Wagon 202l chłodnia KIT

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: adrian pander »

Zważę wagon.
Określenie "ciężkie" jest jak najbardziej pozytywne, to modele plastikowe są zbyt lekkie i zdarza się że się wykoleją na łukach jak skład jest dłuższy.
O pchaniu takich plastikowych "lekkich"wagonów 2 osiowych to już nawet nie będę pisał. Warto do nich zrobić ładunek które je dociąża.

Producent chłodni i innych dokłada w podwozie blachę ołowianą aby wagon dociążyć.

Wagony od Tadzia jak wykazały testy można pchać i to nawet z pełną prędkością nawet na rozjazdach na skos i wszystko jedzie jak należy.
Wagon chłodnia też w tych testach spisał się poprawnie :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: T_Domagalski »

adrian pander pisze: 03 gru 2021, 12:51Jeździ bardzo dobrze, za nią były ciężkie i piękne węglarki od Tadzia..
BTW - ile waży ta chłodnia, skoro węglarki 3W nazywacie ciężkimi? ;)
Zgodnie z NEM model chłodni 202l w TT powinien ważyć minimum 24,5 g, czyli być jeszcze cięższy od modelu 3W. 8)
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: adrian pander »

To jeden z prototypów.
Jeszcze z wadą w postaci delikatnego wygięcia w "banan".
Z tego co wiem to są lub już były dostępne jako kity do samodzielnego montażu.
Pytajcie przez PW producenta.
Jeździ bardzo dobrze, za nią były ciężkie i piękne węglarki od Tadzia, jak pisał Domiss skład był testowany w różnych kierunkach, nawet był pchany na pełnej prędkości.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: Wojtek_Kraków »

A ta chłodnia z fotek to już docelowy wagon czy nadal prototyp przed seryjną produkcją?
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 463
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: Domiss »

Zgadza się, jeśli dobrze pamiętam, to ten wagon również przeszedł test pchania składu z pełną prędkością na krzywo ;). Poniżej (lub obok) kilka dodatkowych zdjęć:
IMG_8912.jpg
IMG_8916.jpg
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: adrian pander »

Podczas imprezy modułowej dokonaliśmy testów chłodni z wynikiem pozytywnym, wagon jeździł z przodu jak i na końcu składu z węglarkami od Tadzia. Widać ten wagon na zdjęciu wstawionym przez kolegę Domiss.

post172571.html#p172571
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: Wojtek_Kraków »

No to czekamy na premierę docelowego modelu :)
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: J.R. »

Buda jest poprawiona - to prototyp. Nie mam jeszcze odlewów poprawionych u siebie stąd termin wysyłki za 1-2 tygodni bo chłopaki odlewają serię w tej chwili.
TTiger
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: Wojtek_Kraków »

Całkiem sporo złotych jak za krzywy wagon. Popraw bude i bedzie piękny 😉
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Wagon 202l chłodnia KIT

Post autor: J.R. »

W nawiązaniu do licznych próśb o tańsze wagony w wersji KIT robię taki oto eksperyment.

Na zdjęciu wagon złożony.
http://ttiger.pl/galeria/duze/202l_01.jpg
http://ttiger.pl/galeria/duze/202l_02.jpg
http://ttiger.pl/galeria/duze/202l_03.jpg
http://ttiger.pl/galeria/duze/202l_04.jpg

Wagon jest całkowicie w wersji KIT. W zestawie wszystko - instrukcja, odlane pudło w kolorze białym, odlane podwozie (jedno i drugie do lekkiej obróbki jak szlifowanie), drukowane części (zderzaki i wywietrzniki na dach - profilaktycznie po 6), trawionki, osie, kinematyki, sprzęgi i kalkomania (gratis są 2 komplety kalek jakby coś komuś poszło nie tak). Blaszka prowadząca osie jest przetłoczona by nie trzeba nic z nią kombinować. Wymagane jest pomalowanie pudła na kolor biały (mimo, że jest białe to raczej trzeba malować), podwozia i trawionek na kolor czarny. Pasek niebieski i paski żółte to kalkomania. Można jak na zdjęciach niektóre detale na białym pudle podmalować dodatkowo na czarno (oś zamknięcia drzwi, wsyp na lód). Podwozie wagonu ma zatopione w sobie ciężarki.

Wagony będą trafiać do odbiorców za jakieś 1-2 tygodnie od chwili zamówienia.

Cena zestawu 195zł + koszt wysyłki do paczkomatu 15zł.

Numery taborowe - niby przygotowany jest w tej chwili jeden ale jak ktoś np zamówi 2 zestawy to dostanie 2 różne numery, nie ma problemu by ta liczba była większa, można zrobić cały składzik.

Jeśli eksperyment się powiedzie to wagon jest oferowany w tej chwili w wersji z dużą ilością ryfli i pojawi się za jakiś czas opcja z mniejszą ilością ryfli. A jeśli będzie zainteresowanie to pojawi się później wagon do przesyłek ekspresowych przebudowywany z tych chłodni.

Zamówienia jak zawsze na PW.
TTiger
ODPOWIEDZ

Wróć do „TTiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości