze:
Model posiada odwzorowane wnętrze
Dokładna nazwa modelu:
Wagon pocztowy GMx Post4-b/15 - Bahnpostwagen GMX (Post 15m)
Producent modelu:
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Ilość osi:
4 (2 wózki)
Forma:
Model gotowy
Charakter produkcji:
Seria limitowana
Numer katalogowy:
500905
Zarząd kolejowy:
PKP
Epoka:
III
Oświetlenie:
Model posiada możliwość zainstalowania oświetlenia wnętrza
Sprzęg:
Gniazdo sprzęgu zgodne z normą NEM 358, model wyposażony w kinematykę krótkiego sprzęgu
Wnętrze:
Model posiada odwzorowane wnętrze
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, 14:05 przez Samer, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość