Modyfikacja EW2

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: adrian pander »

To EW1 z ruchomą iglicą, która "gubi' prąd.
Ja w swoich dolutowałem druciki od spodu.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: ArturSchŁ »

Wicy@FB poszedł jeszcze dalej:
20230731.jpg
:lol:
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: Jacula »

Może trafiliście na niedokładnie zmontowane egzemplarze EW2? Mam u siebie cztery sztuki EW2, w tym jeden montowany z symetrycznego. Kilka lat funkcjonują bez żadnych modyfikacji bez zarzutu. Jeździł rozmaity tabor, nawet stare loki BTTB - żadna nie powodowała zwarcia.
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: adrian pander »

Dla wyjaśnienia "V" to dziób krzyżownicy i kawałki toru które są odizolowane, należy ją spolaryzować przez napęd rozjazdu.
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: manfred »

Dzięki, tak staram się robić; w moim poście "moduły manfreda" są nowe foty z przebiegu prac.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: piotrek092 »

Kol manfred buduj moduły zgodnie z normami sTTandartu i będzie ok ,nie przejmuj się gderaniem starych wyjadaczy ;) ,aczkolwiek ich uwagi też należy wziąć pod uwagę .Moje pierwsze moduły powstały rok temu ,nikt mi nie doradzał ,pomagał ,trzymałem się norm i wyszło dobrze :shock:
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: JarUs »

Przed tobą najciekawsza zabawa z rozjazdami. Do wszystkiego dojdziesz sam. Baw się, eksperymentuj, a zdobędziesz wiedzę i umiejętności takie same, albo i większe. :D
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: manfred »

Jeszcze cały czas buduję i rozjazdy jak robiłem próbne przejazdy działają, natomiast to co usiłuje zrobić (będą wkrótce nowe foty z budowy). Bo za bardzo nie rozumiem w czym jest problem z tymi rozjazdami, jakie loko nie przejeżdżają itp., co jest nie tak w tych kupowanych ...wybaczcie ale to są pytania raczkującego modelarza...Pozdrawiam
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: JarUs »

manfred pisze:Czytam tę dyskusję i chyba zaprzestanę budowy skrzynek i chęci planowania uczestniczenia w jakimkolwiek zlocie bo z tego co widzę starając się aby robić w sttandarcie to raczej nie dorównuję standartom wykonania Szanownych Kolegów.
manfred pisze: U mnie jak dotąd wszystko działa poprawnie sprawdzałem na różnych lokach np.: BR 52; Ok1; BR 86; BR 130 i wszystko jeździ przez rozjazdy bez problemów.
:shock: :arrow: mało kto potrafi zbudować stację !!
Jak wszystko działa poprawnie na twojej stacji :arrow: to w czym nie dorównujesz kolegom ?? nic nie rozumiem ...
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: manfred »

Czytam tę dyskusję i chyba zaprzestanę budowy skrzynek i chęci planowania uczestniczenia w jakimkolwiek zlocie bo z tego co widzę starając się aby robić w sttandarcie to raczej nie dorównuję standartom wykonania Szanownych Kolegów. To co Tillig produkuje buble które trzeba poprawiać bo produkowany przez niego tabor nie pasuje do rozjazdów?. U mnie jak dotąd wszystko działa poprawnie sprawdzałem na różnych lokach np.: BR 52; Ok1; BR 86; BR 130 i wszystko jeździ przez rozjazdy bez problemów.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: T_Domagalski »

Litości! Co to jest "V", "tor iglicy" i "krzyżak"? :?
Pokazana na zdjęciu przeróbka Adriana jest oczywiście najlepsza... Ale moim zdaniem stopień jej zaawansowania jest porównywalny ze zbudowaniem całego rozjazdu od początku z szyn i drewienek... :D Sens kupowania wcale nie taniego rozjazdu tylko po to, żeby wypruć mu całą krzyżownicę, jest lekko dyskusyjny...
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: adrian pander »

Blaszki były w EW1
W EW2 i 3 dodawane blaszki służyć miały do podłączenia "V" po jednej do każdego toru.
Ja "V" zlutowuję razem wstawiając pod nią odcięty kawałek toru iglicy i wstawiam go po jednym z każdej strony krzyżaka z dodatkowymi szynami w miejscu plastiku. Dzięki temu wszystkie problemy się kończą. Podłączenie "V" przez 2 przewody i żarówkę.
Przeróbka jest możliwa we wszystkich typach EW. Mamy tak przerobione prawie wszystkie rozjazdy. Polecam.
Nowe to kupujemy Kuehny.
Rozjazd EW3.jpg
Awatar użytkownika
miano
Posty: 610
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: miano »

Klemy kontaktowe to te do podlutowania przewodów.
W zestawach do montażu są takie płaskie blaszki a tu ich nie widzę.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: ArturSchŁ »

Jak widać poniżej, w podkładach brak wyżłobień na blaszki łączące (takie jak w EW1), jednak w woreczku znalazłem 2 szt "Klemy kontaktowe" (Tillig 85506).
1.jpg
2.jpg
3.jpg

No to ja dziękuję za takie połączenie..... Poświęcę tę odrobinę czasu na polutowanie przewodów zamiast blaszek/klem kontaktowych.
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Modyfikacja EW2

Post autor: adrian pander »

To zależy zdarza się iż długi parowóz zrobi zwarcie lub loka 6 osiowa, z rozstawem kół na osi jest problem, np. MTB robi go za szeroki.
Lepiej zmodyfikować rozjazd przecinając iglice , które należy podłączyć do zasilania na stałe. Brakujący kawałek iglicy dorabiam od razu z przedłużeniem za" V" likwidując te plastiki. Dzięki temu jest elegancki przejazd nawet 2 osiowych lokomotyw, nie ma martwego punktu. Pisałem już o tym wcześniej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości