Wagony piętrowe ARNOLDA
Moderator: mod-Tabor
- Domiss
- Posty: 469
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Użyj wykałaczek wtykając je pomiędzy podwozie a rozchyloną budę. Zyskasz dwie dodatkowe ręce .
- MonsterSale
- Posty: 650
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Czy ktoś z Was miał okazję rozbierać wagony Arnolda? (ja mam HN9500)
Instrukcja mówi żeby skrajne wagony rozchylić za ściany boczne w okolicy nad kołami i podwozie powinno się zluzowac. Ale nic z tych rzeczy. A nie mam trzeciej ręki żeby próbować ciągnąć za spod.
Nie chce czegoś połamać.
Wszystko dlatego ze te wagony mają fabryczne oświetlenie które powinno być sterowane dekoderem. Fabryczne na torze cyfrowym swieci ale jakby lekko buczy.
Instrukcja mówi żeby skrajne wagony rozchylić za ściany boczne w okolicy nad kołami i podwozie powinno się zluzowac. Ale nic z tych rzeczy. A nie mam trzeciej ręki żeby próbować ciągnąć za spod.
Nie chce czegoś połamać.
Wszystko dlatego ze te wagony mają fabryczne oświetlenie które powinno być sterowane dekoderem. Fabryczne na torze cyfrowym swieci ale jakby lekko buczy.
-
- Posty: 502
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Dawno temu firma Rivarossi wypuściła na rynek piękne zestawy wagonów piętrowych w skali HO. Zestawy z prostymi ścianami czołowymi. Ostatni set zaprezentowali dawno temu i myślałem, że dali sobie juz spokój a tu taka niespodzianka. Pojawia się zestaw w epoce IVb ze ściętymi ścianami.
https://allegro.pl/oferta/rivarossi-pie ... rn7ljRLeyI
Z tego co wiem to chyba Rivarossi i Arnold to jedna firma, wiec może pojawi się w skali mniejszej? czego sobie i kolegom na ten Nowy Rok życzę:)
https://allegro.pl/oferta/rivarossi-pie ... rn7ljRLeyI
Z tego co wiem to chyba Rivarossi i Arnold to jedna firma, wiec może pojawi się w skali mniejszej? czego sobie i kolegom na ten Nowy Rok życzę:)
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Czy ktoś z kolegów orientuje się, czy są jakiekolwiek szanse na zestaw Bipa Arnold w malowaniu PKP? Mam na myśli choćby przemalowankę na IV ep? Czy ktoś może kontaktował się w tej sprawie z producentem? Z Kuehnem i Bohunami swego czasu się udało.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Chciałbym nadmienić że są to fotki z dużo późniejszej eksloatacji - po przetasowaniu tych składów na południe Niemiec Wschodnich po 1990 rokuet22 pisze:W zasadzie to piętrusy Rostock były ciągane prawie przez wszystko :
BR 132 - http://rail-sim.de/forum/index.php/Atta ... leben-jpg/
(choć to zapewne wyjątkowo)
BR 110/112 - http://www.lokfotos.de/fotos/1991/0706/12305.jpg
BR 118 - http://www.bahnstatistik.de/Bilder/Steu ... e576bw.jpg
http://abload.de/img/118550wannsee16_09_90rkr9u.jpg
BR 242 http://www.bahn-galerie.de/Ellok/142/6142_197_01.htm
(jak na złość znalazłem tylko to jedno zdjęcie)
Kolejne informacje po dłuższej eksloatacji w trudnych warunkach.
Gniazda dekodera - w każdym członie - sterowniczy (światła czerwone i białe), końcowy światła końcowe pociągu. (wystarczy zamontować dekoder funkcyjny).
