
ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Moderator: mod-Elektryka i DCC
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 22 cze 2010, 12:11
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Dzięki za wskazówki, tego się obawiałem, trochę to precyzyjne 

-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Ten dekoder nie ma dedykowanych padów do tego więc trzeba się wlutować w piny plus i masa.
Poczytaj ten wątek. Warto dołożyć jeszcze co nie co oprócz kondensatora.
http://forum.modelarstwo.info/threads/d ... s-a.23880/
Poczytaj ten wątek. Warto dołożyć jeszcze co nie co oprócz kondensatora.
http://forum.modelarstwo.info/threads/d ... s-a.23880/
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 22 cze 2010, 12:11
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Zimo MX618N18
możliwość zamontowania dodatkowego źródła podtrzymania zasilania .
Pytanie jaki układ kondensatora, jakie najlepiej i gdzie przylutować. Instrukcja dla tego dekodera nie podaje jasnego schematu lub przykładu.
Będę wdzięczny za pomoc.
Kula
możliwość zamontowania dodatkowego źródła podtrzymania zasilania .
Pytanie jaki układ kondensatora, jakie najlepiej i gdzie przylutować. Instrukcja dla tego dekodera nie podaje jasnego schematu lub przykładu.
Będę wdzięczny za pomoc.
Kula
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Ażeby jeździł odwrotnie bez zmiany innych domyślnych wartości pozostałych bitów starczy CV 29 Value 15 i śmiga nazad :)
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2015, 22:54 przez MichalH, łącznie zmieniany 1 raz.
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Dzięki za trop, udało się pokonać przeciwnika ;)
Loco address 128, CV 28, Value 3
Loco address 128, CV 29, Value 14
Loco address 128, CV 8, Value 8
I jest wartość fabryczna :-)
Uff... Ile to nerw z tym programowaniem bitowym na CV29 :)
Loco address 128, CV 28, Value 3
Loco address 128, CV 29, Value 14
Loco address 128, CV 8, Value 8
I jest wartość fabryczna :-)
Uff... Ile to nerw z tym programowaniem bitowym na CV29 :)
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2015, 22:34 przez MichalH, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10729
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Daj wpierw C29 wartość 0, potem reset.
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Dekoder odnalazłem ma przestawione CV1 na 128, i pod tym numerem daje się jeździć, ale świateł nie zapala, zmiana id CV1 nie działa, reset CV8 nie działa, co za ustrojstwo...
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Próbowałem też CV8 Value 9, ale bz.
Co ciekawe wartość domyślna CV29 w niemieckim pdf jest 14, a w angielskim 2.
Trochę mnie dziwi ten brak resetu na CV 8, tak jakby dekoder był wadliwy.
A poza zmianą kierunku CV 29 ustawiałem wcześniej tylko prędkość CV 2 i jasność CV 60.
Co ciekawe wartość domyślna CV29 w niemieckim pdf jest 14, a w angielskim 2.
Trochę mnie dziwi ten brak resetu na CV 8, tak jakby dekoder był wadliwy.
A poza zmianą kierunku CV 29 ustawiałem wcześniej tylko prędkość CV 2 i jasność CV 60.
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18
A jak zrobić Hard Reset ZIMO MX618N18? 
Próbuję CV 8 Value 8 lub 0 i nic
Ostatnie co robiłem zanim straciłem kontakt z dekoderem
to próbowałem na CV 29 zmienić kierunek jazdy,
tyle, że tam się operuje na kilku bitach i po kolejnej próbie loka odmówiła współpracy.
Na analogu lokomotywa jeździ z tym dekoderem nadal.
Ale na DCC nie mogę zmusić dekodera do resetu

Próbuję CV 8 Value 8 lub 0 i nic

Ostatnie co robiłem zanim straciłem kontakt z dekoderem
to próbowałem na CV 29 zmienić kierunek jazdy,
tyle, że tam się operuje na kilku bitach i po kolejnej próbie loka odmówiła współpracy.
Na analogu lokomotywa jeździ z tym dekoderem nadal.
Ale na DCC nie mogę zmusić dekodera do resetu

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10729
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
ZIMO MX618N18 vs MX658N18
Zdjęcia: MX618N18 i MX618N18 ze strony Zimo.
Ale który użyć i czym się różnią

Różną się oczywiście wymiarami i tym, ze 658 jest nie tylko dekoderem jazdy ale i dekoderem dźwiękowym.
Instrukcja MX618N18 i MX658N18.
Właściwości dekoderów (za modelmania):
PODSTAWOWE:
- zakresy adresów: DCC 1-10239, adresy 1-127, Motorolla-Märklin 1-80, funkcyjne F0-F12 (do F20 dla dekodera z dźwiękiem)
- 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych kroków prędkości
- programowalne wszystkie CV
- podtrzymanie zasilania w ciągu 1-2 sekund
- możliwość zamontowania dodatkowego źródła podtrzymania zasilania
- automatyczna detekcja zasilania analogowego (DC) i możliwość sterowania
- możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera przez urządzenie MXDECUP, kontroler MX31ZL, lub sterowanie MX10 lub bezpośrednio przez USB (urządzenia MX31ZL lub MX10)
BEZPIECZEŃSTWO:
- zabezpieczenie przeciw zwarciowe na wszystkich wyjściach
- zabezpieczenie przed przegrzaniem
- zabezpieczenie przed przeciążeniem
- zabezpieczenie wyjścia silnika przed przeciążeniem
STEROWANIE:
- wysoka częstotliwość regulacji obrotów silnika od 20 do 40 kHz (MX621: 32 kHz)
- obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), po dodaniu diody także silników AC
- obsługa starszych silników poprzez zmniejszenie częstotliwości regulacji obrotów
- programowalna krzywa prędkości w 3 krokach, lub 28, zgodna z NMRA
- możliwa kontrola prędkości w km/h
- rożne tryby pracy, jazda manewrowa, hamowanie (aktywowane przez F3 i F4)
FUNKCJE:
- pełne mapowanie funkcji zgodne z NMRA dla F0 - F12 oraz dodatkowo do F20
- różne tryby pracy świateł, zaciemnienie, miganie
KONTROLA JAZDY:
- ABC zatrzymywanie przed semaforem
- HLU zatrzymywanie płynne przed semaforem (ustawiane 5 progów prędkości)
- identyfikacja numeru pociągu
- ustawienie dwóch prędkości hamowania, powolne na pierwszym odcinku, silniejsze na drugim odcinku
- RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV itp. zgodne z RailCom
DŹWIĘK:
- wgrywanie dźwięków za pomocą tych samych modułów co do aktualizacji oprogramowania
- jakość dźwięku 22 kHz i 11 kHz, do 4 kanałów jednocześnie odtwarzanych (np. odgłos pary, syk kotła, pompy powietrza, gwizdek)
- dźwięki synchronizowane do aktualnej prędkości lokomotywy
Inni producenci
Ale który użyć i czym się różnią


Różną się oczywiście wymiarami i tym, ze 658 jest nie tylko dekoderem jazdy ale i dekoderem dźwiękowym.

Właściwości dekoderów (za modelmania):
PODSTAWOWE:
- zakresy adresów: DCC 1-10239, adresy 1-127, Motorolla-Märklin 1-80, funkcyjne F0-F12 (do F20 dla dekodera z dźwiękiem)
- 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych kroków prędkości
- programowalne wszystkie CV
- podtrzymanie zasilania w ciągu 1-2 sekund
- możliwość zamontowania dodatkowego źródła podtrzymania zasilania
- automatyczna detekcja zasilania analogowego (DC) i możliwość sterowania
- możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera przez urządzenie MXDECUP, kontroler MX31ZL, lub sterowanie MX10 lub bezpośrednio przez USB (urządzenia MX31ZL lub MX10)
BEZPIECZEŃSTWO:
- zabezpieczenie przeciw zwarciowe na wszystkich wyjściach
- zabezpieczenie przed przegrzaniem
- zabezpieczenie przed przeciążeniem
- zabezpieczenie wyjścia silnika przed przeciążeniem
STEROWANIE:
- wysoka częstotliwość regulacji obrotów silnika od 20 do 40 kHz (MX621: 32 kHz)
- obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), po dodaniu diody także silników AC
- obsługa starszych silników poprzez zmniejszenie częstotliwości regulacji obrotów
- programowalna krzywa prędkości w 3 krokach, lub 28, zgodna z NMRA
- możliwa kontrola prędkości w km/h
- rożne tryby pracy, jazda manewrowa, hamowanie (aktywowane przez F3 i F4)
FUNKCJE:
- pełne mapowanie funkcji zgodne z NMRA dla F0 - F12 oraz dodatkowo do F20
- różne tryby pracy świateł, zaciemnienie, miganie
KONTROLA JAZDY:
- ABC zatrzymywanie przed semaforem
- HLU zatrzymywanie płynne przed semaforem (ustawiane 5 progów prędkości)
- identyfikacja numeru pociągu
- ustawienie dwóch prędkości hamowania, powolne na pierwszym odcinku, silniejsze na drugim odcinku
- RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV itp. zgodne z RailCom
DŹWIĘK:
- wgrywanie dźwięków za pomocą tych samych modułów co do aktualizacji oprogramowania
- jakość dźwięku 22 kHz i 11 kHz, do 4 kanałów jednocześnie odtwarzanych (np. odgłos pary, syk kotła, pompy powietrza, gwizdek)
- dźwięki synchronizowane do aktualnej prędkości lokomotywy
Inni producenci

Ostatnio zmieniony 07 lut 2015, 14:30 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości