Nowości / Zapowiedzi 2020

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze:Czy ta cysterna ma odpowiednik w rzeczywistości, czy jest to przemalowanka?
Zacytuję siebie samego z modelarstwo.info: ;)
Konstrukcyjnie (prosty zbiornik na pełnej ramie) najbliżej jej do rumuńskich Rt500 należących do GATX:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=23691
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=23697
Ale nie trzeba być specem, żeby znaleźć różnice w budowie. Chyba tylko wózki standardu UIC 25Y są zgodne z oryginałem... :roll:
oelka pisze:W przypadku wagonów kl 1/2 to do lat 80. były to wagony typu 104A w bodaj dwóch czy trzech odmianach. na przełomie wieków powstały wagony kl. 1/2 bazujące na wagonach 112A.
Masz rację, wcześniej były 104A oraz 104Af (1/2 kl.).
Ja skupiłem się na okresie, kiedy obowiązywało już nowe czerwono-kremowe malowanie, czyli po 1993r. Wtedy jeździły już głównie 112A oraz ta przebudowana z "jedynki" wersja 1/2 kl. (112At)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: wlodar »

Czy ta cysterna ma odpowiednik w rzeczywistości, czy jest to przemalowanka?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: ArturSchŁ »

Wczoraj pojawiła się informacja o dostępności
:arrow: Tillig 17435 - Cysterna Zaes, GATX, Ep.VI
:mrgreen:
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: oelka »

T_Domagalski pisze:Natomiast jeśli chodzi o wagony 1 i 1/2 klasy, to w standardzie Y bezsprzecznie królowały na PKP wagony typu 112A z HCP oraz ich odmiany (np. 112At). Nie licząc szczegółów, wagony te wyróżniają się przede wszystkim spłaszczonym dachem, ściętym nad przedsionkami, w zależności od wersji - gładkim lub ryflowanym. Nie sposób ich pomylić z wagonami z byłego NRD.
W przypadku wagonów kl 1/2 to do lat 80. były to wagony typu 104A w bodaj dwóch czy trzech odmianach. na przełomie wieków powstały wagony kl. 1/2 bazujące na wagonach 112A.
Niezależnie od tego wagony z NRD zarówno Görlitz78 jak i Bautzen 84 wyróżniają się większymi oknami o nieco innym kształcie niż wagony krajowe, szczególnie z lat 70. i 80. oraz wyższym dachem, co świetnie widać w składzie pociągu.
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: Tomasz »

Pięknie dziękuję za informacje :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: T_Domagalski »

Uszczegóławiając - do Polski sprowadzono z NRD dwie partie wagonów pasażerskich standardu Y. Były to Gorlitz 78 i Bautzen 84. Jak wspomniał oelka, były to wagony wyłącznie klasy 2.
Forma Tilliga przedstawia typ Y/B 70, który zasadniczo odpowiada wagonom Gorlitz zakupionym w 1978 r. przez PKP w liczbie 50 szt. Wagony te jeszcze nie tak dawno jeździły w ruchu planowym.
Pomijając kwestie detali (w trakcie modernizacji zmieniano m.in. typ ogrzewania i układ wywietrzników na dachu) oraz poprawności samego numeru (którego nie znam), model Tilliga 16403 przedstawia typ wagonu oraz malowanie, które w rzeczywistości występowały na PKP.

Natomiast jeśli chodzi o wagony 1 i 1/2 klasy, to w standardzie Y bezsprzecznie królowały na PKP wagony typu 112A z HCP oraz ich odmiany (np. 112At). Nie licząc szczegółów, wagony te wyróżniają się przede wszystkim spłaszczonym dachem, ściętym nad przedsionkami, w zależności od wersji - gładkim lub ryflowanym. Nie sposób ich pomylić z wagonami z byłego NRD.
I dlatego pozostałe dwa "modele" Tilliga są taką sama fikcją jak SU29 od PIKO... ;)

O wagonie pocztowym już była dyskusja wcześniej, więc nie będę się powtarzał... :D
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: oelka »

Do Polski nie importowano wagonów klasy 1 w standardzie "Y". Dlatego model wagonu klasy 1 nie jest odzwierciedleniem istniejącego wagonu.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: krzysztof »

Tomasz pisze:Czy ta najnowsza czerwona 1 klasa z nowości będzie bardziej realistyczna niż poprzednia Tilliga 500766?
nie jestem znawcą, powiem tylko, że o ile widywałem wagony PKP 2 kl. z ciut wyższym dachem (te importowane z DDR) o tyle nigdy nie spotkałem takich samych 1 klasy.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: T_Domagalski »

Tomasz pisze:Czy ta najnowsza czerwona 1 klasa z nowości będzie bardziej realistyczna niż poprzednia Tilliga 500766?
Ta nowsza nie ma już "skrętopysków". Nie zmienia to faktu, że jest to wciąż model całkowicie fikcyjny.
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: Tomasz »

Czy ta najnowsza czerwona 1 klasa z nowości będzie bardziej realistyczna niż poprzednia Tilliga 500766?
romanpumas
Posty: 1205
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: romanpumas »

W nowościach BUSCHa wagony osobowe w 2 epoce :lol:
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: marcin r »

Krótkie reko Tilliga mi wystarczą. Żeby cześć przynajmniej tego co firmy polacaja z produkcji puścić w jeździe to trzeba by mieć makiete wielkości Belwederu.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: krzysztof »

Kuehn zapowiada kolejne malowania reko, cystern Uerdingen, Altenbergi...
https://www.elriwa.de/neuheiten/kuehn/?p=1&n=140
agrest12
Posty: 293
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
Lokalizacja: Londyn/Torun

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: agrest12 »

agrest12 pisze:Lista modeli dostepnych juz w lutym :


Art.-Nr.: 01001 Güterwagenset ..........

[Patrz TU ] :lol:
To na szybkosci policzylem :
- Nowosci zapowiedzi 2020
- TT Newsletter vom Modellbahnshop-Sebnitz
- Tillig-Newsletter

To kuzwa gdzie piszemy o nowosciach 2020 ? Moze jeszcze ze 3 zrobcie ....,
A lista modeli dostepnych w Lutym producenta Tillig to jak najbardziej w 1 podforum ( tak jak zamiescilem ) , ewentualnie w 3 .
Takie jest moje zdanie .
Tadeusz napisal juz wczesniej w innym watku o “poszatkowanym forum “ I w tym przypadku rowniez trudno sie z Tadeuszem nie zgodzic .
Chyba czas zrobic jakies wczesno wiosenne porzadki na FTT.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2020

Post autor: piottrw »

Ale ta poczta to wyjątkowo nieudolna atrapa naszych poczt, już lepiej traxx PKP cargo z zestawu startowego się prezentuje. ;)
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 4 gości