Potwierdziły się obawy kiepskiego rozwiązania łączenia członów. W czasie eksploatacji pociąg raz się rozerwał. Obawiam się że to podstawowy minus tej konstrukcji. Zakładam zespolenie go i wstawienie do "rury" w całości. Właściwości jezdne wypadły dobrze, jedno wykolejnie wynikało z nierównych połaczeń modułów. Po za tym sunął elegancko.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2015, 14:55 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
W zasadzie to piętrusy Rostock były ciągane prawie przez wszystko :
BR 132 - http://rail-sim.de/forum/index.php/Atta ... leben-jpg/
(choć to zapewne wyjątkowo)
BR 110/112 - http://www.lokfotos.de/fotos/1991/0706/12305.jpg
BR 118 - http://www.bahnstatistik.de/Bilder/Steu ... e576bw.jpg
http://abload.de/img/118550wannsee16_09_90rkr9u.jpg
BR 242 http://www.bahn-galerie.de/Ellok/142/6142_197_01.htm
(jak na złość znalazłem tylko to jedno zdjęcie)
BR 132 - http://rail-sim.de/forum/index.php/Atta ... leben-jpg/
(choć to zapewne wyjątkowo)
BR 110/112 - http://www.lokfotos.de/fotos/1991/0706/12305.jpg
BR 118 - http://www.bahnstatistik.de/Bilder/Steu ... e576bw.jpg
http://abload.de/img/118550wannsee16_09_90rkr9u.jpg
BR 242 http://www.bahn-galerie.de/Ellok/142/6142_197_01.htm
(jak na złość znalazłem tylko to jedno zdjęcie)
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Tak Macieju chciałem nadmienić, że seria 243 zaczęła wychodzić z fabryk na jesieni 1984r i w pierwszej kolejności dawana do ich prestiżowych poc. Stadtexpress i pospiesznych międzynarodowych i krajowych, co oczywiście nie wyklucza, że już i wtedy prowadziły na haku skład piętrowy typu Rostock we wspólnym planie z 211/242.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2015, 08:18 przez marcin r, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Nie w tym przypadku, to lata eksploatacji 1985-6 Wcześniejsze wersje były zielone, ciągnęły je serie spalinowe min BR 118, 110 oraz jak wspomniałeś "wozy drabiniaste".marcin r pisze:Na poczatku najczesciej byly na haku eloki 211/242
Na gorąco:
Cyfra - dekoder Lenz Silver mini nr kat 10311-02
Dekoder wpięty w płytkę w członie z kabiną sterowniczą. Światła białe/czerwone. Koszmarnie rozwiązane (jak w większości modeli) zdejmowanie pudła. W członie końcowym palą się czerwone światła "końca pociągu" - nie sprawdzałem wcześniej. Pytanie czy tam też jest zaślepka dekodera? Generalnie człon sterowniczy pięknie działa, a końcówka świeci "non stop"
Ostatnio zmieniony 24 lip 2015, 08:15 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Na poczatku najczesciej byly na haku eloki 211/242
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Zespół piętrowy 4 członowy kolei DR
Dokładna nazwa modelu
Zespół piętrowy 4 członowy DBvqe S-Bahn Rostock DR
Liczba osi
13
Dokładna nazwa producenta modelu
Arnold (Hornby Hobbies)
Made in China
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
HN 9502
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
DBvqe
wagony posiadają numery:
50 50 26-12 082-2 środkowy człon
50 50 26-12 083-0 środkowy człon
50 50 26-12 084-8 sterowniczy
50 50 26-12 081-4 skrajny człon
Stacjonowanie/Data
Rostok Główny
data rewizji 01.02.1986
Elementy specyficzne
Możliowść rozłączenia 4 członów, 3 wózki Jacobsa z opończą
Wersje modelu
http://www.hornbyinternational.com/en/68-arnold-tt
2- członowy, DR, ciemna zieleń, epoka III nr: HN9504
4- członowy, DR, ciemna zieleń, epoka III nr:HN9505
4- członowy, DR jasna zieleń, brązowy dach, epoka IV nr:HN9506
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie
nie posiada, istnieje możliwość instalacji listew oświetlenia wewnętrznego LED
Uwagi
w kabinie sterowniczej gniazdo do dekodera NEM 651, wyposażenie wnętrza w kabinie sterowniczej, pomieszczeniach socjalnych w koncowym członie oraz wyposażenie w przedziałach pasażerskich.
Podsumowanie:
Po wielu latach użytkowania wagonów piętrowych z rodziny BTTB i kosmetycznych zmianach firmy Tillig w starej konstrukcji, polegającej min. na likwidacji wózka skrętnego wraz z częścią czoła pudła, doczekaliśmy się pełnowymiarowego modelu. Zespół już na pierwszy rzut oka ukazuje piękno konstrukcji maksymalnie zbliżonej do oryginału. Uszczelki w oknach, węże przy sprzęgach, czy poręcze to tylko niektóre detale godne uwagi. Nieco gorzej wypada jakość białych napisów w pasie pod oknami, min. słabo czytelna jest rewizja i inne oznaczenia. Bardzo ciekawie rozwiązano łączenie członów. Wózki z oponczą są integralną częścią (podobnie jak w modelu firmy Kress). Łaczenie członów odbywa się za pomoca sprzęgów - z tworzywa, w które wkładany jest wózek z oponczą. Obawy budzą plastikowe sprzęgi łączące człony. Szkoda że nie zastosowano prostrzego patentu jak np. w wagonach Kress'a. Model porusza się bardzo płynnie i pięknie prezentuje się z lokomotywą elektryczną DR BR 243.
Dokładna nazwa modelu
Zespół piętrowy 4 członowy DBvqe S-Bahn Rostock DR
Liczba osi
13
Dokładna nazwa producenta modelu
Arnold (Hornby Hobbies)
Made in China
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
HN 9502
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
DBvqe
wagony posiadają numery:
50 50 26-12 082-2 środkowy człon
50 50 26-12 083-0 środkowy człon
50 50 26-12 084-8 sterowniczy
50 50 26-12 081-4 skrajny człon
Stacjonowanie/Data
Rostok Główny
data rewizji 01.02.1986
Elementy specyficzne
Możliowść rozłączenia 4 członów, 3 wózki Jacobsa z opończą
Wersje modelu
http://www.hornbyinternational.com/en/68-arnold-tt
2- członowy, DR, ciemna zieleń, epoka III nr: HN9504
4- członowy, DR, ciemna zieleń, epoka III nr:HN9505
4- członowy, DR jasna zieleń, brązowy dach, epoka IV nr:HN9506
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie
nie posiada, istnieje możliwość instalacji listew oświetlenia wewnętrznego LED
Uwagi
w kabinie sterowniczej gniazdo do dekodera NEM 651, wyposażenie wnętrza w kabinie sterowniczej, pomieszczeniach socjalnych w koncowym członie oraz wyposażenie w przedziałach pasażerskich.
Podsumowanie:
Po wielu latach użytkowania wagonów piętrowych z rodziny BTTB i kosmetycznych zmianach firmy Tillig w starej konstrukcji, polegającej min. na likwidacji wózka skrętnego wraz z częścią czoła pudła, doczekaliśmy się pełnowymiarowego modelu. Zespół już na pierwszy rzut oka ukazuje piękno konstrukcji maksymalnie zbliżonej do oryginału. Uszczelki w oknach, węże przy sprzęgach, czy poręcze to tylko niektóre detale godne uwagi. Nieco gorzej wypada jakość białych napisów w pasie pod oknami, min. słabo czytelna jest rewizja i inne oznaczenia. Bardzo ciekawie rozwiązano łączenie członów. Wózki z oponczą są integralną częścią (podobnie jak w modelu firmy Kress). Łaczenie członów odbywa się za pomoca sprzęgów - z tworzywa, w które wkładany jest wózek z oponczą. Obawy budzą plastikowe sprzęgi łączące człony. Szkoda że nie zastosowano prostrzego patentu jak np. w wagonach Kress'a. Model porusza się bardzo płynnie i pięknie prezentuje się z lokomotywą elektryczną DR BR 243.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2015, 12:39 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3209
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Nie da się porównać modeli BTTB/PREFO i Tilliga - przepaść technologiczna około 30 lat :-) Arnold zrobił model tak jak powinien wyglądać. Wkróce wiecej informacji nt temat.
Generalnie porównanie jest bardzo zblizone do Y wagonów BTTB i nowych Kuehn czy Tillig. Stawiamy obok siebie i:
Generalnie porównanie jest bardzo zblizone do Y wagonów BTTB i nowych Kuehn czy Tillig. Stawiamy obok siebie i:
Ostatnio zmieniony 18 lip 2015, 17:54 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wagony piętrowe ARNOLDA
Wartosci jezdne bipy Arnolda sa dobre u kolegi na makiecie jezdzona i na haku V180 Tilliga
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wagony piętrowe ARNOLDA
Pytanie do forumowiczów.
Czy kupił ktoś lub posiada nowe wagony piętrowe ARNOLDA?
Chodzi mi o opinię, poruszanie się tych wagonów po torowisku, układ siedzeń w środku itp..
Czy kupił ktoś lub posiada nowe wagony piętrowe ARNOLDA?
Chodzi mi o opinię, poruszanie się tych wagonów po torowisku, układ siedzeń w środku itp..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości