Obrotnica Roco

Cała reszta o naszej skali

Moderator: mod-Ogółem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 838
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: wlodar »

Stare czasy, gdy przez moment były przesłanki, że Fleischmann wejdzie w TT. Jak się okazało płonne. Za to Roco na moment weszło.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 9971
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: ArturSchŁ »

Ale ta FL ulotka ma 2 strony:
Obrazek Obrazek

a tu komplet FL6680 i Roco 35900.
romanpumas
Posty: 920
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: romanpumas »

Ulotka do obrotnicy FLEISCHNANN
Załączniki
20230519_200416.jpg
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 838
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: wlodar »

Robcio1910 pisze: 18 maja 2023, 15:55 Potem OBROTNICĘ obracam ręką i po zawodach
No właśnie cała radość to patrzeć jak sama się majestatycznie obraca, jak w rzeczywistości. Do kręcenia ręką można sobie za kilkadziesiąt zł Kibri kupić https://www.modelmania.com.pl/product_i ... s_id=10065. Co prawda H0, ale tor można zmienić i całość "upiększyć". No można, ale ja bym wolał jednak sterowaną.
Ja wiem do czego służy obrotnica, ale skoro tylko jedna lokomotywa się nie mieści to można tak zaprojektować parowozownię by ta jedna wjechała na szopę, a obrócić ją w łapach po zdjęciu z toru w razie potrzeby, bo w końcu to jednak tylko zabawa.
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 412
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: Domiss »

Tak z innej beczki: zastanawialiście się, dlaczego obrotnica nazywa się właśnie obrotnicą? Głównym jej zadaniem było obracanie parowozów tak, by mogły jechać przodem do przodu. Część maszyn (wyjątkiem są głównie tendrzaki) ma konstrukcyjnie inną prędkość maksymalną przy jeździe przodem, niż tyłem. A że niejako "przy okazji" obrotnica zastępuje ileś tam rozjazdów umożliwiając wjazd na wiele różnych stanowisk w szopie (i do tego oszczędza miejsce, zajmując go mniej niż odpowiednia liczba zwrotnic), to już zupełnie inna bajka.
Awatar użytkownika
Robcio1910
Posty: 713
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: Robcio1910 »

Tak czytam wypowiedzi Forumowiczów, patrzę na obrotnice "fabryczne", domowe, itp. ... i tak sobie wymyśliłem.
Ile razy obracasz lokomotywę na makiecie i jak często ... masz za dużo pieniędzy (ok. w sumie prawie o ok. 2 tys.) ...
Biorę narzędzia w postaci: wyrzynarki, miarki, itp. ... i wyrzynam ... różne kształty ... zakładam fleksa lub kilka innych odcinków różnych torów ...
Zakładam budkę sterowniczą, maluję, "upiększam" ...
Potem OBROTNICĘ obracam ręką i po zawodach ...
Kto się będzie zastanawiał jak to działa ... :mrgreen: :evil: :shock: :oops: :lol:
Do pracy modelarze ...
Pozdrawiam
Robert
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 838
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: wlodar »

Gdyby jeszcze udało się zrobić np. 2-3 dojazdy dochodzące do obrotnicy pod takimi kątami jak stanowiska parowozowni (a nie tylko jeden) to BR18 mogłaby z tych torów wjechać (bez obrotu) na te 2-3 stanowiska (leżące na przeciw torów dojazdowych). Zawsze urozmaica to trochę zabawę, zwłaszcza gdybyś kiedyś nabył kolejny nieco zbyt długi parowóz.
Awatar użytkownika
piotrmichal62
Posty: 15
Rejestracja: 03 wrz 2020, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: piotrmichal62 »

wlodar pisze: 18 maja 2023, 12:58 Ponieważ Twoja makieta (jak widać ze zdjęć) nie jest jeszcze ukończona, spróbuj rozważyć czy nie byłoby możliwości przeniesienia hali wachlarzowej tak, by do jednego ze stanowisk można było wjechać na wprost (bez obracania). Parowozu nie obrócisz, ale jeśli zmieści się na stanowisku to w hali go schowasz.
Dobry pomysł - na pewno się przymierzę. Byłoby więcej możliwości. Dzięki.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 838
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: wlodar »

Ponieważ Twoja makieta (jak widać ze zdjęć) nie jest jeszcze ukończona, spróbuj rozważyć czy nie byłoby możliwości przeniesienia hali wachlarzowej tak, by do jednego ze stanowisk można było wjechać na wprost (bez obracania). Parowozu nie obrócisz, ale jeśli zmieści się na stanowisku to w hali go schowasz.
Awatar użytkownika
piotrmichal62
Posty: 15
Rejestracja: 03 wrz 2020, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: piotrmichal62 »

bankier pisze: 17 maja 2023, 23:03 Nie rozumiem Waszej polemiki - mając lokomotywę, która jest za długa na obrotnicę firmy X, nie kupuję takowej. Mając obrotnicę firmy X kupując lokomotywę, która jest za długa... sam robię sobie kłopot przy "szopie"... i wpadam w akademickie dyskusje.
U mnie właśnie tak było - najpierw obrotnica, później BR18, ale nie znalazłem krótszej BR18 :P
Ale nie mam z tym problemu, bo BR18 stoi w długiej parowozowni obok i nie musi wjeżdzać na obrotnicę.
Załączniki
20230518_094317.jpg
romanpumas
Posty: 920
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: romanpumas »

ROCO tej obrotnicy nie zrobiła nigdy.Jest to dawny wyrób firmy FLEISCHMANN.Projektując tą obrotnicę sugerowali się BR 01 i powinniśmy być wdzìęczni że im się chciało.ROCO przejęło FLEISCHMANNA i tak stała sie ich wyrobem.Ja mam już min 20lat taką i jestem z niej zadowolony.
Wrócę do domu w piątek pokażę ulotkę jaką dostałem z obrotnicą
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2267
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: womo »

Znalazłem zdjęcia mojej 21 cm. Tak to wygląda.

DSCF9200.JPG
DSCF9212.JPG
DSCF9245.JPG
bankier
Posty: 436
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: bankier »

Nie rozumiem Waszej polemiki - mając lokomotywę, która jest za długa na obrotnicę firmy X, nie kupuję takowej. Mając obrotnicę firmy X kupując lokomotywę, która jest za długa... sam robię sobie kłopot przy "szopie"... i wpadam w akademickie dyskusje.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 838
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: wlodar »

piotrmichal62 pisze: 17 maja 2023, 14:22Jak widać brakuje minimum 5-7mm
A tam rzeczywiście jest aż taka odległość między lokomotywą a tendrem? Nie da się nic skrócic?

@Marsal: dobrze by było gdyby np. Hornby coś takiego zaproponowało. Im więcej konkurencji, tym lepiej. Pytanie, czy kąty obrotu zostaną tak dobrane, by trafiać w stanowiska parowozowni Auhagena, która jest dość popularna.
Marsal
Posty: 130
Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:05
Lokalizacja: Gdynia / Rumia
Kontakt:

Re: Obrotnica Roco

Post autor: Marsal »

wlodar pisze: 17 maja 2023, 19:51 Tillig jako główny producent się tutaj nie popisał.
Patrząc na rozwój Hornby w 1:120 to niewykluczone, że za jakiś czas oni zaskoczą obrotnicą. Są jedynym chyba producentem, który oferuje tabor, torowisko i zabudowania.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogółem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość