1. Barwa i poziom jaskrawości.
Światła Xenonowe kompletnie nie pasują do parowozu, lepsze by były żółte lub najlepiej białe ciepłe. Jaskrawość też jest za duża - zwiększ wartość rezystancji opornika (np z 1Kohm do 2kohm).
2.
Ewidentnie, przygasanie świateł czy stawanie lokomotywy, to objaw problemów w układzie przeniesienia zasilania z torów do silnika/układu oświetlenia. Poczyścić, po doginać blaszki.
3.
Podczas jazdy tyłem błyskają białe światła (w drugą jest to samo ale czerwonych nie zauważamy gdy świecą białe). Pojawia się to w lokomotywach analogowych (bez dekodera). Spowodowane jest to obecnością elementu indukcyjnego w obwodzie (silnik). Podczas zaniku napięcia w elemencie indukcyjnym (komutator silnika) pojawia się szpilka UJEMNEGO napięcia (tzw.
SEM). Zjawisko to wykorzystujemy w cewce zapłonowej silników benzynowych. Wartość SEM potrafi być tak duża, że spali nam LEDy (są mało odporne na napięcia ujemne).
Podczas jazdy do tyłu palą się czerwone = normalne, ale od czasu do czasu mrugają białe - to właśnie dowodzi, że w układzie pojawiają się szpilki ujemnego napięcia.
Do wyeliminowana tego zjawiska, NA SILNIKU zakłada się elementy gasikowe: dwa dławiki + kondensator ceramiczny (10-100 nF).
4.
Wstawianie do taboru kondensatorów o dużej pojemności (unipolarne = dwa elektrolity szeregowo (+) do (+), lub jeden duży klasyczny) połączone BEZPOŚREDNIO do odbieraków prądu, może spowodować problemy

Wydaje się (przy zasilaniu torów zasilaczem transformatorowym), że to nic nie robi (jednak robi), ale już przy zasilaczach elektronicznych (impulsowych, np PWM) przestajemy panować nad napięciem w torach

NIE WSKAZANE
