E77, Tillig Art. 96400

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: ArturSchŁ »

Po zamontowaniu dźwięku LeoSoundLab, E77 miała swoją premierę w Mokrem k.Grudziądza.


:arrow: https://youtu.be/x2aSsiQ8Rs0

E 77 10 z Muzeum Kolejnictwa w Dreźnie można właśnie zobaczyć podczas Dnia Otwartego u Tilliga w Pirnie.

Pytanie do tych, którzy zobaczą E77 w akcji:
w Pirna ITL Bw.
w Pirna ITL Bw.
- czy ona rzeczywiście tak brzmi jak nienaoliwiona maszynka do ostrzenia ołówków ??
:lol:
romanpumas
Posty: 1224
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: romanpumas »

To jest ten MS590N18 jaki zamontowałeś do loki?Bo chcę przez weekend poszukać do swojego modelu.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 649
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: MonsterSale »

Można to połączyć, ale ja nie łączę. Prędkość sobie mogę sam wyregulować, a rzadko chcę rezygnować z tych powolnych zatrzymań. Więc na moje potrzeby trzymam to rozdzielone. Ale to jest w razie czego jedna zmiana CV, zeby wszystko było pod jednym klawiszu funkcyjnym.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: ArturSchŁ »

Dziękuję,
prawdopodobnie pójdę Twoją ścieżką.

[dopisane]
PS :
F2=włączanie tylko prawego światła manewrowego (o ile są aktywowane światła manewrowe, a więc tylko białe w obu kierunkach)
...
F14=tryb manewrowy (prędkość 50%, brak opóżnień przyspieszania i hamowania)
A to nie powinno być połączone, tzn: jak tryb manewrowy, to i F2, i F14 ??
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 649
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: MonsterSale »

ArturSchŁ pisze: 12 maja 2023, 11:49 - czy dekoder dźwiękowy to moduł SUSI (+ dekoder jazdy ZIMO) czy zwykły dekoder jazdy+dźwięk ?
Tillig zamontował moduł ECU (nie jest to moduł dźwiękowy!), który fabrycznie podłącza się do styków obsługujących port SUSI i przez to ECU nadpisuje część ustawień (Bank 3, CV 982 i wyższe). Kupiłem tylko dekoder MS590N18, który montuje się na styk Next18 pod przednią częścią lokomotywy (pokrywa zdejmuje się na zatrzask), a głośnik ESU (15x10) montuje się bez lutowania w tylnej części.
Mimo że dekoderów N18 jest sporo, to przy dźwiękowych trzeba zwracać uwagę na fizyczne rozmiary, ale ten od ZIMO mieści się idealnie. Starsze typu MX580N18 na pewno się nie zmieszczą.
ArturSchŁ pisze: 12 maja 2023, 11:49 - jakiś filmik z dźwiękami, fotki jak zamontowane ?
Jeszcze nie nagrałem, ale może coś wstawię na Fb (teraz lokomotywę mam schowaną)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: ArturSchŁ »

MonsterSale pisze: 11 maja 2023, 21:27...działający projekt łącznie z dźwiękiem od LeoSoundLab
Coś więcej poproszę o tym:
- czy dekoder dźwiękowy to moduł SUSI (+ dekoder jazdy ZIMO) czy zwykły dekoder jazdy+dźwięk ?
- gdzie zakupiłeś SUSI (jeśli) ?
- jakiś filmik z dźwiękami, fotki jak zamontowane ?
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 649
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: MonsterSale »

Ostatnio się chwaliłem na Fb ile mi się udało kupić dekoderów, więc oczywiście na pierwszy ogień poszła właśnie E77, która czekała dziewiczo od dnia kupienia.
Faktycznie Tillig pokiełbasił w tym modelu z ustawieniami, a to wszystko przez to, że sporo ustawień jest przejętych przez moduł ECU, który steruje dekoderem przez SUSI.
Po spędzeniu nad tym dwóch wieczorów mam w pełni działający projekt łącznie z dźwiękiem od LeoSoundLab a funkcje wyglądają tak:
F0=włączanie ogólnych świateł
F1=włączanie dźwięku
F2=włączanie tylko prawego światła manewrowego (o ile są aktywowane światła manewrowe, a więc tylko białe w obu kierunkach)
F3=długi gwizdek
F4=wiatrak
F5=światło w kabinie przedniej
F6=światło w kabinie tynej
F7=dźwięk łączenia z wagonami
F8=dźwięk drzwi
F9=wyłączenie tynych (czerwonych) świateł przy jeździe z wagonami
F10=mocniejsze światła białe
F11=vkrótki gwizdek
F12=światła do jazdy manewrowej
F13=zgrzyt kół o szyny na zakręcie
F14=tryb manewrowy (prędkość 50%, brak opóżnień przyspieszania i hamowania)
F15=tryb wyciszenia dźwięku
F16=dźwięki ciszej
F17=dźwięki głośniej
F21=pompa powietrza
F22=gwizdek
F23=wyłączenie przednich (białych) świateł przy pchaniu wagonów
F24=drugi krótki gwizdek

Model jest wypisażony fabrycznie w podtrzymanie prądu i naprawdę jeździ gładziutko po wszystkich moich rozjazdach betonowych, gdzie inne lokomotywy lubią sobie pomrugać światłami.
Gdyby ktoś z Was chciał dostać więcej "mięsa", czyli informacji jak osiągnąć powyższe w postaci CV do dekodera ZIMO, to służę pomocą.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: ArturSchŁ »

MonsterSale pisze: 06 lut 2023, 11:25A jak w niej jest rozwiązana sprawa dźwięku?
... np TU, TU.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 649
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: MonsterSale »

A jak w niej jest rozwiązana sprawa dźwięku? Czy po prostu zakładam dekoder dźwiękowy a głośnik tam gdzie przewidzieli na niego miejsce? Czy może jakieś kombinacje alpejskie jak w BR 42 gdzie pod budką maszynisty trzeba na microSUSI wpinać moduł dźwiękowy?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: ArturSchŁ »

wlodar pisze: 06 lut 2023, 09:53... przewodziki w nich się nie ukruszą i nie zaczną przerywać... :roll:
...to się polutuje kabelkami (linką).
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 987
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: wlodar »

Tak patrzę na to zdjęcie rozebranej lokomotywy i zastanawiam się na ile elastyczne (a co za tym idzie - na ile trwałe) są te taśmy łączące skrajne człony lokomotywy ze środkiem. One przy każdym skręcie pracują. Czy po kilku latach (a może wcześniej, znając ostatnie tendencje w dziedzinie trwałości produktów) jeżdżenia po makiecie przewodziki w nich się nie ukruszą i nie zaczną przerywać... :roll:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: ArturSchŁ »

ModellEisenBahner 10/2022
ModellEisenBahner.2022.10-014.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-015.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-016.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-017.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-018.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-019.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-020.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-021.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-022.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-062.jpg
ModellEisenBahner.2022.10-063.jpg
Melchior
Posty: 23
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:02
Lokalizacja: Hindenburg
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: Melchior »

Mam pytanie do posiadaczy E77, czy Wam również napęd zgrzyta podczas pracy? To jakaś klątwa Tilliga chyba, mało który ich model działa tak cicho jak PIKO czy ROCO pod względem pracy napędu.
Silnik ok, jazda płynna, a z przekładni zgrzyty...
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: aviaTTor »

dziekuję wczoraj doczytałem ...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E77, Tillig Art. 96400

Post autor: ArturSchŁ »

W ulotce z DCC w nazwie masz szczegółowy opis, m/innymi Tillig 66039.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości