SU46 produkcji MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Właśnie, czy któryś z posiadaczy mógłby ją zmierzyć, bo stronka mtb podaje długość 254, lub 154 mm, zależnie od wersji malowania. :mrgreen:
mae
Posty: 256
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: mae »

ArturoW pisze:tak patrzę na moją SU46-042 (manufaktura) - jest fajniejsza, ale też poziom cenowy był całkiem inny...
A jak z wymiarami? Podobno MTB jest za krótka, jak to wygląda w porównaniu do manufaktury? Mógłbyś jakieś zdjęcia porównawcze pokazać?
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 468
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Ciora »

Dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi i informacje. Czyli nie dość, że miasto stacjonowania błędne to rôwnież nazwa przedsiębiorstwa/ zakładu też błędna. :cry:
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: gemol »

"Zakład Taboru..." jest oczywistym błędem, ale MTB tak ma - zmienia jedynie kolory i numer, a wszelkie napisy pozostają identyczne jak w pierwszym wypuszczonym modelu. Dlatego zakończyłem z nimi współpracę.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Jeśli chodzi o zastrzeżenia do kolorystyki, to ja się oparłem na pierwszym opublikowanym zdjęciu i myślę, że kolory na nim wynikają przede wszystkim z warunków w jakich zostało zrobione zdjęcie. Model na zdjęciach Piotrka092 i na modelmanii ma zupełnie inne barwy (jak dla mnie całkiem prawidłowe) niż na pierwszym zdjęciu "promocyjnym", a przecież pochodzi z tej samej partii i na pewno użyto tych samych farb.
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

oelka pisze:Na ciemniejszą kolorystykę może mieć wpływ technika jaką się obecnie stosuje przy malowaniu. Otóż po nałożeniu koloru dodatkowo pojazd maluje się lakierem bezbarwnym, co jednak ma wpływ na odbiór koloru.
Również stosuje się inne farby pod względem składu chemicznego. Teraz farby muszą być eko (np dla tego nie ma już klasycznej minii czy kitu miniowego. Dygresja: podobnie jest ze szkłem kryształowym które w swoim składzie zawierało ołów). To również ma wpływ na kolory (a także na jakość i trwałość) powłoki.
Mimo że składowe barwy określone kodem ral są jedne to i tak bardzo często u jednego producenta finalny kolor różni się od drugiego.

Co do odbioru barw na samym modelu.
Tu wchodzi w grę jeszcze światło i cień oraz wielkość przedmiotu. Nawet jeśli pomalujemy oryginał i model dokładnie ta sama farba to odbiór barw przez ludzkie oko będzie różny właśnie ze względu na wielkość przedmiotu.

Co do jakości MTB się nie wypowiadam. "Przyzwyczaili" nas do niej i raczej nie ma się co spodziewać pod tym względem do jakiejś "mega jakościowej petardy".
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: oelka »

Ciora pisze:Czy ktoś mnie oświeci, jak w końcu z tym stacjonowaniem - zakład taboru kolejowego Wrocław czy jednak Dolnośląska DOKP Lokomotywownia xxxxxx?
Przydział jest zły. Dla tego malowania może być Szczecin, Nowy Sącz lub Jasło. Z żółtym czołem dodatkowo Żagań. Nic z Dolnego Śląska.
marcin r
Posty: 220
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: marcin r »

Suka 40ka nigdy nie była na stanie szopy Dolnoslaskiej DOKP. Suki były w Jeleniej Górze i później w Nysie ale nie ten numer.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 468
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: Ciora »

Ciora pisze:Jeszcze pytanie do znawców: czy oznaczenie miejsca stacjonowania jest poprawne? Pomijam, że we Wrocławiu nie stała, ale sama nazwa Zakład Taboru Kolejowego. W tamtym czasie chyba powinno być Dolnośląska DOKP, Lokomotywownia Wrocław ( jeśli już to miasto zachować).
Czy ktoś mnie oświeci, jak w końcu z tym stacjonowaniem - zakład taboru kolejowego Wrocław czy jednak Dolnośląska DOKP Lokomotywownia xxxxxx?
ArturoW
Posty: 144
Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: ArturoW »

tak patrzę na moją SU46-042 (manufaktura) - jest fajniejsza, ale też poziom cenowy był całkiem inny
kolory bardzo zbliżone do MTB (porównuję na monitorze ze skalą barwną 99% P3 i/iMac)
tylko u mnie wszelkiej maści barierki są żółte, lepiej to wygląda, taki kontrastowy element
kalkomanii też mam trochę więcej

nie ma co narzekać na MTB, ważne że jest dość solidna baza do ulepszeń
tylko cenowo powinno to być wg mnie tak powiedzmy 500-600 zł za model

pozdrawiam
Artur
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Dzięki, ale nie wszystko na raz. Po drodze jest ryflak i cukrownia. :mrgreen:
markom
Posty: 697
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: markom »

Zapraszam, obejrzysz na żywo i podejmiesz wiążącą decyzję a propo zakupu :)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1228
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wlodar »

Na zdjęciach Piotrka092 i na Modelmanii widać, że model ma jednak inne kolory niż na pierwszym zdjęciu "promocyjnym", czyli to kwestia oświetlenia.
To jest mniej więcej to malowanie na które czekałem, więc chyba się zdecyduję. Jeśli chodzi o jakość oznaczeń, podziałów kolorów to cóż, jest jak jest i lepiej nie będzie. Modele MTB nie nadają się do oglądania pod lupą i podziwiania tytanicznej pracy jubilersko - zegarmistrzowskiej, ale na makiecie tak bardzo to w oczy nie wchodzi. Najgorsze babole można delikatnie przykryć patyną. Oczywiście modele MTB powinny przy swej jakości kosztować o połowę mniej, ale na to nie ma co liczyć.
Ciekawe czy przed świętami zaskoczą nas ET21, lub SN52 w TT?... :?
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 508
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: SU46 produkcji MTB

Post autor: wojtek_ »

Na sąsiednim forum w wątku poświęconym modelom SU46 wspomina się o:
"Lokomotywy typu 303D miały dachy, zarówno odejmowalne, jak i nieodejmowalne, oraz ściany czołowe nad oknami w kolorze aluminiowym, a gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego w kolorze zielonym soczystym. Ponadto w lokomotywach SU46-003 - 052 zewnętrzne boki ostoi malowane były na kolor zielony soczysty, tj. tak, jak pas podokienny pudła."
Teraz link do zdjęcia z modelami H0: http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.656869/
u góry model PIKO w dołu MTB.

Jak widać zarówno w wielkości H0 jak i TT model firmy MTB ma pomalowany dach na kolor seledynowy /?/ czyli przedstawia lokomotywę po naprawie w ZNTK Poznań. Odcień zieleni w dolnej części pudła osobiście odbieram jako charakterystyczny dla okresu przed wprowadzeniem żółtych czół. Utwierdza mnie również zdjęcie z 2002: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... o&id=44483 z podpisem "Tytułowa maszyna jako jedna z pierwszych (jeśli nie pierwsza) węglinieckich SU46 otrzymała w ramach naprawy okresowej malowanie bez żółtych czół". Piątoepokowa zieleń jest o ton jaśniejsza.

Reasumując: najnowszy wypust SU46 od MTB jest modelem z końca IV epoki!
Pozostaje jeszcze kwestia historii konkretnego numeru - ale tutaj temat załatwią fototrawione blaszki i ewentualnie kalka z przydziałem.

To co napisałem to próba rekonstrukcji obrazu lokomotywy SU46, której nie znam z torów.
Bliższe mi są SP45.
oczywiście w kategorii lokomotyw spalinowych żondzi gagarin!!!
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości