Nowości / Zapowiedzi 2019
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
A jaka wpadka przy malowaniu? Ogólne wrażenia pozytywne?
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
Do mnie już zajechał nie obyło się bez wpadki w malowaniu model wygląda fajnie jak jeździ tego jeszcze nie wiem wieczorem dopiero postawie go na tory
download/file.php?mode=view&id=11524
download/file.php?mode=view&id=11525
download/file.php?mode=view&id=11526
download/file.php?mode=view&id=11527
download/file.php?mode=view&id=11528
download/file.php?mode=view&id=11529
download/file.php?mode=view&id=11524
download/file.php?mode=view&id=11525
download/file.php?mode=view&id=11526
download/file.php?mode=view&id=11527
download/file.php?mode=view&id=11528
download/file.php?mode=view&id=11529
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
O widzisz, mądrego zawsze miło posluchać., co nie zmienia faktu, że model na który w jakimś tam stopniu czekałem będzie znacznie droższy od modelu, który mogę sobie darować. A mogło być odwrotnie. Ech, życie...piottrw pisze:Panowie, Piko produkuje dokładnie model BR55 669 (eksponat muzealny) czyli G7.1 na PKP Tp1, a nie Tp2,
Na szczęście w ofercie MTB SN52/SN61 już jest jak należy
- piottrw
- Posty: 756
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
Panowie, Piko produkuje dokładnie model BR55 669 (eksponat muzealny) czyli G7.1 na PKP Tp1, a nie Tp2,
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
Szczegółami oczywiście się różnią, ale sylwetkę mają dość podobną. Ceny modeli są relatywnie wysokie w stosunku do przeciętnych polskich zarobków, dlatego muszę wybrać co kupię, bo ani nie mogę sobie pozwolić na wszystko co oferuje rynek, jak też nie mam gdzie tego przechowywać. Z uwagi na to z pewnością nie kupię sobie obu tych lokomotyw, odpowiednik Tp4 pamiętam z katalogów Piko z lat 70-tych więc sentyment z dzieciństwa przemawia za tą właśnie lokomotywą, dlatego też żałuję, że właśnie tej lokomotywy nie oferuje Piko, bo cena byłaby znacznie bardziej przyjazna dla mojego portfela. Tp-2 nie muszę mieć, Tp-4 chciałbym, stąd ten ból.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
Ja bym tych parowozów nie porównywał w ten sposób. To zupełnie inne konstrukcje. Jedyną cechą wspólną jest liczba osi wiązanych. PIKO-wska G7.2 (na PKP Tp2) to parowóz z silnikiem o podwójnym rozprężaniu i kotłem na parę nasyconą. Natomiast G8.1 (Tp4) to maszyna z silnikiem bliźniaczym. Konstrukcyjnie bliżej jej do BR 56 (Tr5) niż innych typów sklasyfikowanych na DR jako BR 55.wlodar pisze:Dlaczego Piko nie mogło zrobić akurat TEJ wersji BR55? Byłoby za bardziej normalne pieniądze.
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
Wszystko się zgadza, rzecz w tym że Tp4 wg mnie znacznie fajniej wygląda niż Tp2.et22 pisze:Wersję Piko można przerobić na Tp2 (...)
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
Wersję Piko można przerobić na Tp2, której w okresie międzywojennym było w Polsce 295 szt. (Piwowoński, Parowozy kolei polskich) lub 240 (ulotka Piko). Były też eksploatowane po II wojnie, wg Atlasu parowozów w ilości 91 szt. w DOKP Łódź i Warszawa. Mam nadzieję, że Piko wypuści ten parowóz także w wersji PKP, tylko trzeba poczekać.
- wlodar
- Posty: 987
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
No fajnie się zapowiada i może być bazą do zrobienia Tp4, której u nas było ok. 300 szt., tylko ta cena poraża. W końcu to masówka. Dlaczego Piko nie mogło zrobić akurat TEJ wersji BR55? Byłoby za bardziej normalne pieniądze.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
[Źródło: ModellEisenBahner 11/2019, s. 121]
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
Widziałem kilka S-200 złożonych przez Michała, są godne polecenia. Michał ma też kompletne zestawy do samodzielnego montażu (płytka, dekoder dźwiękowy ,elementy "dawcy" z Nohaba Tilliga, kalki do ustalenia - w tym na podstawie zdjęć lokomotywy)
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
Wyprowadziliśmy je z oferty ze względu na bardzo trudną budowę. Projekt blaszek jest narysowany niedokładnie, bez pasowań, wpustów itd. Do tego z mosiądzu. Składanie tego to męka. Model musiałby kosztować majątek a to mija się z celem. Niedługo będzie MTB i lokomotywa wróci do oferty.
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2019
zgadza się, u Rangera już ciężko S200 zamówić, mnie udało się odkupić chyba ostatnią...
ale można zamówić w Czechach u Michała Hrubego
robiona porządnie z blaszek fototrawionych, malowanie wg uznania - ja wybrałem PTK Rybnik
oczywiście DCC + sound
ale można zamówić w Czechach u Michała Hrubego
robiona porządnie z blaszek fototrawionych, malowanie wg uznania - ja wybrałem PTK Rybnik
oczywiście DCC + sound
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 9 gości