HORNBY TT:120, Pullman
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10641
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: HORNBY TT:120, Pullman
Były wagon Brighton Belle Pullman w London Victoria, obecnie część floty Venice-Simplon Orient Express.
A former East Coast Main Line Pullman car built by Metro-Cammell in 1960 at Swanage station in 2005.
Były wagon East Coast Main Line Pullman zbudowany przez Metro-Cammell w 1960 roku na stacji Swanage w 2005 roku.
[źródło: Wikipedia, Wikipedia]
Więcej:
Brighton Belle,
Brighton toy museum.
-
- Posty: 701
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: HORNBY TT:120, Pullman
Do opisu "Zenobii" i "Octavii" dodam wzmiankę o elementach dodatkowych w pudełku.
Są to "zaślepki" końca wagonu, czyli drzwi, które można założyć w ostatnim wagonie w składzie. Bez tej "zaślepki" widoczny jest przedsionek.
Są to "zaślepki" końca wagonu, czyli drzwi, które można założyć w ostatnim wagonie w składzie. Bez tej "zaślepki" widoczny jest przedsionek.
- Domiss
- Posty: 487
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: HORNBY TT:120, Pullman
Ewidentnie odbiór prądu. Ze zdjęć widać, że każdy wózek zbiera oba bieguny. Na ile skutecznie to robi, to musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto takie wagony ma i zakładał już oświetlenie wnętrza.
- wlodar
- Posty: 1123
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: HORNBY TT:120, Pullman
A czy osie mają możliwość ruchu pionowego (pytanie do właściciela)? Może to coś w rodzaju resorów? Na oś nawinięte jak sprężynka żeby lepiej trzymać ją niż punktowo (choć oczywiście można to było prościej rozwiązać)... Na środku wózka na stałe, a oś chodzi góra - dół. Nie miałem nigdy angielskiego taboru, więc trudno się tu domyślić co autor inżynier miał na myśli i celu. Może właściciel będzie w stanie przybliżyć temat?
- przemekw
- Posty: 221
- Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: HORNBY TT:120, Pullman
Koła lub przynajmniej jedno z nich może być przecież na wcisk, a nie na stałe na osi i to już umożliwia zdjęcie. Bipa miała zestawy kołowe z jednym kołem metalowym, a drugim plastikowym. I to plastikowe bez problemu schodzilo z osi.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1982
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: HORNBY TT:120, Pullman
Do odbioru prądu wystarczyłyby dwa proste "wąsy" lub inne blaszki.
A tu mamy rozwiązanie co najmniej dziwne. Zauważcie, że tych sprężynek nie da się zdjąć w prosty sposób z osi. Zestawy kołowe są więc na stałe "przywiązane" do wózka. Ponadto luźno nawinięta sprężynka wcale nie gwarantuje dobrego kontaktu elektrycznego.
Dlatego jestem ciekawy, czy ma ona jeszcze jakieś dodatkowe, ukryte przeznaczenie.
- wlodar
- Posty: 1123
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: HORNBY TT:120, Pullman
Podejrzewam, że zbierają prąd z osi (jedno koło pewnie jest izolowane, drugie nie) celem oświetlenia wnętrza.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1982
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: HORNBY TT:120, Pullman
Do czego służą te sprężynki owinięte wokół osi wagonu?
Jakiś bardzo dziwny patent.....
Jakiś bardzo dziwny patent.....
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10641
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
HORNBY TT:120, Pullman
Dokładna nazwa modelu
Pullman 1st Class Kitchen „Octavia” with Lights / wagon Restauracyjny 1-kl „Octavia” z oświetleniem
Pullman 1st Class Kitchen „Zenobia” with Lights / wagon Restauracyjny 1-kl „Zenobia” z oświetleniem
Liczba osi
4
Nazwa producenta modelu
Hornby TT:120
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
TT4003 - „Octavia”
TT4003B - „Zenobia”
Zarząd kolejowy
Pullman
Epoka
BR 3 (3 Grouping 1923-1947)
Oznaczenie modelu
-
Sprzęg
KKS, sprzęgi Kuehn
Oświetlenie
Lampy na stołach
„Octavia”
„Zenobia”
Fotki:
Pullman 1st Class Kitchen „Octavia” with Lights / wagon Restauracyjny 1-kl „Octavia” z oświetleniem
Pullman 1st Class Kitchen „Zenobia” with Lights / wagon Restauracyjny 1-kl „Zenobia” z oświetleniem
Liczba osi
4
Nazwa producenta modelu
Hornby TT:120
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
TT4003 - „Octavia”
TT4003B - „Zenobia”
Zarząd kolejowy
Pullman
Epoka
BR 3 (3 Grouping 1923-1947)
Oznaczenie modelu
-
Sprzęg
KKS, sprzęgi Kuehn
Oświetlenie
Lampy na stołach
„Octavia”
„Zenobia”
Fotki:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość