HORNBY TT:120, Pullman

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: ArturSchŁ »

Pullman_284_'Vera'_at_London_Victoria.jpg
Former Brighton Belle Pullman carriage at London Victoria, now part of the Venice-Simplon Orient Express fleet.
Były wagon Brighton Belle Pullman w London Victoria, obecnie część floty Venice-Simplon Orient Express.


Swanage_Station,_Pullman_Car_No._347_-_geograph.org.uk_-_211758.jpg
A former East Coast Main Line Pullman car built by Metro-Cammell in 1960 at Swanage station in 2005.
Były wagon East Coast Main Line Pullman zbudowany przez Metro-Cammell w 1960 roku na stacji Swanage w 2005 roku.


[źródło: Wikipedia, Wikipedia]

Więcej:
:arrow: Brighton Belle,
:arrow: Brighton toy museum.
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: PiotrZ »

Do opisu "Zenobii" i "Octavii" dodam wzmiankę o elementach dodatkowych w pudełku.
Są to "zaślepki" końca wagonu, czyli drzwi, które można założyć w ostatnim wagonie w składzie. Bez tej "zaślepki" widoczny jest przedsionek.
Załączniki
IMG_20230330_165617.jpg
IMG_20230330_165539.jpg
Lampki na stolikach robią wrażenie
Lampki na stolikach robią wrażenie
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 463
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: Domiss »

Ewidentnie odbiór prądu. Ze zdjęć widać, że każdy wózek zbiera oba bieguny. Na ile skutecznie to robi, to musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto takie wagony ma i zakładał już oświetlenie wnętrza.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: wlodar »

A czy osie mają możliwość ruchu pionowego (pytanie do właściciela)? Może to coś w rodzaju resorów? Na oś nawinięte jak sprężynka żeby lepiej trzymać ją niż punktowo (choć oczywiście można to było prościej rozwiązać)... Na środku wózka na stałe, a oś chodzi góra - dół. Nie miałem nigdy angielskiego taboru, więc trudno się tu domyślić co autor inżynier miał na myśli i celu. Może właściciel będzie w stanie przybliżyć temat?
Awatar użytkownika
przemekw
Posty: 216
Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: przemekw »

Koła lub przynajmniej jedno z nich może być przecież na wcisk, a nie na stałe na osi i to już umożliwia zdjęcie. Bipa miała zestawy kołowe z jednym kołem metalowym, a drugim plastikowym. I to plastikowe bez problemu schodzilo z osi.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 14 mar 2023, 10:56 Podejrzewam, że zbierają prąd z osi...
Do odbioru prądu wystarczyłyby dwa proste "wąsy" lub inne blaszki.
A tu mamy rozwiązanie co najmniej dziwne. Zauważcie, że tych sprężynek nie da się zdjąć w prosty sposób z osi. Zestawy kołowe są więc na stałe "przywiązane" do wózka. Ponadto luźno nawinięta sprężynka wcale nie gwarantuje dobrego kontaktu elektrycznego.

Dlatego jestem ciekawy, czy ma ona jeszcze jakieś dodatkowe, ukryte przeznaczenie.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: wlodar »

Podejrzewam, że zbierają prąd z osi (jedno koło pewnie jest izolowane, drugie nie) celem oświetlenia wnętrza.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: T_Domagalski »

Do czego służą te sprężynki owinięte wokół osi wagonu?
Jakiś bardzo dziwny patent.....
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

HORNBY TT:120, Pullman

Post autor: ArturSchŁ »

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Pullman 1st Class Kitchen „Octavia” with Lights / wagon Restauracyjny 1-kl „Octavia” z oświetleniem
Pullman 1st Class Kitchen „Zenobia” with Lights / wagon Restauracyjny 1-kl „Zenobia” z oświetleniem

Obrazek

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Nazwa producenta modelu
Hornby TT:120

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
TT4003 - „Octavia”
TT4003B - „Zenobia”

:arrow: Zarząd kolejowy
Pullman

:arrow: Epoka
BR 3 (3 Grouping 1923-1947)

:arrow: Oznaczenie modelu
-

:arrow: Sprzęg
KKS, sprzęgi Kuehn

:arrow: Oświetlenie
Lampy na stołach


„Octavia”
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


„Zenobia”
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pasażerskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość